Memphis May Fire debut new video

2014-08-08 by Jamie | 26 Comments
Metalcore act Memphis May Fire have released a new video for the song 'Beneath the Skin',
which is taken from the band's latest album, Unconditional.

Watch it here:



Tagged: Memphis May Fire

Comments:Add a Comment 
Devastator
August 8th 2014
2952 Comments


That half sleeve looks eerily similar to one my friend recently got on the opposite arm. As for the song, meh.

Digging: Zao - The Well-Intentioned Virus

Sharpyyy
August 8th 2014
76 Comments


okay ~

JS19
August 8th 2014
5637 Comments


dat mallcore

Digging: Kammarheit - The Nest

ssj4gogeta17
August 8th 2014
86 Comments


zzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Gameofmetal
Contributing Reviewer
August 8th 2014
9554 Comments


Not very impressive. The whole album was underwhelming. The video is ok-ish

Digging: Cultes Des Ghoules - Coven

xpaincakex
August 8th 2014
231 Comments


omg who cares.

Bengweeen
August 8th 2014
146 Comments


every other word in this song is "she" or "her"

ZodiacalWolf
August 8th 2014
133 Comments


I was so hyped for their new album.. but no, it sucked. The awful production sure didn't help either. Would've loved to hear the orchesteral element get more focus compared to the fucking drums and vocals.

moshpotatoes
August 8th 2014
712 Comments


I think the production is what makes the album so bad. Vocals kinda bleeds in with the instrumentals.

moshpotatoes
August 8th 2014
712 Comments


Mattie's deep growls are really awesome also.

oldsoul
August 8th 2014
251 Comments


Band hasn't done anything interesting since The Hollow.

Digging: Dawn Golden - Still Life

Beardog
August 8th 2014
1291 Comments


Production ruined this album, it would probably be really good if it didn't sound like a 96kpbs leak... Video really reminds me of 00's Nu Metal and stuff

Italianjesusfootball
August 8th 2014
288 Comments


trash

yourmindsdecide
August 8th 2014
59 Comments


makes me cringe how much this is aimed at insecure teens

Ghost22446
August 8th 2014
70 Comments


They started sounding like "your-average risecore band". Can't believe that this band has made "Sleepwalking". Where did their southern sound go?

Slut
August 8th 2014
4056 Comments


pls go away

Fantas
August 8th 2014
66 Comments


errr

snerefedsav
August 8th 2014
928 Comments


the kick drum on this album is the fucking worst. there were a few good moments on it tho. i even liked challenger and
thought this album was pretty meh.

also that chick is way to attractive for the whole "true beauty lies beneath the skin" bullshit

ohtheurgency
August 8th 2014
96 Comments


Video seemed low budget

KenboSlice
August 8th 2014
1301 Comments


Snide is back? The fuck.

Album and song suck for real.

Beardog
August 9th 2014
1291 Comments


Huray

MrMatt767
August 9th 2014
525 Comments


eehhhhhhhh

xiLeadFeather
August 14th 2014
207 Comments


Their last album was alright, but nothing since "The Hollow" really grabbed my attention. Oh well, they're making more money than I am so I can't really say anything, I guess.

Beardog
August 18th 2014
1291 Comments


It's such a shame how the production on their 'Studio Updates' was actually really good...

betray
August 18th 2014
7304 Comments


i feel like I'm the only one who doesn't give a SHIT about music videos anymore

like wtf i've had the album downloaded for months i don't wanna listen to the song with a video now

Beardog
August 18th 2014
1291 Comments


Yeah I don't really care about them either... It's just nice to see them perform the song or have a nice story but I don't think people (except mad fanboys/girls) care about music videos anymore



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Michael Gira Accused of Rape
R.I.P. David Bowie
R.I.P. Lemmy
The Story So Far's vocalist dropk..
Scott Weiland dead at 48
Brand new Brand New Single
Killswitch Engage debut new single
Rush drummer retires
Deftones stream new single
Riverside guitarist dies



OTHER RECENT NEWS

Enemies stream final album
2017 Grammy Nominees
New Wolfheart single and album
New Arcane Roots Single
Bladee & Thaiboy Digital drop new..
Second single by Need
Black Anvil post new song
Scum (FIN) streams lost album
Present Paradox teases new materi..
Sacred Bones NYP Bandcamp Sale
New As It Is song
Zao Stream New Album
Tim Bowness announces 4th solo al..
New Portugal. The Man Video
Run the Jewels Detail New LP

» see all news

RELATED REVIEWS
Memphis May Fire
This Light I Hold
Memphis May Fire
Unconditional (Deluxe Edition)
Memphis May Fire
Unconditional
Memphis May Fire
Challenger
Memphis May Fire
The Hollow
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2016 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy