Anberlin Vital
» Back to review

Comments:Add a Comment 
menawati
Contributing Reviewer
November 16th 2012



15906 Comments

Album Rating: 3.0

the newness has worn off a bit after listening to this so many times


freaky

Digging: Nemrud - Journey of the Shaman

Lakes.
November 16th 2012



26870 Comments

Album Rating: 4.0

jam it

Digging: BABYMETAL - Babymetal

toxin.
November 16th 2012



12313 Comments

Album Rating: 4.5

"the newness has worn off a bit after listening to this so many times, i think i definitely prefer it to cities on the whole"

Same but I gotta stick with Cities. GD&S doesn't even hold a candle to (*fin). Outside of closers Vital has a slight edge but after factoring (*fin) I just can't call this superior in good faith.

Lakes.
November 16th 2012



26870 Comments

Album Rating: 4.0

i love gds, it's really grown on me.

as for type three, it might be my favorite anberlin song outside of fin.

toxin.
November 17th 2012



12313 Comments

Album Rating: 4.5

Yeah I've listened to Vital with individual songs so I've probably only heard GD&S like 10x. Hopefully it grows but I'd probably call it one of my 4 least favorite songs on the album.

I can't really comment on Type Three on their discography. I might agree with you there but damn it's hard for me to compare all their awesome songs besides fin being on a different level

Lakes.
November 17th 2012



26870 Comments

Album Rating: 4.0

eh, fair enough. i wasn't big on gds until recently but i've come around to it. i love the gang vocals towards the end.

it's hard for me to rank anberlin songs but i think type three and modern age are very close to fin level for me.

toxin.
November 17th 2012



12313 Comments

Album Rating: 4.5

Yeah, GDS and Intentions are both songs that I feel like I don't know well enough to cement my opinions on. When that happens though I'm gonna finish my review for this.

And yeah, I dunno, fin is just on a different level because it's ambitious in a way that Anberlin just never is, and somehow everything works, from the acoustic verses to the over-the-top solos/choir to the improvised section at the end. Type Three is very... heavenly I guess but lacks that grandiosity for it to quite reach fin. Modern Age doesn't really reach there. I adore the verses and the guitar riff during the chorus is cool but I think the vocal effects just prevent it from hitting the next tier. I also don't like the drumwork in the chorus but I think that's because my laptop speakers are shit

Lakes.
November 17th 2012



26870 Comments

Album Rating: 4.0

fair enough.

toxin.
November 17th 2012



12313 Comments

Album Rating: 4.5

Yeah Modern Age's drums aren't bad with good sound system but the chorus just lacks that edge

Lakes.
November 17th 2012



26870 Comments

Album Rating: 4.0

eh, i like it. it gets really powerful when the backing vocals come in imo

toxin.
November 17th 2012



12313 Comments

Album Rating: 4.5

It's not bad, it's like an 8/10 but it could've been a 9.5/10 but maybe it's just me.
I'm still mad Unstable isn't on the album though. It's so great. It'd probably be top 5 if it were on the album

Ecnalzen
November 17th 2012



6500 Comments

Album Rating: 4.0

"Its weird that you love the chorus so much"

Eh, I'm a weird guy.

Storm In A Teacup
November 17th 2012



12703 Comments

Album Rating: 5.0 | Sound Off

This is still a 5 and running away with album of the year.

Waior
November 17th 2012



11451 Comments

Album Rating: 4.0 | Sound Off

in waiorder

Self-Starter (5)
Type Three (5)
Little Tyrants (4.5)
God, Drugs & Sex (4.5)
Other Side (4)
Someone Anyone (4)
Intentions (4)
Orpheum (3.5)
Modern Age (3.5)
Desires (3.5)
Innocent (3)

marksellsuswallets
November 17th 2012



4848 Comments


Hey when the hell did Caleb come back wtf?

Waior
November 17th 2012



11451 Comments

Album Rating: 4.0 | Sound Off

he didn't really

and you're one to talk!!

someguest
November 17th 2012



20393 Comments


It's the irish mountaineer.

Waior
November 18th 2012



11451 Comments

Album Rating: 4.0 | Sound Off

well that's close enough

lachis
November 21st 2012



240 Comments

Album Rating: 3.5

Really enjoying this now. After a couple listens it really grew on me. Still preferring Dark is the way though.

menawati
Contributing Reviewer
November 22nd 2012



15906 Comments

Album Rating: 3.0

Some of this sounds very drossy but when they put some power in it's decent.



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy