Two new Twenty One Pilots songs

2018-07-11 by hobblepot | 43 Comments
Alternative group Twenty One Pilots have released two new songs, along with the announcement of their next studio album, entitled TRENCH.

The two songs, "Jumpsuit" and "Nico and the Niners", are available to listen below:

"Jumpsuit"




"Nico and the Niners"




TRENCH is due October 5th.

Tagged: Twenty One Pilots

Comments:Add a Comment 
SOYMILKPURRP
July 12th 2018
129 Comments


ain't it

Feather
July 12th 2018
9868 Comments


These guys have grown off me sooooooo hard over the years its incredible

SOYMILKPURRP
July 12th 2018
129 Comments


I do not see how this new album is gonna catch

blurryface was a bad album but at least there were choruses, so I understand why shit caught. these are SEVERELY melodically challenged.

TatremyMusic
July 12th 2018
13 Comments


well



at least its nowhere near as disappointing as Pray For the Wicked.

LethalPaintball
July 12th 2018
1005 Comments


they're both okay

theNateman
July 12th 2018
3809 Comments


Total cheeseball band, and I love it. Both songs slap

Skoop
July 12th 2018
2201 Comments


Honestly jumpsuit is pretty cool even though these guys don't write the strongest of hooks.

JayEnder
July 12th 2018
19150 Comments


Ya know, I really don’t hate this band’s music... but their fanbase is the most cancerous community on the face of this earth.

Lucman
July 12th 2018
5537 Comments


These guys have grown off me sooooooo hard over the years its incredible [2]

"Jumpsuit" is pretty good but "Nico..." is awful. Sounds like a Blurryface B-side and I really don't like that record these days.


RippingCorpse1986
July 12th 2018
3229 Comments


Yippee my favourite band [2]
AOTY-worthy.

On a sidenote, how do you write this band's name?

a) twenty one pilots
b) 21 pilots
c) THE 21 Pilots
d) Other

BlackMalachite
July 12th 2018
3711 Comments


Lol these are terrible, production is ass and the vocals are garbage

heck
July 12th 2018
7060 Comments


"alternative group"

TheGreatQ
July 12th 2018
3001 Comments


Still love “Jumpsuit” and still hate “Nico”

Danred97
July 12th 2018
2544 Comments


I liked Vessels, but blurryface was a huge disappointment, and these songs might have good moments, they still fail as songs and don’t get me hyped at all.

JakeStallion
July 12th 2018
647 Comments


Jumpsuit is a bop. Nico is fine but sounds like a Blurryface B-side. Still really looking forward to the new album.

CharacterMusings
July 12th 2018
167 Comments


Proving that their best album will always be their first album since 2009

ScorpionStan
July 12th 2018
1911 Comments


Twenty One Pilots: the only alternative group/artist relevant to Top 40 pop culture. Multiple singles gone to #1. Every single song on last album certified platinum--a feet never accomplished before in the history of music.

Sputnik: "they're melodically challenged." "They don't write strong hooks." "Vocals and production are garbage."

LOL. Can opinions even get more laughably wrong than this?

Danred97
July 12th 2018
2544 Comments


Because as we know, commercial success equates to talent.

ScorpionStan
July 12th 2018
1911 Comments


Danred97 nope, missing the point like everyone else.

Point is, it's impossible to achieve what they have achieved without #1: strong melodies, #2: catchy hooks, #3: good vox and production. Impossible.

Trying to insinuate that they lack talent is, to expound on my previous statement, not just laughably--but demonstrably--wrong.

Lucman
July 12th 2018
5537 Comments


I get why people love this band but I just can't take their lyrics seriously anymore.

impoppy
July 12th 2018
2246 Comments


Jumpsuit is okay but god they need to cut the faux-reggae shit out.

ArtBox
July 12th 2018
314 Comments


Jumpsuit's riff feels a little underplayed, like they're not strumming that guitar hard enough? It's just kinda trailing distortion, idk

Sowing
Moderator
July 12th 2018
43745 Comments


Band can write a strong hook for certain, but I also agree that they are not very talented musicians outside of that.

Daisy99
July 12th 2018
141 Comments


Jumpsuit is pretty great tbh, but the other track is really eh to bad

3waycrash
July 12th 2018
263 Comments


Liked Jumpsuit, and the other one is alright. I liked Vessel and prior, but I haven't been the biggest fan since then. And yeah the fanbase is pretty terrible.

oisincoleman64
July 12th 2018
2612 Comments


"Point is, it's impossible to achieve what they have achieved without #1: strong melodies, #2: catchy hooks, #3: good vox and production. Impossible."
All of these things are completely subjective so your point is dumb

toocool4pos
July 12th 2018
258 Comments


@ScorpionStan - Agreed. It's pop music written for mass appeal though, so sputnik is gonna call it garbage.

Production, hooks, lyrics and arrangements on Blurryface were great, and if the band never blew up I'm sure sput would love them.

neekafat
Contributing Reviewer
July 12th 2018
25672 Comments


Has anyone heard their debut? I mean sure they're not very good now but that doesn't mean they aren't talented

Pagepage250
July 12th 2018
48 Comments


I strongly dislike TOP, but Jumpsuit is super good. I love the slightly distorted bass line, and the vocal performance here is incredible. Also the album art is wonderful. Against my better judgement, I might actually be genuinely excited for a Twenty One Pilots Album, despite the fact that Nico and And The Niners is pretty bad.

OllieS
July 12th 2018
2280 Comments


sounds like bullshit Imagine Dragons. Vacuous nothing. Also Cobus on drums is wasted on this kind of music

neekafat
Contributing Reviewer
July 12th 2018
25672 Comments


Yeah the artwork is pretty neat

OllieS
July 12th 2018
2280 Comments


"It's pop music written for mass appeal though, so sputnik is gonna call it garbage."

Sputnik can be elitist sometimes, but come on, most stuff written for mass appeal is garbage. It's designed to have no depth/creativity/meaning and just privilege catchy hooks above all else. Then once the hook wears off you never listen to the song again. They've made their money by that point though, so they don't care that their music is meaningless.

momentsofclarity
July 12th 2018
617 Comments


jumpsuit is aight, couldnt make it through second song

toocool4pos
July 12th 2018
258 Comments


@OllieS I agree, and chainsmokers for instance, are a great example of a band that writes formulaic hooks with derivative lyrics, but are still wildly popular.

Songs on Blurry face like the title track have cleverly-written lyrics with double meanings that evoke feelings of triumph, nostalgia and regret and they're all woven into massive hooks. Yeah it's pop and yeah its super mainstream, but its really well done.

"Sometimes a certain smell will take me back to when I was young
How come I’m never able to identify where it’s coming from
I’d make a candle out of it if I ever found it
Try to sell it, never sell out of it, I’d probably only sell one

It’d be to my brother, 'cause we have the same nose
Same clothes homegrown a stone’s throw from a creek we used to roam
But it would remind us of when nothing really mattered
Out of student loans and tree-house homes we all would take the latter"

That's good songwriting man!

RosaParks
July 12th 2018
858 Comments


jumpsuit is pretty decent, the other song is kinda really bad

Spikel
July 13th 2018
60 Comments


The falsetto in Jumpsuit reminds me a bit of Mew. That's a good thing. Way better than Dirty Soul and whatever that annoying song was from that movie. Not a fan of the band besides that first song they released, but they're clearly very talented.

Spikel
July 13th 2018
60 Comments


Yeah Nico kinda sucks

momentsofclarity
July 13th 2018
617 Comments


@Spikel, I was thinking the same thing. Miss me some of that Triumph for Man / Glass Handed Kites sound tho

sempiturtle
July 13th 2018
1685 Comments


Jumpsuit is pretty cool, the other one is kinda trash tho

Tunaboy45
July 14th 2018
18385 Comments


yep they're still shite

neekafat
Contributing Reviewer
July 14th 2018
25672 Comments


Jumpsuit's great, yeah the other one's kinda lame, though I dig some of the insturmental

hobblepot
July 15th 2018
2942 Comments


Jumpsuit is alright, Nico is ((( B A L L S )))

Dylan620
July 16th 2018
5867 Comments


"Jumpsuit" is great. "Nico" is decent, methinks it's getting a bit too much hate



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Jesse Lacey Allegations
Jayyvon Opens Up About Abuse
The Fall of Troy bassist melts do..
The Story So Far's vocalist dropk..
Deftones stream new single
R.I.P. Lemmy
Killswitch Engage debut new single
Scott Weiland dead at 48
Lil Peep Dead At 21
Nothing But Thieves accusations



OTHER RECENT NEWS

Inter Arma's New Heaven
Harhaoppisten Ylipapitar stream n..
Knocked Loose New Album
One last Sepultura drummer
Slayer returns?
Integrity's last 7 years
Writhen Hilt stream debut EP
Druidess Release Second Single
Austrian Death Machine return
And Also The Trees release LP
Cheem releases Charm Bracelet
New Darkest Hour video & album
C Turtle tease new album
Do It Tonight with Couch Slut
Selbst chant of self confrontation

» see all news

RELATED REVIEWS
Twenty One Pilots
MTV Unplugged
Twenty One Pilots
Scaled and Icy (Livestream Version)
Twenty One Pilots
Scaled and Icy
Twenty One Pilots
Trench
Twenty One Pilots
TOPxMM
STAFF & CONTRIBUTORS // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2023 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Terms of Use | Privacy Policy