Second Bleed from Within single

2018-03-02 by Hirsch | 22 Comments
In preparation for their album Era's release on April 6, Bleed from Within are streaming "Afterlife" from the forthcoming record. "Afterlife" follows "Alive" in terms of singles released from Era:

'Afterlife':



'Alive':


Tagged: Bleed from Within

Comments:Add a Comment 
JeetJeet
March 2nd 2018
4888 Comments


Yeah that was great.

Digging: 88GLAM - 88GLAM

Durrzo
March 2nd 2018
1521 Comments


I'm not a fan of the chorus, but god damn these guys can riff. Drummer really brings it too.

FearThyEvil
March 2nd 2018
15498 Comments


Always had a massive soft spot for these guys. Song rules

BlackMalachite
March 2nd 2018
2854 Comments


Both of those songs were pretty nifty tbh, especially Afterlife.

Digging: Escape the Fate - I Am Human

Dromasta
March 3rd 2018
135 Comments


Afterlife kicks ass. These guys are incredible musicians.

SteakByrnes
March 3rd 2018
9385 Comments


Another dope song, I really like the vocalist, and the guitarists fucking riff. I honestly can't wait for the album to drop

Digging: Palm Reader - Braille

DatsNotDaMetulz
March 3rd 2018
3546 Comments


Hopefully this album gets them taken seriously in the metal scene. They got a bit of traction with Uprising but the break between albums kinda dissipated it a bit.

NonApplicable
March 3rd 2018
2528 Comments


The way the staccato guitar & kick drum syncopate in the breakdown at the 3 minute mark is incredibly impactful. Great song.

Bootface
March 3rd 2018
52 Comments


wow

Spec
March 3rd 2018
35342 Comments


pretty bad a7x cover
doesn’t even sound like the original

SIIMBOLIC
March 3rd 2018
1165 Comments


man afterlife was cool. Vox kinda sound like a younger Winston mccall. I really enjoyed the unpredictable song structure.

Always thought these guys were a cut above the deathhore scene

Spec
March 3rd 2018
35342 Comments


yeah they are

SteakByrnes
March 3rd 2018
9385 Comments


my nigga said deathhore

Middle18
March 4th 2018
151 Comments


First time listening to these guys and shit am I impressed. Which is the best album to start with?

DatsNotDaMetulz
March 4th 2018
3546 Comments


Uprising. The first two are more standard deathcore, while Uprising saw them start to move out of that territory and toy with melodeath, metalcore and groove metal.

MuhNamesTyler
March 4th 2018
6261 Comments


Nice. Dis shit gonna be good

PumpBoffBag
March 4th 2018
917 Comments


god damn I remember listening to these guys when I was in college.... massive nostalgia trip right here

Leatherneck
March 6th 2018
682 Comments


some sections of afterlife reminded me of the likes of Misery Signals, this band has changed substantially over the years.

xpaincakex
March 21st 2018
267 Comments


damn these were awesome. Parkway Drive wishes they sounded this good.

MuhNamesTyler
April 2nd 2018
6261 Comments


New song called Crown of Misery just came up for download on my preorder. It’s pretty good

henryChinaski
April 2nd 2018
3968 Comments


Cool it's on Spotify as well, listening now.

Digging: My Epic - Ultraviolet

Mulva
April 3rd 2018
28 Comments


yeah, sounds like what Parkway Drive should be doing, instead of the trash they're pumping out now



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Jesse Lacey Allegations
R.I.P. Chester Bennington
Brand new Brand New record
Lil Peep Dead At 21
The Old Taylor is Dead
Black Malachite calls it quits
Glassjaw - Material Control info
Decapitated accused of rape
RIP Tom Petty
Converge Release New Single



OTHER RECENT NEWS

New Necros Christos song
Khemmis debut new song
Avicii found dead at age 28
Ariana Grande returns
State Champs "Dead and Gone" stre..
Amorphis share 'Wrong Direction'
Master Boot Record new album
Anthony Green back in Avalon
Touché Amoré are “Green”
King Goat air new song
Father John Misty LP in June
New LP and EP from Candlemass
New Deafheaven single
Kendrick Lamar Wins Pulitzer
Dark Habits disband, release fina..

» see all news

RELATED REVIEWS
Bleed from Within
Era
Bleed from Within
Death Walk
Bleed from Within
Uprising
Bleed from Within
Empire
Bleed from Within
Humanity

STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2017 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Terms of Use | Privacy Policy