AFI Teases New Album
2013-04-17 by Furapika | 90 Comments
AFI have released a teaser video on their official website. It's rather gothic in tone and depicts the band taking the stage. At the end of the video, it says "September 2013." This is presumably when their next album will be released.

The video can be viewed on afireinside.net.
Tagged: AFI

Comments:Add a Comment 
JordanHageman12
April 17th 2013
14 Comments


YES!

Hep Kat
April 17th 2013
15351 Comments


i have faith

skoopy48
April 17th 2013
1499 Comments


oh boy

Digging: Let It Happen - Cause Effect

Apollo
April 17th 2013
10307 Comments


Hopefully wont be shitty like the last two albums were

GreyShadow
April 17th 2013
463 Comments


So fucking pumped.

MalleusMaleficarum
April 17th 2013
14332 Comments


5/5

Lakes.
April 17th 2013
27743 Comments


STS 2.0 plz

Digging: Arthur Russell - World of Echo

Owantjaaaa
April 17th 2013
3238 Comments


I want stuff like their reservoir dogs album, but i know that isn't going to happen

Digging: 68 - In Humor and Sadness

FadedSun
April 17th 2013
1270 Comments


BS! I posted this first. Oh well. Unbelievably excited for this.

JordanHageman12
April 17th 2013
14 Comments


The fact that they're calling themselves A Fire Inside gives me a vibe of a little old school AFI and Davey started yelling in the video and the spiked upside down cross; gothic dark imagery. Maybe a punk rock album

EaglesBecomeVultures
April 17th 2013
5236 Comments


prob gonna suck like their last three

dylanjones42
April 17th 2013
180 Comments


Hopefully they up the punx.

Trebor.
Contributing Reviewer
April 17th 2013
50375 Comments


Up the punx

Davey had the best fucking voice in punk on Black Sails and All Hallows EP

Digging: Viper the Rapper - You'll Cowards Don't Even Smoke Crack

Hep Kat
April 17th 2013
15351 Comments


STS 2.0 plz


based on this video, i would like to believe this is the direction they're headed in

Uranium
April 17th 2013
7106 Comments


davey havok sux dix

Lakes.
April 17th 2013
27743 Comments


davey havok is hawt

Mabbitt
April 17th 2013
1364 Comments


I hope that it's more like Art of Drowning

Trebor.
Contributing Reviewer
April 17th 2013
50375 Comments


Was wearing my dance in misery shirt today

NoFro
April 17th 2013
19 Comments


The opening track on the last album was great then it all went downhill very suddenly. I still have
hope that these guys can produce some great stuff; the last two albums just felt like they were
avoiding doing the stuff that they had been so good at.

intotheshit
April 17th 2013
3639 Comments


If they bring back the old AFI, this could be amazing. They haven't mentioned "A Fire Inside" in years.

Trebor.
Contributing Reviewer
April 17th 2013
50375 Comments


Since the A Fire Inside EP probably

Lakes.
April 17th 2013
27743 Comments


the end of this when they're on the stage and davey starts yelling reminds me of the total immortal video

intotheshit
April 17th 2013
3639 Comments


Exactly. If they go back to their punk roots I will shit out a rhinoceros in excitement.

Hep Kat
April 17th 2013
15351 Comments


I hope that it's more like Art of Drowning


i want 2 believe

but will nevah happen

Trebor.
Contributing Reviewer
April 17th 2013
50375 Comments


Back when you had no fucking clue what Davey was saying, and it was amazing

I still don't know a single line from Totalimmortal
Besides the "now every face looks familiar part"

intotheshit
April 17th 2013
3639 Comments


I dunno, Hep. They've experimented, found minimal success, so they may realize it's time to return to what they're good at.

God, I hated the last two albums, and the image portrayed by Davey on DecemberUnderground was disgusting.

Mabbitt
April 17th 2013
1364 Comments


i want 2 believe

but will nevah happen


or at least sing the sorrow lol. Decemberunderground was what got me into em, so i like that album, but I didn't care for crash love.

Lakes.
April 17th 2013
27743 Comments


he looked like a tranny for a while

Hep Kat
April 17th 2013
15351 Comments


i dunno about your i dunno pit, they've had the most commercial success of their career due to the last 2 albums

but i hope...

Hep Kat
April 17th 2013
15351 Comments


i mean its just like, for the band that wrote one of the best punk anti-suicide songs of all time, the amount of time davey alludes to taking his own life on du and crash love is fuckin DISGUSTING

but despite that i still got the nephilim inked on me, cuz punx

Trebor.
Contributing Reviewer
April 17th 2013
50375 Comments


I fuckin love Decemberunderground but Crash Love was uninspired shit

Lakes.
April 17th 2013
27743 Comments


crash love was alright

Trebor.
Contributing Reviewer
April 17th 2013
50375 Comments


alright is not a word so I'm gonna take that statement as saying it's shit

Hep Kat
April 17th 2013
15351 Comments



I fuckin love Decemberunderground


u r the cancer of afi fans, real fuckin talk

NoFro
April 17th 2013
19 Comments


Crash Love was bland and that's one thing that AFI never were, with Davey being the melodramatic guy that he is. DU certainly has it's problems, with it taking me ages to appreciate anything off it, but I really enjoy at least half of it now. Still hoping for that STS sound though. AOD is one of my favourite albums full stop but that AFI is definitely long gone. I don't think they could recreate that sound even if they wanted to.

Winsomniac
April 17th 2013
7972 Comments


The things I would give for as many WHOAAAAAAOHOH's as Totalimmortal on new material.


And dem shouts.

Hep Kat
April 17th 2013
15351 Comments


honestly if they wrote an album of "rabbits are roadkill..." i would be happy

Winsomniac
April 17th 2013
7972 Comments


'CAUSE YOU REMEMBER, YOU REMEMBER!

Dummit
April 17th 2013
352 Comments


theyre going BM obviously.

going to be so Trve

AmericnZero02
April 17th 2013
3343 Comments


Color me pumped.

STS 2.0 plz [49]

GreyShadow
April 17th 2013
463 Comments


STS 2.0 would be a godsend. hopefully we'll get a song in a couple weeks or so

Skoj
April 17th 2013
1137 Comments


Stoked. I want choruses full of WOAHs.

ConcubinaryCode
April 17th 2013
2076 Comments


Pretty excited.

Sconza
April 17th 2013
259 Comments


Maybe now their forums won't be such a ghost town.
Speaking of which, the gold on there is gone.

Anywho, excited for this one. Crash Love was solid, so if the next album is just as good, I'll be happy.

Uranium
April 17th 2013
7106 Comments


decemberunderground and crash love were holy fucking shit bad and i'm pretty sure that's where the $$$ is at so don't get too happy thinking of a return to form. band went to shit went davey started banging the bass player.

Trebor.
Contributing Reviewer
April 17th 2013
50375 Comments


"band went to shit went davey started banging the bass player."

what

Lakes.
April 17th 2013
27743 Comments


shut up urgaynium

Uranium
April 17th 2013
7106 Comments


you can't deny the truth Legs!!!!

Lakes.
April 17th 2013
27743 Comments


you could've just called me gaykes

Uranium
April 17th 2013
7106 Comments


I like legs

Lakes.
April 17th 2013
27743 Comments


you like hairy fat legs faggot

Uranium
April 17th 2013
7106 Comments


fuck u

http://www.youtube.com/watch?v=UbSyhe7UNLk

=)

Uranium
April 17th 2013
7106 Comments


legs bitch

Lakes.
April 17th 2013
27743 Comments


lol

Inferis
April 17th 2013
418 Comments


Considering it seems like everyone is taking a step back into their old sound this year, this will hopefully be the same deal.

Digging: YOB - Clearing The Path To Ascend

GringoSuave89
April 17th 2013
1035 Comments


"more classic AFI, less shit" seems to be the consensus here

Digging: xSPONGEXCOREx - How Tough Are Yah?

CutMan
April 17th 2013
1788 Comments


I'd just like to say fuck all y'all who think so much of "punk" and "pop punk". I'm sick of you guys. Seriously.

Their last few albums have been amazing. As, I am sure, this one will be.

Hep Kat
April 17th 2013
15351 Comments


I'd just like to say fuck all y'all who think so much of "punk" and "pop punk". I'm sick of you guys. Seriously.

Their last few albums have been amazing. As, I am sure, this one will be.


wat in hell r u talkin bout u ridiculous fool

Trebor.
Contributing Reviewer
April 17th 2013
50375 Comments


You make even less sense than me

FadedSun
April 17th 2013
1270 Comments


I'm in the, love all their albums, camp, so I'm not too worried about where they're going with their sound. But it appears to be of a much darker tone based on this teaser and the despairfactions new theme.

CutMan
April 17th 2013
1788 Comments


If you think I don't make sense to you, you have comprehension problems. But, here: whenever a band moves away from punk or pop punk... I see a ton of people saying how they wish they'd go back to that sound. And it annoys the shit out of me.

Hep Kat
April 17th 2013
15351 Comments


cutman 4 sputnik retard of 2013

Lakes.
April 17th 2013
27743 Comments


Andrew caswell creams his pants in anticipation

Lakes.
April 17th 2013
27743 Comments


Nice

drasticaction74
April 17th 2013
1736 Comments


yeeeeeeeeeeeeea boi

Digging: L666N - Exposure To Japanese Porn

CutMan
April 18th 2013
1788 Comments


I love you, too, Hep Kat.

Lakes.
April 18th 2013
27743 Comments


Either black sails or STS andcas, with AOD not far behind. I remember hearing them on tony hawks pro skater back in the
day, me and my brothers used to play it all the time

Storm In A Teacup
April 18th 2013
12781 Comments


Whoa

KeepTheChange
April 18th 2013
59 Comments


Not looking forward to this at all.

Acanthus
April 18th 2013
9543 Comments


Awesome, glad to have a rough date.

'Bout time to break out the collection again.

Digging: Falls of Rauros - The Light That Dwells in Rotten Wood

Storm In A Teacup
April 18th 2013
12781 Comments


Was hoping for a better teaser.

lucasjcockcroft
April 18th 2013
3707 Comments


never dug these guys

cheapcrayon
April 18th 2013
23 Comments


If AFI ever went on a tour where they played any of their old albums in full, I would probably die.

Ire
April 18th 2013
41780 Comments


shitty band

wanderlust
April 18th 2013
305 Comments


sounds meh


PumpBoffBag
April 18th 2013
327 Comments


can't wait for this, used to dig these guys so much

JordanHageman12
April 18th 2013
14 Comments


Yes we all know Black Sails, All Hallow's, Art of Drowning, and Sing the Sorrow were the best; but Decemberunderground and Crash Love are good albums and have some great songs on them, not the entire album is full of classics like the four I mentioned earlier but don't easily shit on the past two.

FadedSun
April 18th 2013
1270 Comments


Don't know how you couldn't be excited. Too badass when the video cuts off with Davey about to scream and the band about to let loose.

ChineseWhispers89
April 18th 2013
39 Comments


Looks like it could be pretty good. Liking the vibe from that teaser a lot.

AlienWarrior75
April 18th 2013
134 Comments


good news


JerryCF
April 19th 2013
18 Comments


Fuck yeah!

SadAndHolyGlow
April 22nd 2013
1521 Comments


Guess it's time for me to finally start listening to this band.

Digging: Death From Above 1979 - You're a Woman, I'm a Machine

RobH
April 26th 2013
61 Comments


I'm hoping for an 'Art Of Drowning' style album, but that's probably not what we're gong to get, but I like Sing The Sorrow a lot, so hopefully they'll go back to that.

I liked Decemberunderground, but Crash Love was a bit hit and miss.

xAshtrayux
May 12th 2013
82 Comments


STS 2.0 plz [999]

Don't know if I should be happy, or worried.

EaglesBecomeVultures
May 13th 2013
5236 Comments


"I'm hoping for an 'Art Of Drowning' style album"
lmao keep hoping

FadedSun
May 13th 2013
1270 Comments


Yeah, that's not going to happen. The trend seems to be that AFI will never repeat the same sound again.

theacademy
Staff Reviewer
May 13th 2013
28521 Comments


i like afi

Digging: Chris Brown - X

iGuter
May 16th 2013
347 Comments


I will inevitably listen to this. Certainly not dreading it. I used to listen to them during the DECEMBERUNDERGROUND years and stopped caring after Crash Love. I'm willing to give this a shot though.

Digging: Alt-J - This Is All Yours

Acanthus
May 16th 2013
9543 Comments


The short film clips on the website really make you wonder what this will be like, and Davey's spoken word bit is really enticing.

Foxhound
May 17th 2013
4570 Comments


i hope its not dumb like the last one



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Kanye West causes uproar
She has learned everything...
Manchester Orchestra Hope
xSPONGEXCOREx announce new EP
Foo Fighters tease 'Outsides'
Motionless in White debut new vid..
The Ghost Inside detail new album
Unearth release new song
Chris Cheney forms supergroup
New Decapitated track


OTHER RECENT NEWS

Burn The Sun stream debut EP
Zodiac stream Sonic Child
I The Mighty vocalist goes solo
Avenged Sevenfold release new vid..
GWAR reveal David Brockie's repla..
Superfood set release date for ne..
Another Exotype single
Monster Magnet re-imagine album
The Amity Affliction debut new vi..
Dungortheb stream new album
Spain's Horizon stream debut album
Orphans of Dusk stream debut EP
New Chief Keef song
Mineral robbed on tour
Josiah Leming releases video for ..

» see all news

RELATED REVIEWS
AFI
Burials
AFI
Crash Love
AFI
I Heard a Voice CD
AFI
I Heard a Voice DVD
AFI
Decemberunderground
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy