New Megadeth LP, Single

2022-06-23 by Fernando Alves STAFF | 81 Comments
Legendary US metallers Megadeth have released the first single, 'We'll Be Back', from their upcoming 16th full-length The Sick, The Dying... And The Dead!, due out September 2nd, 2022. The official music video titled 'We'll Be Back: Chapter I', which uncovers Vic Rattlehead's origins, can be seen below.


Produced by Dave Mustaine

Tracklist:
1. The Sick, The Dying... And The Dead
2. Life In Hell
3. Night Stalker (feat. Ice T)
4. Dogs Of Chernobyl
5. Sacrifice
6. Junkie
7. Psychopathy
8. Killing Time
9. Soldier On!
10. Celebutante
11. Mission To Mars
12. We'll Be Back

Pre-order at: https://megadeth.lnk.to/SickDyingDeadID

Visit, share & support:
https://www.facebook.com/Megadeth

Tagged: Megadeth

Comments:Add a Comment 
KingdomOfTyrant
June 23rd 2022
782 Comments


Wow, the song is... really good?

TheNotrap
Staff Reviewer
June 23rd 2022
17872 Comments


Kinda Peace Sells meets Cryptic Writings. Solid

howNowBrownSow
June 23rd 2022
24 Comments


Really solid stuff, just like Dystopia. Stoked for this.

GhandhiLion
June 23rd 2022
15845 Comments


zzz

el_newg
June 23rd 2022
1617 Comments


3. Night Stalker (feat. Ice T)

Kompys2000
Staff Reviewer
June 23rd 2022
7284 Comments


Dave sounding surprisingly not like total shit, maybe that throat cancer scare back in 2019 forced him to put a little less strain than usual on his upper register or sth



Still tho riffs are kinda meh and that chorus is laughable, plus the video description has a link shilling their NFT discord so uhh new album's gonna be a hard pass from me lol


MonumentsOfParalysis
June 23rd 2022
627 Comments


Gotta admit, this kinda smacks

Kusangii
June 23rd 2022
3958 Comments


Why do some bands release either the first or the last song of the album as a single? Completely ruins the album experience.

Boring song.

Dizchu
June 23rd 2022
410 Comments


Pretty good song, Dave sounds good.

InFlamesWeThrash666
June 23rd 2022
10416 Comments


It's alright i guess

The verses sound like a copy paste from Good Mourning / Black Friday

Panzerchrist
June 23rd 2022
639 Comments


"Why do some bands release either the first or the last song of the album as a single? Completely ruins the album experience."

I would much prefer the first track to the final one, and, at least imo the first track makes sense from the perspective of the band. If a "single" is supposed to give you the first impression of the album it's promoting, why not start with literally the first cut?


Kompys2000
Staff Reviewer
June 23rd 2022
7284 Comments


The lead single belongs between tracks 2 and 5 the way god INTENDED

Feather
June 23rd 2022
8400 Comments


HYPED and havnt even heard it.

BigPleb
June 23rd 2022
65140 Comments


This is a bit of a slapper, Dave is killing it.

Ganoncannon
June 23rd 2022
16 Comments


Song is alright, chorus is a bit dumb though. Verses are definitely way too similar to Good Mourning/Black Friday too

pjquinones747
June 23rd 2022
3766 Comments


Solid track. Dystopia was solid too so I'm looking forward to this for sure.

Voivod
Staff Reviewer
June 23rd 2022
9705 Comments


— riffs are kinda meh

Not a fan of the rhythm guitar riff either.

Overall, track is good though.

StormChaser
June 23rd 2022
1306 Comments


this was fine, expected as much or maybe slightly more given the level of the personnel on this one

BigPleb
June 23rd 2022
65140 Comments


Forget the song actually, why is Ice T a feature???

Pikazilla
June 23rd 2022
23617 Comments


this is better than any song on dystopia but that ain't saying much

Lichtbringer
June 23rd 2022
776 Comments


Feels like this is the best track they’ve released in a long time, unfortunately that’s not saying much. So yeah, decent stuff, but too many leads and honestly, with a little care, the riffs could be so much better. I did like the chorus though. Pre-releasing the last track of an album is a total no-go for me though.

DaveyMonsoon
June 23rd 2022
50 Comments


It sure is a Megadeth song in 2022. Dirk Verbeuren doing the drums is the best part about this.

Josh D.
June 23rd 2022
17432 Comments


hello me, meet the real me

Dizchu
June 23rd 2022
410 Comments


Spicy take here but I like it when bands release the last song as a single, having something familiar at the end of a first of listen to an album to retain attention can work.

MO
June 23rd 2022
23710 Comments


why put an exclamation mark into this particular album title lol, so stupid

BigPleb
June 23rd 2022
65140 Comments


It's a very Mustaine thing to do, edgy old dude haha.

TheMonster
June 23rd 2022
183 Comments


Way better than I expected it to be. Best song they've put out in a decade.

Brabiz
June 23rd 2022
1796 Comments


Breath of fresh air that this isn’t an abysmal mess

Anthracks
June 23rd 2022
7587 Comments


awesome tune very promising

heck
June 23rd 2022
6594 Comments


"Forget the song actually, why is Ice T a feature???"

maybe because Ice-T is in a very successful metal band and Dave guested on one of their albums

TheAntichrist
June 23rd 2022
3818 Comments


black sabbath made it cool to feature ice-t so why not feature him right

TheAntichrist
June 23rd 2022
3818 Comments


also decent tune

BigPleb
June 23rd 2022
65140 Comments


The tune is rockin, agreed.

BigPleb
June 23rd 2022
65140 Comments


@heck ah yeah, Body Count.

Makes a little more sense then, haha.

Dewinged
Staff Reviewer
June 23rd 2022
28584 Comments


The chorus is kinda lame, but the rest was 🔥


evilford
June 23rd 2022
55732 Comments


Sweet, won't check

heck
June 23rd 2022
6594 Comments


not missing much

heck
June 24th 2022
6594 Comments


the album art is so fucking bad.

Feather
June 24th 2022
8400 Comments


I actually really enjoy the new album art and the last one. VERY video gamey. Song is sick and made me recheck dystopia and remember how much I enjoyed that one

heck
June 24th 2022
6594 Comments


if by video gamey you mean like bargain bin PS2 then yea

MetalMarcJK
June 24th 2022
626 Comments


Pretty good.

Kompys2000
Staff Reviewer
June 24th 2022
7284 Comments


"the album art is so fucking bad"

Okay but this has been true of literally every single Megadeth album cover ever?

ChaoticVortex
June 24th 2022
1337 Comments


Soild tune.

budgie
June 24th 2022
29305 Comments


sfsgsw is one of the sickest album covers ever

StormChaser
June 24th 2022
1306 Comments


the album art is so fucking bad.

welcome to post-'86 Megadeth

Sabrutin
June 24th 2022
8654 Comments


what kinda alestorm ass art is that

IsolatedSymmetry
June 24th 2022
56 Comments


Song sounds like every other Megadeth song from the last 15 years. I probably would have loved this when I was 14 and first listening to metal.

That album name is pretty tasteless so soon after a global pandemic.

IsolatedSymmetry
June 24th 2022
56 Comments


The last minute or so is good though

YesMaMan11
June 24th 2022
62 Comments


Better than expected, for sure

garas
Contributing Reviewer
June 24th 2022
7300 Comments


Quite solid, I liked it.

XSebbyMcMuffinX
June 24th 2022
471 Comments


Sounds like thrash.
That is my entire commentary.

WatchItExplode
June 24th 2022
9781 Comments


Damn Dave's transformation into Rocky Dennis is nearly complete. Song kind of smacks though.

Josh D.
June 24th 2022
17432 Comments


hello me, meet the real me

TheSonomaDude
June 24th 2022
8541 Comments


song is fine, sounds like every megadeth song ever written and then processed into one song by an AI generator. 3:30 and onward is pretty cool, but hiring steve digioirgio on bass but then having his mix practically inaudible should be a felony offense.

kinda expecting another 3.3 album

SteavisButthead
June 24th 2022
8 Comments


The man fought cancer to continue to do what he loves. Your opinions don't mean a damn thing.

Track kicks ass, I'm glad Dave is healthy again. That track with Ice T sounds interesting.... Maybe a Body Count thing?

TheSonomaDude
June 24th 2022
8541 Comments


pretty fitting username there bro

cover art might also be megadeth's all-time worst. looks like some Assassin's Creed shit

Josh D.
June 24th 2022
17432 Comments


"The man fought cancer to continue to do what he loves. Your opinions don't mean a damn thing."

hello me, meet the real me

XingKing
June 24th 2022
15719 Comments


Dave really decided to copy Disposable Heroes at 3:30-4:00 lol

budgie
June 24th 2022
29305 Comments


black friday verses anyone?

