New Behemoth Album

2018-08-02 by MondayTuesday | 121 Comments
As per their Instagram account, the new Behemoth album I Loved You at Your Darkest is slated for an October 5th release.

Check out their new single "God=Dog" below.




www.instagram.com/p/Bl-nGg1g1mX/?hl=it&taken-by=behemothofficial

Tagged: Behemoth

Comments:Add a Comment 
Dissonant
August 2nd 2018
663 Comments


Great song. They've changed their sound quite a bit, I'm digging it.

Papa Universe
August 2nd 2018
22504 Comments


Oh cool, I was hoping CatDog gets a spin-off.

naughtcturnal
August 2nd 2018
2266 Comments


That clip was lit

Digging: Eggs of Gomorrh - Wombspreader

InFlamesWeThrash666
August 2nd 2018
10386 Comments


Song is cool despite the stupid kids choir

Digging: Watain - The Agony & Ecstasy of Watain

Faraudo
August 2nd 2018
4085 Comments


Song is great, the title is a bit cringy tho.

ColonelWang
August 2nd 2018
89 Comments


Digging the track names. Reminds me of older Behemoth albums. Song rules too, of course.

FearThyEvil
August 2nd 2018
17669 Comments


Good tune

Papa Universe
August 2nd 2018
22504 Comments


“LOL Christianity is so dumb!!!” schtick
I mean, it is Polish metal...

Faraudo
August 2nd 2018
4085 Comments


It's a gimmick, but they know how to use it to their benefit. Buuuuut, they are starting to tire the premise, I think.

bloc
August 2nd 2018
68650 Comments


Nerg be looking like Denzel Curry on his latest album cover

Digging: Syndrome 81 - Prisons Imaginaires

necropig
August 2nd 2018
6567 Comments


Child vocals need removed. Shite
Liking how Orion is being given room to shine again

Digging: Reveal! - Doppelherz

Hawks
August 2nd 2018
75358 Comments


Gonna slay like always.

trilo
August 2nd 2018
4957 Comments


lol that song title

song is cool though never been a huge behemoth fan but will check the full thing

Digging: Wake - Thought Form Descent

Nocturtle
August 2nd 2018
976 Comments


nergals a douche songs good tho

Hawks
August 2nd 2018
75358 Comments


Nah bro Nergal is the man. So happy I got to see them live 2 months ago.

TheSpirit
August 2nd 2018
29709 Comments


Visually, this is just as cringey as everything Dimmu Borgia has done since 2008. Song was okay.

Digging: Panopticon - Collapse (remixed and remastered)

DarkSideOfLucca
August 2nd 2018
16170 Comments


I think I'm the only one that thinks the child vocals add to the creepy factor. Song rules, you're all a bunch of downers.

DungeonBoy
August 2nd 2018
8976 Comments


Why do people cringe so much these days?

Digging: Suppression - The Sorrow Of Soul Through Flesh

JayEnder
August 2nd 2018
14741 Comments


Right DungeonBoy? That word is so oversaturated now it isn’t even funny. Thirteen year olds faced with anything slightly out of the ordinary/quirky sucked all the meaning out of it

Digging: Alexisonfire - Otherness

Rowhaus
August 2nd 2018
4534 Comments


cute little song here

Digging: Dir En Grey - Phalaris

Flugmorph
August 2nd 2018
27048 Comments


a step down from the brilliance that was the satanist on both the video and the songwriting level.

Digging: Enslaved - Vertebrae

Rowhaus
August 2nd 2018
4534 Comments


god = birb

StarvingArtist
August 2nd 2018
116 Comments


is Darski still in this?

TheClansman95
August 2nd 2018
2511 Comments


It's really different from anything they've put out before, nonetheless it's really cool. All praise the mighty Behemoth!

TheClansman95
August 2nd 2018
2511 Comments


I WANT TO LISTEN TO THAT SHIEAT

Flugmorph
August 2nd 2018
27048 Comments


rowhaus knows
praise be upon de birbkind

Flugmorph
August 2nd 2018
27048 Comments


listening to it again without looking at the video makes me appreciate the music much more.

pjquinones747
August 2nd 2018
3654 Comments


the title of this song is really trying to scare me away but im so amped to hear it still

Digging: for your health/Shin Guard - Death of Spring

ExhaleTheLight
August 2nd 2018
1211 Comments


Yo what’s up with that production

Rowhaus
August 2nd 2018
4534 Comments


sounds killer

TheClansman95
August 2nd 2018
2511 Comments


indeed

zaruyache
August 2nd 2018
25262 Comments


"Yo what’s up with that production"

might just be youtube but I think it sounds about the same on spotify so idk. Some of it does sound weirdly muffled, though, and definitely not as clear as other tracks on there.

Anthracks
August 3rd 2018
7524 Comments


scrapped evanescence album title

Digging: Perfume Genius - Ugly Season

bloc
August 3rd 2018
68650 Comments


Am I the only one who thinks the intro music sounds like Underoath

GhostB1rd
August 3rd 2018
7939 Comments


I wish more bands were as vox centric as these guys.

GhostB1rd
August 3rd 2018
7939 Comments


And yes, the intro sounds like Underoath.

Deathconscious
August 3rd 2018
26886 Comments


lol that song title sounds like a Slipknot song or some shit.

ScuroFantasma
Emeritus
August 3rd 2018
11825 Comments


haha, yeah it does actually

Tracks is killer though, pumped af for this after how good The Satanist was

Deathconscious
August 3rd 2018
26886 Comments


it was a pretty good track, yeah. Nergal has been taking more risks since he came back to music, and i like that. as far as i know, a children's "choir" has never been a part of a death metal song before. on the other hand, i dont think it was a good artistic choice. but im sort of stoked to see what other surprises they have in store.

Morningrise767
August 3rd 2018
3231 Comments


Song is great, lots of The Satanist vibes, I also kinda digged the children choir vocals. The video was pretty cool as well, however I'm a bit iffy on the song title tbh. Still looking forward to the album

Digging: Porcupine Tree - Closure/Continuation

Astral Abortis
August 3rd 2018
6731 Comments


Damn this track fucking sucks. I thought they would only get better after The Satanist but they're back to being very not good.

InFlamesWeThrash666
August 3rd 2018
10386 Comments


"as far as i know, a children's "choir" has never been a part of a death metal song before."

Septicflesh used a children's choir in their album Titan


Decapod
August 3rd 2018
1058 Comments


Meh. Album title is alright. Song is alright.

Deathconscious
August 3rd 2018
26886 Comments


wow, i missed that album title. that is terrible.

XingKing
August 3rd 2018
15668 Comments


Album title, song title, child choir. All fucking horrible.
That said, this song was a pleasant surprise. I haven't listened to these guys since the Apostasy and I was not expecting this sort of change in style, in a good way.

ExhaleTheLight
August 3rd 2018
1211 Comments


Nergal is trying way to hard this time to be “controversial”

Astral Abortis
August 3rd 2018
6731 Comments


Controversial about what? This is pretty par for the course for Behemoth in content and style...

BigPleb
August 3rd 2018
65022 Comments


I can't be the only one who thinks this is disappointing.

Sub-par riffs, guitars that are far too low in the mix, silly child choral chanting and overall just a lack of memorability.

ExhaleTheLight
August 3rd 2018
1211 Comments


How he’s very adamant about his religion and the perception it brings, makes a big deal about it on instagram, seems to get a kick out of offending people, especially the Polish government lol.

Astral Abortis
August 3rd 2018
6731 Comments


I'm with you Pleb, this song is rubbish.

Exhale, that's nothing new...Behemoth and Nergal have been doing this for well over twenty years now...it's probs safe to say he's just doing what he's always done, and this is no more """"""controversial""""" than he's ever been

BigPleb
August 3rd 2018
65022 Comments


I'm generally quite a big fan of the band, hence my disappointment.

Mind you, Blow Your Trumpets disappointed me when that dropped as the first single for the Satanist.

We'll see how this new record goes, I guess.

FearThyEvil
August 3rd 2018
17669 Comments


Don't take this the wrong way Pleb, but I rarely ever see you disappointed in something so it kind of surprises me whenever I see it. I'm not in love with this but hey, I hardly like to go off of singles unless they are absolutely horrible (ala new Unearth).

BigPleb
August 3rd 2018
65022 Comments


Haha yeah man, I'm generally quite easy to please when it comes to metal.

Dunno, just wasn't feeling this one.

FearThyEvil
August 3rd 2018
17669 Comments


Yeah, I wasn't giving you any shit or anything. I just rarely see you be negative which is honestly is a real compliment. Hopefully this is one of the weaker tracks and the album rules. The Satanist really was a fantastic album

BigPleb
August 3rd 2018
65022 Comments


I think the Satanist was so effective as it really felt like a genuine attempt at some sort of redemption for Nergal.

given what he'd been through prior to the albums release, the album felt so authentic and sincere.

FearThyEvil
August 3rd 2018
17669 Comments


I'll admit I'm not this bands biggest fan so I'm not aware what went on with Nergal throughout the years.

BigPleb
August 3rd 2018
65022 Comments


He had cancer man.

FearThyEvil
August 3rd 2018
17669 Comments


Oh shit, that's fucking awful! Glad he was able to beat it I'm guessing considering you're saying he had it and not has. Reminds me of Chuck from Testament with his cancer and somehow he sounds better than ever.

BigPleb
August 3rd 2018
65022 Comments


He had a successful bone marrow transplant I believe, glad he pulled through.

FearThyEvil
August 3rd 2018
17669 Comments


Same here, nobody should have to suffer through the hell that is cancer.

Deathconscious
August 3rd 2018
26886 Comments


Its sort of funny, a lot of biblebangers were saying god gave him cancer for being all blasphemous and whatnot. Then he beat it and just went right on sataning.

TheClansman95
August 3rd 2018
2511 Comments


You just can't stop nergal

zaruyache
August 3rd 2018
25262 Comments


polish gov tried to put him and his fiancee in jail for blasphemy, then he got leukemia, then somewhere in there said fiancee and he split. SO he almost went to jail as a martyr for free speech, almost died, and lost his hawt pop star girlfriend all in like two years or so? And from all that we got his most pissed record, so I've decided to forgive him all the silly Satan woo woo given I think he kinda deserves to piss on the polish church at this point. And if the next album is decent who cares if we need to sit through more Watain-levels of s00per seri0us nonsense to get it.

SCREAM!
August 3rd 2018
15755 Comments


I'm not usually one for childrens choirs in metal but they use it sparingly enough here that I actually like the effect it brings

Nergal passing on the Satan to future generations

zaruyache
August 3rd 2018
25262 Comments


ave sathanas

TheClansman95
August 3rd 2018
2511 Comments


Akephalos, shine thru me

bloc
August 3rd 2018
68650 Comments


This children's choir doesn't even touch the one in POD's Youth Of The Nation

Kusangii
August 3rd 2018
3809 Comments


I Loved You at Your Darkest

Black Metal Death Metal

TheNotrap
Staff Reviewer
August 3rd 2018
17707 Comments


Nergal has done more interesting things, but the song and video are good.
The children wasn't a bright idea.

Digging: Darkane - Inhuman Spirits

DungeonBoy
August 3rd 2018
8976 Comments


lol bloc

bloc
August 3rd 2018
68650 Comments


Also the addition of children in the song explains the absence of titties in the music video

suppatime
August 3rd 2018
1638 Comments


did anything happen wit this band's rape accusation

SCREAM!
August 3rd 2018
15755 Comments


"I Loved You at Your Darkest

Black Metal Death Metal"

I mean it's meant to be taken as coming from Lucifer/Satan in case that wasn't obvious

Deathconscious
August 3rd 2018
26886 Comments


@bloc there were a pair of tits in there.

bloc
August 3rd 2018
68650 Comments


Damn really? Excuse me while I re-watch the vid on my phone in the bathroom at work...

