zaruyache
User

Reviews 21
Approval 90%

Soundoffs 1,246
News Articles 158
Band Edits + Tags 248
Album Edits 227

Album Ratings 2044
Objectivity 84%

Last Active 11-30-17 8:42 pm
Joined 04-03-09

Forum Posts 93
Review Comments 18,093

shoutbox » all posts 
  • Evokaphile I know you werent huge on Converging Sins, but check out Ultha's debut Im sure you'll like it m/
    November 28 07:46 PM
  • ZombieToyDuck need your next recs bud for the competition
    November 15 12:48 PM
  • ZombieToyDuck need your recs for my contest budhttps://www.sputnikmusic.com/list.php?memberid=1085862
    November 15 11:00 AM
  • LordePots agreed
    November 11 09:55 PM
  • LordePots Ya i hope it is much better. Saw ragnarok last night
    November 11 06:40 PM
  • coneren nice dude
    October 28 10:39 PM
  • coneren how are you
    October 28 08:59 PM
  • Hawks Sweet bro gonna jam at work tonight. m/
    October 4 08:59 PM
  • Evokaphile Hey man, I been meaning to ask what your favorite bm albums of the year are :]
    September 23 12:21 PM
  • Wizard New WITTR production is fine, just really boring faster Burzum-esque stuff mixed with boring doomier passages. IMO they mastered it on Two Hunters and couldn't recapture the magic.
    September 21 09:48 AM
  • Xenophanes Hmm okay that's interesting. The art looked like a joke at first lol
    September 19 08:56 PM
  • Evokaphile bro sir dude friend man, Ultha is non-stop hard hitting. I wasn't thrilled first time I heard it but it grew on me HARD
    September 14 07:26 PM
  • mryrtmrnfoxxxy dam haha that's so cool lol
    September 11 09:59 PM
  • mryrtmrnfoxxxy dam. woulda been cool tho
    September 11 07:18 PM
  • mryrtmrnfoxxxy did Spotify rec you this stereolab album too lol
    September 10 11:43 PM
  • Stargazer777 You were never a fan of arch enemy anyways you ****ing twat. Thank god coverkillernation is around to professionally review albums without sounding like a sarcastic bitch.
    September 1 08:10 PM
  • Hawks Yeah bro ****in slays.
    August 25 10:52 AM
  • Thor no I interviewed them for a magazine I write for so I got a promo copy sent to me
    August 17 09:44 PM
  • Thor It's fun idk
    August 17 10:49 AM
  • hal1ax think the liz harris-esque vox are only in 1 or 2 songs. they cycle through a variety of vox. but yea i'm actually not sure if you'll dig , on account of it sort of straddles the "experimental" line as in there are interspersed elements of EAI , field recordings , spoken word, etc. but it does kinda maintain an undergirding presence of that style of 'classical ambient' that i know u are partial to so..
    August 14 01:45 AM
  • hal1ax i promise u will like this --- https://dronarivm.bandcamp.com/album/open-to-the-sea
    August 13 07:34 PM
  • hal1ax and wtffff 3.3 should be rounded up to 3.5. don't make me hurt u breh
    August 7 11:25 PM
  • hal1ax enya has always been cool.
    August 7 11:10 PM
  • BlackMalachite Figured I'd send you a link, I'm streaming my fifth album early for a select few people - https://blackmalachite.bandcamp.com/album/we-all-come-to-an-end
    July 27 03:26 AM
  • hogan900 Hell yeah, that last crescendo is arguably one of my favorites
    July 25 10:28 PM
  • hogan900 We Burning Giraffes is dope; glad someone else knows that the opener on that is one of the best post-rock tracks
    July 25 08:22 PM
  • Astral Abortis Yeah man I saw the minute it went up, I've been waiting for that s*** forever. Gonna snag a CD when I get paid, defs gonna be one of the best of the year
    July 21 11:54 PM
  • GhandhiLion How are you finding that post-rock book?
    July 10 12:58 PM
  • kingdedethefifth I read it as Inquisition lol
    June 6 08:15 AM
  • Mystletainn Agreed :)
    May 12 10:33 PM
  • Frippertronics as long as it has a higher rating than those metallica albums, you won't get stomped
    April 30 06:04 PM
  • Frippertronics a 1.5 increase max agreed
    April 30 03:22 AM
  • Frippertronics Will zaru stomp u agreed
    April 29 06:11 PM
  • Frippertronics Headphones dude, s*** sounds amazing
    April 29 04:28 PM
  • Frippertronics That 2.5 tho
    April 29 03:25 PM
  • Artuma it really takes something extraordinary for you to rate something outside the 2.5-3.5 rating scale huh
    April 28 09:12 AM
  • MagicMonk777 Finally it got approved! LOL
    April 25 11:57 PM
  • MagicMonk777 They took it down again wtf? I posted again. I guess I pissed off one of the mods or something. lol
    April 24 12:36 PM
  • MagicMonk777 Oooooh! I fixed it now you can see the text.
    April 23 10:46 PM
  • MagicMonk777 The blood stain child one. I submitted it again. I think they are holding something against me. It's bulls***. Just because I cussed out people and got banned a year ago doesnt give them the right to ignore my stuff. I'm changed now. I'm not like retroshippo anymore..
    April 23 09:43 PM
  • MagicMonk777 Why did my news post get rejected? -_-
    April 23 06:34 PM
  • kascetcadettt here's a thread where you can discuss how fantastic it is to be a part of this moment: http://www.sputnikmusic.com/list.php?listid=174557 \\\ don't be scared to share the news with other guys in case i missed someone out and keep shining in the light of this beautiful rock n roll fireplate, god bless, hasanmedia represent
    April 19 05:00 AM
  • kascetcadettt sieg hi it's-a me smooth brotha from the umpteenth block taggin' em trainz comin' from your favorite station, word on the street is (artuma is gay) my new album came out recently and if that's the last thing i ever do let it be, leavin' the link in your hands my man: http://poleyounger.bandcamp.com/album/go-daylight \\\ feel FREE to 1 it if u didn't like my agressive self promotion campaign, feel FREE to thank me if this album saved your life
    April 19 05:00 AM
  • hal1ax Lolzz
    April 12 09:57 PM
  • hal1ax Midori Takada~Through The Looking Glass. ambient -- feel like it may be your sorta thing
    April 12 05:07 PM
  • Snide Dahvie's voice is terrible agreed. I love Jayy's voice though.
    April 2 03:25 PM
  • Snide ;_; botdf is insanely catchy man
    April 2 01:13 PM
  • Snide The Millionaires aren't anywhere near as catchy, they don't have a vocalist as powerful as Jayy Von Monroe, and their production quality is far worse than BOTDF.
    April 1 04:56 PM
  • GhandhiLion sure
    March 28 02:23 PM
  • GhandhiLion lul k
    March 28 08:01 AM
  • GhandhiLion How am I mucking up a system?
    March 27 08:24 PM
  • GhandhiLion After my first 1000 ratings I realised that some of my 5 had more value than others. I decided to use a rating system that favours innovation. Some of my fives from 2 years ago are 3.5/4s now.
    March 27 02:41 PM
  • cryptologous Crap removed your post accidentally as my phone is balls, resend bby
    March 23 12:23 PM
  • Sniff Correct dodecahedron rating
    March 22 02:08 AM
  • Sniff Correct Fen rating
    March 22 02:07 AM
  • Sniff aka the man of a thousand soundoffs
    March 21 10:54 AM
  • cryptologous yvette young is the true queen of prog, sarah could learn a thing or five
    March 13 03:44 AM
  • cryptologous i knew there was somethin' more to your gushery you heretic, such love is forbidden
    March 12 01:50 PM
  • cryptologous i was offended by sarah longfield's full length and you should be too
    March 12 01:07 PM
  • Dmax28 I felt the same way about the newest Alcest album man. I've been jamming Voyages a ton lately and it's just better.
    March 3 02:50 AM
  • Sevengill http://tinypic.com/r/2yyzafk/9 merry xmas
    February 24 01:03 PM
  • Atari eh I'd vouch for you for contributor. you bring a lot to the site just with your soundoffs alone imo, but if you're not interested no worries man!
    February 20 12:27 PM
  • Atari Gonna apply for contributor?
    February 19 08:27 PM
  • ScuroFantasma Haha, no it is boring. And really long.
    February 12 11:19 PM
  • ScuroFantasma Boring black metal indeed
    February 12 11:04 PM
  • Hawks Never heard of them til the other day, but yeah that demo rules so hard. It's pretty much everything I love about bm.
    February 10 12:40 AM
  • Hovse Everybody lies!
    February 9 08:36 PM
  • TheSpirit OR DOES IT???? To be fair I don't like any Agalloch really, the last two albums are just the *easiest* targets.
    February 9 09:07 AM
  • guitarded_chuck like, share, retweet, instagram, pls
    February 8 01:34 PM
  • lalchimiste Tomb Mold album stream, cause the 90's are long gone, but not forgotten : http://www.cvltnation.com/premiere-streaming-tomb-mold-primordial-malignity/
    February 1 04:02 PM
  • Dewinged Yo did it work!? Yeah I am not Nicole unfortunately lol. Link should be www.cdbaby.com/redeem
    January 27 12:19 PM
  • Dewinged Hey man, thanks for adding my album to your January list. I got a free download code for ya: 9SMS3F-NLQ58S // Get it at: cdbaby.com/redeemHope you like it!
    January 26 11:27 PM
  • Mort. oh, and if you do like his stuff, i originally found out about him through a weird mashup of breaking bad monologue and his music on youtube. so if you like bb and his music ill link you them because theyre surprisingly decent
    January 25 10:21 AM
  • Mort. ill sort it out and add all his other stuff. hadnt realised how unknown he was on sput, will have to give him a review and get him some exposure some time
    January 25 10:20 AM
  • Mort. s*** i honestly thought i had added it to the database. If you look on the soul's release sput page, you will see a little known first iteration of Mort. at the bottom ooooh my how exciting and interesting right?!?!
    January 25 04:19 AM
  • Sevengill Hey Zar, I made some changes to the EP based on the suggestions in the thread. If you feel like revisiting it, maybe you'll enjoy it a little more.
    January 19 11:30 PM
  • cryptologous Its pretty great. Definitely worth the preorder.
    January 12 03:08 PM
  • cryptologous ye maynehttp://imgur.com/a/ZwiVG
    January 12 06:14 AM
  • Toad Ty man, weird times
    January 3 06:38 PM
  • budgie all you need is the land before time soundtrack and then we're talkin
    December 25 01:40 AM
  • kascetcadettt yep feel free
    December 24 11:58 PM
  • kascetcadettt uh i think ur welcomed to comment on my featured list let me check
    December 24 11:58 PM
  • budgie your 5s made me lol
    December 24 11:55 PM
  • RivieraSeason u finna be riding in back, but u still gettin shotgun : )
    December 22 06:47 PM
  • Wizard I couldn't agree more with you on new Ash Borer. Too many pointless trems.
    December 22 01:15 PM
  • Hawks There you go lol. I def dig it more than the LP they put out this year.
    December 17 11:26 PM
  • Hawks Have you heard the new Ulver soundtrack bro? It's really awesome.
    December 17 10:42 PM
  • Hawks Yeah it ****ing slays. Their first album is still one of the worst albums I've ever heard, but everything else rules.
    December 17 04:55 PM
  • Hawks Nope, but I'm gonna jam right now.
    December 17 03:12 AM
  • TalonsOfFire Haha it's ok I'm done now. I like all the songs individually on Kindly Bent, but as an album it's kind of a mess and the production is pretty flat
    December 15 11:35 AM
  • Asdfp277 that's the only deafheaven i haven't checked yet, but i don't have any high hopes for it tbh
    December 9 10:20 PM
  • Astral Abortis Fukk is a classic Sadistik Exekution reference, so it's always Fukk and never Fvck. I know you posted that in PoserAsFukk's shoutbox but I feel like you deserved an answer from somebody who is only a slight idiot
    December 9 02:23 AM
  • sach wow that's actually embarrassing
    December 4 05:14 PM
  • sach why are you listening to all the bad/average celer albums?
    December 4 03:40 PM
  • Hawks Yeah I got it on Bandcamp bro lol.
    December 4 01:10 AM
  • macman76 I would have to gather new data, I've got some cool ideas for the data I got for the top 250 list
    December 3 04:58 PM
  • Hawks You have a link for that new Ash Borer bro?
    November 29 08:27 PM
  • Xenophanes http://www.mediafire.com/?x1tk6go7kgzkhahNot sure if this is it but I'm p sure it is (can't try until I get home)
    November 28 08:40 PM
  • Essence IT'S SO GOOD
    November 28 12:34 AM
  • Sevengill https://www.youtube.com/watch?v=4r3KOuATDAM
    November 27 11:19 PM
  • linguist2011 Really? Damn, thanks for the heads up man, didn't expect a new Nullingroots record so soon haha
    November 23 11:40 AM
  • Essence YES
    November 21 11:25 AM
  • Essence WEG JUST ANNOUNCED NEW ALBUM COMING OUT IN 5 DAYS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    November 21 10:12 AM
  • CaptainDooRight oh hey I dropped my new album, doo leesin
    November 19 02:18 AM
  • Sevengill Facebook me, we gotta hash this out
    November 11 12:54 PM
  • Sevengill omg what DOES do it for you? I'm scared now, I'm gonna release my next album and you're gonna like, 2.5 it and then everyone's gonna ignore it ugghhh
    November 10 10:42 PM
  • Sevengill bruh
    November 10 10:26 PM
  • Sevengill zar u gotta check my latest soundoff
    November 10 09:14 AM
  • Sevengill you checked out Mare Cognitum yet?
    November 9 02:09 PM
  • Sevengill freaking tf out. hoping Trump goes back to pre-election Trump, who was pretty moderate.
    November 9 01:14 PM
  • Sevengill oh I lied, I forgot I'm digging it too.
    November 9 12:16 PM
  • Sevengill are you creeping my ratings again? yeah it riffs hella hard. can you tell how I was drowning my sorrows last night? haha
    November 9 12:14 PM
  • Sevengill debut's got a 99 on ME, for what it's worth.
    November 4 02:05 PM
  • Sevengill oh, that's okay. polish folks play hurdy-gurdies (sp?) and are chill. bookmarked.
    November 4 02:00 PM
  • Sevengill what is this, russian propaganda music
    November 4 01:50 PM
  • oltnabrick check https://goropsy6.bandcamp.com/album/drawing-pictures-in-the-dark-because-i-miss-you-2
    November 4 12:18 AM
  • GhostOfSarcasticBtrd I just think that's a silly definition cause, as I said, racism is then based on locality. Seems stupid.
    November 3 11:50 PM
  • GhostOfSarcasticBtrd Hey Zaru friendly question based on your definition of racism - Does that mean only Asians can be racist in Japan and only blacks can be racist in Nigeria? Are white people incapable of racism in such countries?
    November 3 10:53 PM
  • cryptologous About as sturdy as Trollskau. A shame the same can't be said about Takk.
    October 27 06:57 AM
  • PortalofPerfection I also liked Ghost Bath more then most so if there's not influence there that I'm not noticing, I'm probably subconsciously enjoying it anyway.
    October 25 06:23 PM
  • PortalofPerfection I hear very little ghost bath. More Elderwind and Alcest. But yeah, I don't know, 7 billion people 7 billion tastes but this guy just nailed me right in the feels! Lol
    October 25 06:20 PM
  • KevinKC The album I mean, not your sound off, obviously.
    October 23 05:27 PM
  • KevinKC Thanks for the sound off on the new Korn. What you wrote is spot on and I'm shocked at the enthusiasm with which it is welcomed.
    October 23 04:55 PM
  • xxm This is pancreatic cancer, just talking to its next likely victim.
    October 22 12:03 AM
  • xxm I love you, you are absolutely strange in all the right ways.
    October 21 10:03 PM
  • TheJoyOfMotion you're a little bitch
    September 20 12:56 PM
  • BallsDeep Kan du øyne Slottet i det fjerneog dets lystige, skrålende festPar som danser, par som lerpar som svømmer i uakstom Synd
    September 20 11:28 AM
  • BallsDeep Transilvanian Hunger...cold..soulYour hands are cruel...to haunt..to haunt
    September 20 11:28 AM
  • Tyler. oh yeah you're right i kinda botched that joke sorry zaur
    September 11 11:19 PM
  • Tyler. why do you ache zaruy
    September 11 11:04 PM
  • Storm In A Teacup Coheed and Cambria!
    September 8 09:56 PM
  • BallsToTheWall I'm glad Gavin Bryar's Titanic album is getting some respek. I can't review it though, too biased with too many feels toward the movie.
    September 1 12:24 PM
  • PortalofPerfection First time I listened to Through the Darkness I was 100% sure they were using a drum machine. Nope. Satoshi is an animal
    August 26 10:13 AM
  • PortalofPerfection Just bumped your bandcamp list bro. Black Hate - Through the Darkness. s*** will tear your face directly the **** off.
    August 25 10:31 PM
  • AngryLittleAlchemist Id the other thread because the mods kept deleting the comments and making it look like I was doing it. I was on my phone and screen capped what you said. If there was more advice though write it in my shoutbox
    August 24 08:21 PM
  • AngryLittleAlchemist Thanks bro i needed that
    August 24 07:09 PM
  • Atari love your soundoffs dude. when I'm looking for some good lesser known bm all I have to do is venture to your page ;)
    August 24 12:46 PM
  • Essence sent :)
    August 18 07:43 PM
  • Essence got an e-mail ardrses?
    August 18 01:03 AM
  • Xenophanes Agreed hard. Also while I have you can you give me some 2016 recs that I might not have heard?
    August 16 10:05 AM
  • TVC15 You should give it another chance with the remaster here in this download of the boxset of their big three :P still lo-fi but way easier to listen to it now https://www.song365mp3.org/album/ulver-trolsk-sortmetall-19931997-271066.html
    August 15 09:31 PM
  • TVC15 Damn a 2.5 for Nattens Madrigal?
    August 15 08:09 PM
  • Xenophanes Your dronevil sound off scared me I thought Boris broke up
    August 15 07:41 PM
  • KILL http://www.mediafire.com/download/k0lcg045a6phojx/Dismember - Like an Ever Flowing Stream.rar
    August 15 03:40 PM
  • JS19 Dunno how much you're into hardcore, but by far the best band I'm mates with are Employed to Serve - definitely check them out if you're in that kinda mood... I'd appreciate a rec back if you're in the mood
    August 10 03:45 PM
  • JS19 I know for a fact they spent about £50 on the recording so ... yeah what else can you expect I guess ha - just thought you might enjoy some of it that's all : )
    August 10 09:19 AM
  • JS19 Dude you might dig this release from my friend's band: https://glaramara.bandcamp.com/album/a-ceremony-in-darkness
    August 9 04:44 AM
  • PortalofPerfection Dude Void Omnia is sick! Riffs like hell for sure but it's got intense drumming, some great bass work, and the songwriting is damn good too. The bonus track might be even better than the rest of the songs. Thanks for the rec! (via your bandcamp list).
    August 8 09:30 PM
  • AngryLittleAlchemist Oh ok haha. I was just wondering cause seems like every where I go people say I ruin threads and I'm just like "...what? I was just commenting" lol.
    August 6 12:33 AM
  • AngryLittleAlchemist You think that guy was joking? Lol.
    August 5 11:42 PM
  • Wolfhorde So far I thought it was pretty damn good stuff.
    August 3 02:31 PM
  • Wolfhorde have you heard that zhrine album?
    August 3 02:10 AM
  • Sevengill haha no way. that's awesome, what blog is it? thanks for digging into the album again. dude I've got my next project 95% done and it brings the blasts like you won't believe. I brought ToTA's drummer on for session work.
    July 27 05:36 AM
  • TalonsOfFire The debut is excellent but this is a whole different beast, much more polished and melodic and better imo. It's kinda similar to Autumn Eternal from last year.
    July 15 10:23 PM
  • TalonsOfFire Hey I know we haven't chatted in threads or anything in a while, but just wondering if you've jammed the new Coldworld yet?? It's mind-blowing stuff
    July 15 12:29 PM
  • Snide I mean it's not all bleep bloop blap blip bup, it's more like, bleep bleep key stroke guitar strum blap bloop
    July 8 11:28 PM
  • Snide Hey man did you get a chance to jam the full album?
    July 8 06:49 PM
  • Snide Hey man, you gave honest critique on my MTYW EP, would you be willing to do the same for my debut album? - http://www.sputnikmusic.com/list.php?memberid=1075139
    July 6 10:36 PM
  • NocteDominum Thanks for the activity on my blog dude : )
    June 29 04:57 AM
  • NocteDominum youdaman ; ]
    June 24 10:23 PM
  • NocteDominum called thesonicsensory.com would be awesome if you checked : ]
    June 24 09:23 PM
  • Maco097 With Fas the quality of their music dropped, fortunately, Paracletus was a huge improvement.
    June 18 02:08 AM
  • TheSpirit I got the same vibe. I actually started a review for that album yesterday and how it sounds similar to Arizmenda, so it's funny you say that. Still, I ended up really liking the record.
    June 4 03:22 PM
  • Sevengill thanks, yeah I have a home studio and use protools. glad to hear it sounds good. that's always a good start haha.
    May 16 11:46 PM
  • Sevengill dzo-nga.bandcamp.com/ thank youu~
    May 16 07:52 PM
  • Sevengill zar I need your opinion on something. I'm finishing a blackened ambient project and would like some feedback. any chance you've got 40 minutes lying around?
    May 16 02:13 PM
  • TVC15 Oh Radiohead is phenomenal live; check out their two Live at the Basement performances of In Rainbows and The King of Limbs.
    May 10 12:05 PM
  • TVC15 I think you would really like my review for Kid A ;)
    May 9 07:31 PM
  • user i giggled hard
    April 1 03:46 PM
  • user "how man cowboy hats out of ten is this song?" oh boy
    March 28 01:47 AM
  • indiegono2 Not long before I get banned tho
    March 19 03:24 AM
  • indiegono2 Angelic
    March 19 03:21 AM
  • hal1ax oh sweet ill check it out. thx
    March 9 11:59 AM
  • hal1ax you may like this. just came out --- Mary Lattimore - At the Dam /// harp music/ambient that utilizes elements of EAI and minimalism. pretty interesting
    March 8 10:06 PM
  • Mongi123 Thanks, like you know what I mean when I ask that. Guy's a douche who for some reason takes offense to everything.
    March 2 09:03 AM
  • Spacesh1p Thanks for the YH link on Mongi's shoutbox, I plan on making use of it too.
    March 1 11:18 PM
  • Prognoz *cough* oh god, thank you very much *cough*
    March 1 05:38 PM
  • blatho blatho.
    February 25 04:55 AM
  • TheSpirit Yeah, that's one of his weaker tracks for sure.
    February 24 06:42 PM
  • TheSpirit A little bit, but I just LOOOOVE that album artwork.
    February 24 05:46 PM
  • BHAR Thanks for the help. I've edited my review.
    February 23 03:04 PM
  • BHAR I'll try. Thanks.
    February 23 03:39 AM
  • Sevengill did I get a little too kinky with the bmetal rating? sorry, I'll play nice.
    February 23 12:34 AM
  • BHAR Hey, how do I highlight words in bold/italic? I want to edit my 1st review.
    February 22 02:44 AM
  • AngryLittleAlchemist Haha no it's more the opposite way around. I love constructive criticism because it helps me get better, but then I always kick myself in the ass for not making a perfect review. Haha seriously though give as much criticism as possible, it's helpful :D
    January 30 10:06 PM
  • AngryLittleAlchemist Hey man sorry my recent review alienated you a bit. I know what I said about AJFA isn't necessarily true, it's just it seems to be in the eyes of a lot of people and i wanted to look at it from that perspective. I feel a bit disingenuous now.
    January 30 06:46 PM
  • hal1ax haha, an aristocrat in the making! hit me up if u want more fancy ass minimalism / ambient / classical / music to wear a monocle and eat caviar to
    January 28 06:39 PM
  • hal1ax check /// Tomoyoshi Date - Otoha. gorgeous minimalism piano ambient s***. think u might dig
    January 27 09:37 PM
  • LordePots how droll of you
    January 3 02:20 AM
  • LordePots nah dude sorry ur objectively wrong about everything except her bad lyrics
    January 2 09:28 PM
  • LordePots stick with what you know i guess buddy, looks like your not ready to move on from having jaded 15 year old taste
    December 31 06:38 PM
  • LordePots rnb, not s***ty pop music like that grimes album which is about 5000x more awful. thanks for elaborating tho, its even more evident that you are completely clueless now and went into the album for the sake of disliking it and then formulated your opinion based on that alone. lets just have you stick to really cookie cutter metallic post twinkles, thats more your speed/comfort zone, dont want to stress you out and make u feel insecure with all these 15 year old girls.
    December 31 06:36 PM
  • LordePots age especially, altho has room for improvement SHES 15. the rhythms comment is just absolutely retarded but i guess i cant expect less from you since all you listen to is like s***ty generic metal so anything even mildly non-standard probably confuses you. her rhythms are standard for her style, rnb nu soul kind of singing. as for catchy, you obviously missed the point entirely, i know your clueless about most music but she's emulating the direction of neo soul and underground alt r
    December 31 06:34 PM
  • LordePots im sorry bro but the only one of those criticisms thats even mildly coherent is the absurd pseudo-spiritual/intellectual thing but again, she's 15, if u really put much weight on that when shes literally not even done puberty thats just kind of douchey on your end. obviously shes not going to be a good lyricist yet. and even tho i still have 4 songs left its literally 54 minutes long. thats a weak bulls*** criticism. thats extremely standard runtime. she's a good singer, very good for her
    December 31 06:31 PM
  • LordePots hahaha i dunno yet man i havent even finished listening yet i just wanted to bug you. but so far i do think the 1.5 is pretty much completely absurd. obviously she's not perfect yet but she's extremely talented and ambitious for her age and has a lot of potential, what is the point of s***ting on that? and i dunno who produces her music but most of the beats are very cool and ecclectic, if she sticks with that style as she grows i think she could be amazing in her adulthood.
    December 31 04:16 PM
  • LordePots new willow smith album is ironically better than literally every single 2015 album you've even listened to this year its pretty hilarious
    December 31 03:25 AM
  • RoundOnEndHiInMiddle I didn't think the production was that bad tbh. i'll get to blue eventually though, i've got a lot on my to-do list album wise
    December 23 02:36 PM
  • Essence https://rateyourmusic.com/release/album/worlds_end_girlfriend_vampillia/????_??????__voices_of_days_past_/
    December 13 09:40 AM
  • Essence yeah he released a series of spoken word garbage this year
    December 13 02:11 AM
  • Essence oh it's not very good
    December 11 11:19 AM

You have to be logged in to post a comment Login | Create a Profile

STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2017 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Terms of Use | Privacy Policy