My Chemical Romance Break Up

2013-03-23 by Kyle Pierce | 225 Comments
My Chemical Romance have announced through their blog that they are calling it quits.

The band's short message simply states:


"Being in this band for the past 12 years has been a true blessing. We've gotten to go places we never knew we would. We've been able to see and experience things we never imagined possible. We've shared the stage with people we admire, people we look up to, and best of all, our friends. And now, like all great things, it has come time for it to end.

Thanks for all of your support, and for being part of the adventure.

My Chemical Romance"



The post can be found at:

http://www.mychemicalromance.com/blog/mcr/my-chemical-romance

Tagged: My Chemical Romance

Comments:Add a Comment 
CrownOfMagnets
March 23rd 2013
2334 Comments


Wow

Emim
March 23rd 2013
26675 Comments


About fucking time.

gryndstone
March 23rd 2013
386 Comments


well this is rather unexpected

Insurrection
Contributing Reviewer
March 23rd 2013
22203 Comments


Great news

Digging: Torche - Restarter

TrstN01
March 23rd 2013
800 Comments


Here's my resignation, I'll serve it in drag

zaruyache
March 23rd 2013
7885 Comments


My girl friends are all going to be sad now. Great.

IS THIS WHAT YOU WANTED GERARD, HUH?

Digging: Ethereal Shroud - They Became the Falling Ash

primitiveplus
March 23rd 2013
32 Comments


oh, that sucks, i guess. ah well, they probably gave up as sounding as good as they did on conventional weapons, let alone beforehand.

NeoSpaz
March 23rd 2013
4519 Comments


yay

(this shouldn't be interpreted as me being just happy about the band breaking up but also the fact
that they wouldn't ruin what they achieved with their first 3 albums)
cheers

sixdegrees
March 23rd 2013
18145 Comments


oh well

Digging: Big Blood - Double Days II

TheSupernatural
March 23rd 2013
1380 Comments


too bad. I liked them

SaintAndrews
March 23rd 2013
105 Comments


At least Conventional Weapons was their last hoorah and not Danger Days.

gryndstone
March 23rd 2013
386 Comments


i mean, they've done all they can without becoming complete shit. Another album could've gone either way.

I'm not gonna hear the end of this from my friends though

toxin.
March 23rd 2013
12843 Comments


yea it's a good thing that a group that people enjoy stopped making music

...fucking idiots on sputnik say something stupid once again

gryndstone
March 23rd 2013
386 Comments


ey man, i'm just sayin they ended their career on a good note is all

someguest
March 23rd 2013
21941 Comments


My Chemical Romance broke up.

Today is going to be awesome.

toxin.
March 23rd 2013
12843 Comments


your posts were ok dude

NeoSpaz
March 23rd 2013
4519 Comments


to further clear things up, the only thing i am happy about is the whining fangirls can't keep going
about how they make the world so special and bleh.

damn.

SingForTheDead
March 23rd 2013
95 Comments


Favorite band ever breaks up. Now what?

NeoSpaz
March 23rd 2013
4519 Comments


Find a new band

Kman418
March 23rd 2013
11625 Comments


my pseudo scene friend is probably pissed

Digging: Jeff Rosenstock - We Cool?

Kman418
March 23rd 2013
11625 Comments


no neo now instead you'll just have to hear fangirls whine about how the last hope for music died when they broke up

crowing51
March 23rd 2013
3471 Comments


i literally just listened to conventional weapons....album was awesome. tons better than danger days. they will be back just like fall out boy.

NeoSpaz
March 23rd 2013
4519 Comments


damn.

CrimsonLies
March 23rd 2013
2052 Comments


There weren't that bad, but about time

Digging: Old Man Gloom - The Ape of God II

gryndstone
March 23rd 2013
386 Comments


If they're smart they'll go there own ways. I feel like if they were to return 5 years from now whatever they do would be gloriously bad

zaruyache
March 23rd 2013
7885 Comments


Now what?

Do the monkey with me. Come on!
http://www.youtube.com/watch?v=WE3d2GHBuvQ

Torii
March 23rd 2013
821 Comments


The twelve years old kid in me is crying.

SaintAndrews
March 23rd 2013
105 Comments


They better not come back... the 4 year hiatus after Black Parade birthed Danger Days. Imagine what 5 or 6 years would do.

paradox1216
March 23rd 2013
578 Comments


@torii

This.

NeoSpaz
March 23rd 2013
4519 Comments


Saint has a point

Kman418
March 23rd 2013
11625 Comments


lmfao the facebook posts about this are priceless

Spec
March 23rd 2013
27538 Comments


Honestly, it's about time.

Digging: Jeff Rosenstock - We Cool?

Captain North
March 23rd 2013
6792 Comments


Really, this is one of those bands I kinda just expected to keep on going forever. I mean, what else are they going to do but make music? They're not qualified for anything and too old to retrain

Insurrection
Contributing Reviewer
March 23rd 2013
22203 Comments


no one is too old for shitty solo careers

SaintAndrews
March 23rd 2013
105 Comments


I DO think they had one album left in them, however. Oh fucking well though. That was a shitty ass goodbye post on their site. I'll just start climbing mountains and traversing the wilderness in search of Brand New. Are they alive? Did they break up without telling anybody?

houseswediein
March 23rd 2013
35 Comments


never understood the hate on this band, they're great

NeoSpaz
March 23rd 2013
4519 Comments


http://prntscr.com/xfwzo

oh man

NeoSpaz
March 23rd 2013
4519 Comments


DON'T LEAVE MCR : Metal bands are Decreasing . But we don't to decrease that one band called MY
CHEMICAL ROMANCE..! PLEASE DON"T LEAVE..!

IF IT IS TRUE , I WILL MISS ALL THE GOOD MEMORIES WITH YOUR SONGS WHEN I WAS YOUNG..!

YOU WILL ALWAYS LEAVE IN MY HEART...! PEACE..!

done.

done with the human race

SaintAndrews
March 23rd 2013
105 Comments


@Neo You should see the posts on their forums. I saw a girl on twitter say "If this is true, I wont eat ever again"

NeoSpaz
March 23rd 2013
4519 Comments


it's worse than i imagined

sixdegrees
March 23rd 2013
18145 Comments


CUT MY WRISTS AND BLACK MY EYES

Ecnalzen
March 23rd 2013
6892 Comments


Never was a fan of them, but this sucks for the people that are. Honestly, kinda forgot this band existed.

And cue the influx of sad My Chemical Romance lists on the front page.

InFiction
March 23rd 2013
3730 Comments


I'm probably not the only one who thinks this is long overdue, but they had a good run.

Digging: Lupe Fiasco - Tetsuo and Youth

Kman418
March 23rd 2013
11625 Comments


dude they have the most fucking insane/loyal fan base of any band i've seen, i wouldn't be surprised if there were people that are like actually killing themselves over this

someguest
March 23rd 2013
21941 Comments


My favorite My Chemical Romance songs are the ones about teenage hope and dreams.

And death.

NeoSpaz
March 23rd 2013
4519 Comments


http://prntscr.com/xfxlp

welp, give it 24 hours, i expect you'll see a jump in the suicide rate.

Mabbitt
March 23rd 2013
1391 Comments


Nooooooooooooo I used to love this band, I still like em, but I never got a chance to see em live. They came through in 2011 with blink 182 but I for some reason never got around to buying tickets...I figured I'd just see em next time but....

ThomasTheCure
March 23rd 2013
307 Comments


@Captain North nah, Gerard Way writes a pretty successful comic series, and Frank Iero still has
Leathermouth. how would you know how qualified they are, anyway? that's just a stupid comment.

if Way doesn't stick with comics exclusively, he'll keep making music, just like the rest of them
surely will. they already have plenty of money, anyway, so they'll be fine. it still sucks serious
dick, though. their glory days were well behind them, but i feel like they could have made plenty more
worthwhile material.

TrstN01
March 23rd 2013
800 Comments


^that's what I was going to say but said better

ThomasTheCure
March 23rd 2013
307 Comments


@Kman418 coheed and cambria's fanbase is crazier, surely. not as fangirly, but definitely more extreme.

dimsim3478
March 23rd 2013
5787 Comments


Totally cool that this is over. I actually liked Danger Days and felt that it rounded up their discography nicely.

Digging: Jeff Rosenstock - We Cool?

NeoSpaz
March 23rd 2013
4519 Comments


Defeater has a pretty crazy fanbase

Ecnalzen
March 23rd 2013
6892 Comments


Doesn't Avenged Sevenfold have a pretty ridiculous fanbase too?

zaruyache
March 23rd 2013
7885 Comments


dude they have the most fucking insane/loyal fan base of any band i've seen, i wouldn't be surprised if there were people that are like actually killing themselves over this

Huh. I had no idea this band was the Dethklok of our universe. /me chuckles quietly to himself

NeoSpaz
March 23rd 2013
4519 Comments


Yeah, I commented on an A7X video saying how shitty it was that they shut out their new drummer and no one gives a damn about him and I got death threats for a month and a half.

TheSpirit
March 23rd 2013
18043 Comments


NO NO NO NO NO NO NO NO NO NO NO NO

Digging: Ashdautas - Where the Sun is Silent...

SaintAndrews
March 23rd 2013
105 Comments


The suicide rates will def. go up. They have the craziest die-hard fans... They said they were working on an album. Then they popped up out of the shadows like "K bye."

NeoSpaz
March 23rd 2013
4519 Comments


Damn it. Bloody kids.

Mabbitt
March 23rd 2013
1391 Comments


As sad as this is, it seems fitting.

SlMBOLlC
March 23rd 2013
5300 Comments


RIP prog

NeoSpaz
March 23rd 2013
4519 Comments


and metal was never the same


newjunk2
March 23rd 2013
232 Comments


o nose

zxlkho
March 23rd 2013
3476 Comments


I've never been a real fan of this band and I'm upset.

The Black Parade was a legitimately great album. Will listen in tribute.

Captain North
March 23rd 2013
6792 Comments


Oh right, forgot about the comic series.

As for what they're qualified in...they've been in a massively successful band since they were teenagers. They didn't have time to go to a uni degree or apprenticeship or whatever. But yeah, I'm sure they'll keep on trucking

NeoSpaz
March 23rd 2013
4519 Comments


Gonna spin I Brought You Bullets for old times sake.

DatsNotDaMetulz
March 23rd 2013
1947 Comments


Meh. I'm just enjoying the mass overreaction from fangirls claiming their life is over now MCR is finished.

NeoSpaz
March 23rd 2013
4519 Comments


WHY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ? : ( i need you guys! : ( send a messenge to the killjos we are so depressed

zxlkho
March 23rd 2013
3476 Comments


@DatsNotDaMetulz bro how do you even remotely care that much?

RodTFD
March 23rd 2013
102 Comments


First two albums are really good considering what they are.

DatsNotDaMetulz
March 23rd 2013
1947 Comments


I couldn't care less about MCR. It's just watching the fangirls whining is quite funny.

zxlkho
March 23rd 2013
3476 Comments


Seriously guys. This is the time to admit that The Black Parade is a legitimately great album.

NeoSpaz
March 23rd 2013
4519 Comments


I needed a good laugh and distraction today. This is serving well.

DatsNotDaMetulz
March 23rd 2013
1947 Comments


It had some decent tunes I'll admit. But nothing I would genuinely care about. I may have been put off slightly by my twin sister's obsession with them back then (oddly enough she was into the pseudo-emo thing around that time and I had a preference for alt-hip-hop and electronica like Gorillaz and even Moby but now roles have somewhat reversed as she prefers pop and I prefer metal).

NeoSpaz
March 23rd 2013
4519 Comments


^^ they had some cool tunes, but they aren't all a lot of teens hype them up to be.

Imagine how bad facebook and twitter would have been if it existed when Kurt Cobain committed suicide.

BigSimo
March 23rd 2013
171 Comments


AWESOME NEWS POST OF THE YAR

zxlkho
March 23rd 2013
3476 Comments


"Imagine how bad facebook and twitter would have been if it existed when Kurt Cobain committed suicide." he says, having never listened to The Black Parade with honest ears.

NeoSpaz
March 23rd 2013
4519 Comments


I listened to that thing on repeat for months on end. Come on man, don't take out your angst on me.

http://prntscr.com/xg0yc

And with that, I leave the thread

zxlkho
March 23rd 2013
3476 Comments


Okay maybe people are way too butthurt about it.


My point is that this band actually served a decent purpose in this world and it does not deserve a typical sputnik thread.

joshieboy12345
March 23rd 2013
5377 Comments


Band died when they released Danger Days.

ViralOblivion
March 23rd 2013
7679 Comments


Great news

NeoSpaz
March 23rd 2013
4519 Comments


aaand I'm back.

Look, bands have always done shit like these guys. Black Veil Brides, Blood on the Dance Floor, even Five Finger Death Punch have cashed in on this anti-bullying, home for the losers shit.

Yeah, they achieve a community of sorts, but all that does is make people more excluded from their life, then and there. It doesn't teach them resilience, it teaches them to use a crutch to avoid having to deal with their issues that are then and there. THIS is why we have all these teens threatening to kill themselves now that a band broke up.

You dig?

zxlkho
March 23rd 2013
3476 Comments


so this band is why we have teens threatening to commit suicide? Yup. Okay.




DatsNotDaMetulz
March 23rd 2013
1947 Comments


If anything is propagates this "Hate Breeds Hate" (yay obscure Refused song reference) idea that you're part of this clique and other people are ignorant assholes for not liking what you like and it fuels the antagonism between the two sides.

gryndstone
March 23rd 2013
386 Comments


so long and good night or something i guess???

NeoSpaz
March 23rd 2013
4519 Comments


sigh. if you didn't follow, I meant we have teens threatening suicide because of the band breaking up. not all teen suicide. smooth one asshat.

Acanthus
March 23rd 2013
9549 Comments


Fuck.

Time to break out my favorite album of theirs it seems, cool band with fun lyrics and great energy.

Digging: Nine Inch Nails - Year Zero

zxlkho
March 23rd 2013
3476 Comments


God damnit sputnik.

This was a semi-terrible band that happened to produce one VERY GOOD album. Let's please accept that and now move on.

North0House2
March 23rd 2013
5898 Comments


Took long enough.

Digging: Tera Melos - X'ed Out

zxlkho
March 23rd 2013
3476 Comments


"sigh. if you didn't follow, I meant we have teens threatening suicide because of the band breaking up. not all teen suicide. smooth one asshat."


That makes 0 sense at all.

NeoSpaz
March 23rd 2013
4519 Comments


Shut. Up.

zxlkho
March 23rd 2013
3476 Comments


eat shit and die

DatsNotDaMetulz
March 23rd 2013
1947 Comments


If you want something to make you give up on life read this:

http://www.avclub.com/articles/the-internet-finally-reaches-its-apex-as-man-marry,94206/

iGuter
March 23rd 2013
359 Comments


Wow. That's a shock.

Digging: Broadway - Contexture: Gods, Men & The Infinite Cosmos

zxlkho
March 23rd 2013
3476 Comments


and also follow my blog, etc.

TrantaLocked
March 23rd 2013
1634 Comments


My Chemical Bromance.

There, I said it.

NeoSpaz
March 23rd 2013
4519 Comments


@Dats

Damn.
Daamn

drasticaction74
March 23rd 2013
1782 Comments


oh shit now

joshieboy12345
March 23rd 2013
5377 Comments


OMG I'M GONNA CUT MYSELF

TrantaLocked
March 23rd 2013
1634 Comments


"The innovations of the Internet also enabled him to share that loveā€”not only with the family and
friends who will attend that wedding while staring with a vaguely pained expression into space, but
with everyone in the digital world, so that they too may know its very detailed depths"

apert
March 23rd 2013
3116 Comments


first day i ever wear eye liner and this band break up

NeoSpaz
March 23rd 2013
4519 Comments


why are you wearing eye liner

TrantaLocked
March 23rd 2013
1634 Comments


MCR dress up party.

NeoSpaz
March 23rd 2013
4519 Comments


FUCKING LOL

DatsNotDaMetulz
March 23rd 2013
1947 Comments


Can you wear a red baseball cap soon then?

NeoSpaz
March 23rd 2013
4519 Comments


Can you dress up as Ivan Moody?

GringoSuave89
March 23rd 2013
1080 Comments


not a fan, though I enjoyed The Black Parade and I heard Conventional Weapons was good.

Digging: Drake - If You're Reading This It's Too Late

apert
March 23rd 2013
3116 Comments


i was pretending i was billie joe armstrong

NeoSpaz
March 23rd 2013
4519 Comments


damn

apert
March 23rd 2013
3116 Comments


don't you know eyeliner=punk rock these days

insomniac15
Staff Reviewer
March 23rd 2013
3554 Comments


This was unexpected. Maybe they will release whatever they were working on, it could be as good as Conventional Weapons.

Digging: Elder (USA-MA) - Lore

henryChinaski
March 23rd 2013
2917 Comments


Cool.

Digging: Violent Soho - Hungry Ghost

lensman319
March 23rd 2013
66 Comments


Well shit...that just sucks. I can't help but feel if they had released Conventional Weapons instead of Danger Days this might not have happened. : (

oltnabrick
March 23rd 2013
32255 Comments


My Chemical Romance, RIP HARD IN THE ASS

Digging: Delhi Escorts - Delhi Escorts

sailSAway
March 23rd 2013
918 Comments


finally

Ire
March 23rd 2013
41845 Comments


rip

dragoth
March 23rd 2013
242 Comments


Well this bloody sucks!! RIP

fish.
March 23rd 2013
22200 Comments


Why would you care if a band you don't like breaks up?

Digging: Say Lou Lou - Lucid Dreaming

DyingAtheist
March 23rd 2013
129 Comments


Danger Days really wasn't very good, but Conventional Weapons was a step in the right direction and, hate their image etc. but...they have put out some decent music in the past. Black Parade is still a top album.
I'm actually a little disappointed with this.

TooLateToGoBack
March 23rd 2013
1789 Comments


Well, that's a shame.

Granted, I would've been extremely disappointed if they broke up after TBP, but Danger Days was really bland, so it kinda lessens the impact a bit. Still, these guys were a major reason for me getting into music when I was younger.

It was a good ride.

dimsim3478
March 23rd 2013
5787 Comments


As for what they're qualified in...they've been in a massively successful band since they were teenagers. They didn't have time to go to a uni degree or apprenticeship or whatever.

Gerard has a Bachelor of Fine Arts.

RobH
March 23rd 2013
61 Comments


I'm not that fussed tbh. Their first two albums were decent, but the others don't really cut it for me.

Storm In A Teacup
March 23rd 2013
13433 Comments


This was a band.

afoolonahill
March 23rd 2013
147 Comments


wasn't expecting that tbh

KILL
March 23rd 2013
72673 Comments


m/

Digging: Steven Wilson - Hand. Cannot. Erase.

DatsNotDaMetulz
March 23rd 2013
1947 Comments


Actually think I'd prefer if MCR stayed. Cos now all the fangirls are gonna flock over to Black Veil Brides.... at least MCR had some decent tunes.

ConorIsNotHere
March 23rd 2013
1305 Comments


Kinda surprised this happened...
I liked these guys. The Black Parade was great & I throughly enjoyed Danger Days.

Aww well :/

Kris.
March 23rd 2013
12633 Comments


damn


three cheers and the black parade were so damn catchy and fun to listen to
rip

Cl0wnshoes89
March 23rd 2013
25 Comments


This means James Dewees is free to do more Reggie And The Full Effect! Woo

haydenslame
March 23rd 2013
352 Comments


Whatever. Was never a good band.

VanitySeason
March 23rd 2013
396 Comments


fuck you guys, this band was great.

Owantjaaaa
March 23rd 2013
3444 Comments


Asnideremark is crying somewhere

Digging: Penpals - Americaman

NapalmCrusader
March 23rd 2013
1737 Comments


Band was ok, they have some decent tunes, also I have to recognize that three cheers and the black parade were decent ( sadly they are not my cup of tea ). Anyways I never could tolerate their image ( specially in the times of the black parade ) and danger days was a poor album

Gyromania
March 23rd 2013
16867 Comments


LOL GOOD NEWS BECAUSE MCR IS GAY EMO SHIT AND I DONT EVEN NEED TO LISTEN TO THEM TO KNOW THAT

Digging: Kate Carr - Fabulations

Calc
March 23rd 2013
12526 Comments


didn't really like these guys post 2005 but awwwww...

fish.
March 23rd 2013
22200 Comments


MY HAPPINESS DEPENDS ON THE NUMBER OF BANDS I DON'T LIKE IN EXISTENCE AT ANY ONE POINT

Sapient.
March 23rd 2013
1109 Comments


I think if the Danger Days album didn't happen, this wouldn't have happen... Even if I don't listen to them much anymore, this made me pretty sad

LunaticSoul
March 23rd 2013
486 Comments


Now Gerard will start a pop project that will comprise a featuring with Timbaland. Oh, wait.
http://www.starpulse.com/Music/Cornell,_Chris/gallery/ALO-011294/

Digging: Arstidir - Hvel

JS19
March 23rd 2013
4576 Comments


Individual band member solo albums. Place bets on which ones'll bomb: go

Oh wait all of them prob

Digging: Matana Roberts - COIN COIN Chapter One: Gens de couleur libres

Kris.
March 23rd 2013
12633 Comments


so who all here only heard single songs and decided to judge the band poorly based on them!!!

NeoSpaz
March 23rd 2013
4519 Comments


nope, listened to all the albums at least 10 times when i was younger

need to spin conventional a few more times tho

Funeralopolis
March 23rd 2013
12115 Comments


great news

Digging: Kanye West - 808s and Heartbreak

Zeiu
March 23rd 2013
168 Comments


inb4, they all make a solo project, all of them fail, my chemical romance returns

Vicho
March 23rd 2013
138 Comments


Good news!

geasoftime
March 23rd 2013
1138 Comments


If only they had broken up twelve years ago and spared the world the filth they've portrayed as music. Regardless, this is great news.

Kris.
March 23rd 2013
12633 Comments


jesus christ you guys sound like hitler just died again

it's fantastically pathetic

fish.
March 23rd 2013
22200 Comments


You do all realise this just means another leathermouth album right?

PumpBoffBag
March 23rd 2013
339 Comments


that's surprising.

TheFifthEye
March 23rd 2013
122 Comments


Something about a black parade?

Shimana
March 23rd 2013
545 Comments


YAY! will pay $ for fangirl meltdowns

kenti123
March 23rd 2013
140 Comments


WHY GOD! WHY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Cygnatti
March 23rd 2013
23449 Comments


Black Parade rules. Gonna jam for their death. rip

Digging: Robert Johnson - The Complete Recordings

ReturnToRock
March 23rd 2013
3448 Comments


Band were going nowhere fast anyway, last album was shit. No great loss.

Kris.
March 23rd 2013
12633 Comments


i blame their record label for that
conventional weapons was infinitely better and should've been released instead

SowingSeason
Staff Reviewer
March 23rd 2013
17635 Comments


Their old stuff is alright but holy hell was danger days annoying

I think they made the right choice

Digging: Father John Misty - I Love You, Honeybear

StallionMang
March 23rd 2013
6527 Comments


All my 8th-grade friends are crying and freaking out on Facebook.

Digging: Women - Public Strain

bigguytoo9
March 23rd 2013
276 Comments


Gerard Way is a clown in Concert, GOOD RIDDANCE to this group.

savagecabbage
March 23rd 2013
2105 Comments


Sweet

jackalope11
March 23rd 2013
330 Comments


Damn, pretty crazy. I actually liked Danger Days so this is a bummer.

bloc
March 23rd 2013
35190 Comments


Really surprised to see this, as they are really really popular. I can't say I'm a big fan of these guys as there's usually only a couple of tracks on each of their albums I like.

Emim
March 23rd 2013
26675 Comments


"Gerard has a Bachelor of Fine Arts."

Cause that's been put to such fine use thus far

AmericnZero02
March 23rd 2013
3380 Comments


Wow, bummer. Can't say I saw this one coming. RIP MCR.

Digging: Young Lions - Blue Isla

bloc
March 23rd 2013
35190 Comments


Cause that's been put to such fine use thus far

More like "can that be put to ANY use"

Minushuman24
March 23rd 2013
331 Comments


Oh... Yay!

ClearEyes
March 23rd 2013
41 Comments


I'm ambivalent because they stopped being relevant a while ago, but this is really unexpected. I wonder what the reasoning was.

CamGrovesfan
March 23rd 2013
167 Comments


Gerard fronting Nirvana reuinion!

nononsense
March 23rd 2013
3440 Comments


This kinda sucks. I really enjoyed their EP's they just released.

ZippaThaRippa
March 23rd 2013
2447 Comments


Well there goes my childhood.

toxin.
March 23rd 2013
12843 Comments


MY CHEMICAL ROMANCE BROKE UP. NONONONONINIMOMONIMONKNINKNKNNONO NONONONONONOH NOOOOOOOOOO. NUH-UH. NEVER. NEGATIVE. NAHIN. NOMY CHEMICAL ROMANCE BROKE UP. NONONONONINIMOMONIMONKNINKNKNNONO NONONONONONOH NOOOOOOOOOO. NUH-UH. NEVER. NEGATIVE. NAHIN. NOMY CHEMICAL ROMANCE BROKE UP. NONONONONINIMOMONIMONKNINKNKNNONO NONONONONONOH NOOOOOOOOOO. NUH-UH. NEVER. NEGATIVE. NAHIN. NOMY CHEMICAL ROMANCE BROKE UP. NONONONONINIMOMONIMONKNINKNKNNONO NONONONONONOH NOOOOOOOOOO. NUH-UH. NEVER. NEGATIVE. NAHIN. NO

NorwichScene
March 23rd 2013
1554 Comments


I'm not ok. Three Cheers was pretty good

Digging: Every Time I Die - From Parts Unknown

Underflow
March 23rd 2013
2913 Comments


It's a sad day for somebody.

DropdeadWHA
March 23rd 2013
829 Comments


This was a surprise. I enjoyed 'Three Cheers..', can't say the same for The Black Parade and Danger Days though.

Mad.
March 23rd 2013
4384 Comments


Hell YES.

asaf
March 23rd 2013
890 Comments


that's huge! with dignity!

KenboSlice
March 23rd 2013
1087 Comments


I'm going to Wondercon next Saturday and Gerard is going to be there to talk about his new comic.

Green Baron
March 23rd 2013
21146 Comments


damn.

was never a big fan but this was unexpected.

olivianigma
March 23rd 2013
138 Comments


exactly what I was thinking

SerenaLovesAndyBVB
March 23rd 2013
1 Comments


awh, Like NO. JUST FUCKING NO. I FUCKING LOVE THIS BAND.

IM DEPRESSED NOW.


ChopSuey
March 23rd 2013
2392 Comments


SHIT

Ikarus14
March 23rd 2013
562 Comments


Well, FUCK ME PINK! There really IS a God.

I am so happy now. :D

Dolving999
March 23rd 2013
1684 Comments


And on the 7th day God wiped MCR from existence.

Amen.

Ikarus14
March 23rd 2013
562 Comments


Oh man! I forgot that emos listen to this shit. Suicide rates must be going sky high tonight. XD

Calc
March 23rd 2013
12526 Comments


when they reunite in two years i wonder if so many people will care as when they broke up.

NeoSpaz
March 23rd 2013
4519 Comments


I just realised.

This means all those fan girls will transfer to bands like BVB and BOTDF


fuck.

olivianigma
March 23rd 2013
138 Comments


well shit

Ikarus14
March 23rd 2013
562 Comments


"when they reunite in two years i wonder if so many people will care as when they broke up."

Don't say they'll reunite. Don't even think it! D:

sideburndude
March 23rd 2013
2782 Comments


praise the lord

paxman
March 23rd 2013
4084 Comments


This is me being apathetic.

Calc
March 23rd 2013
12526 Comments


sorry ikarus, this is all a publicity stunt I hope you know. the over-under is two years and i'm going under

SHAKEandBAKE
March 23rd 2013
1310 Comments


Three Cheers and The Black Parade are two of my favorite albums. Fuck. This is so unexpected.

paxman
March 23rd 2013
4084 Comments


They're just a band from when we were young that probably a lot of us used to listen to. Remove MCR from the world
and what do you get? I don't really understand all the praising of the lord and whatever.

Brendan352
March 23rd 2013
27 Comments


I don't know why I still visit this website, a majority of you guys are a bunch of idiots. Why are you happy that a band broke up? Lots of people enjoyed their music to a great extent, and stop with the emo crap, I'm not emo, never have been, and I enjoyed their music just like anyone else. If one of your favorite bands broke up I wouldn't be like FUCK YEAH, THANK GOD! Chances are I don't listen to your favorite band so if they continue or break up it doesn't effect me, just like this shouldn't effect you if you don't like them/listen to them. A lot of people are probably bummed out over this news, so stop being idiots and have some sense in your comments.

Calc
March 23rd 2013
12526 Comments


^^ getting mad at kids acting like kids.....

Acrosstheshield13
March 23rd 2013
792 Comments


^internet police are here...

If you get offended bc someone doesn't like a band you like, you're a fucking moron.

MCR was a shit band...even for mainstream music. they're gone. get over it.

sixdegrees
March 23rd 2013
18145 Comments


I don't know why I still visit this website


please leave, no one will miss you

NeoSpaz
March 23rd 2013
4519 Comments


lol andcas

please leave, no one will miss you [2]

Kris.
March 23rd 2013
12633 Comments


what's the point of actually letting a band's music that you don't listen to affect your life so harshly that you are actually filled with happiness when they break up?

why does it matter to you at all?

Ire
March 23rd 2013
41845 Comments


haha fuck this b&

mshptbomber
March 23rd 2013
17 Comments


lol

Brendan352
March 23rd 2013
27 Comments


I'd be more then happy to leave! Have fun getting joy out of bands breaking up as I spend time with my girlfriend. Bunch of idiotic hipsters.

sixdegrees
March 23rd 2013
18145 Comments


I love how fucktards like you always mention that they have a girlfriend as if anyone cares.

WashboardSuds
March 23rd 2013
5066 Comments


damn

Digging: Thy Catafalque - Roka Hasa Radio

BallsToTheWall
March 23rd 2013
44805 Comments


As we go on, we remember
All the times we had together
And as our lives change, from whatever
We will still be, friends forever

Brendan352
March 23rd 2013
27 Comments


The point of mentioning my GF was that you should be getting joy out of other things...more important things.

PoisonxCupcakes
March 23rd 2013
19 Comments


Was shocked to hear this. My music taste has changed a lot but MCR were my first fav band so they always have had a place in my heart. I was sad to hear this but at the same time it felt like My Chemical Romance broke up when danger days was released. I was looking forward to there new release to since it was supposed to be darker but its better to remember them for the 3 awesome records they released instead of them further deviating from what made them so loveable I guess!

NeoSpaz
March 23rd 2013
4519 Comments


well duh

but we can't be fucking bitches all the time can we

Brendan352
March 24th 2013
27 Comments


Hahaha, this is true... :D

CatfishSoup
March 24th 2013
194 Comments


MCR are a great band. Fan base sucks but it doesn't mean they do. They have a great range of tunes. Danger Days was kinda shitty but I Brought You Bullets, Three Cheers and Black Parade were strong releases for a mainstream rock band.

Sucks, I enjoyed these guys.

Winrar
March 24th 2013
1722 Comments


I've got mixed feelings over this. This band sucked, but i had a huge phase with them back in early high school. Whatever, good riddance.

ConorIsNotHere
March 24th 2013
1305 Comments


@Brendan, If people are happy that MCR broke up... Wait until BOTDF break up...

KSK1
March 24th 2013
4097 Comments


Their old material was good but the band went wayyyyy downhill

HomerPimpson
March 24th 2013
251 Comments


they were always a guilty pleasure but their last full album (with nananananananananananananaanananananana) was unforgivable

should have put out conventional weapons after the black parade and then ended on that note

DrGonzo1937
March 24th 2013
7714 Comments


hmm, can't say I'm gutted.

CaptainHadouken
March 24th 2013
1960 Comments


Kinda neutral about this. Some of their earlier stuff was not to bad. Well best of luck to those guys and their future projects.

Conexus
March 24th 2013
82 Comments


The Black Parade is a pretty solid piece of work. Didn't care toommuch for Danger Days or their early work to be honest.. Sad to see these guys go however, thought they had at least one good CD left in them.

halanv3ntur3
March 24th 2013
9 Comments


Good they're fucking terrible, always have been always will be even in their solo endeavors.

Ikarus14
March 24th 2013
562 Comments


There is no point where they were good and then they went downhill. They were ALWAYS shite.

xAshtrayux
March 24th 2013
85 Comments


Ehh, who cares. Since it's so praised here, I tried to give TBP chance and found it unbearably generic and cheesy.
Must be nostalgia googles.
I demand an answer how they're similar to Thursday, except that Way and Rickly are/used to be friends?
BLASPHEMY.

SadAndHolyGlow
March 24th 2013
1559 Comments


I'm somewhat saddened, honestly. I'm not ashamed to admit that I enjoy a lot of this band's material.

Digging: Teramaze - Anhedonia

tresm87
March 25th 2013
1829 Comments


meh

Digging: Best Coast - Fade Away

Azn.
March 26th 2013
5618 Comments


what a tragedy...for all of my girl acquaintances who have no music taste

BigPleb
March 26th 2013
39633 Comments


Proof that Conventional Weapons was a money grab.

Epictemptation
March 26th 2013
88 Comments


yayayayayayayayyayayayayayayaya

thumbcrusher
March 26th 2013
3609 Comments


i remember this band

ReturnToRock
March 26th 2013
3448 Comments


"I demand an answer how they're similar to Thursday, except that Way and Rickly are/used to be friends?"

I don't get it either, who said that?

itchybutthole
February 9th 2014
2595 Comments


Dang too bad too bad



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Slint guitarist survives suicide ..
Tool + Mastodon supergroup
Scarlett Johansson forms band
2015 Applications Open
Letlive. guitarist leaves band
New Godspeed You! Black Emperor a..
Steven Wilson premieres new tune
New Incubus Song
Kendrick Lamar unveils new single
Grammy winners 2015



OTHER RECENT NEWS

New Seaway music video
New Kanye West single
New Gavin Harrison Album
Fjord stream debut LP
Broadway stream new album
Cannibal Ox Stream 2nd LP
Leviathan, Scar Sighted Stream
New Mutiny On The Bounty Video
Ready, Set, Fall! split
Enslaved Stream New Album
Gorgy stream new album
Outer Heaven stream debut EP
Carly Rae Jepsen releases new sin..
Alesana detail new album
Slice the Cake drop new track

» see all news

RELATED REVIEWS
My Chemical Romance
May Death Never Stop You
My Chemical Romance
Conventional Weapons
My Chemical Romance
Number Five
My Chemical Romance
Number Four
My Chemical Romance
Number Three
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy