Mayday Parade Monsters In The Closet
» Back to review

Comments:Add a Comment 
hogan900
Contributing Reviewer
October 12th 2013



1601 Comments

Album Rating: 3.0

Angels is honestly the best on here, so if you think that was only solid then idk what you'll think of the full thing.

ProjectFreak
October 14th 2013



1318 Comments

Album Rating: 2.5 | Sound Off

I find almost nothing even remotely memorable about this album

nononsense
October 15th 2013



3364 Comments

Album Rating: 3.5

a 2? that's over the top. I can understand a rating in the 2.8-3.2 range

Ecnalzen
October 15th 2013



6495 Comments

Album Rating: 2.0

Ghosts is such a terrible song.

Atari
Contributing Reviewer
October 15th 2013



19642 Comments


I didn't think it was bad lol

Ecnalzen
October 15th 2013



6495 Comments

Album Rating: 2.0

Ha ha, I guess it's mostly the lyrics that bother me. They are pretty bad. The guitar work and the solo are pretty nice though.

Atari
Contributing Reviewer
October 15th 2013



19642 Comments


aren't the lyrics worse on 'girls' though? :3

idk i have to hear it again

Ecnalzen
October 15th 2013



6495 Comments

Album Rating: 2.0

Probably, lol. Most of the lyrics have been not so great from what I have heard, but Ghosts stuck out as especially bad to me.

Crawl
October 15th 2013



1596 Comments


I'm surprised no one really cares about that pathetic rip off called 12 through 15

hogan900
Contributing Reviewer
October 15th 2013



1601 Comments

Album Rating: 3.0

Girls is awful, and lol ghosts isn't too good either.

Cygnatti
October 15th 2013



21350 Comments

Album Rating: 2.5

"I'm surprised no one really cares about that pathetic rip off called 12 through 15"

of what? album is too forgettable to notice such a detail.

ProjectFreak
October 15th 2013



1318 Comments

Album Rating: 2.5 | Sound Off

Mayday Parade's lyrics have never been their strength. They just used to be a lot better at being believable.

Ghosts is alright except for the way-too-long ending, and Girls is actually one of the few tracks I outright like, just because its hook is actually memorable.

"a 2? that's over the top. I can understand a rating in the 2.8-3.2 range"

I'm torn between a 2 and 2.5, but I'm really frustrated with this album, and I think I give out 2-3 ratings more readily than many Sputniks anyway.

Cygnatti
October 15th 2013



21350 Comments

Album Rating: 2.5

one man drinking games and u be da anchor have great lyrics, nig

ProjectFreak
October 15th 2013



1318 Comments

Album Rating: 2.5 | Sound Off

exceptions that prove the rule

ProjectFreak
October 15th 2013



1318 Comments

Album Rating: 2.5 | Sound Off

also You Be the Anchor performed by most other punk pop bands would be dismissed as cheesy and pretentious

Cygnatti
October 15th 2013



21350 Comments

Album Rating: 2.5

it's cheesy regardless, but I wouldn't ever consider it pretentious regardless of who made it. I wouldn't like it nearly as much, for sure, and I would be rolling my eyes to the point of getting dizzy were it by someone else. however, it's special in that only mayday could have written that song.

ProjectFreak
October 15th 2013



1318 Comments

Album Rating: 2.5 | Sound Off

fair enough.

listening to ALIR now just to make sure I can look at this album in the right light. probably gonna review it if i can find the
time.

and yeah the review was basically all about OMG GUYS DON'T COMPARE THIS TO ALIR but you know what? You write a
masterpiece, you will always be judged by it. All Anberlin albums will always be compared to Cities, all Brand New albums
will always be compared to The Devil and God, etc. etc. etc.

Cygnatti
October 15th 2013



21350 Comments

Album Rating: 2.5

well that's what they get for writing a 'masterpiece', isn't it!

ProjectFreak
October 15th 2013



1318 Comments

Album Rating: 2.5 | Sound Off

yeah screw them

Ecnalzen
October 15th 2013



6495 Comments

Album Rating: 2.0

Even if a band makes a so called "masterpiece," and the rest of their stuff doesn't quite live up to said album, it shouldn't stop you from enjoying their other music.

Unless they just plain suck, of course.



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy