Caligula's Horse Rise Radiant
» Back to review

Comments:Add a Comment 
Mythodea
November 6th 2020


7455 Comments

Album Rating: 3.5 | Sound Off

Well, I must say, I've beein listening to River's End on repeat for the last three days and man, it's amazing... So many good moments on that one. I feel like it's front loaded, though.

Shiranui
December 9th 2020


1041 Comments

Album Rating: 4.0

I still haven't figured out whether they managed to do a precise cut in the pre-chorus of Vakyrie. The volume boost feels super unnatural.

autoNamed
April 6th 2021


210 Comments


These guys are what happens when a djent band discovers Agent Fresco

EndsThere
June 28th 2021


5 Comments


Sadly this doesn't hold a candle to In Contact, which was inevitable. No chance they ever top that. Imma give it a 3.5

Mythodea
June 28th 2021


7455 Comments

Album Rating: 3.5 | Sound Off

This is subpar to In Contact, which is phenomenal, and doesn't even come close to The Tide, the Thief and River's End. Still, songs like Valkyrie and Rise Radiant are among their best

Zakusz
August 12th 2021


1413 Comments

Album Rating: 4.0

Tempest is such an amazing opener!

Mythodea
August 12th 2021


7455 Comments

Album Rating: 3.5 | Sound Off

yeah it is!

Zac124
June 25th 2023


2351 Comments

Album Rating: 4.5

One of the best albums from 2020 easily. Every song here is fantastic especially Salt, Autumn and The Ascent.

Ashtiel
November 10th 2023


1447 Comments


https://www.youtube.com/watch?v=pPWqa1LJdrU
new album January 26th.

Zac124
November 10th 2023


2351 Comments

Album Rating: 4.5

That is great news! Cannot wait.

Zac124
November 10th 2023


2351 Comments

Album Rating: 4.5

New single slaps.

ShapeOfJizzToCum
November 10th 2023


825 Comments

Album Rating: 3.5

Damn nice tone and riff, goes pretty fuckin hord with those surprise gutturals too.



The vocals are kind of weirdly hiding in the mix but otherwise really digging it. Rise Radiant wasn't my favorite but it was ite, I'm enjoying this more already.

ShapeOfJizzToCum
November 10th 2023


825 Comments

Album Rating: 3.5

In Contact might honestly be my favorite CHorse. The Tide the Thief has some incredibly beautiful moments but every song feels incredibly formulaic re: super quiet pretty build to a banger climax, and imo shit like Dark Hair Down doesn't really hold up to the heavier stuff on the newer albums and it's lyrically weaker than a lot of the newer stuff.



Bloom is also really nice but a little squeaky clean for me in a lot of places and has a few directions/decisions that make me go Oh no what is you doin? But still mostly really enjoy it.



In Contact took a minute to really click with me but something about it really hooked me and Graves is probably their best song to date and not just because it's the ~beeg one~.



Rise Radiant is still really nice and has some of their best moments in spots but as a whole a lot of it was a little by the numbers djenty prog riff w/ melody, nothing bad still an easy 3.5 leaning 4 but didn't hit me as their most creative or forward moving effort.



This latest single tho is easily some of the best I've heard from them, that part at 2:25 leading into the next bit is fucking *chefskiss* I'm excited for that album and it's gonna be hard to exercise willpower to not wear out the singles between now and end of January. Hope they get a USA tour w/ good support.



Also at least one of those bonus tracks on RR is some of the most corny disney dogshit I've ever heard lmao I love Jim Grey's voice for the most part but please can they never.

I do definitely agree on Salt/Autumn/Ascent though, easily the strongest and least forgettable moments on that record.

kalkwiese
December 7th 2023


10354 Comments

Album Rating: 4.5

I hate to admit it, but RR abandoned the memorable instrumentation and on the singles they abandoned the memorable vocal melodies too

C-Horse seem to have activated the autopilot mode

Shiranui
December 12th 2023


1041 Comments

Album Rating: 4.0

The chorus in The World Breathes With Me is solid and definitely belongs into a beautiful JRPG. Though, I would argue the mixing is in complete imbalance towards the vocals like holy shit these instruments are loud.

kalkwiese
December 13th 2023


10354 Comments

Album Rating: 4.5

True, that was weird on Golem too. That track is pretty mid imo, Jim's scream is kinda wasted

KrillBoi
December 14th 2023


424 Comments

Album Rating: 4.5

Outro to The World Breathes With Me is luuuuuuuush

bowlermicah
January 11th 2024


196 Comments

Album Rating: 4.5

The Stormchaser rules. Definitely more straightforward, but Jim's lyrics, melodies, and delivery are some of his strongest yet, IMO.

Fowo
January 12th 2024


712 Comments

Album Rating: 3.5

It actually really sounds like something between Autumn and Oceanwide. 2 of my fav tracks off this album so I'm totally content with that

KrillBoi
January 12th 2024


424 Comments

Album Rating: 4.5

Wonderfully somber tune



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





STAFF & CONTRIBUTORS // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2023 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Terms of Use | Privacy Policy