DarkNoctus
August 3rd 2018
11874 Comments


i was really not into the child choirs but everything else was good

zaruyache
August 3rd 2018
25262 Comments


" rape accusation "

No clue what you're even talking about.

SCREAM!
August 3rd 2018
15755 Comments


I think it was around when that twitter accusation about Maynard came out. A similar tweet was made about Behemoth as well

Nothing ever came out of either and both seem to have fizzled out at this point

InFlamesWeThrash666
August 3rd 2018
10386 Comments


Someone made a post on twitter saying that the band members drugged her, tied her up and then raped her

Ebola
August 3rd 2018
4383 Comments


pretty good song

pjquinones747
August 3rd 2018
3654 Comments


p good song, dont like the child vocals

TzarChasm
August 3rd 2018
279 Comments


The Satanist is such an outstanding fucking album that I cannot wait to hear this. This is exciting news.

Ebola
August 3rd 2018
4383 Comments


I really dig the child vocals

zaruyache
August 3rd 2018
25262 Comments


only thing i found when looking earlier was an accusation from like 2001 that got them kicked from some tour? And Nergal made some weirdo kvltbro comment about pervy hedonism? Idek.

DungeonBoy
August 3rd 2018
8976 Comments


I'm sure if you dig hard enough you can find an accusation about any popular artist.

zaruyache
August 3rd 2018
25262 Comments


wait nvm found it it supposedly happened in 2006?

http://sofa-king-cool-magazine.com/more-rape-allegations-against-maynard-james-keenan-and-behemoth-come-forward/

TheClansman95
August 3rd 2018
2511 Comments


I don't believe the accusation about Behemoth was true

zaruyache
August 3rd 2018
25262 Comments


as if it were/could be proven one way or another tho?

Cryptkeeper
August 4th 2018
2061 Comments


Title is bad, track is mediocre, and everybody complaining about their satanist 'shtick' doesn't understand Behemoth.

Digging: Conjurer (UK) - Pathos

tigersbrokefree
August 4th 2018
315 Comments


Oof. The children on an otherwise good track.

TheClansman95
August 4th 2018
2511 Comments


I think the children choirs are an interesting choice.

Egarran
August 4th 2018
28406 Comments


Yeah it's not too bad.
I would like to complain about the drum sound. Hope it sounds better on the album.

Digging: Blut Aus Nord - Disharmonium - Undreamable Abysses

Thalassic
August 4th 2018
5289 Comments


Song's ok, though not on the same level of anything from the previous record. I expected the children parts to be much worse than they eventually ended up being tbh

Rowhaus
August 4th 2018
4534 Comments


I think people have a hard time liking new things

TheClansman95
August 4th 2018
2511 Comments


to me it's a pretty interesting track

SCREAM!
August 4th 2018
15755 Comments


I'm surprised at how much flack the children are getting tbh

It's a rather minimal part of the song and it's not done in a typical child choir kind of way. They're basically just yelling and they sound almost possessed which is fitting imo

InFlamesWeThrash666
August 4th 2018
10386 Comments


i would like a normal choir more dunno

SCREAM!
August 4th 2018
15755 Comments


That would sound cheesier to me idk

Deathconscious
August 4th 2018
26886 Comments


Idk how they sound possessed, theyre just yelling. Adults would have sounded much better imo.

JayEnder
August 4th 2018
14741 Comments


Why do choirs ruin every song? Has anyone done them right?

bloc
August 4th 2018
68650 Comments


Get them Parkway Drive gang vocals

SCREAM!
August 4th 2018
15755 Comments


@adolf idk children yelling satanic slogans sounds different than adults doing it. It isn't something you usually associate with childhood so I guess that's where it comes from for me

Deathconscious
August 4th 2018
26886 Comments


Yeah i guess. Maybe i would like it better of they sounded more unhinged.

artiswar
August 5th 2018
10260 Comments


Song is fucking lit and the kid's choir was a stroke of sheer genius.

Digging: Common Rule - Drown

Egarran
August 5th 2018
28406 Comments


You're all over the place today, artis. I love it.

Realm
August 6th 2018
2512 Comments


Gay

PatientlyDead
August 6th 2018
145 Comments


fucking finally

TheClansman95
August 6th 2018
2511 Comments


artis's enthusiasm makes me happy. hail satan m/


Veldin
August 6th 2018
4767 Comments


i dig it

TheClansman95
August 6th 2018
2511 Comments


you have to.

vermillionZ
August 7th 2018
380 Comments


"Look! We are evil and satanic, Fuck jesus btw!"
God they're trying way too hard.. God=Dog sounds like something a 12 year old who no longer wants to be forced to go to church every sunday would write.
Still pretty a pretty good song.

Digging: The Dear Hunter - Antimai

DungeonBoy
August 7th 2018
8976 Comments


Some of y'all take this band way too seriously

Deathconscious
August 7th 2018
26886 Comments


It might seem like pseudo-edgy stuff to some who arent from Poland, but over there the church has a lot more influence than in, say, the US. I mean, Nergal almost went to jail for blasphemy.

DungeonBoy
August 7th 2018
8976 Comments


I do believe his intense disdain for Christianity is genuine, but at the end of the day Behemoth, and Nergal more specifically is an entertainer. He enjoys provoking for attention and it has helped Behemoth gain their current level of success. The guy is a showman, and a really successful one at that.

Egarran
August 7th 2018
28406 Comments


Like a megachurch pastor. Just with a more positive message.

Rowhaus
August 7th 2018
4534 Comments


ov vinyl and the sales

zaruyache
August 7th 2018
25262 Comments


eh nergal has the added benefit of constantly being hounded by the government tho, so I've always counted that as part of his over-exuberance for his shtick.

artiswar
August 8th 2018
10260 Comments


I tried getting into Nergal's music in the late 90's - late 2000's and it was hard, his music just seemed like a Nile rip off. I'm from Poland so since my relatives who know I love metal always send me Behemoth shit even though I didn't really like it, but Behemoth is basically our greatest export... But The Satanist and now this song have captivated me in a way I never was before by his music. I think he's finally matured as an artist, and for everyone complaining about him blasting Christianity for 20+ years, these evil cunts have my homeland in a stranglehold. I hope Nergal goes to his grave shitting in Poland's disgraceful puritanical mouth, the more he triggers their government and turns attention to what they're doing to my country the better. Christ bless him!

derkaderka
August 9th 2018
181 Comments


Really enjoyed this. Could do without the child chants, but they don't ruin the song by any means. Looking forward to the new album.

suppatime
August 9th 2018
1638 Comments


yeah that one that came out around the maynard accusation. i also found that one from like 2001 and nergal's response was pretty sketch and lame.

TheClansman95
August 21st 2018
2511 Comments


new album. new album. feel the hype. the hype is real



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Jesse Lacey Allegations
Jayyvon Opens Up About Abuse
R.I.P. Chester Bennington
The Fall of Troy bassist melts do..
The Story So Far's vocalist dropk..
Deftones stream new single
R.I.P. David Bowie
Brand new Brand New Single
R.I.P. Lemmy
Killswitch Engage debut new single



OTHER RECENT NEWS

New Alvvays LP, October 7th
Parkway Drive's The Greatest Fear
Dub War ft. Mike Bordin
Santana collapses on stage
Revocation's Diabolical Majesty
Transcending Rites stream new LP
o'summer vacation summon the anti..
Stratovarius set the World on Fire
Happy Valley release 'Loom'
Tankard, the Beerbarians
TAGABOW announces tour
Anberlin to release Silverline
Spectrum Mortis's Debut LP
Demon Hunter "Silence the World"
Brymir's Voices in the Sky

» see all news

RELATED REVIEWS
Behemoth
Opvs Contra Natvram
Behemoth
In Absentia Dei
Behemoth
A Forest
Behemoth
I Loved You at Your Darkest
Behemoth
Messe Noire
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2019 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Terms of Use | Privacy Policy