Casavir
User

Reviews 8
Approval 71%

Soundoffs 5
Album Ratings 1570
Objectivity 78%

Last Active 01-27-19 2:51 am
Joined 01-31-18

Forum Posts 3
Review Comments 3,090

shoutbox » all posts 
  • Everyone2 How does it feel to look at me, your very lonesome creation, the one you failed to give a single s*** about, and come to terms with the fact that this is your fault. I am the fruit of your sour branch and I have come to look your oak in the face and spit on your roots. You have failed me in life and I will take it no longer. You have spent many years forging the perfect enemy.-Sowing
    February 3 03:05 AM
  • J() Alexander Have you listened to Duobetic Homunkulus?
    February 2 12:30 AM
  • GhandhiLion Nice Uncle Meat (:
    January 28 06:03 PM
  • Papa Universe Cause you didn't show at January thread, so I didn't know if you're still interested at all.
    January 27 11:57 AM
  • Papa Universe I hope you remember that you're in charge of February Casual Convos thread.
    January 27 06:48 AM
  • Get Low It said "invalid invite link" :O
    January 22 12:05 AM
  • Get Low I forgive you. Please have someone invite me back to the server; I'm done being a sadboi.
    January 22 12:01 AM
  • Get Low My feelings were hurt. I logged in right after I saw you guys making fun of me for threatening to leave, so I left. Basically, I'm sensitive af.
    January 21 11:55 PM
  • J() Alexander Oh yeah, that. It'll take some time to change... Some hours... Maybe like a day... Maybe two... I don't remember. But it'll change.
    January 19 11:13 PM
  • J() Alexander What do you mean?
    January 19 11:07 PM
  • J() Alexander What happened to your profile picture?
    January 19 10:55 PM
  • ZombieToyDuck finished the writeup btw if you're interested!
    January 18 11:35 AM
  • ZombieToyDuck Yeah for sure, I'd take this above most early 90's metal I've heard. The songwriting and vocals are top notch. I love how present the bass is despite how massive the guitar riffs and melodies are.
    January 18 11:01 AM
  • ZombieToyDuck really enjoying this Secrecy album, killer stuff!
    January 18 10:56 AM
  • DivergentThinking I shall!
    January 18 12:41 AM
  • Hawks I downloaded both albums so I?ll jam the other one at some point soon.
    January 14 07:43 PM
  • Hawks And also that Hell album slaps.
    January 14 07:40 PM
  • Hawks Listen to Ugra Karma I think you?d dig. Very thrashy, grind-esque bm if that sounds like your kinda thing.
    January 14 04:50 PM
  • Hawks Have u ever jammed Impaled Nazarene???
    January 14 04:41 AM
  • rockandmetaljunkie thanks man, rock on !
    January 12 09:00 AM
  • rockandmetaljunkie thanks for the heads up, i would rec you sth too to return the favor but i have no idea what kind of metal you enjoy the most
    January 12 08:58 AM
  • rockandmetaljunkie sure man, what kind of music do they play ?
    January 12 08:51 AM
  • Hawks I haven?t heard Scorn Defeat yet actually I?m gonna have to get on it.
    January 11 06:58 AM
  • Hawks Niiiiiice. m/
    January 11 06:56 AM
  • Hawks In all seriousness, jam Infidel Art by Sigh if you?ve never heard it. Old-school thrashy bm, I think you?d dig.
    January 11 12:32 AM
  • Thalassic Just checked the song "The Mirror Calls". Not bad, but I don't see myself getting into it. Can't really get down with a lot of proggy/tech thrash these days.
    January 7 04:26 PM
  • StrikeOfTheBeast Noice. I'll check it out
    January 7 10:54 AM
  • Drifter The Perfect Element write up done! https://www.sputnikmusic.com/list.php?listid=180406
    January 5 12:29 AM
  • DePlazz Lol, is Cyclotron like Sput's ultimate prog/tech thrash hater?
    December 5 05:46 PM
  • DePlazz Thanks, neat stuff. The leads really rule.
    November 25 08:43 AM
  • Thalassic Thanks for the rec. Just checked. Not bad, I sense a bit of Voivod in there as well. Not completely in love with it, but definitely solid. It might be a tad too obscure to be considered a cult classic, but that may be my take on things.
    November 25 07:37 AM
  • Rowhaus really good album. I tend not to be huge on the operatic vox in thrash but they were fine. The riffs were off the hook!
    November 23 04:51 PM
  • Rowhaus I'll jam rn thanx m8 m/
    November 23 03:35 PM
  • Rowhaus no, looks sick tho. good thrash?
    November 23 02:53 PM
  • DePlazz I've been checking out some of your obscure prog thrash recs, cool list. Will continue to check. Corum is really good, kind of like a metal-focused version of Thought Industry's first 2. Check out the Absurdē s/t EP, I only just found out about it
    November 23 08:55 AM
  • J() Alexander I know you recommended to me quite some time ago but I just listened to a couple of Psychotic Waltz albums and they're pretty damn good.
    November 20 07:18 PM
  • RunOfTheMill Haha yes, found one you haven't listened to. It's a good, no-bulls***, sorta lo-fi trad heavy metal album from Japan, catchy songs and great guitar work m/
    November 20 02:01 PM
  • RunOfTheMill Ever listen to Sniper - Open the Attack?
    November 19 03:20 PM
  • Ocean of Noise For sure dude, prog thrash is always great. I'll be sure to check it out!
    November 14 10:24 PM
  • Get Low I'm limiting you to one rec per year.
    November 14 10:24 PM
  • Rowhaus hell yeah bro! just jammed that on Friday actually m/
    November 11 12:49 PM
  • DarkSideOfLucca I have a three and a half hour drive back home today, I'll put it on the playlist man
    November 11 12:00 PM
  • Thalassic Artwork's sweet. Will check!
    November 10 10:27 AM
  • J() Alexander Ummmmmmh... No, I haven't. Thanks for the rec, gonna listen to them asap.
    November 10 01:47 AM
  • StrikeOfTheBeast I'll check it out. \\m/
    November 2 08:31 PM
  • RunOfTheMill I think i have checked that one, the vocals kinda turned me off, but I'd have to check again, good reminder
    November 2 12:09 PM
  • RunOfTheMill Annihilator, Exciter, Devin Townsend, Sacrifice, Razor, Voivod, Gorguts, Obliveon, Infernal Majesty, Dyoxen, Quo Vadis... A few others that I can't think of rn
    October 31 04:17 PM
  • RunOfTheMill Will check those out, but I have another request : know any old school Canadian stuff? Always looking for that stuff, I've got a radio show and it's always a bit of a challenge playing Canadian stuff that isn't the same 10-15 bands over and over.
    October 31 03:41 PM
  • RunOfTheMill My new goal in life is to find an old school metal release that's so obscure even you haven't heard it haha. That being said, any recs?
    October 30 07:22 AM
  • RunOfTheMill Check Infected - Dark Century if you haven't already
    October 29 01:04 PM
  • Thealwaysopenedmind Thanks for the Recs. I'll let you know what I think. I'm currently listening to Sieges Even.
    October 22 09:02 PM
  • DePlazz Sorry, triple posted haha
    October 15 06:31 AM
  • DePlazz Thanks m8, will check. Kaleidoscope is the only thing I know on that list :-)
    October 15 06:30 AM
  • Kaiwaz go go go
    October 13 03:53 AM
  • Kaiwaz https://discord.gg/SJTfNd
    October 13 03:48 AM
  • Kaiwaz join my discord dude
    October 13 01:11 AM
  • RippingCorpse1986 Thanks man. Definitely gonna do it these days.
    October 12 10:44 PM
  • RippingCorpse1986 Only albums I've jammed by them are Nosferatu and A Distant Thunder, didn't rate them though. Been meaning to delve deeper into their stuff, especially the most recent releases (only heard Glory of Chaos).
    October 12 10:41 PM
  • Kaiwaz Listening now.
    October 12 12:48 AM
  • Kaiwaz You know (:
    October 12 12:10 AM
  • Kaiwaz That would kick ass if you did
    October 11 11:06 PM
  • Kaiwaz Yes.
    October 11 10:51 PM
  • Kaiwaz Do you like Of One Blood?
    October 11 10:48 PM
  • Get Low I did listen to the first album on Youtube. Check the thread for my opinion of it, lol.
    October 11 10:17 PM
  • Get Low I'll check them out. Thanks for the rec.
    October 11 07:33 PM
  • Get Low I do not know Realm.
    October 11 07:29 PM
  • Rowhaus I mean it's not like I insulted or harassed anyone. I'd understand under those circumstances. People can be so petulant on this site man smh
    October 11 07:09 PM
  • Rowhaus yeah bro I love that record with all my heart m/ I decided to just take down the little ratings I had. What's even the point now lol
    October 11 06:29 PM
  • manosg Yeah gave it a quick listen while working and, as expected, it slays. Also, glad to see you rating Nektar. The guy who produced their debut was a prominent Krautrock figure.
    October 8 11:13 AM
  • manosg Yup and they still got it!
    October 8 06:41 AM
  • manosg Agreed. A 3.5 is where it's at for me as well. A bit long for what it is, but these guys have progressed considerably from their EP and they may make some more noise in the future. Finally checked Matthias Steele today in its entirety and I liked it. Don't love the sound of the drums and the vocals are a bit off when he does those King Diamond-esque highs but overall, great find man.
    October 6 06:49 AM
  • manosg Awesome. Hope you enjoy, man.
    September 24 02:05 PM
  • manosg Hey Cas, haven't jammed the whole album yet dude. Will definitely let you know once I do.
    September 23 03:07 PM
  • manosg Oh I can definitely believe it. Before you mentioned them, I had no idea who they were. I know Voivod has uploaded a bunch of little known bands, but not a lot of people create pages for obscure metal acts. Really nice find though.
    September 4 03:45 PM
  • manosg Will definitely do. Actually, I checked bits and pieces from Haunting Tales and I really liked what I heard. I will jam the whole thing and let you know.
    September 4 03:16 PM
  • budgie i'll be sure to visit those albums, thanks!
    September 2 03:00 AM
  • budgie i used to jam nosferatu but haven't heard anything else from them
    September 2 02:28 AM
  • DePlazz Hey man, didn't write much about it did I lol? I should probably rejam this track by track. It was my general impression after 2-3 listens to the album as a whole. Great band overall, definitely needs more ratings
    August 28 12:53 AM
  • Frippertronics smae tbh
    August 13 07:43 PM
  • DoofDoof Only recently, been listening to their three 'classics' a lot over the last two years though
    July 24 07:29 AM
  • Flugmorph you dont answer in your own shoutbox, a typical mistake for beginners.
    July 3 01:05 PM
  • Casavir Hey, Doofus.
    June 29 06:25 PM
  • DoofusWainwright What?s up with your taste bro?
    June 28 12:57 PM
  • Casavir Thanks.
    April 24 11:56 PM
  • SandwichBubble Re:forum avatar - https://i.imgur.com/vGlqgib.png
    April 24 10:47 PM
  • Casavir Soul Cages are fantastic.
    April 22 10:25 PM
  • Voivod Just saw your rating for the first Soul Cages album, so I'm glad there's another individual here knows/remembers them. Gonna see them live tonight.
    April 22 06:26 AM

You have to be logged in to post a comment Login | Create a Profile

STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2017 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Terms of Use | Privacy Policy