The Black Dahlia Murder Abysmal
» Back to review

Comments:Add a Comment 
Forest159
September 20th 2015


63 Comments


Picked this up because the sick album art and I jam them here and there, but don't expect much. It kinda bothers me that they've basically been making the same album over and over, but something about them keeps bringing me back. Ritual is my favorite though, that album has got some fantastic songs. Good review, have a pos.

Moge
September 20th 2015


498 Comments

Album Rating: 4.0

Threat Level No. 3 is such a well written masterpeice

YuriZakhaev
September 20th 2015


639 Comments

Album Rating: 3.5 | Sound Off

The average needs to be at a 3.8 or 3.9. Seriously.

brainmelter
September 20th 2015


7060 Comments

Album Rating: 3.5 | Sound Off

yeah hopefully it goes up, but I doubt it

Digging: Defeated Sanity - The Sanguinary Impetus

Sniff
September 20th 2015


6463 Comments

Album Rating: 2.5 | Sound Off

It's not even funny anoymore. Should have ended it instead of bringing Ryan Knight onboard

Digging: Nasvikensmaffian - It's Hamre Time

brainmelter
September 20th 2015


7060 Comments

Album Rating: 3.5 | Sound Off

the fog is a stand out track, or at least you can tell its trying to be. where's the love?

also its crazy how much the title track sounds like it came from Miasma

brainmelter
September 20th 2015


7060 Comments

Album Rating: 3.5 | Sound Off

no way Ritual rules super hard and i love Ryan soley just because of I Will Return.

Forest159
September 20th 2015


63 Comments


Yeah, Ritual is the shit. Ryan is a great guitarist and a superb addition to the band.

Hawks
September 21st 2015


73730 Comments

Album Rating: 4.0

Lol why would they "end it" when they still make great music?

bloc
September 21st 2015


60982 Comments


Ryan Knight writes some of the most interesting solos in modern metal

Digging: Cut Copy - I Thought Of Numbers

brainmelter
September 21st 2015


7060 Comments

Album Rating: 3.5 | Sound Off

yeah they're awesome and jazz infused, but there is something I miss about their previous guitarists solos John K-something. its part of what made Nocturnal so great

Gameofmetal
Emeritus
September 21st 2015


10768 Comments

Album Rating: 3.5

map of scars is underrated

brainmelter
September 21st 2015


7060 Comments

Album Rating: 3.5 | Sound Off

yeah map of scars rules, love the lyrical content

betray
September 21st 2015


9392 Comments

Album Rating: 4.0

top 3 tbdm album



trevor is such a good lyricist

MarsKid
Contributing Reviewer
September 21st 2015


11212 Comments


The real question though

Is this as good as Nocturnal.

Digging: No Note - if this is the future then I'm in the dark

Sniff
September 21st 2015


6463 Comments

Album Rating: 2.5 | Sound Off

Yupp. They're gonna make an even better album than Nocturnal without Shannon and John. It's reasonable to think that

brainmelter
September 21st 2015


7060 Comments

Album Rating: 3.5 | Sound Off

no that was most likely their peak

Gameofmetal
Emeritus
September 21st 2015


10768 Comments

Album Rating: 3.5

"Yupp. They're gonna make an even better album than Nocturnal without Shannon and John. It's reasonable to think that"



you could've said that in a less pretentious manner tbh

XfingTheSullen
September 21st 2015


4470 Comments


I'll be checking out for sure! Don't think anything can top Ritual for me though, I love that album

YuriZakhaev
September 21st 2015


639 Comments

Album Rating: 3.5 | Sound Off

>without Shannon and John

>John



Could've sworn everyone else who was in the band at that point were actually bitching about John being lazy and not writing any fresh material, and that Trevor had to actually write some of the solos and riffs himself, hence Ryan coming in. Jesus, give them a chance; they haven't disappointed so far.



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2019 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Terms of Use | Privacy Policy