Altar of Plagues Posts Video
2013-03-19 by DarkNoctus CONTRIBUTOR | 60 Comments
Irish black metal group Altar of Plagues have released a music video for their new track "God Alone". The video can be streamed on Pitchfork.

Irish black metal band Altar of Plagues' abstract, black-and-white clip explores the contours and possibilites of the human body.


http://pitchfork.com/tv/youtube/13-music-videos/737-altar-of-plagues-god-alone-official-music-video/
Tagged: Altar of Plagues

Comments:Add a Comment 
DarkNoctus
Contributing Reviewer
March 19th 2013
8974 Comments


also it's pretty bad

god damn altar of plagues, what happened?

Digging: Desolate Shrine - The Heart of the Netherworld

Keyblade
March 19th 2013
15664 Comments


man, white tomb is my shit...what happened to these guys

TheSpirit
March 19th 2013
18014 Comments


yeah these guys absolutely have not been the same since white tomb

DarkNoctus
Contributing Reviewer
March 19th 2013
8974 Comments


i'm half convinced this is a joke

Mewcopa0
March 19th 2013
1813 Comments


The song isn't thaaaaat bad, but that video is terrible.

DarkNoctus
Contributing Reviewer
March 19th 2013
8974 Comments


yeah the song isn't awful but it just sounds disjointed and lifeless

Ignimbrite
March 19th 2013
5535 Comments


I'm reserving judgment until I've heard the whole album. I think the song's direction has potential, but it isn't executed perfectly in this specific track.

Ignimbrite
March 19th 2013
5535 Comments


The video is bad, though.

AdolfChrist
March 19th 2013
1843 Comments


video was terribad, song wasnt as bad but still, what the fuck. i like everything theyve done up until now. itd better fit within the context of the album or some shit.

Underflow
March 19th 2013
2852 Comments


I've literally no idea what's going on in that video.

DarkNoctus
Contributing Reviewer
March 19th 2013
8974 Comments


"okay, i need you to act like silly putty" - altar of plagues prepping the actors before shooting

geasoftime
March 19th 2013
1139 Comments


wtf

Niels
March 19th 2013
44 Comments


Hmm, interesting direction. Need to hear the whole album to judge if it's a good one

Dodecahedron
March 19th 2013
970 Comments


The only halfway decent bit of the whole thing was the part from the clean vocals until the end. I don't think I've seen such a bad video in a loong time either.

TrstN01
March 19th 2013
800 Comments


lol that video doesn't fit with the song at ALL

Shuyin
March 19th 2013
12176 Comments


:[

Digging: Daylight Dies - A Frail Becoming

Evreaia
March 19th 2013
4089 Comments


mhhhhhhhh, not feeling it

Digging: Desolate Shrine - The Heart of the Netherworld

OldCrime
March 19th 2013
27 Comments


This will be a grower for sure. didnt mind the song. Video was meh.

Amebix
March 19th 2013
240 Comments


What's wrong with yoiu guys ? This is the most experimental and imho best song they did so far, can't wait to get the full album!

geasoftime
March 19th 2013
1139 Comments


wtf [2]

Hawks
March 19th 2013
35862 Comments


This band is going downhill for sure.

DarkNoctus
Contributing Reviewer
March 19th 2013
8974 Comments


experimental? lol

the drums sound like they have no idea what they want to do, the guitar tone sucks, the progression is disjointed and otherwise it's just impressionless

other than the vocals (which are really good, actually) it doesn't have a redeeming factor

Hyperion1001
Staff Reviewer
March 19th 2013
19196 Comments


assuming this band was ever good itt

Digging: Delroy Edwards - 4 Club Use Only

Ignimbrite
March 19th 2013
5535 Comments


Neptune is Dead is one of my favorite songs, stfu penis head

jk ilu

but I have faith that the rest of the album will be better

Hyperion1001
Staff Reviewer
March 19th 2013
19196 Comments


its ok u love the posty stuff and i dont

Ignimbrite
March 19th 2013
5535 Comments


i have come to accept and embrace how un-kvlt i am

Hyperion1001
Staff Reviewer
March 19th 2013
19196 Comments


all you gotta do is act like you hate it on the internet (the only thing that matters) and keep on keepin on irl

everyone does it

Ignimbrite
March 19th 2013
5535 Comments


ok then

alcest is twinkly and not trve fuck niege gay band word yee hates them all the stupid skinny french hobbitses

Hawks
March 19th 2013
35862 Comments


White Tomb and Tides are pretty cool. Mammal was pretty boring for the most part though.

Wizard
March 19th 2013
19712 Comments


yeah these guys absolutely have not been the same since white tomb

Yeah they got better, White Tomb was shit. I'm the only one who preaches this.

zaruyache
March 19th 2013
7617 Comments


But it's assumed that Wiz will sporadically go against the grain, so another weird opinion from him is nothing new :P White Tomb was pretty good, except for that awful third track.


Song definitely sounded weird on first listen. Probably needs multiple listens. I didn't hate the video, though.

Digging: We Stood Like Kings - Berlin 1927

Ignimbrite
March 19th 2013
5535 Comments


I actually liked Mammal more overall, although it definitely had a much weaker second half.

geasoftime
March 19th 2013
1139 Comments


Altar of Plagues hasn't really released a bad album. It looks like they might be intending to, though. Singles tend to be the strongest track on the album. If that was the strongest track on the album then we're in for a big disappointment.

It's okay though. 2013's already ruled so much that not even a bad AoP album could ruin it.

Spec
March 19th 2013
27394 Comments


song was okay. the video though...

Dodecahedron
March 20th 2013
970 Comments


2nd time listening/watching it, and the song itself has already grown on me. Too bad the video is still and always will be utter crap.

Dodecahedron
March 20th 2013
970 Comments


Yeah they got better, White Tomb was shit. I'm the only one who preaches this.
----

I wouldn't say White Tomb was shit, but I do agree that Mammal is much better. Thought I was like the only one who thought that though.

Jacob818Hollows
March 20th 2013
133 Comments


I liked "Mammal" a lot more than "White Tomb", but I feel like this new stuff is taking a completely different approach to black metal than either release. It reminds me of An Autumn For Crippled Children, honestly. Not Altar Of Plagues.

AdolfChrist
March 20th 2013
1843 Comments


Mammal was the best, yeah.

Wizard
March 20th 2013
19712 Comments


But it's assumed that Wiz will sporadically go against the grain, so another weird opinion from him is nothing new :P White Tomb was pretty good, except for that awful third track.

Or it could be that people forget to open their ears sometimes : P Like I've said in the past, I don't purposefully go against the grain, I'm just able to make up my own mind on things. And their pseudo-doom track on White Tomb was beyond awful.

And that track posted here is still better than anything off White Tomb. I wish they'd kept in the same vein as the E.P. before it.

Singles tend to be the strongest track on the album.

Fuck no, what kind of shit do you listen to?

geasoftime
March 20th 2013
1139 Comments


Feel free to check out my ratings, Wizard, if you are interested.

wanderlust
March 20th 2013
307 Comments


Even thou video didn't fit the song, I found the combination to be pretty cool. The song itself was interesting, but nothing spectacular.


Mewcopa0
March 20th 2013
1813 Comments


White Tomb is boring. It's enjoyable, it's not ambitious. I can't compare it to this song. This song is pretty cool aesthetically, on second listen. I guess I better check out Mammal to get a better context.

Wizard
March 21st 2013
19712 Comments


Feel free to check out my ratings, Wizard, if you are interested.

I guess it's all subjective really however I think a majority of people would agree that singles, most of the time, are the worst songs off albums.

geasoftime
March 21st 2013
1139 Comments


Bands/labels choose their singles with their audience in mind. Some genres go for the most accessible songs, but black metal isn't a popular genre that gets radio play. Typically, they choose the track that they think will induce the fans to buy the record. It's not always the best track, and of course 'best' is a subjective term, but it often is.

I hope this isn't the best AoP has to offer, but it probably will be. We'll see.

AdolfChrist
March 22nd 2013
1843 Comments


if it is the best this album has to offer then i will shit myself because this was bad.

DarkNoctus
Contributing Reviewer
March 28th 2013
8974 Comments


i got the promo for the album and it's a lot better than this track would lead you to believe

if you're expecting disappointment i think you'll be surprised

Ignimbrite
March 28th 2013
5535 Comments


That makes me happy.

DarkNoctus
Contributing Reviewer
March 28th 2013
8974 Comments


in fact this is the worst track on the whole album

BallsToTheWall
March 28th 2013
44805 Comments


I've never seen an opinion change so fast.

DarkNoctus
Contributing Reviewer
March 28th 2013
8974 Comments


well i went from not liking the track much to thinking "actually it's okay"

then i heard the whole album and it fucking ruled

so my mind didn't really change that quickly

Ignimbrite
March 28th 2013
5535 Comments


Any chance you could give an idea of what to expect?

DarkNoctus
Contributing Reviewer
March 28th 2013
8974 Comments


basically what they did here but better, the atmosphere is a lot better and more compelling. some bits really do sound like deathspell omega's last ep but darker with some subtle electronic ambience/effects. tracks 5 and 6 are fucking fantastic.

BallsToTheWall
March 28th 2013
44805 Comments


Well, you were pretty theatrical about how much that first track/video sucked.

BallsToTheWall
March 28th 2013
44805 Comments


Anyways though, AOP have always been a bland band. The addition of electronics is somewhat promising however.

DarkNoctus
Contributing Reviewer
March 29th 2013
8974 Comments


yeah, i'm a gigantic faggot [:

the electronics are by no means strong, they only add to the atmosphere really, but they add a lot considering how prominent they are (which is not very)

fish.
Contributing Reviewer
March 29th 2013
22167 Comments


I'll probably listen to it cos I liked White Tomb. One of the few black metal albums I've actually
enjoyed

fish.
Contributing Reviewer
March 29th 2013
22167 Comments


Singles tend to be the strongest track on the album.

No, singles tend to be the most commercial songs on the album.

DarkNoctus
Contributing Reviewer
March 29th 2013
8974 Comments


i'll re-iterate that god alone is imo the worst track on the new album

fish.
Contributing Reviewer
March 29th 2013
22167 Comments


I haven't listened to it. I often don't bother listening to individual songs if I'm gonna end up listening to the whole album anyway, don't have the time.

AdolfChrist
March 30th 2013
1843 Comments


"if you're expecting disappointment i think you'll be surprised"

thank fuck, it wouldve been such a huge letdown. i like everything this band has done so far. that album cover is fucking terrible though.



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Asking Alexandria singer quits
Mew unveil new song
Periphery stream Juggernaut: Alpha
Modest Mouse release new video
Rush announce R40 Tour (updated)
New Megadeth album announced
Rob Zombie reveals live album
Liturgy stream Quetzalcoatl
Periphery stream Juggernaut: Omega
Bjork releases Vulnicura on iTunes


OTHER RECENT NEWS

Franck Carducci streams new album
Zoƫ Keating's Youtube Dilemma
Powder For Pidgeons stream LP
Cryptrip stream debut LP
Napalm Death drop new video
Burial releases Temple Sleeper
We Are Harlot premiere music video
The Vaccines announce 3rd LP
Do stream new EP
The Gentle Storm release new lyri..
Corelia detail two-disc debut alb..
Lunar Mantra stream debut LP
Medusa's Disco stream new album
Cannibal Ox return
TLC announce final album

» see all news

RELATED REVIEWS
Altar of Plagues
Teethed Glory and Injury
Altar of Plagues
Mammal
Altar of Plagues
Tides
Altar of Plagues
White Tomb
Altar of Plagues
Sol
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy