Earth Stream New Album
2012-02-07 by Dante Alighieri | 35 Comments
Listen to Earth's latest album Angels of Darkness, Demons of Light II in its entirety over at Pitchfork.

http://pitchfork.com/reviews/tracks/13120-earth-angels-of-darkness-demons-of-light-ii/
Tagged: Earth

Comments:Add a Comment 
Ovrot
February 7th 2012
10554 Comments


too late

North0House2
February 7th 2012
5889 Comments


Gonna rule.

Digging: BRNS - Patine

Ire
February 7th 2012
41828 Comments


pretty great so far

Ire
February 7th 2012
41828 Comments


It opens up better than pt I but yeah it doesn't really touch the really good parts of that record.

Wizard
February 7th 2012
19644 Comments


Not very good so far.

Digging: Ash Borer - Cold of Ages

KILL
February 7th 2012
72280 Comments


a different kind of truth is better

Digging: Throwing Muses - Throwing Muses

tarkus
February 7th 2012
5560 Comments


its prob 3.5-4 part I was a lot better

TheVoiceAndTheSnake
February 7th 2012
3663 Comments


This is more of a "grower" than their previous effort

tarkus
February 7th 2012
5560 Comments


yeah i need to listen more

i need to become one with this shit

TheVoiceAndTheSnake
February 7th 2012
3663 Comments


Become one with Earth, tarkus

tarkus
February 7th 2012
5560 Comments


i was hypin this so hard so i have to

Ire
February 7th 2012
41828 Comments


It's a great record but it's kinda disappointing in their discog. I was expecting another masterpiece, not their worst.

DeafMetal
February 8th 2012
8587 Comments


what you guys fail to realize is that E A R T H just made one of their most honest, minimal, even ambient records to date. it's a fucking awesome album and should be heralded as such




















































420666

DeafMetal
February 8th 2012
8587 Comments


nah it's p great imo

bigguytoo9
February 8th 2012
268 Comments


"too late"

AngelofDeath
Staff Reviewer
February 8th 2012
16137 Comments


a different kind of truth is better [2]

Ire
February 8th 2012
41828 Comments


deaf you are so awesome

MO
February 8th 2012
19078 Comments


not bad at all


scissorlocked
February 8th 2012
3511 Comments


it needs a review

Digging: Low Roar - Low Roar

TheVoiceAndTheSnake
February 8th 2012
3663 Comments


I think DarkNoctus is going to do it

TheVoiceAndTheSnake
February 8th 2012
3663 Comments


Also Ire, for some reason, your avatar reminds of the cover art of the Smashing Pumpkins album "Gish."

Spare
February 8th 2012
5450 Comments


3.5/5 haven't listened

Digging: Forth Wanderers - Tough Love

bnelso55
February 8th 2012
169 Comments


So far... I really like it.

Nikkolae
February 8th 2012
4877 Comments


i dont get whats not to like?, i think its great

Digging: Modern Witch - Unknown Domain

DeafMetal
February 8th 2012
8587 Comments


no u ire

sifFlammable
February 8th 2012
2741 Comments


yeah this isn't as fantastic by earth's incredibly high standards



Yuma310
February 8th 2012
1656 Comments


kinda boring

Auschwitz
February 8th 2012
1285 Comments


nah, this is awesome.

Yuma310
February 8th 2012
1656 Comments


i dont know how to ambient

sifFlammable
February 8th 2012
2741 Comments


yuma not tryign to be a dick but you dont have a single ambient album rated

DeafMetal
February 8th 2012
8587 Comments


hence his statement "i dont know how to ambient"

fsharptrit0ne
February 8th 2012
4815 Comments


lmao

sifFlammable
February 10th 2012
2741 Comments


i thought that was targetted at auschwitz

DeafMetal
February 10th 2012
8587 Comments


oh ok my bad

sifFlammable
February 10th 2012
2741 Comments


no i shouldve made it clear

*hug*



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Thrice to reunite in 2015?
Incubus reveal upcoming releases
Ling Tosite Sigure release new so..
Melechesh post lyric video
Thrown to the Sun release new vid..
SUMAC premiere new song
The new Colour Haze record is out
Fair to Midland side project anno..
Methadone Skies unveil new LP
Alimony release new song


OTHER RECENT NEWS

NYVES releases new song
Scorpions detail new album
East of the Wall team up with Cry..
Thrown to the Sun stream new album
Havukruunu stream new EP
The Darcys are now a duo
Get Set Go stream new album
Falling in Reverse debut new song
Bobby Shmurda & crew indicted
Stonebride drop new album
Morbid Angel working on new mater..
Prognathe stream new album
Imagine Dragons release new single
Astrokraut stream debut album
Sekte stream debut album

» see all news

RELATED REVIEWS
Earth
Primitive and Deadly
Earth
Angels of Darkness, Demons of Light II
Earth
Angels of Darkness, Demons of Light I
Earth
A Bureaucratic Desire For ExtraCapsular Extraction
Earth
The Bees Made Honey in the Lion's Skull
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy