New The Devil Wears Prada single, LP

2019-08-23 by hobblepot | 84 Comments
The Devil Wears Prada have released a new song from their upcoming album The Act, due October 11th.

You can hear single "Lines of Your Hands" here:



Tagged: The Devil Wears Prada

Comments:Add a Comment 
butt.
August 23rd 2019
7564 Comments


love the album art, but I can't say the song does a ton for me. Instrumentation is decent but Mike's vocals are still just as grating as they've always been to me. And the female vox are a bit too Evanescence-y

outliers
August 23rd 2019
1485 Comments


vocals sound like ass yeah

butt.
August 23rd 2019
7564 Comments


it just sounds like he entirely gave up

JayEnder
August 23rd 2019
7333 Comments


Man, Hranica's vocal chords are shredded.

butt.
August 23rd 2019
7564 Comments


also has he ever done clean vox before this track? he sounded decent on that chorus

JayEnder
August 23rd 2019
7333 Comments


I don't think so now that you mention it. He nailed the clean section, but his skramz are worn and torn HARD.

Feather
August 23rd 2019
5975 Comments


I still like his vocals, but yeah, his voice is shredded. I enjoyed the songs that were of this style on Transit Blues and I still think To The Key of Evergreen might be their best song.

This chorus may be the most cleans hes ever done, yeah. They sound good!

JayEnder
August 23rd 2019
7333 Comments


I actually really enjoy the second half of this song. Lights is awesome.

@Feather nah dude Daughter is their best song ez

Feather
August 23rd 2019
5975 Comments


"I actually really enjoy the second half of this song. Lights is awesome."

!!!

Omg, I didn't connect that this was a lights feature! Explains why I enjoy it ...

Daughters is a great song on the album, but I thought Key was much more massive and interesting. Daughters felt a little cookie cutter (albeit done correctly!)

William21
August 23rd 2019
537 Comments


Don't really care for Mike's vocals on that chorus, but the rest of the song is awesome; instrumentation is still as great as ever. Loved the Lights feature as well.

Also that album art is incredible.

JayEnder
August 23rd 2019
7333 Comments


I must say, one of the greatest album covers I've ever seen. Need that on a shirt.

Devastator
August 23rd 2019
4055 Comments


Song grew on me after a few listens. Mike sounded good in the chorus.

Digging: Run the Jewels - Run the Jewels 4

Project
August 23rd 2019
4271 Comments


I've somehow never listened to TDWP much, they're a weird gap in my Christcore roots. Song was decent -- there were some good vocal moments (the cleans, the Jeremy Bolm-esque screams) and some really cringy ones (any time he tried to do a Micah Kinnard-esque half-scream, half-shout)

Digging: Phoebe Bridgers - Punisher

Beardog
August 23rd 2019
3597 Comments


This song is really meh

Durrzo
August 23rd 2019
2191 Comments


This has grown on me since my first listen. Mike's vocals are so weird these days, sometimes it sounds atrocious and other times the strained sound actually adds to a section.

Evreaia
August 23rd 2019
5143 Comments


Havent heard this band since Plagues.

This sounds, not like I was expecting. It's not good, but it's not god awful like I was expecting.

Artwork is awesome.

MotokoKusanagi
August 23rd 2019
3112 Comments


very excited to hear this song/album

edit: not crazy about this one

joshieboy
August 23rd 2019
7473 Comments


Agreed Mike's voice sounds fucked. Dude needs a year off.

BallsToTheWall
August 23rd 2019
50005 Comments


Shit! Didn’t realize that was Lights. Her part was good and the chorus was alright.

Digging: Make Them Suffer - How to Survive a Funeral

Devastator
August 23rd 2019
4055 Comments


Lights's part was wonderful. Any song with her featured is 10x better.

heck
August 23rd 2019
4647 Comments


that's not even Lights lmao. it's Sierra Kay from VersaEmerge

TheGreatQ
August 23rd 2019
2940 Comments


Fuck his screams are trash now. Honestly couldn’t make it through the song because of them.

TooLateToGoBack
August 23rd 2019
2009 Comments


Yeah, Mike's vocals have seriously degraded to the point of no return.

The artwork is fantastic tho. Wish they didn't include the damn text in massive letters like that tho.

Cormano
August 23rd 2019
2010 Comments


lol its as if people bitching at vocals havent listened to 8:18

you also do realize this is more of a stylistic choice right?

ItsTheSquirrel
August 23rd 2019
411 Comments


Damn this is not the direction I wanted them to go. Still decent but not what I hoped

furpa
August 23rd 2019
548 Comments


This is actually killer. Also that album art is sick as fuck!

henryChinaski
August 23rd 2019
4360 Comments


I quite like it.

Artwork is sick

Trebor.
Staff Reviewer
August 23rd 2019
57275 Comments


This is like even worse BMTH

SteakByrnes
August 23rd 2019
19589 Comments


The second half of the song is much better than the first half, idk how to feel about this one

Digging: Spiritbox - Singles Collection

JayEnder
August 23rd 2019
7333 Comments


She sounds a lot like Lights. Thanks for the correction Hell!

The album artwork is straight up DM type shit. Hope there are some super heavy songs on the album.

SaveBandit
August 23rd 2019
1081 Comments


This is rad. The artwork is awesome, I would have never guessed it was a TDWP album based off the art.

Devastator
August 23rd 2019
4055 Comments


Album art reminds me of the little guys from Bloodborne. Messengers I think they were called?

Trebor.
Staff Reviewer
August 23rd 2019
57275 Comments


oh fuck yeah. I always give those little guys top hats

Devastator
August 23rd 2019
4055 Comments


I see you're a man of culture as well Trebor.

Fightlifejason
August 23rd 2019
13 Comments


I personally like his vocals here. They sound tortured in a good way and gives more variance to them. But I like all their stuff so.

hobblepot
August 23rd 2019
2452 Comments


This is great, really great, but Transit Blues was impeccable, they can never top it.

Feather
August 23rd 2019
5975 Comments


"that's not even Lights lmao. it's Sierra Kay from VersaEmerge"

Jayender why you making everyone look dumb dog!

curteeebull
August 23rd 2019
48 Comments


Song is great, cannot wait to hear the rest!! The album cover is awesome.

Garthdude3
August 23rd 2019
12 Comments


I’m actually digging this more than Daughters for Transit Blues. The artwork is killer! Hope Mike sounds better in the rest though. Not my favorite from him.

Steventoinfinity
August 23rd 2019
1 Comments


Yea, this is great

TheCalebRobinson
August 23rd 2019
131 Comments


Vocals are a bit rough, but I'm digging this.

TooLateToGoBack
August 23rd 2019
2009 Comments


Perhaps it's the YouTube compression, but the song sounds so much better on Spotify than it does on YouTube.

JayEnder
August 23rd 2019
7333 Comments


Come on bruh she sounds just like her

TheSpirit
Contributing Reviewer
August 23rd 2019
26774 Comments


Nothing spectacular, but this was good. I’m surprised how good Mike’s singing voice is.

Digging: Turpitude - Brume himale

AYakkingYak
August 23rd 2019
11 Comments


I'm really digging this song. As a self-proclaimed core kid who listens to anything with breakdowns and poppy choruses, I actually really love this song and I'm excited for the album. Didn't care too much for Transit Blues, although To The Key of Evergreen is probably one of the best songs TDWP has ever written.

slikphuk
August 23rd 2019
496 Comments


sounds awesome stoked for this

Digging: VoidCeremony - Entropic Reflections Continuum: Dimensional...

jouroboros
August 24th 2019
49 Comments


These vocals are god awful. It's like a terrible attempt at sounding like La Dispute

bloc
August 24th 2019
61840 Comments


Lmao the vocals

Digging: Fluke - Puppy

naughtcturnal
August 24th 2019
1461 Comments


well at least the artwork is nice

Digging: Orchid - Chaos is Me

henryChinaski
August 24th 2019
4360 Comments


After quite a few listens I have to say this is awesome.

SaveBandit
August 24th 2019
1081 Comments


Yeah I’m digging this but I do have a soft spot for these guys. I can’t wait for the new album, hopefully there are some heavy songs on here that brings back some of that Zombies style. The art makes me think it’ll be heavy as shit.

Emim
August 24th 2019
28495 Comments


Vocals aren't as bad as everyone's making them out. He's always been a bit inconsistent.

Slex
Contributing Reviewer
August 24th 2019
9817 Comments


I like this
Also agree w emim

Digging: Nuvolascura - As We Suffer From Memory and Imagination

Nikkolae
August 25th 2019
5496 Comments


tl;dr Hranica sounds like Sykes and Kay sounds like Lights

Digging: The Angelic Process - Weighing Souls With Sand

bloc
August 25th 2019
61840 Comments


Hranica sounds like the baby t-rex from the second Jurassic Park movie

Slex
Contributing Reviewer
August 25th 2019
9817 Comments


Lmao

Emim
August 25th 2019
28495 Comments


HWAAAAHHHHHHH

scoopitypoop
August 25th 2019
114 Comments


this shit is awesome yo

scoopitypoop
August 25th 2019
114 Comments


His vocals sound stronger than ever in my opinion. Is is because of the spoken word? Spoken word sections kicks ass. everything kicks ass. I absolutely love this

auberginedreams
August 25th 2019
6361 Comments


That’s Jeremy on the chorus, not Mike.

dangerousdarrin
August 25th 2019
172 Comments


I thought it was Jeremy. Don't know where people are getting the idea that Mike is singing the cleans now?

auberginedreams
August 25th 2019
6361 Comments


I have no idea lol it’s obviously Jeremy, he’s singing it in the live videos as well.

igordrago
August 25th 2019
130 Comments


I actually really like it 🤷‍♂️

Beardog
August 25th 2019
3597 Comments


Okay, I like it a lot more on second listen

Mabbitt
August 25th 2019
1761 Comments


I dunno, his actual screams sound the same to me as they always have, he just does that soft -> scream thing now.

Song was pretty cool. I used to really dislike this band but they've grown on me. Probably because they actual stuck around and continued to improve over time.

WATGRG
August 25th 2019
3 Comments


I love there new direction it suits them. Different might not be the same as there older albums. But I think it’s gonna surprisingly be good to the fans and new fans to listen to. Don’t get your hopes up on the first single. They chose Lines Of Your Hands as a single to there main core of the album. I bet there will be heavy songs but not many though. Keep your head up!😃

dangerousdarrin
August 25th 2019
172 Comments


Props to them though. They do seem like they switch little things up each album these days. Last album had spoken word and this one has a different style of screaming than Mike has ever done before.

SaveBandit
August 26th 2019
1081 Comments


Jeremy absolutely killed this song. The chorus is so fucking catchy, it's been stuck in my head for a couple days now. Super stoked to hear the rest of the album.

snerefedsav
August 27th 2019
961 Comments


agreed that mike sounds beat but it actually works pretty well for this style lol. also super impressed by how much better jeremy's singing has gotten over the years. i think the album is gonna be solid

IceDoesntHelp
August 27th 2019
149 Comments


The more I listen to it, the more i like it.

iamSeraph
August 28th 2019
917 Comments


first half garbage, second half great. let's hope the album is better overall. transit blues was a banger.

JayEnder
September 13th 2019
7333 Comments


I didn't like the new song. :c

Edit: okay it grew on me already

Durrzo
September 13th 2019
2191 Comments


Yeah it's pretty shit.

JayEnder
September 13th 2019
7333 Comments


This one rules tho so I'm still excited for the album

SaveBandit
September 13th 2019
1081 Comments


Wait was there another new one? This one is awesome, I’m trying not to overplay it before the whole album drops haha.

MotokoKusanagi
September 13th 2019
3112 Comments


this one grew on me a little bit, not sure what to expect on the new album. where can i hear the other new one?

JayEnder
September 13th 2019
7333 Comments


KingdomLeaks my guys. Just look up their name the song is called Please Say No

It's growing on me with more listens, much like this one. Mike's verses are actually incredibly dark and moody. I dig them a lot.

henryChinaski
September 13th 2019
4360 Comments


Okay song. Was hoping for something heavier.

Beardog
September 13th 2019
3597 Comments


Please Say No sounds really good imo, supermoody, although it's a shame the second verse is just a repetition of the first, would be cool if they did something different there

henryChinaski
September 13th 2019
4360 Comments


Yeah, think it'll grow on me. Still stoked for the new record.

SaveBandit
September 13th 2019
1081 Comments


I'm on the fence. It's decent, but not as good as Lines. I'm really looking forward to the album though, I think this one is going to be the slow song for the album. Kinda like Louder Than Thunder from Roots.

henryChinaski
September 14th 2019
4360 Comments


"I think this one is going to be the slow song for the album."

I suppose so too

SteakByrnes
September 14th 2019
19589 Comments


I like the "The poor are giving and the priests are taking" part, and when Mike does that high scream I really dig it. They keep having weak first halves and stronger second halves.

"Kinda like Louder Than Thunder from Roots"
One difference tho, Louder Than Thunder is dope

dangerousdarrin
September 14th 2019
172 Comments


This new song is the most atmospheric according to Mike. I don't like it as much as Lines of Your Hands. I have to hear the whole thing before I buy it.



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Jesse Lacey Allegations
Jayyvon Opens Up About Abuse
R.I.P. Chester Bennington
The Fall of Troy bassist melts do..
The Story So Far's vocalist dropk..
R.I.P. David Bowie
Deftones stream new single
R.I.P. Lemmy
Brand new Brand New Single
Killswitch Engage debut new single



OTHER RECENT NEWS

Narrow Head spin single
Incantation unleash 2nd single
Kataklysm debut 'The Killshot'
Undeath unleash new track
10 Years unveil new album/song
Pallbearer premiere new song
3rd Oceans of Slumber single
Skeletal Remains debut new track
Enslaved drop 2nd single
Fit for a King's “God of Fire..
New Vibeke Stene Project
"The Game Is Over" for Evanescence
The Devil's Trade unveil new song
Napalm Death announce new album
Gazpacho's Fireworker

» see all news

RELATED REVIEWS
The Devil Wears Prada
The Act
The Devil Wears Prada
Audiotree Live
The Devil Wears Prada
Transit Blues
The Devil Wears Prada
Space
The Devil Wears Prada
8:18
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2019 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Terms of Use | Privacy Policy