Low Hey What
» Back to review

Comments:Add a Comment 
Gyromania
November 23rd 2021


33439 Comments

Album Rating: 5.0

Ofc you'd dislike the best song here

DoofDoof
November 23rd 2021


10915 Comments

Album Rating: 4.5

lol

JohnnyoftheWell
Staff Reviewer
November 23rd 2021


44151 Comments

Album Rating: 3.5

chorus harmony is at the same time a total drag and way too bright for Low delivery, defs not the one

thought the vocal lines on Double Neg were stronger on the whole tbh, but this has enough neat prod and arr antics that it ain't the biggest deal

Digging: Astrobrite - Pinkshinyultrablast

Gyromania
November 23rd 2021


33439 Comments

Album Rating: 5.0

Chorus harmony is pure bliss, esp the second time it hits. Immediately their catchiest song. The whole latter half is great to zone out to.



Double neg might be the better album tho idk. Fly and always up are basically perfect

JohnnyoftheWell
Staff Reviewer
November 23rd 2021


44151 Comments

Album Rating: 3.5

ah yeah, Low, renowned for their catchy songs

Fly is is a wonderful track tbh, feel like it's been stuck in the back of my head ever since i heard it. always comes to mind when i think of nu-Low mmm

someone
November 23rd 2021


3894 Comments

Album Rating: 4.5 | Sound Off

So this is very close to my aoty

loveisamixtape
November 23rd 2021


11265 Comments

Album Rating: 4.0

double negative is still better and possibly the best low album with ICLIH but man this absolutely owns also. i didn’t like days like these at first and now i rly like it. hey and all night are ridic



also def up there for my aoty as well, hard to say

Sunnyvale
Contributing Reviewer
November 23rd 2021


3221 Comments

Album Rating: 4.5

Perhaps my AOTY as well, still got a lot to sort out though

neekafat
Contributing Reviewer
November 23rd 2021


22063 Comments

Album Rating: 4.0

Hey is best

Gyromania
November 23rd 2021


33439 Comments

Album Rating: 5.0

Hey is a great song but not my favourite. I'd say all night, days like these, more, and the price you pay are the best here

LeddSledd
November 26th 2021


6872 Comments

Album Rating: 4.0

this



fucks

LeddSledd
November 26th 2021


6872 Comments

Album Rating: 4.0

super cool how the harmonies mesh with the noisier bits

Ryus
November 27th 2021


26775 Comments

Album Rating: 4.5

yes indeed

Digging: Bladee - Royal Mix

LeddSledd
November 30th 2021


6872 Comments

Album Rating: 4.0

White Horses mannnnnnn I cannot get sick of that song



is there anything else like this in their discog? or is it all slow core type stuff

Gyromania
November 30th 2021


33439 Comments

Album Rating: 5.0

Double negative is the closest to this, and therefore unsurprisingly my second favourite album of theirs alongside this. Definitely check that one out.



White horses is incredible but I'm ngl that ending is mad grating. I like the effect of it leading into the second track but it just goes on way too damn long

Artuma
November 30th 2021


32464 Comments

Album Rating: 4.5

yeah double negative is really their only other album that's stylistically in the same ballpark and it's fucking great too

neekafat
Contributing Reviewer
November 30th 2021


22063 Comments

Album Rating: 4.0

I still prefer that one but this is dope too

Ryus
November 30th 2021


26775 Comments

Album Rating: 4.5

"White horses is incredible but I'm ngl that ending is mad grating. I like the effect of it leading into the second track but it just goes on way too damn long"



dam haha thats one of my favorite moments on the album. the transition into i can wait is incredible



Mongi123
December 2nd 2021


21226 Comments

Album Rating: 4.0

Out of the two brilliant albums I’ve heard by them, I honestly believe no one sounds like Low

fogza
December 3rd 2021


4038 Comments

Album Rating: 4.5

Very interesting new sound, never checked double neg as I figured this band was in a holding pattern but this is a bold new direction

Digging: Tusks - Dissolve



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2019 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Terms of Use | Privacy Policy