Immortal Battles in the North
» Back to review

Comments:Add a Comment 
FR33L0RD
March 5th 2008


1464 Comments

Album Rating: 3.0

IMO, only "good" album by a legendary band.


Hawks
March 13th 2008


35838 Comments

Album Rating: 3.5

Wow i dont know how you guys rated this under a 3.

combustion07
March 13th 2008


5376 Comments

Album Rating: 3.5

For me Immortal is 3.5 material at its worst.

Hawks
March 13th 2008


35838 Comments

Album Rating: 3.5

Same here. I have every single album and they are all at least 3. Pure Holocaust is their best, IMO.

FR33L0RD
March 14th 2008


1464 Comments

Album Rating: 3.0

Don't get my wrong, i love "Immortal", mainly their last 2 albums
(i cant stop listening to their last 2 albums, too good)
My rating of "Immortal" albums;
"Sons of Northern Darkness"--5/5
"At the Heart of Winter" --5/5
"Damned In Black" --3.5/5
"Diabolical Fullmoon Mysticism" --3.5/5
"Pure Holocaust"--4/5
"Blizzard beasts"--2.5/5
"Battles in the North"--2.5/5
I'm not much into Raw_Blackmetal, i prefer Modern or Melodic_Blackmetal, just a question of personal taste.

Hawks
March 14th 2008


35838 Comments

Album Rating: 3.5

Really their last 3 albums arent raw at all. My order of Immortal albums would go:

Pure Holocaust
Sons Of Northern Darkness
At The Heart Of Winter
Battles In The North
Diabolical Fullmoon Mysticism
Damned In Black
Blizzard Beasts

badtaste
July 8th 2008


824 Comments

Album Rating: 2.0

Hmm, I didn't think there was much melody at all on this album. Lots of extreme riffs, that's about it.

Only highlight on the album for me was "Blashyrkh (Might Ravendark)", the only song not to feature Abbath's blast beats as we ll, haha.This Message Edited On 07.08.08

SlowlyWeRot
October 9th 2008


29 Comments


BLASHYRKH!!!!
MIGHTY RAVENDAAAAAAAAAAARK

SteelErectedb4you8er
December 6th 2009


2618 Comments

Album Rating: 3.5

Well, with old school black metal, you get what you get. Something grim, cold, dark, and awesome. I don't agree with your review, but early Immortal is straight up and to the point.

devouredbymetal
December 11th 2009


516 Comments

Album Rating: 3.5

this album is really good.

TRMshadow
December 13th 2009


4982 Comments


this album cover looks really lazy for some reason


TricksterGRex
December 13th 2009


2087 Comments


ugh immortal

gutturalmaster
January 6th 2010


170 Comments

Album Rating: 2.0

This album is extremely annoying; the levels are way too high, and the mastering is poor. The songwriting seems decent, but cannot be appreciated due to the issues mentioned.

Meatplow
January 27th 2010


5524 Comments


This certainly has its moments, mostly I wasn't all that impressed with it though.

TheSpirit
January 27th 2010


17927 Comments

Album Rating: 4.0

THeir first album is their best

Crysis
Staff Reviewer
January 27th 2010


16434 Comments

Album Rating: 2.5

Tied with Blizzard Beasts for Immortal's worst IMO

Digging: Swallowed - Lunarterial

TheSpirit
January 27th 2010


17927 Comments

Album Rating: 4.0

Immortal gets too much hate...sure they're a little gay...but what BM isn't?

Meatplow
January 28th 2010


5524 Comments


lol @ avatar

idk, they sound fierce enough to me. i'm getting to that point with black metal where i'm all "i've heard stuff that is better or just as good" and facing disappointments, though.

Zadok
April 2nd 2010


5 Comments

Album Rating: 5.0

Best Immortal Album ever. End.

TheSpirit
April 2nd 2010


17927 Comments

Album Rating: 4.0

End



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy