New Alter Bridge Album Details

2013-07-24 by tiesthatbind | 46 Comments
Florida-based hard rock group Alter Bridge has released details of their upcoming fourth album, Fortress. The album will be released October 8th and will be produced by Michael "Elvis" Baskette.

Tremonti opened up about the recording process, saying, “When we started pre-production on this album, we pushed ourselves harder and further than we ever have previously in order to make the most out of every individual arrangement.” He continued, “We wanted this album to be our most unpredictable and exciting one yet. From the early feedback we have received, it looks like we have achieved what we set out to do".

After Fortress is released, Alter Bridge will embark on a European tour following one U.S. tour date.

Dates are as follows:
10/4 – Orlando, Fla. – House of Blues
10/16 – Nottingham, UK – Arena
10/17 – Birmingham, UK – NIA
10/18 – London, UK – Wembley Arena
10/20 – Cardiff, UK – Arena
10/21 – Glasgow, UK – Hydro
10/22 – Manchester, UK – Arena
10/24 – Paris, FRA – Zenith
10/25 – Brussels, BEL – AB
10/27 – Berlin, GER – Huxley’s
10/28 – Copenhagen, DEN – Vega
10/29 – Stockholm, SWE – Arenan
11/3 – Amsterdam, HOL – Heineken Music Hall
11/4 – Dusseldorf, GER – Mitsbishi Electric Halle
11/5 – Wiesbaden, GER – Schlachthof
11/7 – Vienna, AUS – Gasometer
11/8 – Munich, GER – Zenith
11/9 – Zurich, SWI – Hallenstadion
11/11 – Rome, ITA – Atlantico
11/12 - Milan, ITA – Mediolanum
11/14 – Barcelona, SPA – Razzmatazz 2
11/15 – Madrid, SPA – Arena
11/16 – Lisbon, POR – Coliseum

Tagged: Alter Bridge

Comments:Add a Comment 
MosesMalone
July 24th 2013
1836 Comments


Elvis basket is a funny name.

pizzamachine
July 24th 2013
13480 Comments


stoked

Fieryfenderz
July 24th 2013
1908 Comments


They haven't let me down yet. Myles is so talented, and Mark plays just what's needed.

Cipieron
July 24th 2013
3508 Comments


cannot wait. loves me some alter bridge

KILL
July 24th 2013
80846 Comments


gonna be rock hard riffs gonna be generic gonna go hard m/

fr33convict
July 24th 2013
11724 Comments


Stoked.

truekebabpower
July 24th 2013
787 Comments


well, wel, well, I just happen to be in Barcelona during their tour, stoked as well

tiesthatbind
July 24th 2013
7419 Comments


From what I've seen, the title track will be another epic, so I'm most excited to hear that.

Drummerboy123
July 24th 2013
3009 Comments


Great hard rock. Hyped!

Album will bring the riffage.

Digging: Julien Baker - Turn Out The Lights

henryChinaski
July 24th 2013
3883 Comments


Cool beans

Digging: Kiasmos - Blurred EP

bbdmittenz
July 24th 2013
245 Comments


oh my.

johnnydeking29
July 24th 2013
11424 Comments


It won't beat Protest the Hero's Fortress...but will be solid

Ignimbrite
July 24th 2013
6227 Comments


yes please

Digging: Converge - The Dusk in Us

Ignimbrite
July 24th 2013
6227 Comments


It won't beat Protest the Hero's Fortress...but will be solid


Because they are super comparable albums.

johnnydeking29
July 24th 2013
11424 Comments


Haha I knew someone would call me up for that

TrueBlood
July 24th 2013
1388 Comments


gonna generic hard[2]

Ignimbrite
July 24th 2013
6227 Comments


your face is gonna generic hard

TrueBlood
July 24th 2013
1388 Comments


naw bro I rev'd everything is not going to be ok by black clouds so I'm sure I'm pretty original

NonApplicable
July 24th 2013
2467 Comments


Hopefully it will be even more metal than III.

MuhNamesTyler
July 24th 2013
6187 Comments


Cool, even though I didn't like III as much as their other albums I'm still lookin forward to this. I dig Tremonti's playing too

Digging: Hail the Sun - Secret Wars

joshieboy12345
July 25th 2013
5401 Comments


If it's gonna be produced by Elvis it's a certain 5.

Digging: Polaris (AUS) - The Mortal Coil

Spiritofmosa
July 25th 2013
56 Comments


Can't wait!

PistolPete
July 25th 2013
4493 Comments


Was about to come in and say "Holy shit Ties is gonna piss himself in excitement" then I looked at the article creator and yeah...

Always dug Blackbird, there were some damn good songs on that album

Digging: Sarin - Darker Lakes

SamiK951
July 25th 2013
51 Comments


Cannot wait for this, if it's as good as any of their first 3 albums I'll be happy

Gmork89
July 25th 2013
7353 Comments


Cool, hope I like it more than AB3.

someguest
July 25th 2013
28876 Comments


sucks

Digging: Carpenter Brut - CARPENTERBRUTLIVE

Cipieron
July 25th 2013
3508 Comments


ABIII was... decent. If they'd cut out a few of the weaker tracks and only had around 10 songs I feel it would have been a lot stronger.

Gmork89
July 25th 2013
7353 Comments


I agree with that.

I also thought Tremonti's album was better than AB3.

Cipieron
July 25th 2013
3508 Comments


very true. maybe a little less memorable, but better overall


...if that makes any sense

GarlicBreath
July 25th 2013
153 Comments


The only good hard rock band in existence

Gmork89
July 25th 2013
7353 Comments


@Ciperion


Yeah I know what you're saying. Maybe they will have some good surprises in store on this one.

Cipieron
July 25th 2013
3508 Comments


I hope it tops ABIII, but it'll take some voodoo magic to reach Blackbird heights. I believe in them though.


I also like how they've consistently put out an album every 3 years.

PistolPete
July 25th 2013
4493 Comments


"The only good hard rock band in existence "

whoa whoa whoa...

SowingSeason
Moderator
July 25th 2013
25036 Comments


Ties emerges from under his rock to bring tidings of the new AB album

Digging: Brand New - Science Fiction

tiesthatbind
July 25th 2013
7419 Comments


Well I couldn't very well let the new AB album get released without hype, could I? Also, regardless of if it ever becomes a regular thing again, come October you can bet I'll be throwing up a review.

MuhNamesTyler
July 25th 2013
6187 Comments


ties that bind is a pretty sweet song yea

AceOfSpades
July 26th 2013
81 Comments


Was hoping it would be called AB IV, but aside from that it will probably rock

Headfoot
July 26th 2013
52 Comments


alter bridge? You guys are kidding right? Creed 2.0

MuhNamesTyler
July 26th 2013
6187 Comments


Lol Alter Bridge are good dude

dmp3131
July 26th 2013
1210 Comments


Hell yeah this is gonna be good

KILL
July 26th 2013
80846 Comments


gettin my hair gel ready

Ignimbrite
July 26th 2013
6227 Comments


naw bro I rev'd everything is not going to be ok by black clouds so I'm sure I'm pretty original


bitch I introduced Sputnik to that album

Ignimbrite
July 26th 2013
6227 Comments


wait fuck are you captaindooright

TrueBlood
July 26th 2013
1388 Comments


lol yes sir I am

dam maybe I should make an announcement/list

Most users already know but many do not

Ignimbrite
July 26th 2013
6227 Comments


i haven't been paying attention to anything recently so idk

MuhNamesTyler
July 26th 2013
6187 Comments


you need some x's in your name bro haha



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

R.I.P. Chester Bennington
Jesse Lacey Allegations
Brand new Brand New record
Black Malachite calls it quits
The Old Taylor is Dead
RIP Tom Petty
Converge Release New Single
Lil Peep Dead At 21
Glassjaw - Material Control info
Decapitated accused of rape



OTHER RECENT NEWS

Krallice Drop New Album...pt.2
New In Vain track
Brandon Burkhalter Solo Track
Saviour See Empty Skies
Vetusta releases their 4th LP
New Good Tiger singles
Malcolm Young Dies
Ex-Guitarist to Sue The Used
Chaos Moon streams album
New Machine Head song
New Childspeak Video
Real Friends "Get By"
Asthme stream namesake LP
The Plot In You New Album
New American Nightmare in 2018?

» see all news

RELATED REVIEWS
Alter Bridge
Live at the O2 Arena + Rarities
Alter Bridge
The Last Hero
Alter Bridge
Fortress
Alter Bridge
Live at Wembley
Alter Bridge
AB III

STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2017 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Terms of Use | Privacy Policy