Converge Jane Doe
» Back to review

Comments:Add a Comment 
BodomThrashMachine
September 1st 2012


316 Comments



Sludgy, Proggy, intense and one hell of a ride. I'm not surprised that Nightwish is becoming more popular; their discography is too damn awesome to not be recognized.


phishing
September 1st 2012


395 Comments


It is not an analysis of the album's technical or thematic excellence/failure. Indeed "Dark Passion Play" has both technical and thematic excellence in spades, but that's no secret; it can be readily heard by anyone. Frankly, though, I don't feel that it is especially important with this album.

johnnydeking29
September 1st 2012


9243 Comments


haha

Digging: Kayo Dot - Coffins On Io

BodomThrashMachine
September 1st 2012


316 Comments


Most recently, I've come across "Dark Passion Play". It's been labeld as "Classic," "Legendary," "Untouchable." It even managed to work it's way to the top of Sputnik's "Top Albums of the Decade" It ranked above such megatons as Tool's "Lateralus" (my favorite album of all time, and the album which spurred the growth and maturation of my musical tastes) and Radiohead's "Kid A" (which I don't care for personally but respect nonetheless).

BodomThrashMachine
September 1st 2012


316 Comments


well i'll give him one thing, kid a is not as good as ok computer lol

Youtellme
September 1st 2012


1351 Comments

Album Rating: 5.0

lol

BodomThrashMachine
September 1st 2012


316 Comments


why isn't my dig updated ;;

johnnydeking29
September 1st 2012


9243 Comments


fucking dark passion play meh haha

phishing
September 1st 2012


395 Comments


We can substitute dark passion play for once if you prefer?!

BodomThrashMachine
September 1st 2012


316 Comments


End of dark passion play
Crumbling away
I'm your source of self destruction

BodomThrashMachine
September 1st 2012


316 Comments


thrash lives

Youtellme
September 1st 2012


1351 Comments

Album Rating: 5.0

m/
____

johnnydeking29
September 1st 2012


9243 Comments


symphonic power thrash
put wishmaster in, that's a solid album, not a piece of dark passion meh

phishing
September 1st 2012


395 Comments


NEMO MY NAME FOR EVERMORE

Youtellme
September 1st 2012


1351 Comments

Album Rating: 5.0

TIME MOVING SLOW, THE MINUTES SEEM LIKE HOURS, DARK PASSION PLAY IS ALL I SEE

phishing
September 1st 2012


395 Comments


u guys i've ran outta nightwish songs

BodomThrashMachine
September 1st 2012


316 Comments


Dark Passion Play or DIE

johnnydeking29
September 1st 2012


9243 Comments


use a converge song instead
RAWWW RAHHHW RAHHWRAHRAHRAHRAAWWWW

BodomThrashMachine
September 1st 2012


316 Comments


converge should release an all-cover album where they do the entirety of dark passion play.

johnnydeking29
September 1st 2012


9243 Comments


lmao and nightwish should cover this



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy