Coachella 2013 Lineup
2013-01-25 by Rudy K. STAFF | 79 Comments
The Coachella Valley Music and Arts Festival has released the full lineup for the 2013 edition of their festival. Headliners include Britpop legends the Stone Roses and Blur, French indie-rockers Phoenix, the Red Hot Chili Peppers, Wu-Tang Financial, the Yeah Yeah Yeahs, Modest Mouse, Nick Cave and the Bad Seeds, and many more. Full lineup can be seen at the link below.

Coachella is scheduled to run April 12-14 and April 19-21 at the Empire Polo Grounds in Indio, CA.

http://stereogum.com/1235491/coachella-2013-lineup/news/
Tagged:

Comments:Add a Comment 
spillingmercury
January 25th 2013
877 Comments


Oh i was going to upload this, glad to see someone else got to it first. I like this line up, it's like all my gateway indie bands, which is basically all my gateway music bands.

ZoneOut
January 25th 2013
23 Comments


Maybe Wu-Tang will bring out holographic ODB

GringoSuave89
January 25th 2013
1035 Comments


Some awesome, some shit. Life goes on.

Digging: Flying Lotus - You're Dead!

MichaelSnoxall
January 25th 2013
12163 Comments


Damn, awesome line up.

Grinderman AND Nick Cave and the Bad Seeds? That's like perfection. Though I thought Grinderman broke up??????

oltnabrick
January 25th 2013
30907 Comments


Wu-Tang is so out of place

Digging: Suicideyear - FACT mix 462

balcaen
January 25th 2013
3183 Comments


3/5 glad i won't miss that much

bigguytoo9
January 25th 2013
250 Comments


Few acts worth seeing, dont know why Phoenix is headlining when SIGUR ROS is also performing the same night.

Ignimbrite
January 25th 2013
5353 Comments


Last year's lineup was better.

Digging: This Will Destroy You - Another Language

ILJ
January 25th 2013
6677 Comments


Last year's line up shits all over this.

klap
Staff Reviewer
January 25th 2013
10455 Comments


i actually like this lineup better than last year but not as good as the two years before that

Digging: Cymbals Eat Guitars - LOSE

Trebor.
Contributing Reviewer
January 25th 2013
50455 Comments


meh, I'll see Wu-Tang on their farewell tour

Digging: Viper the Rapper - You'll Cowards Don't Even Smoke Crack

Trebor.
Contributing Reviewer
January 25th 2013
50455 Comments


I can't believe they found more than 5 people who can actually tolerate Phoenix and have them headline wow

oltnabrick
January 25th 2013
30907 Comments


"meh, I'll see Wu-Tang on their farewell tour"

explain this

Trebor.
Contributing Reviewer
January 25th 2013
50455 Comments


They're dropping a new album for the 20th anniversary and then breaking up

JustTaylor
January 25th 2013
41 Comments


why did this end up in the Punk news?


klap
Staff Reviewer
January 25th 2013
10455 Comments


trebor phoenix rules you are ill. absolutely killed it in 2010 here

ReturnOfTheDnor
January 25th 2013
893 Comments


decent lineup (last year was better imo) - Did lol at the 2chainz inclusion.

klap
Staff Reviewer
January 25th 2013
10455 Comments


didn't know how to destroy angels was trent reznor

foxblood
January 25th 2013
6797 Comments


cool infected mushroom and unicorn kid

oltnabrick
January 25th 2013
30907 Comments


"They're dropping a new album for the 20th anniversary and then breaking up"

as long as they all still do solo albums im cool with that.

Trebor.
Contributing Reviewer
January 25th 2013
50455 Comments


Trent Reznor has a hot filipino wife

Minushuman24
January 25th 2013
294 Comments


God damn I wish I could go for just HTDA... among others of course

SgtPepper
Staff Reviewer
January 25th 2013
4435 Comments


The Stone Roses? Man, I wish I could go.

baldymort
January 25th 2013
774 Comments


Not having Sigur Ros headline. You're doing it wrong.

Skoj
January 25th 2013
1162 Comments


A good lineup, but nothing like 2012 or 2011. A lot of high quality rap acts, pretty surprising.

Digging: Banks - Goddess

tragic.details
January 25th 2013
624 Comments


definitely gonna be c-struttin' it.
http://www.youtube.com/watch?v=w3LfcE-R6N8

nnnope
January 25th 2013
418 Comments


boring and predictable. would be amazing to see all of these bands but there's no possibility of me going so whatever

oltnabrick
January 25th 2013
30907 Comments


its boring but yet you still want to go??

FromDaHood
Contributing Reviewer
January 25th 2013
9034 Comments


I wouldn't go to day 3 but there's some pretty cool bands on the bill

drasticaction74
January 25th 2013
1739 Comments


you got to diversify your bonds n-word

Digging: L666N - Exposure To Japanese Porn

GiaNXGX
January 25th 2013
4867 Comments


NICK CAVE omg

oltnabrick
January 25th 2013
30907 Comments


wu tang is on day 3.


u r so false it hurts

GiaNXGX
January 25th 2013
4867 Comments


sunday>saturday>friday

fromtheinside
January 25th 2013
18363 Comments


ugh, i want to go this year!!!

Digging: Gehenna - Seen Through the Veils of Darkness

nnnope
January 25th 2013
418 Comments


"its boring but yet you still want to go??"
i mean there's nothing there that particularly excites me, but there are a lot of bands on the lineup i'd like to see!

fromtheinside
January 25th 2013
18363 Comments


yeah never mind this line-up sucks. alex clare? ok.

Soaringmuse
January 25th 2013
117 Comments


Portugal! The Man shit ya bray. Also I want to see Johnny Marr. Wait I can't even go... so jealous though.

Aids
Contributing Reviewer
January 25th 2013
23845 Comments


not the best coachella line up this year, makes me feel better that I still can't afford a road trip to Cali in April

this could be the first time in a long time that the Sasquatch lineup might actually be better. I'd loooooove to see Phoenix.

Gwyn.
January 25th 2013
15122 Comments


"They're dropping a new album for the 20th anniversary and then breaking up"

How come this isn't the news section?

Fuck it I'll do it

RosaParks
January 25th 2013
14912 Comments


cant go so i dont care

oltnabrick
January 25th 2013
30907 Comments


u r too cool anyways Rosa

klap
Staff Reviewer
January 25th 2013
10455 Comments


Phoenix will be playing all the festivals this year don't worry aids

TheSupernatural
January 25th 2013
1208 Comments


Just going to stream the few good bands again.

Digging: Finch (US) - Back to Oblivion

oltnabrick
January 25th 2013
30907 Comments


stream them live on YouTube.com

Gyromania
January 25th 2013
15791 Comments


come on guys, blur and phoenix are reason enough to go. lineup is nowhere near as bad as people are leading on

Digging: Lantlos - .neon

fromtheinside
January 25th 2013
18363 Comments


blur? really? that's your ammo?

Gyromania
January 25th 2013
15791 Comments


what's wrong with blur? parklife is one of my favourite albums.

also: dead can dance, nick cave, sigur ros, james blake, grimes, wu-tang clan, foals, dropkick murphys, moby, modest mouse, passion pit, infected mushrooms, four tet, aesop rock, beach house, metric, tame impala, gaslight anthem, and so on -- all of the bands i know 90% of you love.

Chrisjon89
January 25th 2013
3671 Comments


was hoping for them to drop a big surprise like....Fugazi. or Bowie, what with him having a new album on the way.

Coachella always seems to have great line-ups though.

ILJ
January 25th 2013
6677 Comments


There are some cool groups there but near enough to justify the amount of cash one has to fork out to go.

Gyromania
January 25th 2013
15791 Comments


okay, the pitchfork music festival is a lot better, i'll concede that

newjunk2
January 25th 2013
230 Comments


Hard to top last year but this looks pretty great too. When does the next wave of tickets go up for sale?

CaptainAaarrrggghhh
January 25th 2013
165 Comments


Grinderman is 4/6 of current The Bad Seeds line-up so it was not really a break-up

cirq
January 25th 2013
9264 Comments


2 CHAINZZZZZZZ!!!!

klap
Staff Reviewer
January 25th 2013
10455 Comments


will probably go on sale next week

also Blur is legendary you guys are fools

clercqie
Contributing Reviewer
January 25th 2013
6457 Comments


Tbh, Primavera Sound wins, this year.

Digging: Thom Yorke - Tomorrow's Modern Boxes

TooLateToGoBack
January 25th 2013
1768 Comments


lmao at 2 chainz being there.

VermicideReloadead
January 25th 2013
1433 Comments


Never liked so much Yeah Yeah Yeahs, Vampire Weekend or Phoenix, and I hate 2 chainz anyways is a decent line up.

Kosko
January 25th 2013
106 Comments


Rock on the Range sounds way better. May 17, 18 & 19 // Columbus, OH SOUNDGARDEN, ALICE IN CHAINS, SMASHING PUMPKINS, KORN & MANY MORE!

