Alkaline Trio Stream Album
2013-03-26 by Robert Lowe CONTRIBUTOR | 35 Comments

Alkaline Trio are streaming their new album My Shame Is True in the form of a Youtube playlist a week before
its release date. Spin has also posted an interview with the band about the making of their new record.

Stream found here:

http://www.youtube.com/watch?
list=PLcZMZxR9uxC9a07jlC0GFOHRbHcBRPKOC&v=L611BmxK NhU&feature=player_embedded

Interview found here:

http://www.spin.com/articles/alkaline-trio-my-shame-is-true-album-stream-matt-skiba-interview-epitaph

Twitter

Band Page: Alkaline Trio

Comments:Add a Comment 
Trebor.
Contributing Reviewer
March 26th 2013

50293 Comments


bb code didn't work sorry

Digging: The Brave Little Abacus - Just Got Back from the Discomfort

Atari
Contributing Reviewer
March 26th 2013

19734 Comments


fuck yeah killswitch will have to wait

Digging: Darkspace - Dark Space III I

skoopy48
March 26th 2013

1492 Comments


nice, hope it's better than their last few

Digging: Let It Happen - Cause Effect

Trebor.
Contributing Reviewer
March 26th 2013

50293 Comments


It's way fucking better

Atari
Contributing Reviewer
March 26th 2013

19734 Comments


yeah it's better. treb you better post a review soon

Trebor.
Contributing Reviewer
March 26th 2013

50293 Comments


I'm sick as a dog so I'm probably going to be doing nothing but listening to it for a few days so yeah

Atari
Contributing Reviewer
March 26th 2013

19734 Comments


damn feel better

Trebor.
Contributing Reviewer
March 26th 2013

50293 Comments


Thanks dude

Spec
March 26th 2013

27167 Comments


As long as its better than their last two.

johnson13
March 26th 2013

13 Comments


Better than the last two by a landslide. Dan's songs are clearly the highlight with I'm only here to dissappoint. Matts not so good songs are starting to sound the same even though Until Death Do Us Part is a really good closer.

theacademy
Staff Reviewer
March 26th 2013

28504 Comments


wonder if it will b coole

johnson13
March 26th 2013

13 Comments


still sadly only a 3.5 bc of skiba's shitty songs.

EaglesBecomeVultures
March 26th 2013

5233 Comments


My Shame Is True lolol

johnson13
March 26th 2013

13 Comments


its really not that bad. the good songs are some of their best. the others weigh it down.

BigPleb
March 26th 2013

36431 Comments


Bet this sucks

Digging: Arc Iris - Arc Iris

Ire
March 26th 2013

41761 Comments


fuck this shit gonna jam elvis instead

andrianoc
March 26th 2013

102 Comments


I love alkaline trio..but I find myself saying "I've heard this song before" on a lot of these songs.

lensman319
March 26th 2013

64 Comments


Yeah hate to say it but I'm kind of disappointed by this. The singles are awesome, but the rest is kind of bland. : (

johnson13
March 26th 2013

13 Comments


but seriously til death do us part might be their best closer and this is going against blue in the face, radio, sorry about that, 97,

Crawl
March 27th 2013

1613 Comments


Dude you can't compare it to Radio and 97, cause those are fuckin unbeatable

Trebor.
Contributing Reviewer
March 27th 2013

50293 Comments


Nothing compares to Crawl and 97

Crawl
March 27th 2013

1613 Comments


Fuck you Aurora > everything, lol

johnson13
March 27th 2013

13 Comments


my point is though there new stuff might not be as amazing as the old its still really damn good.

EaglesBecomeVultures
March 27th 2013

5233 Comments


nope
sucks

johnson13
March 27th 2013

13 Comments


my bias for them must be strong since the first record I heard by em was goddamnit.

EaglesBecomeVultures
March 27th 2013

5233 Comments


me too bro but they're boring as shit now

johnson13
March 27th 2013

13 Comments


kinda but I was 13 when I first heard them and now I'm 25. Its like the girl that got away but you always wished would come back.

EaglesBecomeVultures
March 27th 2013

5233 Comments


holy cats did you register just to comment on this thread?

check out joyce manor bro

ChopSuey
March 27th 2013

2392 Comments


gay band

EaglesBecomeVultures
March 27th 2013

5233 Comments


not as gay as your shitty ratings

keep listening to killswitch bro

johnson13
March 27th 2013

13 Comments


no, Joyce manor is good. I registered earlier but lost my password and sputnik is controlled by fags such as you. Its run by elitist assholes who think they know everything about music.

EaglesBecomeVultures
March 27th 2013

5233 Comments


whoa easy bro sorry you're not on our level just tryna help out

johnson13
March 27th 2013

13 Comments


maybe ill catch fire is amazing. i just think that people live in the past with music.

Hospital
March 29th 2013

2057 Comments


"Nothing compares to Crawl and 97"

Crawl is my favorite closer from the trio

I can't wait to hear this, I don't have my hopes set too high but what can I say i'm a sucker for some trio and I've enjoyed the singles.

also seeing them with bayside in may


btw i nominate goodbye forever and my little needle as some of the best trio songs

and my friend peter, old school reasons. cooking wine... wow are all my favorite songs skiba songs?

oh wait, another innocent girl

SugarCubeEmpire
March 29th 2013

49 Comments


Can't wait to get thisss
Radio was actually a last-minute song
I really enjoy that fact



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED
Kanye West causes uproar
Chris Cheney forms supergroup
The Pineapple Thief stream new LP
Northlane vocalist leaves
Ice Dragon stream new albums
New Ladder Devils album
Ariana Grande announces tour
Uneven Structure tease new materi..
Brutality crowd fund new album
New Sonata Arctica song

OTHER RECENT NEWS
Myrkur stream debut EP
Iron Reagan stream new album
Anacrusis new album release
New Dead Milkmen album
Side Saddle stream new album
Cosm stream debut album
New Slipknot video
Rosetta releases new track
Affiance release new music video
New Taravana Album
Irreversible release new album
Funerary stream debut album
Damien Rice streams new song
Flyleaf stream new album
Schematics For Gravity stream deb..

» see all news

RELATED REVIEWS
Alkaline Trio
Broken Wing
Alkaline Trio
My Shame Is True
Alkaline Trio
Damnesia
Alkaline Trio
This Addiction
Alkaline Trio
Agony and Irony
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy