New Green Day LP/Tour

2019-09-10 by TheCalebRobinson | 68 Comments
Punk-rock band Green Day have released a new single, 'Father of All...', which is the title track off their upcoming album of the same name. The album announcement came at the same time as the announcement of the of the Hella Mega Tour, featuring Green Day, Weezer, and Fall Out Boy.

The single is below, and 'Father of All...' is scheduled to release on February 7, 2020.


Tagged: Green Day

Comments:Add a Comment 
kris.
September 10th 2019
15506 Comments


the track is garbage and that cover art is one of the worst album covers i've ever seen

bloc
September 10th 2019
62183 Comments


Now that's what I call punk rock!

Digging: Orchestral Manoeuvres In The Dark - Dazzle Ships

Larkinhill
September 10th 2019
6926 Comments


Nope.

DungeonBoy
September 10th 2019
7873 Comments


this is really good

furpa
September 10th 2019
549 Comments


Song is... different. Album cover is absolute anus, agreed. Blegh.

dunnope
September 10th 2019
31 Comments


Didn’t think this band could get any worse

insomniac15
Staff Reviewer
September 10th 2019
5150 Comments


Better than Blink-182's latest singles

Digging: Bryan Ferry - Boys and Girls

butt.
September 10th 2019
7712 Comments


announced album 5 months in advance lol wtf

Digging: Chelsea Wolfe - Birth of Violence

DungeonBoy
September 10th 2019
7873 Comments


how else you gonna hype it up?

onionbubs
September 10th 2019
12554 Comments


the fuck is this why did billie do like this whole song in falsetto and who the fuck let him

Digging: Misery Signals - Controller

TheCalebRobinson
September 10th 2019
145 Comments


Digging the song, but this is already a STRONG contender for worst album cover of 2020.

onionbubs
September 10th 2019
12554 Comments


everything about this album rollout points to this being shit out so they could get out of their fucking warner deal

Sabrutin
September 10th 2019
6883 Comments


this record is The New!
soul, Motown, glam and manic anthemic. Punks, freaks and punishers!
The Dirty messy . The Stink. ,
The lyrics are like a party and lifestyle of not giving a fuck. The life AND death of the party. Not political. Surviving in chaos. The real shit.
Me mike and Tre of the Green Day cut through the bullshit. That’s how it’s always been for us. Everything else is fake. Frauds I tell ya!!
Rock has lost its balls. We’re gonna teabag all these mother fuckers. The baddest rock band on the planet that gives a shit.
“Glorious” or “glorious anarchy” seems to be the word that keeps coming up that reflects
Dancing
Tribalism
Anxiety
Joy
Violence
Drugs
Booze
Dangerous songs for dangerous kids!

Our motto??
“Nothing says fuck you like a unicorn”

Love And kisses
Billie

DungeonBoy
September 10th 2019
7873 Comments


is that.. real?

onionbubs
September 10th 2019
12554 Comments


did he relapse

JesperL
September 10th 2019
1128 Comments


okay yeah this sucks but like it doesn't suck in the way i expected it to suck, if that makes sense

Digging: Catz 'n Dogz - Moments

Sabrutin
September 10th 2019
6883 Comments


That's the video description on YouTube btw

Faraudo
September 10th 2019
3569 Comments


Song is great tbh

Digging: Taylor Swift - Folklore

BeyondCosby
September 10th 2019
2781 Comments


At least its not as soulless as the new Blink...

brettgoespunk
September 10th 2019
327 Comments


favorite band. glad to see this is getting some positive response, but yeah the album cover is lazy. Reused art. But i like the song.

Lucman
September 10th 2019
4545 Comments


I'll always be excited for new Green Day. Song Isn't as strong of a single as Bang Bang was but it's fun.

Digging: Iona - Open Sky

neekafat
Contributing Reviewer
September 10th 2019
19894 Comments


Song is actually really rad idk

FadedSun
September 10th 2019
2247 Comments


I don't recognize his voice here at all. Then again, I haven't listened to Green Day in a looooooooong time.

Scoob
September 10th 2019
4487 Comments


Neeka peeka

Lucman
September 10th 2019
4545 Comments


That's it, neek! It's a good song.

Green Baron
September 10th 2019
25068 Comments


No, this song is pathetic shit

TundraL5Z
September 10th 2019
4698 Comments


Green Day have officially lost the plot, kinda seen it coming with that Longshot release, Uno, Dos and Tre are gold compared to this

Digging: Haken - Virus

tinathefatlard
September 10th 2019
1759 Comments


If Sum 41 can make a great comeback album so can GreenDay

Lucman
September 10th 2019
4545 Comments


On second listen the production on the vocals doesn't quite sit right with me. They're awfully sharp.

WhiteNoise
September 10th 2019
3691 Comments


I’ll always love this band, and the song is much more fun than the boring revolution radio. That album art hurts though

onionbubs
September 11th 2019
12554 Comments


“On second listen the production on the vocals doesn't quite sit right with me. They're awfully sharp.”

nothing sits right about the vocals in general

keza
September 11th 2019
489 Comments


"was this made in kidpix" - my friend seeing this album art lol

bloc
September 11th 2019
62183 Comments


Omg kidpix was the shit back in the day

Larkinhill
September 11th 2019
6926 Comments


Honestly never been a fan of this band. Not a slight on people who like them, I’m certainly not calling them bad, just not my style. Definitely listened to Dookie a bunch in middle school, but my best bud loved it more than I did and always put it on.

That said, American Idiot is a great fucking album. But everything else is meh for me.

Lucman
September 11th 2019
4545 Comments


I love everything from Dookie to AI. 21st is solid but has a lot of problems and blemishes. The trilogy is that which shall not be spoken of. Rev Radio is safe but enjoyable.

Sharkattack
September 11th 2019
1618 Comments


Please retire

neekafat
Contributing Reviewer
September 11th 2019
19894 Comments


Oh God not again scoob

Sconza
September 11th 2019
307 Comments


It's not bad. Haven't given a shit about anything they've done since AI, and I don't think I'd go out of my way to listen to anything off this album, but this song wasn't bad.

Eclecticism
September 11th 2019
17 Comments


Sounds like a bad Portugal. the Man song

onionbubs
September 11th 2019
12554 Comments


shit i think i kinda like this now

c0nf1n3d
September 11th 2019
356 Comments


This was kind of weird

Calc
Contributing Reviewer
September 11th 2019
16625 Comments


didn't hate this at all, doesn't sound like a green day song though

Digging: Lianne La Havas - Lianne La Havas

trackbytrackreviews
September 11th 2019
3429 Comments


I liked this a whole lot more after a couple of listens

TVC15
September 11th 2019
10591 Comments


I swear the production sounds like those YouTube videos where someone remastered/EQd a shitty live bootleg

Digging: Sematary - Hundred Acre Wrist

Kurai
September 11th 2019
415 Comments


Yeah, this is bad. The singles I heard from Revolution Radio were pretty dope, so no idea what happened here as it sounds more like Waterparks than Green Day.

Also agree that the artwork is atrocious

impoppy
September 11th 2019
2230 Comments


Song is kinda cool surprisingly. Album cover and description are cringe as fuck.

Artuma
September 11th 2019
31665 Comments


"okay yeah this sucks but like it doesn't suck in the way i expected it to suck, if that makes sense"

absolutely. terrible song but hey at least it's not the predictable kinda suck like we've got used to

Digging: A.A. Williams - Forever Blue

proton165
September 11th 2019
8 Comments


Are Green day trying to be Portugal the man?

Tb1114
September 11th 2019
568 Comments


This is a pretty groovin song... I like this more than [anything they've released since American Idiot]

Hendoi
September 11th 2019
277 Comments


bad

Digging: Brand New - The Devil and God Are Raging Inside Me

SCREAMorphine
September 11th 2019
1842 Comments


Wasn't what I expect, I really enjoyed it

spatulagrass
September 11th 2019
13 Comments


actually good

GreyShadow
September 11th 2019
4177 Comments


chorus was surprisingly fun. didn't hate this. probably won't listen to the album just like every other Green Day release since Uno but good for them.

Digging: Blaqk Audio - Beneath The Black Palms (Side A)

ian b
September 11th 2019
919 Comments


album art automatically makes me not want to listen to this

Storm In A Teacup
September 11th 2019
27797 Comments


what they are doing outside of the music is stupid but the single is good.

himynameisaaron
September 11th 2019
81 Comments


lol

henryChinaski
September 12th 2019
4360 Comments


sucksssss

iambandersnatch
September 12th 2019
1856 Comments


i feel like this would be 100x better with his normal vocals instead of whatever this is

also this song sounds nothing like green day, do with that what you will i guess

bloc
September 12th 2019
62183 Comments


I can't unhear the Josh Homme in his voice

madrigal30
September 12th 2019
976 Comments


the song is Just Ok.

hobblepot
September 12th 2019
2456 Comments


I hate this but i don’t really know why

TheGreatQ
September 13th 2019
2945 Comments


I honestly kinda love this

Faraudo
September 13th 2019
3569 Comments


Song's a grower, completely harmless and fun.

TheLeopardsFret
September 14th 2019
40 Comments


Billie Joe trying to be Josh Homme in those verses apparently

benerooni
September 16th 2019
151 Comments


Song is cool ya haters

fromrows
September 21st 2019
379 Comments


I think the song is decent. I find it a bit odd that some people dont think this sounds like Green Day. Besides the high singing in the verses the song to me sounds like something straight from either DOS or Foxboro Hot Tubs.

Digging: Barren Womb - Lizard Lounge

RogueNine
October 5th 2019
4385 Comments


Had noooo idea this was Green Day when I heard it. Song is nice.

Squanchy
October 6th 2019
12 Comments


I like it. Could see why some would hate it though



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Jesse Lacey Allegations
Jayyvon Opens Up About Abuse
R.I.P. Chester Bennington
The Fall of Troy bassist melts do..
The Story So Far's vocalist dropk..
R.I.P. David Bowie
Deftones stream new single
R.I.P. Lemmy
Brand new Brand New Single
Killswitch Engage debut new single



OTHER RECENT NEWS

Wayfarer announce new album
Depravity unleash new track
2nd new Skeletal Remains track
R.I.P. Martin Birch
John Petrucci releases single
Countless Skies unveil new song
Second Slick Shoes Single
Equilibrium share 'One Folk'
Dan Terminus music video
Heathen debut 2nd new single
Household + Author Split 7"
Holyarrow Drop New EP
R.I.P. Vern Rumsey
Finntroll share 2nd new single
Benediction are back

» see all news

RELATED REVIEWS
Green Day
Otis Big Guitar Mix
Green Day
Father of All Motherfuckers
Green Day
God's Favorite Band
Green Day
Revolution Radio
Green Day
Demolicious
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2020 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Terms of Use | Privacy Policy