New ASAP Rocky Instrumentals

2014-03-04 by Eric Greenman | 32 Comments
Harlem rapper A$AP Rocky (under the name Lord Flvcko) has just realized two new tracks off his upcoming instrumental album Beauty And The Beast: Slowed Down Sessions Chapter 1.

One of the songs, entitled 'Riot Rave', comes with a music video, and also gets a
feature from Baauer. A$AP Rocky calls the music video an "art video".

Both tracks can be played here: http://www.vibe.com/article/asap-rocky-riot-rave-video-feat-baauer-unicorns-0

Tagged: ASAP Rocky

Comments:Add a Comment 
cleanpeter
March 3rd 2014
41 Comments


LongliveA$ap was maybe the best rap album last year and super underrated by this site but i have no interest at all in a couple of instrumentals

Phlegm
March 3rd 2014
7140 Comments


maybe

oltnabrick
March 3rd 2014
33384 Comments


Beauty And The Beast: Slowed Down Sessions Chapter 1

doing too much, tbh

oltnabrick
March 3rd 2014
33384 Comments


A$AP Rocky calls the music video an "art video"

The other song is entitled "Unicorn".



smh

enjoimx
March 4th 2014
63 Comments


damn....this is bad

bach
March 4th 2014
14029 Comments


I can dig it

Digging: Acrostichon - Engraved In Black

oltnabrick
March 4th 2014
33384 Comments


honestly both songs suck

Static
March 4th 2014
3727 Comments


I wouldn't say they /suck/ per se, but this is certainly disappointing.

Digging: Remove the Last.fm Beta Website Design - Remove the Last.fm Beta Website Design

MisterTornado
March 4th 2014
4507 Comments


SGP > ASAP [anything]

guitarded_chuck
March 4th 2014
4395 Comments


SGP > ASAP [anything]


lol fuck no

SGGreenman
March 4th 2014
1027 Comments


Yeah these both are pretty lame. The music video tries too hard to the point where it is funny.

Tijnmans
March 4th 2014
365 Comments


So this is a joke right?

oldsoul
March 4th 2014
127 Comments


LongLiveA$ap was solid, but these instrumentals are boring, and the video is stupid. A bunch of kids running around a city and throwing trash around constitutes a riot?

Digging: Don Broco - Automatic

NakedSnake
March 4th 2014
582 Comments


A$AP Rocky has just realized.

oltnabrick
March 4th 2014
33384 Comments


SGP > ASAP [anything]




[2]

sniper
March 4th 2014
19075 Comments


realized

sniper
March 4th 2014
19075 Comments


pvrrp > ASAP easy

guitarded_chuck
March 4th 2014
4395 Comments


livelove > all the above

sgp is the better producer obvi, more consistent, livelove was the best singular output by either tho

Phlegm
March 4th 2014
7140 Comments


stackorstarve.com > sputnikmusic.com

oltnabrick
March 4th 2014
33384 Comments


stackorstarvedvd.com > stackorstarve.com

oltnabrick
March 4th 2014
33384 Comments


livelove was the best singular output by either tho
http://www.sputnikmusic.com/review/43647/SpaceGhostPurrp-Blvcklvnd-Rvdix-66.6/

mootykins
March 4th 2014
16 Comments


Both SGP and Rocky are great, but I really wish Purrp would get back on that Blvcklvnd Rvdix/God of Black type shit. As much as I enjoy the new tape, some of the songs do start to sound samey.

Static
March 4th 2014
3727 Comments


sgp has absolutely terrible flow tho

oltnabrick
March 4th 2014
33384 Comments


smh no he doesnt. all of his features are great. he chooses to rap the way he does. fight me.

bach
March 4th 2014
14029 Comments


purrps flow is way better than rocky's

sniper
March 4th 2014
19075 Comments


yeah purrp is great at what he does, the point of his music is definitely that dark stomach-churning lean-sick vibe. lyrics are hardly the point, it's supposed to elicit a visceral reaction i think.

MisterTornado
March 4th 2014
4507 Comments


yeah SGP's flow continues to grow with each release

"the A$AP Mob and [SpaceGhost clique] the Raider Klan represent two different lifestyles. In the Raider Klan, we're just little fucking delinquent assholes, a bunch of dark-ass skaters who are underrated."

sniper
March 4th 2014
19075 Comments


yeah and as a whole there is no question that there is more talent in the klvn than the ASAP mob

sniper
March 4th 2014
19075 Comments


plus the first bmw tape is fuckn amazing i have no idea why more people don't see how consistently awesome that mixtape is.

Phlegm
March 4th 2014
7140 Comments


asap is carried by production that isn't even in their mob, the comparison is kinda dumb







....... still goin to the ferg concert this month though - ratchets hmu

Thealwaysopenedmind
March 5th 2014
158 Comments


I think some people might be viewing these instrumentals in the wrong way. I have been listening to a lot of instrumental hip hop, trip hop idm, electronic, and dance music and I think that maybe A$AP Rocky might be shooting for something more than hip hop with these instrumentals. Unicorn was beautiful.

Digging: Neat Beats - Sleep Cycles

Phlegm
March 5th 2014
7140 Comments


Digging: Schoolboy Q - Oxymoron



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Brand New release new song as a f..
Tool + Mastodon supergroup
Slint guitarist survives suicide ..
Muse unleash new single
Justin Lowe leaves After the Buri..
Scarlett Johansson forms band
Nickelback get groovy
Justin Lowe found dead
New Muse song
Steven Wilson premieres new tune



OTHER RECENT NEWS

Members of Mudvayne form new band
The Nietzsche releases EP
Slayer unleash new single
A Skylit Drive release new song
Miley Cyrus debuts new music video
Duran Duran release new song
Gentleman's Pistols debut new tra..
Black Pussy releases new EP
Ludovico Einaudi announce new alb..
Laura Stevenson reveals new LP
Crazy Town stream new album
Mgla stream their new album
Hills streams new album
Goat streams new EP
Sevendust release new song

» see all news

RELATED REVIEWS
ASAP Rocky
At.Long.Last.A$AP
ASAP Rocky
LONG.LIVE.A$AP
ASAP Rocky
Live.Love.A$AP.
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy