P.O.S. To Record

2009-12-09 by Jared Ponton EMERITUS | 35 Comments
According to a twitter message to Absolutepunk founder, Jason Tate, P.O.S. is to make a record this January with Astronautalis.

http://twitter.com/astronautalis/status/6317850247

Tagged: P.O.S

Comments:Add a Comment 
Inveigh
December 9th 2009
26479 Comments


wha-wha-whaaat?!?! already? Never Better's not even a year old... he usually waits like 3 years between albums.. Plus there's been like 3 Doomtree records in the last year and a half too. Damn, busy man. He's been touring non-stop since Never Better came out.

Athom
Emeritus
December 9th 2009
17240 Comments


nice

1drummer
December 9th 2009
330 Comments


serrrr nice

DiceMan
December 9th 2009
7067 Comments


This is very awesome. Less than 3.

GnarlyShillelagh
Emeritus
December 9th 2009
6385 Comments


Frickin' sweet

PirateSquid
December 9th 2009
1881 Comments


Hell to the yeah.

kingsoby1
Emeritus
December 9th 2009
4970 Comments


inveigh, it's basically now or never for POS... he's at the height of his popularity. He's also getting old (mid thirties) and doesn't have much gas left in the tank. He really should be putting out 1 solo per 1.5 years from here on out... and joint ventures at the same frequency.

Inveigh
December 9th 2009
26479 Comments


He's already mid-thirties?! I thought he was like 28-29... I just met him a few years ago it seemed like. But yeah, I see what you mean. He moved pretty slow the first 6-7 years.

Peep my review for the new Doomtree EP yet?

Fort23
December 9th 2009
3017 Comments


he's 28.

Digging: B.G. - Chopper City

CrazyFool84
December 9th 2009
1082 Comments


yee 1981. Been meaning to check this guy out but really haven't heard anything aside from hype, will get on this soon

backinhindsight
December 9th 2009
198 Comments


haha good try Kingsoby1, almost got us.

kingsoby1
Emeritus
December 9th 2009
4970 Comments


whoops, must have been thinking of slug (37).

but yeah 28 is getting up there... he's in the prime of his career and needs to take advantage of it instead of releasing shit every 3 years. i dont count doomtree releases since he has a minor role there.

WoodLawn
December 9th 2009
134 Comments


Awesome. Never Better was a really solid record, and I hope he continues to step it up.

anotherdeadjuliet
December 9th 2009
263 Comments


There is only one POS and that is Pain of Salvation.

kingsoby1
Emeritus
December 9th 2009
4970 Comments


lol

Fort23
December 9th 2009
3017 Comments


damn slug is old. but you're aright anyway he is at his prime and it's smart to keep going now that he's getting more attention. very excited.

xKERBYx
December 9th 2009
115 Comments


relatively excited.

Blindsided
December 9th 2009
1871 Comments


Knew this from the interview I did with Doomtree on Saturday.

BrahTheSunGod
December 10th 2009
1279 Comments


This should be great, Minnesota music for the win.

Random side note- got into P.O.S. after seeing him do guest vox for The Bled for a song when they were in town a year or two back. The man can SCREAM

Zip
December 10th 2009
5312 Comments


awesome

CushMG15
December 10th 2009
1810 Comments


I'm excited. I love Never Better, but I still need to check his old stuff.

Inveigh
December 10th 2009
26479 Comments


Do it. Audition is his best in my opinion. Every song is fantastic.

CushMG15
December 11th 2009
1810 Comments


Right on. I'll start there once I'm done trying to "get into" death metal.

BobbbyLight
December 11th 2009
76 Comments


Maybe in the minority but Never Better was his weakest release. Good, but his first two were much better.... but I always welcome new POS. Excited to hear.

Tzibo
January 3rd 2010
40 Comments


Oh yeah. Never Better was great, even tho' I should probably buy it since I have only listened to it on (gasp) Spotify.

Phantom
January 3rd 2010
8985 Comments


I want Dessa's album NOW

Digging: Revocation - The Outer Ones

kingsoby1
Emeritus
January 3rd 2010
4970 Comments


yeah, never better was easily his best... but i guess that's if your into noisier/ more experimental hip-hop. ipecac was just too unpolished.

Inveigh
January 4th 2010
26479 Comments


I liked the raw, underproduced sound of Ipecac personally; and I thought Audition was basically perfect (for what he was trying to do at least). But yeah, if you're more into El-P style stuff in the vein of kingsoby's description then Never Better would be his best.

EaglesBecomeVultures
November 28th 2010
5529 Comments


Astronautalis is terrible.

Sanders
May 17th 2011
2410 Comments


Why hasn't this been released yet?!

Inveigh
May 17th 2011
26479 Comments


Chinese Democratitis

Maniac!
May 17th 2011
28046 Comments


got a feeling he won't top NB

Sanders
May 17th 2011
2410 Comments


It's not Chinese Democratitis until you turn into a total cunt whilst you aren't releasing said album.

EaglesBecomeVultures
May 17th 2011
5529 Comments


He always takes forever to finally release stuff.

Audition > NB = Ipecac IMO, although this will most likely be his worst release yet because Astronautalis is really just awful.

Blindsided
May 17th 2011
1871 Comments


Can't top Never Better
ugh Never Better



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Jesse Lacey Allegations
R.I.P. Chester Bennington
Lil Peep Dead At 21
Childish Gambino's America
Wil Francis accused of abuse
Brand new Brand New record
The Old Taylor is Dead
Black Malachite calls it quits
Glassjaw - Material Control info
Decapitated accused of rape



OTHER RECENT NEWS

New Bad Religion tune
Haken launch "A Cell Divides"
Yui leaves Babymetal
New T.A.N.E. single + LP deetz
Westfall Moorland debut single
Anberlin reunion show
New Bloodbath song
Sacral Rage stream new album
5 Light Years by Mae
Eosphoros stream namesake debut LP
All That Remains guitarist passes..
Circa Survive share "Dark Pools"
Svartidaudi release new track
Tantric is 'Letting Go'
Audiotopsy release 'War'

» see all news

RELATED REVIEWS
P.O.S
Chill, Dummy
P.O.S
WDELH/MDS/RMX
P.O.S
We Don't Even Live Here
P.O.S
Never Better
P.O.S
Audition

STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2017 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Terms of Use | Privacy Policy