New Volumes Song
2013-09-12 by Wayne H. | 43 Comments
Southern California-based Metal band Volumes have released a pre-production demo for a new song, entitled 'Vahle'. The song is set to be included in their next, currently untitled, full length LP.

You can check out the demo here: http://www.youtube.com/watch?v=Z1hpOxAFiBw
Tagged: Volumes

Comments:Add a Comment 
JasonCarne
September 12th 2013
448 Comments


Those are some seriously terrible lyrics.

Digging: Nero Di Marte - Derivae

Winsomniac
September 12th 2013
8014 Comments


They're not great, but I've never considered Volumes to have the best lyrics anyway. I enjoyed it for what it was.

Digging: Submotion Orchestra - Alium

RunOfTheMill
September 12th 2013
1556 Comments


Saw these guys live once, was pretty hype, but not enough to interest me in their studio stuff

nom
September 12th 2013
24 Comments


Digging the hip-hop influence. I feel like they could have shaved off a minute and refocused the structure to make a better song. The syncopated rhythms get stale, too.

DatBeefPudding
September 12th 2013
1364 Comments


apparently this song is a tribute to a friend that passed away from a car accident.

that being said, its a pretty good song, and i prefer this to most of their stuff from Via.

EDIT: but yeah, damn those lyrics are pretty shitty. "I would have picked you up" like lol...

botb
September 12th 2013
9780 Comments


metalcore bands need to stop trying to incorporate hip hop influenced vocals its seriously bad

JasonCarne
September 12th 2013
448 Comments


The fact that it's a memorial song makes it worse for me really - like THOSE were the best lyrics you could come up with for your friend? Damn.

Winsomniac
September 12th 2013
8014 Comments


Still better than Miley Cyrus.

DatBeefPudding
September 12th 2013
1364 Comments


"The fact that it's a memorial song makes it worse for me really - like THOSE were the best lyrics you could come up with for your friend? Damn."

exactly my sentiments. they seem rather... uninspired?

silentstar
September 12th 2013
2283 Comments


this was quite nice. they can pull off the melodic sound well. but they should definitely get rid of the mindless breakdowns they played in the middle of the song

I'm still waiting for Edge of the Earth II though

bloc
September 12th 2013
35024 Comments


This is rather good actually. The weeping guitar lead in the background of the chorus is top notch.

botb
September 12th 2013
9780 Comments


it's seriously like they go out of their way to ruin the good parts of all their songs with the shittiest parts mixed in with them

climactic
September 12th 2013
19983 Comments


meh, too many cleanz and electronic elements ugh, heavy parts are good tho

Digging: Downfall of Gaia - Aeon Unveils the Thrones of Decay

Greyvy
September 12th 2013
5102 Comments


this scene needs to go ahead and die. too many brahs with snapbacks playing djent. song was so predictable

Digging: Various Artists - Nippon Girls - Japanese Pop, Beat & Bossa Nova

saucy
September 12th 2013
342 Comments


Like they wanted to write another Intake. Lyrically and musically.

They didn't succeed.

FearThyEvil
September 12th 2013
12760 Comments


Really bad. As someone pointed out, those lyrics are an embarrassment as a memoir to someone who passed away. That looks like it took 5 mins to write.

Spec
September 12th 2013
27298 Comments


I actually really like this.

Spec
September 12th 2013
27298 Comments


Songs I can completely relate to usually get me pretty quick though.

Spec
September 12th 2013
27298 Comments


If you've never experienced the loss of a friend then I could see why someone wouldn't like it.

Spec
September 12th 2013
27298 Comments


They're not the best haha.

Spec
September 12th 2013
27298 Comments


It's all about "The Jig Is Up."

http://www.youtube.com/watch?v=NGk31nStZ3w

silentstar
September 12th 2013
2283 Comments


do you know what he means when he says:

"I'm sorry it's my summer"

AfterTheBreakdown
September 12th 2013
7173 Comments


At least the song has a good meaning.

CutMan
September 13th 2013
1798 Comments


....Where's this strong hip hop influence I keep hearing about?


MadMikeLove
September 13th 2013
655 Comments


this band is fucking terrible.

Song is terrible.

Lyrics are laughable. They might be meaningful, but seriously, it's like 14 year old myspace poetry.



Winsomniac
September 13th 2013
8014 Comments


Yeah the lyrics are iffy, still like the instrumentals, and the vocals themselves aren't bad, so

DatBeefPudding
September 13th 2013
1364 Comments


this more or less gives me hope for their next album if anything.

AfterTheBreakdown
September 13th 2013
7173 Comments


Vocals rule.

italianStallion
September 13th 2013
169 Comments


It's like the top 40 pop of djent. Pretty good for what it is.

Winsomniac
September 13th 2013
8014 Comments


Holy fuck pit doesn't hate it.



WHAT DOES THIS MEAN!?!?!?!

Mace
September 13th 2013
60 Comments


hits me right in the feels. The dissonant breakdown stuff kinda ruins the hypnotic vibe though

sspedding
September 13th 2013
4794 Comments


I thought that was great!

TheCollectiveFacade
September 13th 2013
681 Comments


"The fact that it's a memorial song makes it worse for me really - like THOSE were the best lyrics you could come up with for your friend? Damn."


my thoughts exactly, lol'd hard

CutMan
September 13th 2013
1798 Comments


You guys are apparently way harsh on lyrics. Other than the "truck" line, I'm not sure why this is SO funny to you. I mean, like, "I would have picked you up", or whatever.... That's probably the phrase that keeps/kept going through his head when it happened, and I don't see what's wrong with writing something the way you speak/think.

It's not a masterpiece of poetry, but it's probably a very real, honest song. And I'm not even a fan, guys. I'll probably never listen to this again.

crowing51
September 13th 2013
3463 Comments


cs. Other than the "truck" line, I'm not sure why this is SO funny to you. I mean, like, "I would have picked you up", or whatever.... That's probably the phrase that keeps/kept going through his head when it happened, and I don't see what's wrong with writing something the way you speak/think [2]

Uqnivde
September 13th 2013
64 Comments


"Pre-production" but still overproduced...

"It's not a masterpiece of poetry, but it's probably a very real, honest song. And I'm not even a fan, guys. I'll probably never listen to this again."

Yeah, agreed.

nom
September 13th 2013
24 Comments


^ pretty much sums up my thoughts.


"Your lyrics about losing your friend in a car crash are terrible."

haha oh wow gj being a piece of shit there pal

iamSeraph
September 14th 2013
870 Comments


meh song...no standard volumes level.

Thor
September 14th 2013
10202 Comments


I know the song is really sad and serious but I laughed pretty hard at "YOU'RE THE REASON I CAME"

Digging: Black Crown Initiate - The Wreckage of Stars

henryChinaski
September 14th 2013
2847 Comments


Chorus is cool, the rest not so much.

jmumf
September 15th 2013
56 Comments


Can kind of understand the criticism for the lyrics but they have grown on me and don't seem weird any more. Awesome song, awesome band. So stoked for their new release.

AfterTheBreakdown
September 15th 2013
7173 Comments


can't wait to see this band live again.

MadMikeLove
September 16th 2013
655 Comments


when I listen to this song I think of "the motivation" by attack attack. The part where he says "I'M
NEVER GONNA GIVE UP HOPE!!!!!!" but really it just sounds way too close to "I'M NEVER GONNA GIVE A
POOOP." There's no excuse for this kind of shit.

lyrics may be genuine but they're still hilariously bad.



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Modest Mouse release the first si..
Korn vs Type 1 Diabetes
Marilyn Manson reveals Deep Six
Incubus reveal upcoming releases
Periphery drops another song
Fair to Midland side project anno..
Kendrick Lamar performs new track
New Enter Shikari video
Enslaved detail upcoming album, a..
Imagine Dragons release new single


OTHER RECENT NEWS

NYVES releases new song
Melechesh post lyric video
Scorpions detail new album
East of the Wall team up with Cry..
Thrown to the Sun stream new album
Havukruunu stream new EP
The Darcys are now a duo
Get Set Go stream new album
Falling in Reverse debut new song
Bobby Shmurda & crew indicted
Stonebride drop new album
SUMAC premiere new song
Morbid Angel working on new mater..
Prognathe stream new album
The new Colour Haze record is out

» see all news

RELATED REVIEWS
Volumes
No Sleep
Volumes
Via
Volumes
The Concept of Dreaming
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy