The World Is a Beautiful Place... Illusory Walls
» Back to review

Comments:Add a Comment 
troisdouzemerde
October 13th 2021


22 Comments

Album Rating: 5.0

Just did the same.



Singing along to the middle of Infinite Josh made me feel much more mesmerized by the vocals sort-of polymetering a 5-bar phrase on the rest of the music



“At least for a while

At least it’s life

At least it’s life

At least for a while

It’s a delicate dance”

Project
October 13th 2021


5205 Comments

Album Rating: 4.5

"Also, as good as the final two songs are, I don't think anyone can change my mind that the album's best 1-2 punch is actually Birds/Holy Office"



but see neither of those songs are Trouble

Digging: The World Is a Beautiful Place... - Illusory Walls

Sowing
Moderator
October 13th 2021


39360 Comments

Album Rating: 5.0 | Sound Off

Ugh yeah honestly that might be my favorite...

Album's best stretch is from Afraid to Die through Fewer Afraid, change my mind.

Digging: Biffy Clyro - The Myth of the Happily Ever After

WatchItExplode
October 13th 2021


9346 Comments

Album Rating: 4.5 | Sound Off

The album's 1-2 punch is clearly Trouble/Infinite Josh.



I would also respect Afraid to Die/Sophie as an answer.

Digging: Floating Cloud Music - Love is a Burning Building That Will Suffocate Us

GreyShadow
October 13th 2021


5328 Comments

Album Rating: 4.5

i didn't even notice they were polymetering that shit. best band Icarus The Owl did something like that on Shadowboxing with a 4 bar vocal melody over a 3 bar loop, love that kind of stuff

Digging: Circa Survive - A Dream About Love

Mongi123
October 13th 2021


21138 Comments

Album Rating: 4.5

The guitar melody in Sophie is super catchy and I love the tone they went with.

Iamthe Nightstars
October 13th 2021


2903 Comments

Album Rating: 2.5

Not really feeling this at all. Oh well.

rufinthefury
October 13th 2021


3408 Comments

Album Rating: 5.0

I dont understand how Infinite Josh is so repetitive but still only feels 5 minutes

Mongi123
October 13th 2021


21138 Comments

Album Rating: 4.5

It kinda reminds me with what Jimmy Eat World did with Goodbye Sky Harbor. 15 minutes long, yet so hypnotic and creative.

rufinthefury
October 13th 2021


3408 Comments

Album Rating: 5.0

Blank tracks are probably my favorites in here tbh give me that Panopticon Kentucky vibe kinda

ABdayCandleInACircle
October 14th 2021


37 Comments

Album Rating: 5.0 | Sound Off

The average dropping to a 4 is criminal

parksungjoon
October 14th 2021


38237 Comments


lol

Digging: Slint - Tweez

tectactoe
October 14th 2021


4580 Comments

Album Rating: 2.5

Whenever, If Ever >>

I think I enjoyed this even less the second time around.

Rowan5215
Staff Reviewer
October 14th 2021


45809 Comments

Album Rating: 4.6

this is their best and it's not close

Digging: Lil Ugly Mane - VOLCANIC BIRD ENEMY AND THE VOICED CONCERN

Gyromania
October 14th 2021


33131 Comments

Album Rating: 4.5

Some parts on this album remind me of mwy'd untitled album

Snake.
October 14th 2021


23612 Comments

Album Rating: 2.5 | Sound Off

their split with deer leap uber alles

hogan900
October 14th 2021


3229 Comments

Album Rating: 4.5

After the train wreck that was their last album, this was enthralling

hogan900
October 14th 2021


3229 Comments

Album Rating: 4.5

That split goes rly hard plz listen if ya just got into this band.

Really surreal to think I wrote a review for these guys back on their debut LP 8 years ago and they have come this far.

Rowan5215
Staff Reviewer
October 14th 2021


45809 Comments

Album Rating: 4.6

I do really miss Tyler's contributions here though (is he out of the band or just didn't contribute to this one? he has such a good voice and they never used it enough)



but yeah shit rips, so much better than Always Foreign it's comical

Slex
October 14th 2021


12296 Comments

Album Rating: 4.0

[2]

Digging: Circa Survive - A Dream About Love



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2019 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Terms of Use | Privacy Policy