Converge/Napalm Death Split
» Back to review

Comments:Add a Comment 
Ire
August 6th 2012


41948 Comments


good review pos

cvlts
August 6th 2012


9323 Comments


picked up the silkscreen bannon did for this. havent even bothered with the songs haha

sweet review man

bungy
August 6th 2012


8990 Comments


"a band can't play generic chugging and uninspired chord progressions if they are covering something"

yeah if the original is played with generic chugging and uninspired chord progressions...then the cover will also presumably have them. And the song will still suck. And it's still their fault for recording a song that sucks.

PistolPete
August 6th 2012


4128 Comments


It's sad but I think you're right, Converge is past their prime and I'm predicting their next album blows major turds.

Relinquished
August 6th 2012


33813 Comments


so you haven't heard converge before

GringoSuave89
August 6th 2012


1109 Comments


Will By Mouth was boring, but Bhopal was kinda rad. Melody in a Napalm Death song? That can't be a common thing.

dimsim3478
August 6th 2012


7245 Comments

Album Rating: 3.0

All We Love We Leave Behind is going to suck really, really bad.

GringoSuave89
August 6th 2012


1109 Comments


why you say that?

SpiritCrusher2
August 6th 2012


5050 Comments


wow how many guest vocalists are there on the Entombed cover?

HSThomas
August 6th 2012


668 Comments


Kind of expected the review to just be 'both bands suck yea. fuk im awesome.' Surprised though, actually put your points across decently despite you being a conceited prick at... well all the time actually.

HSThomas
August 6th 2012


668 Comments


original

Storm In A Teacup
August 6th 2012


19253 Comments


wow they should have known shit plus shit is still shit

alachlahol
August 6th 2012


7593 Comments


^reason i didnt listen to this im not into math rock

linguist2011
Contributing Reviewer
August 6th 2012


2346 Comments


Yeah, pretty good review. I had no idea Converge and Napalm Death ever did a split, but I can't imagine it would sound half as good as outputs from either band:P

Digging: Madder Mortem - Red In Tooth And Claw

Lelle
August 6th 2012


2237 Comments

Album Rating: 3.5

^it was released like six days ago



converge side iz pretty juize

Crysis
Emeritus
August 6th 2012


17160 Comments

Album Rating: 3.0

fade has spoken pos

ZedO
August 6th 2012


1096 Comments


wait, you don't rate this, crysis?

sniper
August 6th 2012


19075 Comments


the converge side of this review started out strong but showcased your weaknesses as a writer during the overlong, generic converge bashing in the second bit. the napalm death side, not surprisingly, was far worse. it is shitty 'bullshit reviewing,' and seems like it was thrown together haphazardly. it takes cues from something KILL might have written, proving it's not original at all, and ends with some lazy, boring writing (undoubtedly aaron turner's idea).

2/5

owen
August 6th 2012


4274 Comments

Album Rating: 3.0

Oh shit Riff, you really reviewed this.

Guess I'll have to pos

Digging: Moor Mother - Fetish Bones

JamieTwort
Contributing Reviewer
August 6th 2012


25880 Comments


Pretty good review.



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2016 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy