Attack Attack! drop Bombshell single

2021-04-30 by momentzuhclarity | 59 Comments
Attack Attack!'s second single with their third (fourth?) lineup, this time with original drummer and guitarist Andrew Wetzel and Andrew Whiting, along with vocalist Chris Parketny, have released their second single, "Brachyura Bombshell".

With a nod to their crabcore roots, it can be streamed below:



Tagged: Attack Attack! (US)

Comments:Add a Comment 
SIMBOLIC
May 1st 2021
5939 Comments


This is like when a speck of dirt hits your eye, then you wipe it away and continue with your life.

I mean, sure it happened, but its means absolutely nothing and you'll forget about it in 5 seconds as if it didnt exist.


vult
May 1st 2021
417 Comments


people would have eaten this up a decade ago. now? idk....

outliers
May 1st 2021
2279 Comments


pretty mediocre even by 2008 scenecore standards

Wildcardbitchesss
May 1st 2021
5029 Comments


its like theyre competing with adtr to make the shittiest possible scenecore album of 2021

Digging: Lovehoney - Lovehoney

Brett W
May 1st 2021
348 Comments


at least in 2008 they were interesting

heck
May 1st 2021
5820 Comments


I'd love an actual Attack Attack! reunion (minus Marfan McRapey) but this is just some lame ass cash-in shit by a couple members who realized nobody gave a shit about their other projects

Digging: Gojira - Fortitude

nash1311
May 1st 2021
2442 Comments


💩

Digging: Bilmuri - EGGY POCKET

Storm In A Teacup
May 1st 2021
31731 Comments


Yawn

Pikazilla
May 1st 2021
16372 Comments


scene dads will love this

twlichty
May 1st 2021
4781 Comments


I've never liked lyric videos. And theyre even worse with shite lyrics like these

Gameofmetal
Emeritus
May 1st 2021
10946 Comments


"scene dads"

oh god is this where we're at now?

OverSlyZed91
May 1st 2021
43 Comments


...on the other hand the new Of Mice & Men stuff is solid...

Scoot
May 1st 2021
20561 Comments


CRABCORE

Wildcardbitchesss
May 1st 2021
5029 Comments


lol I’m glad I’m young enough to have zero recollection of that shit when it was in its prime

heck
May 1st 2021
5820 Comments


I dated a girl in high school who was really into them when Someday Came Suddenly came out

outliers
May 1st 2021
2279 Comments


I can't wait to be a scene dad

GhandhiLion
May 1st 2021
11998 Comments


the kings of metal are back

Digging: Neil Ardley - Kaleidoscope of Rainbows

TheSpirit
May 1st 2021
27724 Comments


Catchy af

Digging: Gonemage - Mystical Extraction

naughtcturnal
May 2nd 2021
1825 Comments


the kings of metal are back [2]

Digging: Floating Points, Pharoah Sanders & The LSO - Promises

Minushuman24
May 2nd 2021
4735 Comments


fucking finally

g40st
May 2nd 2021
27 Comments


A girl that I have a huge crush on liked them back in the day. I forgive her tho.

Purpl3Spartan
May 2nd 2021
262 Comments


simp (jk)

Storm In A Teacup
May 2nd 2021
31731 Comments


reported

twlichty
May 2nd 2021
4781 Comments


Great album/r

SteakByrnes
May 3rd 2021
23540 Comments


"but this is just some lame ass cash-in shit by a couple members who realized nobody gave a shit about their other projects"

I've been saying the same thing since they dropped the first single

Storm In A Teacup
May 3rd 2021
31731 Comments


Lmao

TheSpirit
May 3rd 2021
27724 Comments


i thought the same thing but i like this song so maybe even cash grabs can be fun

Storm In A Teacup
May 3rd 2021
31731 Comments


I'm gonna repost what steak said on my Facebook "emo" group and get kicked out

WretchedCacophony
May 3rd 2021
2123 Comments


"scene dads will love this"

fuck. Yeah it's crazy that they can reproduce huh?

TheSpirit
May 3rd 2021
27724 Comments


better them than people who listen to black metal

DaveT0738
May 3rd 2021
2594 Comments


Not bad but Caleb and Johnny where integral for their sound

maximomckinnon
May 3rd 2021
77 Comments


better than the last one by a mile but that song was like 3 minutes of pure fucking nothing so that's a pretty low bar

momentzuhclarity
May 3rd 2021
472 Comments


its weird that i submitted this news article yet the entire article was rewritten with a new headline lmao

Digging: This Providence - This Providence

momentzuhclarity
May 3rd 2021
472 Comments


Not bad but Caleb and Johnny where integral for their sound [2]

...on the other hand the new Of Mice & Men stuff is solid... [2]

I've never liked lyric videos. And theyre even worse with shite lyrics like these [2]

also.. someone explain to me how this is a cash grab? i imagine these guys, unsigned, went out of pocket on engineering costs for like.. 2 sub par singles people will stream once on youtube and a little on spotify? how are they even making 10c off this?

bloc
May 3rd 2021
65507 Comments


Who's playing bass though? That's such an important instrument in crabcore

Digging: KOTO - Bye Bye Teens Lullaby

nash1311
May 3rd 2021
2442 Comments


^ the drummer is just gonna hit 16th notes on an 808 and make everyone shit themselves from their incontinent bowels

Purpl3Spartan
May 3rd 2021
262 Comments


I really hope the way the vocalist kind of sounds like Caleb on this is not intentional. I'll forgive it if that's just the way his voice sounds. Also, this song does have some cool moments.

Voltimand
May 3rd 2021
1245 Comments


xSPONGEXCOREx > this in terms of marine metalcore

Digging: The Black Keys - Delta Kream

c0nf1n3d
May 3rd 2021
363 Comments


This was much better than their last song, but it's still nothing significant.

Purpl3Spartan
May 3rd 2021
262 Comments


XSPONGEXCOREX is a blessing from the heavens

momentzuhclarity
May 3rd 2021
472 Comments


Who's playing bass though? That's such an important instrument in crabcore [2]

john holgado, we need you

theacademy
Staff Reviewer
May 4th 2021
31822 Comments


does this have any of the like 12 previous singers

SteakByrnes
May 4th 2021
23540 Comments


Nah it doesn't

momentzuhclarity
May 4th 2021
472 Comments


lucky number 13, @ steak

gravityswitch
May 4th 2021
513 Comments


Imitating Caleb's weak-ass screams from AA era was for sure not necessary.

Tyler.
May 4th 2021
18370 Comments


hope they pick it up

Purpl3Spartan
May 5th 2021
262 Comments


This sounded better the second time I listened to it tbh

SteakByrnes
May 5th 2021
23540 Comments


I finally listened to this and it's yet another assembly line produced song, incredibly bland with a vocalist who so badly wants to sound like Caleb Shomo

Keyblade
May 5th 2021
30048 Comments


who is the target audience for this, srsly

Purpl3Spartan
May 5th 2021
262 Comments


idk man

Evreaia
May 6th 2021
5229 Comments


"...on the other hand the new Of Mice & Men stuff is solid..."

hahaha, no.

This band was a 1/5 band back when I even listened to this kind of shit, I dont even want to know how bad they are now

momentzuhclarity
May 6th 2021
472 Comments


^ try it out. their new stuff slaps with Aaron Pauley. theyre finally not doing that nu metal shit anymore

bloc
May 6th 2021
65507 Comments


ATTACK ATTACK

WHERE YOU AT

SteakByrnes
May 6th 2021
23540 Comments


Certainly not here lol

Purpl3Spartan
May 6th 2021
262 Comments


Long gone

vult
May 7th 2021
417 Comments


lThe Dungeness crab has an estimated lifespan between 8-13 years. I think we all know what that means.

bloc
May 7th 2021
65507 Comments


Dude have you seen the coconut crab? Those things are terrifying

vult
May 7th 2021
417 Comments


real life Kingler

bloc
May 7th 2021
65507 Comments


lmao true that



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Jesse Lacey Allegations
Jayyvon Opens Up About Abuse
R.I.P. Chester Bennington
The Fall of Troy bassist melts do..
The Story So Far's vocalist dropk..
R.I.P. David Bowie
Deftones stream new single
R.I.P. Lemmy
Brand new Brand New Single
Killswitch Engage debut new single



OTHER RECENT NEWS

Keung To's reggaeton/Cantonpop fu..
New Yautja Video
New White Ward Song
The Cult Sounds Debut LP
The Nietzsche studio live
Green Day share bread
New Inferi Album Teaser
Chris Conley abuse allegations
New [Macaroom >] Music
Oldskull stream debut LP
Rings of Saturn drop vocals
Sepiroth release new song
PETA Slams The Offspring
New Paradox Single, Album
Second New Fear Factory Song

» see all news

RELATED REVIEWS
Attack Attack! (US)
This Means War
Attack Attack! (US)
Attack Attack! (Deluxe Reissue)
Attack Attack! (US)
Attack Attack!
Attack Attack! (US)
Someday Came Suddenly
Attack Attack! (US)
If Guns Are Outlawed, Can We Use Swords?
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2019 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Terms of Use | Privacy Policy