Sum 41 are "Out for Blood"

2019-04-26 by DatsNotDaMetulz | 50 Comments
Hardcore-influenced pop punk group Sum 41 have returned again with a new album due out this summer. Their seventh effort, Order In Decline, is due out on 19 July via Hopeless Records, who also handled the release of their 2016 comeback 13 Voices.

To coincide with the album announcement, the group have released the first single, entitled "Out for Blood", with an accompanying music video which can be seen below.



Tagged: Sum 41

Comments:Add a Comment 
onionbubs
April 25th 2019
11402 Comments


lol this is so bad

Digging: Conditions - Fluorescent Youth

tinathefatlard
April 25th 2019
1668 Comments


This will be the only good song on the album.

DatsNotDaMetulz
April 25th 2019
3880 Comments


I'm a little undecided on this song, it's got some neat riffs on it but it's not on the level of songs like "Goddamn I'm Dead Again" on 13 Voices, which is where I'd like them to be at nowadays (cos we know they're not gonna reach Chuck levels again).

Mongi123
April 25th 2019
20330 Comments


They’re just out to make shitty music

Scoot
April 25th 2019
19266 Comments


these dudes went hard when i was 12

but that was 16 years ago boys it’s time to hang up the skates

fun fact: steve-o became a realtor

Digging: Warforged - I: Voice

onionbubs
April 25th 2019
11402 Comments


yea credit where credit is due they went hard as fuck in middle school

JayEnder
April 25th 2019
3788 Comments


The Hell Song still owns to this day. This, not so much.

Digging: Full of Hell - Weeping Choir

SitarHero
Contributing Reviewer
April 25th 2019
9414 Comments


Damn, growing up sure is hard. Brownsound can still shred though.

Snake.
April 25th 2019
21662 Comments


ngl this slapped a lot harder than i thought it was going to

Atari
Staff Reviewer
April 26th 2019
24613 Comments


Does This Look Infected? will always rule

Digging: Radiator Hospital - Sings "Music for Daydreaming"

Scoot
April 26th 2019
19266 Comments


tbh it’s kind of hypocritical to shit on this and love comeback kid

Danred97
April 26th 2019
2197 Comments


Eh I really liked it. It’s anthemic and catchy, which is what I look for in these guys.

LOVEANDACCEPTANCE
April 26th 2019
742 Comments


literally a fucking 3rd grader could write this dogshit ass song.

if you like this your music opinion card is revoked for life because you like baby riffs

DatsNotDaMetulz
April 26th 2019
3880 Comments


At least Sum 41 being active keeps Derryck occupied and healthy. And I can get behind that.

outliers
April 26th 2019
621 Comments


not terrible on the modern sum 41 scale

but yeah these dudes need to call it a career

TheWonderSoFar
April 26th 2019
3976 Comments


Thought the solo was pretty good but the song is bleh overall

AugustAir
April 26th 2019
27 Comments


If you HATE this song, you never liked Sum 41 and are just here to be an asshole.

LoLifant
April 26th 2019
1528 Comments


Hopefully the rest of the album is better, but I doubt it.

ShadowNeko
April 26th 2019
194 Comments


I disliked the electronics, some lyrics, and some of Deryck's vocals. Other than that, it's a good song. I just hope that the other songs have stronger structures like "The Hell Song", "Over my head", and "No reason".
DTLI and Chuck are their best albums because of the emotional lyrics and strong instrumentals.
I wanna hear that good shit again sum 41 come on.

outliers
April 26th 2019
621 Comments


^all killer no filler the best sum 41 tho

ShadowNeko
April 26th 2019
194 Comments


Ayee! Thanks for reminding me of that record. I loved all killer no filler too.
Hopefully Order in Decline has a variety of tracks that sound like their classic songs. (fingers crossed)

claygurnz
April 26th 2019
5300 Comments


'fun fact: steve-o became a realtor'

lol yeah I was on Sum 41's wiki page and I went down the rabbit hole and found this out. Pretty funny.

TheSpirit
Contributing Reviewer
April 26th 2019
25244 Comments


First three albums all rule, and this sounds essentially just like something from Does This Look Infected? so I am happy.

"If you HATE this song, you never liked Sum 41 and are just here to be an asshole."

[2]

Digging: Darkest Hour - Deliver Us

onionbubs
April 26th 2019
11402 Comments


nah first three are alright this just chugs balls

KevinKC
April 26th 2019
858 Comments


"DTLI and Chuck are their best albums because of the emotional lyrics and strong instrumentals. I wanna hear that good shit again sum 41 come on." [2]


momentsofclarity
April 26th 2019
498 Comments





DatsNotDaMetulz
April 26th 2019
3880 Comments


" but yeah these dudes need to call it a career "

I mean I'd literally just said why it's a good thing they're still going.

bananatossing
April 26th 2019
736 Comments


They still know how to write catchy songs. Must revisit their discography.

NorwichScene
April 26th 2019
2848 Comments


Song needs to be cut down to just 2:15 to 2:50

Snake.
April 26th 2019
21662 Comments


“If you HATE this song, you never liked Sum 41 and are just here to be an asshole.“

nah torts doesn’t actually think that, he’s just full of hot air because I publicly called out a shitty weedmo frontman who he happens to be buddy buddy with

LOVEANDACCEPTANCE
April 26th 2019
742 Comments


what you say has no weight on me whatsoever, I just wanna bully you until you off yourself cause I know you hate your life

and this song is bad regardless

Snake.
April 26th 2019
21662 Comments


how mad

are you tho





















4 real

RadioNew03
April 26th 2019
19 Comments


The old Sum 41 was awesome, I mean maybe if I was still in early 20’s or even in high school. I’d love this song but yeah they’re time has come and gone.. and I’m usually a sucker for nostalgia but this is not that good unfortunately

bloc
April 26th 2019
55394 Comments


Song isn't bad at all. The video is mid 2000s corny as fuck though.

Digging: Lil Ugly Mane - Mista Thug Isolation

bananatossing
April 26th 2019
736 Comments


^^Their videos have always been terrible from what I remember. But this sounds like old sum 41 and from what I heard their last album isn't bad. Haven't listened to these guys since I was in high school and that was over 15 years ago. It's a good time to revisit.

outliers
April 26th 2019
621 Comments


^ how dare you. We're All to Blame's music video is the goat

hasan
April 26th 2019
922 Comments


YESSSSSSS!!! a new sum 41 song here on the page. it is good to here sum 41 deryck on a new song i did not think sum 41 new CD for awhile here... a good hard hitting track some great punk and good pop on the song hard hitting the drummer playing hitting them hard pounding the drums hard. it is good to here some guitar a hard hit on the song slapping the strings... sum 41 on the new CD it would be good to hear a bit of metal it can be fun on there songs... bizzy d and his gang are so good i am excited to here a new sum 41 CD... god bless it was a hard day today for me to see this on the web site is a good thing! i am buying the CD sum 41 the first day to here songs. to tap my feet a little bit to sum 41 go crazy . to do a hard hit on the new cd this year. i want to go to the tour to sum 41 playing a concert with my bro would be sick on a weekend. it is good to here a hard hit. The new sum 41 cd out for blood the song it is a good name for a song. deryck sings very good on this and he plays on guitar at the same time on there songs a lot of slapping on the bass and strings more. always a hard hitting sound on the songs to go hard to. my best sum 41 cd is under class hero but it is ok this maybe will get the best songs on the band on the new CD... it is good to know we will here more of sum 41 deryck and every body more very soon this year! some good guitar a very hard hit... punk is not dead you just have to listen to it

HasanMedia #sum41

outliers
April 26th 2019
621 Comments


@hasan

???????????????

bloc
April 26th 2019
55394 Comments


Are you telling me the janitor got so pissed off someone walked where he was cleaning and he kicked the bucket over

momentsofclarity
April 26th 2019
498 Comments





XingKing
April 26th 2019
14581 Comments


always a hard hitting sound on the songs to go hard to [2]

SitarHero
Contributing Reviewer
April 26th 2019
9414 Comments


"Their videos have always been terrible from what I remember."

Get the fucking fuck out. In Too Deep is one of the best videos of all time.

Spec
April 26th 2019
35678 Comments


Their videos are legendary. Fuck you talking about??

judasgoat
April 26th 2019
291 Comments


Song is okay. I don't think anything's gonna top Chuck for me tho.

"At least Sum 41 being active keeps Derryck occupied and healthy. And I can get behind that."

[2] Dude was looking ROUGH not too long ago so I'm hella glad he's doing better.

LotionLord
April 26th 2019
54 Comments


It's great to see Deryck looking great after he almost died from alcohol poisoning, but this song is just boring. This is Sum 41 on autopilot. I'm hoping the rest of the album makes up for it.

DatsNotDaMetulz
April 26th 2019
3880 Comments


Yeah I agree the music could be better, and I was hoping that Brownsound's presence would help (as it got them back on track on 13 Voices) but it hasn't quite worked that way yet. But I'm not going to go and say they should call it quits, because it's got Deryck healthy and if the band goes, I'd be worried about what he'd do because when they went inactive from 2012-2015 he REALLY went downhill fast.

JayEnder
April 26th 2019
3788 Comments


- HasanMedia

XingKing
April 27th 2019
14581 Comments


I remember Deryck saying in an interview that he always felt self conscious about his writing with Brownsound, like every riff he wrote needed Dave’s approval first. Dave has zero writing credits on the last album, so here’s hoping they found a way to write together that’s satisfying in a way for everyone this time around. They’re describing this new record as their heaviest and most aggressive to date so I’ll remain cautiously optimistic for something akin to DTLI?/Chuck

ShadowNeko
May 7th 2019
194 Comments


Hoping for that heavy punk sound too.
This song is a grower though. It's very good. The bass sounds awesome.

momentsofclarity
May 9th 2019
498 Comments







You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Jesse Lacey Allegations
R.I.P. Chester Bennington
Lil Peep Dead At 21
Childish Gambino's America
Wil Francis accused of abuse
Brand new Brand New record
The Old Taylor is Dead
Black Malachite calls it quits
xXx Japan
Glassjaw - Material Control info



OTHER RECENT NEWS

Gojira guitarist burned in pyro a..
August Burns Red remaster "Conste..
New Hutcher album
Wolves at the Gate share 2nd sing..
Trivium bonus track
The "Fissure" of Oh, Sleeper
Savage Messiah post video
Kurt Travis Streams New Album
"Fear" of Unprocessed
Slipknot announce new album
Cult of Luna share "The Silent Ma..
Baroness share new single
Disentomb premiere new song
2nd Com Truise Single
Tycho get vocal

» see all news

RELATED REVIEWS
Sum 41
Order In Decline
Sum 41
13 Voices
Sum 41
Screaming Bloody Murder
Sum 41
All The Good Shit
Sum 41
Underclass Hero

STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2017 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Terms of Use | Privacy Policy