BigPleb
June 24th 2022
65140 Comments


Massively.

heck
June 25th 2022
6594 Comments


"Okay but this has been true of literally every single Megadeth album cover ever?"

nah, Rust in Peace and Peace Sells bro.

dogdaysunrise1
June 25th 2022
64 Comments


Impressive!

Kompys2000
Staff Reviewer
June 25th 2022
7284 Comments


"nah, Rust in Peace and Peace Sells bro."

Honestly do not think either of those albums have especially good album art, definitely less egregious than most of their post-youthanesia art tho

zaruyache
June 25th 2022
25377 Comments


so far so good so what art goes hard, rest is basically shit yeah

rockarollacola
June 25th 2022
1781 Comments


Am I the only one who is a little underwhelmed?

zaruyache
June 25th 2022
25377 Comments


no. vocal editing is painful, riffs are stale but it's actually thrash so it's getting points for hurdling the low bar.

rockarollacola
June 25th 2022
1781 Comments


It does get better on repeated listens. Nothing really grabbed me like their lead single from Dystopia did.

daysofthunder
June 25th 2022
95 Comments


Dave is a pretty big dummy but the song slaps.

Dystopia was p good so hype is there for the album.

bloc
June 26th 2022
68833 Comments


Solid track, the solos definitely rip

StormChaser
June 26th 2022
1306 Comments


Dystopia's title track was the best thing they released since '90, this one's not

mifzal
June 26th 2022
3399 Comments


Its a wannabe Good Morning/ Black Friday and Hanger 18's inbred child. I liked the riffing at the end. Kiko's solos are kinda meh.

Makemebad35
June 26th 2022
1041 Comments


nice

Brabiz
June 26th 2022
1796 Comments


y'all are so negative. song is good, album art is good.

Irikeheavymetal
June 27th 2022
38 Comments


Feels a bit familiar but still meets the high standards of Megadeth.

XyphDryne
June 27th 2022
278 Comments


They borrow from themselves quite heavily, but I really don´t mind. I love the (amount of) solos and the old school vibe. The only gripe with it is the lack of memorable riffs. But anyway, pretty pumped for the new album. Hope it won´t be their last...

Josh D.
June 27th 2022
17432 Comments


hello me, meet the real me

vonseux
June 27th 2022
361 Comments


The sound is very well produced, but the hooks and melodies are not really memorable. Sounds like something out of "siri, write a metal song with lots of solos".

mifzal
June 28th 2022
3399 Comments


Pretty Much, but at least they still got the energy

BigPleb
July 21st 2022
65140 Comments


New single is pretty good, minus the strange Ice T feature.

vermillionZ
July 21st 2022
384 Comments


Wow the new song really is great. I agree on the Ice T feature being kind of odd. At least it's pretty short.

BigPleb
July 21st 2022
65140 Comments


It's excusable, rest of the track is classic Mustaine riffage.



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Jesse Lacey Allegations
Jayyvon Opens Up About Abuse
R.I.P. Chester Bennington
The Fall of Troy bassist melts do..
The Story So Far's vocalist dropk..
Deftones stream new single
R.I.P. David Bowie
Brand new Brand New Single
R.I.P. Lemmy
Killswitch Engage debut new single



OTHER RECENT NEWS

Matt Stone joins Rush on stage
Banco to explore forms of love
Chimp Spanner ft. Dan Tompkins
Michelle Branch arrested for Dome..
New Faceless Burial LP, Oct 7th
Thoughtcrimes LP to alter past
Video Nasty (NZ) stream debut LP
Enter Shikari's The Void Stares B..
Yeah Yeah Yeahs are Burning
Chelsea Grin Suffer in Heaven and..
New Death Cab for Cutie Single
Megadeth's Soldier On!
Acephalix unveil Godheads
Bloodbath's Carved
New The Night Flight Orchestra Si..

» see all news

RELATED REVIEWS
Megadeth
The Sick, the Dying ... And the Dead!
Megadeth
Warheads on Foreheads
Megadeth
Killing Is My Business... The Final Kill
Megadeth
Dystopia
Megadeth
Countdown to Extinction Live
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2019 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Terms of Use | Privacy Policy