New Machine Head Song

2018-01-19 by manosg STAFF | 85 Comments
American metal band Machine Head have released a new track titled "Kaleidoscope" from their upcoming album. Catharsis, the band’s 9th LP, is slated for a January 26th release date via Nuclear Blast and comes 4 years after 2014's, Bloodstone and Diamonds.

Catharsis track-listing:
1. Volatile
2. Catharsis
3. Beyond the Pale
4. California Bleeding
5. Triple Beam
6. Kaleidoscope
7. Bastards
8. Hope Begets Hope
9. Screaming At the Sun
10. Behind a Mask
11. Heavy Lies the Crown
12. Psychotic
13. Grind You Down
14. Razorblade Smile
15. Eulogy

You can listen to "Kaleidoscope" here


Tagged: Machine Head

Comments:Add a Comment 
TheSpirit
Contributing Reviewer
January 19th 2018
22739 Comments


Obviously better than anything else released for this so far, but definitely not great. Passable. And is this the second song from this album that has a middle finger raised lyric? C’mon Rob.

Digging: Basalte - Vertige

BigPleb
January 19th 2018
53053 Comments


He says it on every record dude.

Digging: Autopsy - The Headless Ritual

InFlamesWeThrash666
January 19th 2018
7358 Comments


That intro...what were they thinking

Digging: In Vain - Currents

SpiritCrusher2
January 19th 2018
5908 Comments


robb flynn turned into a cringiest man in metal

bloc
January 19th 2018
46960 Comments


lmao that thumbnail

Digging: The Presets - Apocalypso

ChaoticVortex
January 19th 2018
564 Comments


Has a couple of solid riffs but Robb's vocals are getting so try-hard. The music video looks like some rejected footage shot for a shitty mid-90's euro-dance band.

Toondude10
January 19th 2018
12129 Comments


that intro is bad and the lyrics are lol but it's got a good chorus

BeyondCosby
January 19th 2018
1890 Comments


Is this the same band that wrote The Blackening?

ThatDude
January 19th 2018
47 Comments


Man...those strings arrangements near the end seemed so forced.

cor22222
January 19th 2018
291 Comments


ehhh still waiting for one quality song from this record

Digging: Visigoth - Conqueror's Oath

hansoloshotfirst
January 19th 2018
682 Comments


lol, awful

Digging: The Neptune Power Federation - Neath A Shin Ei Sun

bloc
January 19th 2018
46960 Comments


The Whitening

TrephineArtist
January 19th 2018
250 Comments


Improves as it goes on (not a fan of the intro), I like the soft part @ 2:49 -3:13. It's better than Bastards and Beyond the pale but for me the title track is the best of the new tracks so far.

bloc
January 19th 2018
46960 Comments


"They went from Ice Cream Truck Metal on the last single to If You're Happy And You Know It (Clap Your Hands) Metal with this one. Congratufuckinglations, Robb."

lmao

MayhemWithMercy
January 19th 2018
8406 Comments


Robb needs to relax and see that it's not that serious

Digging: Gojira - L'Enfant Sauvage

DatsNotDaMetulz
January 19th 2018
3472 Comments


The riffs in the chorus are pure metalcore.

Eons
January 19th 2018
1207 Comments


All the songs so far have sucked. Going to check this out.

Eons
January 19th 2018
1207 Comments


o shit.

middle finger raised bitch!, oh yeah, nu-metal for life!! hell yeah. Gonna cut off the sleeves of all my t shirts and get a tribal tat and some piercing as well (maybe nipples, to be frank about it)

Disagree with my fashion choices? ok, i'll write songs about the persecution, bitch!

God damn i'm pissed! this world!@ so unfair man!!! ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh


MayhemWithMercy
January 19th 2018
8406 Comments


Robb your 50 enough of this already

bloc
January 19th 2018
46960 Comments


Has he ever written a song where he doesn't mention middle fingers

Thalassic
January 19th 2018
1165 Comments


LMAO this shit is hilarious

DarkZeroSin
January 19th 2018
2004 Comments


I refuse to listen to this.

Digging: Vektor - Terminal Redux

swipenet
January 19th 2018
2128 Comments


I mean props for trying different things even if they tend to be ass.
Lyrics are pretty terrible agreed

Eons
January 19th 2018
1207 Comments


Yeah, I really like this now. It's hilarious in a corey feldman-esque way.

xfearbefore
January 19th 2018
1616 Comments


hand claps, middle finger raised, and rhyming truck with fuck all within the first 20 seconds.

is this a parody song?

Digging: Knapsack - Day Three Of My New Life

bloc
January 19th 2018
46960 Comments


If you got your middle finger raised clap your hands
If you got your middle finger raised clap your hands
If you got your middle finger raised and you also saying FUCK YOU
If you got your middle finger raised clap your hands

misho87
January 19th 2018
106 Comments


I'm one of those guys who like The Burning Red and Supercharger, but com'on Rob.. even you must know this is not good in this times.. how can you go from The Blackening to this?

XingKing
January 19th 2018
12807 Comments


I can't figure out how I feel about this song. It has elements that are laughably bad but it also has elements that work for a few brief moments. Either way, I swear these guys are trying to burn the good will they achieved with Ashes onward.

MayhemWithMercy
January 19th 2018
8406 Comments


No, no, no, no, no (FUCK NO!)
No, no, no, no, no (FUCK NO!)
No, no, no, no, no (FUCK NO!)


Good lyrics ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Eons
January 19th 2018
1207 Comments


I feel like at least one song on the album should have lyrics like this: ''What did you say punk? Smack you around bitch! don't you dare disrespect!!!'' or something similar.

Dewinged
January 19th 2018
8169 Comments


I am gonna... sit this one out.

Digging: Loma - Loma

zaruyache
January 19th 2018
18458 Comments


the chorus sounds like it was ripped from a pop punk band and Rob's just too proud to admit it, even though his vox can't keep up with all the chord changes.

Digging: A Pregnant Light - Lucky All My Life

MayhemWithMercy
January 19th 2018
8406 Comments


just watched, music video is mega-LOL

GhostB1rd
January 19th 2018
220 Comments


Chorus is the only redeeming thing about this shitpile.

DarkZeroSin
January 19th 2018
2004 Comments


@ Mayhem I cried.

MayhemWithMercy
January 19th 2018
8406 Comments


Of laughter ye

DarkZeroSin
January 19th 2018
2004 Comments


lmao yeah what a sellout

MayhemWithMercy
January 19th 2018
8406 Comments


This album bout to make supercharger look like a masterpiece

DarkZeroSin
January 19th 2018
2004 Comments


So glad I changed my name

MayhemWithMercy
January 19th 2018
8406 Comments


Hahaha yeah

YUJOS
January 20th 2018
1008 Comments


Greatest intro ever! Lol

TheMrAlexK
January 20th 2018
9356 Comments


Never got into these guys

I think I'll keep it that way

Digging: JPEGMAFIA - Veteran

Kusangii
January 20th 2018
1708 Comments


Jesus christ what is that video

swipenet
January 20th 2018
2128 Comments


MIDDLE FINGERS IN THE AIR BOIS

DarkZeroSin
January 20th 2018
2004 Comments


More like Index Finger in my Mouth because I want to fucking throw up after seeing that shit

swipenet
January 20th 2018
2128 Comments


I'm still beyond impressed by that intro

bloc
January 20th 2018
46960 Comments


Yeah yeah we know Rob was in on it, but who the hell was the producer for this album?

Toondude10
January 20th 2018
12129 Comments


Rob

MayhemWithMercy
January 20th 2018
8406 Comments


No producer worth his salt would let this fly

bloc
January 20th 2018
46960 Comments


Well shit...

DarkZeroSin
January 20th 2018
2004 Comments


lmfao toondude


Robb Flynn is the Tommy Wiseau of metal

bloc
January 20th 2018
46960 Comments


Don tauch meh mutherFUCKer

DarkZeroSin
January 20th 2018
2004 Comments


LMFAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAO

swipenet
January 20th 2018
2128 Comments


I really thought Nuclear Blast had standards lol, maybe MH is too big a name for them to be like "we aren't selling this shit".

SpiritCrusher2
January 20th 2018
5908 Comments


nuclear blast had standards lol good one

DarkZeroSin
January 20th 2018
2004 Comments


Machine Head has sucked since Robb started to rap. Shit is awful.

Toondude10
January 20th 2018
12129 Comments


"Robb Flynn is the Tommy Wiseau of metal"

well Rob actually came out with quality content for the most part.

@bloc Rob's been producing MH's albums since Ashes.

bloc
January 20th 2018
46960 Comments


Hmm, then I shouldn't complain too much. I enjoyed Locust a lot

MayhemWithMercy
January 20th 2018
8406 Comments


Locust was cool. This shit isn't.

Toondude10
January 20th 2018
12129 Comments


their last four albums were ace tbh

swipenet
January 20th 2018
2128 Comments


Yeah, not sure what happened, but tbf it's been more than 3 years since their last one.

swipenet
January 20th 2018
2128 Comments


Though that does seem to be their typical incubation period anyways

zaruyache
January 20th 2018
18458 Comments


@ 0:45
He's so tall, and handsome as hell
He's so bad but he does it so well


can't unhear the taylor swift in that rhythm lmao

trilogique21
January 20th 2018
1446 Comments


holy shit what is this

it's so bad

DarkZeroSin
January 20th 2018
2004 Comments


it's called "garbage"

necropig
January 20th 2018
3383 Comments


This band should cease to exist now
Pure fucking tripe

Digging: Seventh Angel - Lament for the Weary

chug73
January 20th 2018
3259 Comments


Take away Rob's lame ass fucking lyrics and this is actually alright.

swipenet
January 21st 2018
2128 Comments


Except the fapping in the beginning, that needs to go as well

DatsNotDaMetulz
January 24th 2018
3472 Comments


Something else I noticed recently: The chorus is definitely influenced by BMTH's Sempiternal album.

DatsNotDaMetulz
January 24th 2018
3472 Comments


"I really thought Nuclear Blast had standards lol, maybe MH is too big a name for them to be like "we aren't selling this shit"."

Some people might want to point out Surgical Meth Machine. But at the same time, I wouldn't because it's pretty clear Al was just out to piss people off with that album and I prefer to believe Nuclear Blast were in on the joke, hence all the videos they posted about it at the time.

swipenet
January 24th 2018
2128 Comments


My goodness, just checked that. Yeah I think NB went with it.

AcidCaravan
January 25th 2018
390 Comments


I'll stick to "Burn My Eyes" when I wanna reminisce of the good ole times.

bloc
January 25th 2018
46960 Comments


I'll take "Burn My Eyes" literally the next time someone shows me this video

DatsNotDaMetulz
January 25th 2018
3472 Comments


OK so, so far we have:
Beyond the Pale (Strapping Young Lad - Love?)
Bastards (any folk-punk song e.g. The Pogues or something)
Kaleidoscope (something from Bring Me the Horizon - Sempiternal)
Volatile (Chimaira - Cleansation)

Toondude10
January 25th 2018
12129 Comments


don't forget the title track

DatsNotDaMetulz
January 25th 2018
3472 Comments


I can't remember what it sounds like so will have to re-listen later

DatsNotDaMetulz
January 25th 2018
3472 Comments


Well it's 1am here so I now have the album, listening through it and writing up a review purely based on first listen.

artiswar
January 25th 2018
3008 Comments


This song is terrible, it doesn't even sound like Triple Beam. In fact the rest of the album doesn't either for some reason.

WhoopDatTrick
January 25th 2018
89 Comments


is the new album called "Cringe My Eyes"?

Digging: Lil' Kim - Notorious K.I.M.

artiswar
January 25th 2018
3008 Comments


I'm ready for the slam-poetry MH album.

swipenet
January 25th 2018
2128 Comments


It's actually alright overall, but this blows yeah

artiswar
January 25th 2018
3008 Comments


yeah this song blows, one of the worst on the album. why they chose this as a single is beyond me, this song lost me at 'put your middle fingers in the air'.

swipenet
January 25th 2018
2128 Comments


Robb is reminiscing the 70's it seems

artiswar
January 26th 2018
3008 Comments


This song would actually be pretty catchy if Robb wasn't basically singing 'my love for you is like a truck, berserker'

swipenet
January 26th 2018
2128 Comments


What the fuck was that lol



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Jesse Lacey Allegations
R.I.P. Chester Bennington
Brand new Brand New record
The Old Taylor is Dead
Black Malachite calls it quits
Glassjaw - Material Control info
Lil Peep Dead At 21
Decapitated accused of rape
RIP Tom Petty
Converge Release New Single



OTHER RECENT NEWS

A Lot Like Birds disband
30STM announce The New Album
TDG are Outsiders
New Muse Song
New Paradise Lost Lyric Video
R.I.P. Tom Rapp
Hollywood Burns stream track
New Master Boot Record song
New Oceans of Slumber Track
Blessthefall share 2nd Video
WITTR Commence Tour
New Band-Maid video
Winterfylleth Stream New Song
Inferi Release New LP Teaser
Czarface to collab with MF Doom

» see all news

RELATED REVIEWS
Machine Head
Catharsis
Machine Head
Bloodstone and Diamonds
Machine Head
Machine Fucking Head Live
Machine Head
Unto the Locust
Machine Head
The Black Procession

STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2017 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Terms of Use | Privacy Policy