swallowtales
User

Reviews 6
Approval 100%

Soundoffs 5
Album Ratings 764
Objectivity 62%

Last Active 12-08-16 3:01 am
Joined 08-10-10

Forum Posts 2
Review Comments 470

 Lists
12.22.16 End of uni, deluged in music12.08.16 In celebration a name change
11.23.16 why do i like everything i listen to08.27.16 fuck yeah
05.23.16 One of those vinyl lists aye06.02.15 sad music for sad feels
12.25.13 Christmas Vinyl Haul10.15.13 Vinyl Collection

End of uni, deluged in music

So uni ended for the year and I've been spending all of my days ripping cd's for apollo and jamming music, here's the new shit I've been listening to and my thoughts.
1Immortalis
Indicium De Mortuis


This is the shit, my kinda dm for sure. Was really immediate and I spent the entire first listen thinking hot damn, muh riffs.
2Maya Shore
Farewell To Introductions


Lovely slow emo, people compare it to like Mineral but I like it a lot more than that. Probably just me though because I don't actually like Mineral very much. Still, I recommend.
3Morbius
Alienchrist


Why do the drums have to sound so baaaaaaad. So much potential but the drums are actually ass, they make it sound so much worse overall.
4Three 6 Mafia
Mystic Stylez


My jaaam, spaced the fuck out. Been listening to this one when I'm on the train lots, lets the hour ride go past really easily by drifting off into the atmosphere.
5The Tidal Sleep
Vorstellungskraft


A bit middle of the road from my first few listens, cool but not amazingly out of the box melodic hardcore.
6The Hotelier
Goodness


Not convinced by this in comparison to Home, still nice tho.
7Hondo Maclean
Plans For A Better Day


Rips p hard
8Sika Redem
Entheogen


FUCKN SICK
9Alexisonfire
Crisis


Didn't check this one for ages, but am seeing them in a month so finally got on it. P great, not as good as Watch Out! but better than S/T imo
10Casey
Love Is Not Enough


Serious Old Gray - An Autobiography vibes on this thing, not that that's a bad thing cause I like that album.
11Martha
Blisters in the Pit of My Heart


I wanted to like this a lot, but I think I might not. Will give it a couple more goes but not convinced.
12Scum (FIN)
Garden of Shadows


Dis legit
13Rainer Maria
Look Now Look Again


Vocals are really weak and drag this down I think
14Weakling
Dead as Dreams


Super awesome, loving it.
15Altar of Plagues
Teethed Glory and Injury


Much like Weakling, I'm loving it.
16The Khayembii Communique
The Khayembii Communiqué


THIS IS ITTTT
Show/Add Comments (0)

FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2017 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Terms of Use | Privacy Policy