Strider
January 25th 2013
4598 Comments


I like last year better. But this is still great

theacademy
Staff Reviewer
January 25th 2013
28581 Comments


i suppose this is where this belongs:

http://www.youtube.com/watch?v=TG8IkUoZ6j0

Digging: Chris Brown - X

theacademy
Staff Reviewer
January 25th 2013
28581 Comments


IS

IT

ALL???

StallionMang
January 25th 2013
5703 Comments


Meh, it's OK. Can't go wrong with Blur and the Mouse (and Chili Peppers, to a lesser extent), but other than that, there's not much else.

Digging: The Velvet Underground - The Velvet Underground

StallionMang
January 25th 2013
5703 Comments


They forgot to mention Dinosaur Jr.

fish.
Contributing Reviewer
January 25th 2013
21967 Comments


lol modestep above tnght

lmao knife party that high up. and why the fuck are excision and kill the noise there jesus christ

modest mouse, japandroids, the xx and grimes are good but last year's lineup was much better overall

although it makes no difference to me in practice cos I can't go anyway

zxlkho
January 25th 2013
3465 Comments


This year's lineup is nowhere near as good as last year's.

Drpibb
January 25th 2013
128 Comments


the last great coachella: https://store.bandmerch.com/productimg/zoom/A50083B006.jpg

Sirob
January 25th 2013
2653 Comments


lineup is great wish i could go

Drpibb
January 25th 2013
128 Comments


ironically, also the last time coachella was a two day only event. it was fantastic.

slipnslide
January 25th 2013
2640 Comments


gaslight anthem, maya jane coles, jessie ware, el-p, and the stone roses? Sold.

AtomicWaste
Staff Reviewer
January 25th 2013
1997 Comments


Am I the only one that caught "Wu-Tang Financial" in this?

"You need to diversify yo' bonds, nigga."

newjunk2
January 25th 2013
230 Comments


Anyone complaining is out of their minds. If The Stone Roses, Blur, New Order, Modest Mouse, Japandroids, The Gaslight Anthem, Tame Impala, Phoenix, Lou Reed, Beach House, Johnny Marr, Earl Sweatshirt, Yeah Yeah Yeahs, Sigur Ros, Grizzley Bear, Descendants, Violent Femmes, Spiritualized, Biffy Clyro, Red Hot Chili Peppers, Nick Cave, Vampire Weekend, Social Distortion, Wu-Tang Clan, James Blake, and Dinosaur Jr. are enough for you then you're just too hard to please. Plus, I'm still just gonna assume that either Bowie or the Stones will make a surprise appearance.

fractured
January 25th 2013
367 Comments


Headliners are not as good as last year, but the meat of the line-up is really solid. I would love to hit this up.

EaglesBecomeVultures
January 25th 2013
5245 Comments


I am disappoint
TNGHT is gonna kill that shit tho

Digging: The Rural Alberta Advantage - Mended With Gold

YankeeDudel
January 25th 2013
9313 Comments


About 10 good bands

Digging: Coroner - Mental Vortex

Brostep
Staff Reviewer
January 25th 2013
3454 Comments


WOO TNGHT

modestep smash!

PuddlesPuddles
January 25th 2013
4773 Comments


There's like 4 ok bands

Really have to start sending reps out to find exciting music again... It says something if Franz Ferdinand strikes you as one of the more fun bands in this festival

OysterizerInsomniac
January 25th 2013
414 Comments


there's some good stuff this year but it doesn't even come close to last year's lineup

Digging: Floral - Floral

cirq
January 26th 2013
9264 Comments


2 CHAINZZZZZZ!!

nnnope
January 26th 2013
418 Comments


TNGHT, Julio Bashmore, Jamie XX, Four Tet, Baauer, Disclosure...crazy. pretty huge for all of them



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

New Black Sabbath album
Mastodon release video for The Mo..
Three Days Grace drop new song
Yellowcard stream new album
Weezer stream their new album
Machine Head release new track
Godflesh stream new album
Pianos Become the Teeth release s..
Decapitated stream latest LP
Matty Mullins releases new video


OTHER RECENT NEWS

Puig Destroyer stream debut LP
Davenport Cabinet stream new LP
ANCST stream new album
New Silent Planet Song/Album
PAN stream new Objekt track
Leviathan/Krieg split stream
KMFDM releases new song
The Rural Alberta Advantage strea..
Breaking Benjamin announce acoust..
Devil Sold His Soul debut new vid..
Alive Like Me release new track
Primordial stream new song
Wolves At Bay stream new EP
Raven Throne stream new album
New Belle & Sebastian album

» see all news

FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy