KSE are "Broken"

2019-07-16 by Toondude | 66 Comments
Killswitch Engage have officially released the second single, entitled "I Am Broken Too", off their upcoming album Atonement. The album is currently scheduled to drop on August 16th.

Listen here:


Tagged: Killswitch Engage

Comments:Add a Comment 
Danred97
July 16th 2019
2382 Comments


Song is pretty good. Not amazing but its an above average KSE song.

Digging: Landon Tewers - Withdrawals

Pikazilla
July 16th 2019
2444 Comments


This is shaping up to be as bad as their second s/t.

BigPleb
July 16th 2019
59611 Comments


Shoulda called it quits after ADD.

Pikazilla
July 16th 2019
2444 Comments


Yeah, pretty much.

gschwen
July 16th 2019
161 Comments


I thought this was a statement about the band itself, because like... yeah.

Matthias812
July 16th 2019
103 Comments


Sounds like a pretty decent All That Remains ballad- and I mean that in a good way.

Digging: Knocked Loose - A Different Shade of Blue

Devastator
July 16th 2019
3909 Comments


It's looking more like this is gonna be full of radio friendly stuff only.

ButtBoy
July 16th 2019
4406 Comments


this fucking song title
why do so many grown men think it's cool to act like 12 year olds

JohnnyoftheWell
Contributing Reviewer
July 16th 2019
15814 Comments


Wow that was boring.

Digging: Samezame - Neo Future Menhera

PunchforPunch
July 16th 2019
6953 Comments


wtf that sounds like a Seether/Breaking Benjamin song

WretchedCacophony
July 16th 2019
1635 Comments


The funny thing about bands like this that put out uninspired material and are practically on life support is that they still draw crowds for their name.
Look at AILD for example... nothing remarkable in 10 years and they're selling out shows.

Digging: Lord Belial - Enter The Moonlight Gate

KjSwantko
July 16th 2019
11345 Comments


It would be hard to write a safer, less interesting song.

Devastator
July 16th 2019
3909 Comments


@Wretched AILD weren't a band for over half a decade because of the whole singer trying to have his wife murdered thing.

henryChinaski
July 16th 2019
4247 Comments


Okay song.

Digging: Bon Iver - i,i

AgentDeathbat
July 16th 2019
10023 Comments


There's just something about these new songs that gets me. I'm loving this shit. This is one of the tracks I was worried about due to the title, but it was great.

WretchedCacophony
July 16th 2019
1635 Comments


KSE is hardly a band right now.

Durrzo
July 16th 2019
1852 Comments


So boring.

Digging: Shadow of Intent - Melancholy

WretchedCacophony
July 16th 2019
1635 Comments


"AILD weren't a band for over half a decade because of the whole singer trying to have his wife murdered thing."
OMG REALLY? You think he would do something like that? This is some big news! I wonder who else hasn't heard about this!?

AgentDeathbat
July 16th 2019
10023 Comments


"Look at AILD for example... nothing remarkable in 10 years and they're selling out shows."
idk man...my own grave is an absolute slapper

AtomicWaste
Moderator
July 16th 2019
2809 Comments


Is this Nickelback?

henryChinaski
July 16th 2019
4247 Comments


"my own grave is an absolute slapper"

Agreed. Redefined is kinda dull tho

Devastator
July 16th 2019
3909 Comments


"OMG REALLY? You think he would do something like that? This is some big news! I wonder who else hasn't heard about this!?"

No need to get butthurt. You said they hadn't done anything good in 10 years and all I pointed out was for over half of the 10 years they weren't even making music.

Also My Own Grave does slap indeed.


jawsher
July 16th 2019
29 Comments


this is alright. the first single is way better and this is a bit too short

Digging: Jesus Piece - Only Self

AgentDeathbat
July 16th 2019
10023 Comments


"Agreed. Redefined is kinda dull tho"
Yea I like it but it's definitely dull in comparison.

Zackkkk
July 16th 2019
117 Comments


Honestly, they have been mediocre since Jesse returned. He was incredible on their debut, but everything since has been kind of bland IMO. Howard’s vocals really brought them to another level.

Zackkkk
July 16th 2019
117 Comments


Honestly, they have been mediocre since Jesse returned. He was incredible on their debut, but everything since has been kind of bland IMO. Howard’s vocals really brought them to another level.

Spec
July 16th 2019
35722 Comments


At least this should be better than the last two albums.

Durrzo
July 16th 2019
1852 Comments


How? It sounds exactly the same as everything they've done since Jesse came back.

gordodustin
July 16th 2019
273 Comments


Shit almost sounds like Nickelback. This band should've quit after Howard left.

Josh D.
July 16th 2019
14410 Comments


Hoo boy, what a pile of shit.

Robert048
July 16th 2019
15 Comments


Yea, sorry. I'm just not hearing what everyone dislikes about this track.

Sinternet
July 16th 2019
20050 Comments


never been a good band anyway

Digging: Taylor Swift - Lover

Robert048
July 16th 2019
15 Comments


The lack of a comma is bothering me.

bloc
July 16th 2019
57086 Comments


Lmao this is mid 2000s emo as fuck

Digging: Ultravox - Vienna

bloc
July 16th 2019
57086 Comments


No, but I remember that song Broken by Seether and Amy Lee

bloc
July 16th 2019
57086 Comments


It was exactly what I expected. Whispery vocals, clean guitar in the verse, an underrated groovy bassline played by a Warwick, video of a couple making out, cheesy 90 CGI, 1 guitarist even though it sounds like there's 2 in the song, ending has screams out of nowhere, the list goes on

SymbolicInTime
July 16th 2019
4743 Comments


Hard "okay"

Digging: Dayglow - Fuzzybrain

Source
July 16th 2019
12825 Comments


I thought they were Unbroken

Storm In A Teacup
July 16th 2019
26790 Comments


Bloc is the best, Bloc number one!

bloc
July 16th 2019
57086 Comments


Dead gimmick!

TheSpirit
Contributing Reviewer
July 16th 2019
25789 Comments


octanecore

Digging: Carved Cross - Sapped of Strength, Left to Wither and Fade Away

Nocte
Contributing Reviewer
July 16th 2019
9958 Comments


Still waiting for another Times of Grace, but I guess this will have to do for a while

Storm In A Teacup
July 16th 2019
26790 Comments


this is better than 5 Finger Death Punch tho lol

joshieboy
July 17th 2019
6863 Comments


Breaking Benjamin? Is that you?

FearThyEvil
July 17th 2019
16984 Comments


this was painfully generic and boring

tinathefatlard
July 17th 2019
1685 Comments


Killswitch Engagem

Please do

IAMLEGION
July 17th 2019
269 Comments


At the risk of sounding repetitive, this is bad.

Archelirion
July 17th 2019
5722 Comments


*sturdy exhale* whatever pays their lunch money I guess. They're not trying but they know it'll sell and they'll get their shows packed out.


Darius the Great
July 17th 2019
20758 Comments


KSE are "stupid"

Archelirion
July 17th 2019
5722 Comments


Darius please think about it before you post such a biting criticism
they're still people, after all

Darius the Great
July 17th 2019
20758 Comments


With all due respect Aaron, it was after much careful deliberation and deductive reasoning that this conclusion was reached

Archelirion
July 17th 2019
5722 Comments


While I'm pleased that it was a carefully researched conclusion, and one which I may or may not agree with, the fact remains that the language you used was simply too strong. What if Jesse read it?! You'd probably turn him off music all over again.

Darius the Great
July 17th 2019
20758 Comments


Unfortunately, I remain not responsible for Jesse's psychological well being at any given moment

Archelirion
July 17th 2019
5722 Comments


I see we are to make no further advancement on finding a common ground here. This is disappointing.
Until our next correspondence,
Your dearest Arche.


Gmork89
July 17th 2019
7913 Comments


ummmm yeah im not feeling this

igordrago
July 17th 2019
103 Comments


My hype is dwindling quickly for this.

Devastator
July 17th 2019
3909 Comments


I hope it has a couple songs that slap like the last album but man this is disappointing so far.

Itwasthatwas
July 17th 2019
1685 Comments


Band should have quit after Jesse left the first time.

twlichty
July 18th 2019
4079 Comments


Is it this stream or is the production absolute shite?

AdolfChrist
July 18th 2019
22008 Comments


How can grown ass men not be embarrassed to be associated with stuff like this?

Digging: Cerebral Rot - Odious Descent Into Decay

MarkvandenBerg
July 18th 2019
131 Comments


As a massive KSE fan I'm feeling underwhelmed by the singles...

henryChinaski
July 19th 2019
4247 Comments


At least the artwork for Atonement is fuckin awesome.

bloc
July 19th 2019
57086 Comments


It's looks like a tattoo some weeb would get to look hard

AdolfChrist
July 19th 2019
22008 Comments


its kinda cool, but looks too kiddie-metal.

HybridF
July 22nd 2019
2 Comments


Y'all gotta calm down the song is pretty good

Relinquished
August 5th 2019
40785 Comments


it's just as good as the worst songs on As Daylight Dies or End of Heartache



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Jesse Lacey Allegations
R.I.P. Chester Bennington
Lil Peep Dead At 21
Childish Gambino's America
Tool's first song in 13 years
Wil Francis accused of abuse
The Old Taylor is Dead
Brand new Brand New record
Black Malachite calls it quits
xXx Japan



OTHER RECENT NEWS

Fates Warning Vocalist Goes Solo
Anacrusis Reunite for Concert
Thom Yorke’s Daily Battles
Fresh Insomnium Single w/video
Second Kayo Dot Song/Video
Waterparks "Dream Boy"
2nd Refused Track for Cyberpunk
New Rorcal Album
TOOTHGRINDER drop new single
New The Devil Wears Prada single,..
New Incubus Song
Alcest release Protection
TSSB eat Chips and Gravy
"What's Left" of Fight the Fade
Sirens and Sailors Return

» see all news

RELATED REVIEWS
Killswitch Engage
Atonement
Killswitch Engage
Beyond the Flames
Killswitch Engage
Define Love Single
Killswitch Engage
Incarnate
Killswitch Engage
Disarm the Descent

STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2017 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Terms of Use | Privacy Policy