Touche Amore Lament
» Back to review

Comments:Add a Comment 
JayEnder
December 11th 2020


9334 Comments

Album Rating: 4.0

https://youtu.be/5CBGNYIU9WE



This is absolutely amazing. Anyone who hasn't seen it yet, needs to.

Digging: Whirr - Feels Like You

gravityswitch
December 11th 2020


419 Comments

Album Rating: 4.0

aww yiss, missed the livestream, thanks!

Lament sounds amazing here.



Edit: my god Limelight sung by Nick is brilliant

Wildcardbitchesss
December 11th 2020


4692 Comments

Album Rating: 4.5

Yeah I was wondering how they were gonna play that track live. They pulled it off imo.

The livestream was great but I was kinda disappointed in the setlist. Idk but I expected the new album in full.

Cormano
December 11th 2020


2547 Comments

Album Rating: 4.5

Nick kills it on Limelight yeah

JayEnder
December 11th 2020


9334 Comments

Album Rating: 4.0

Hell yes, Nick absolutely killed it on Limelight. They didn't even need Andy haha



Also, Clayton and Tyler layin down some screams too!? What a performance.

JesperL
Contributing Reviewer
December 11th 2020


2557 Comments

Album Rating: 4.0

that was a great stream yeah damn! this record didn't have a lot of staying power but it's still great every time i hear it

Digging: Bathe Alone - Last Looks

fatihcoskuny
December 12th 2020


135 Comments

Album Rating: 4.0

this is slowly turning into a 4.5

StickFeit
December 12th 2020


1351 Comments


Need to revisit this one. Was not that big of a fan on release, love the band tho.

Digging: Balthazar (BE) - Sand

JayEnder
December 12th 2020


9334 Comments

Album Rating: 4.0

Check that live set bro, will definitely convert you.

fatihcoskuny
December 13th 2020


135 Comments

Album Rating: 4.0

I always found that with Touché Amoré, I need to give them multiple listens before I can really decide and their songs don't die quick after it clicks. Lament was the most accessible one though after Stage Four, feel like these guys are getting more accessible with each release.

JayEnder
December 13th 2020


9334 Comments

Album Rating: 4.0

Couple songs on here died quick for me. Reminders and Forecast I rarely come back to. But overall, the highlights here are among their best songs to date.



Title track live is breathtaking. Absolutely love the cinematic animations in the background of each song

fatihcoskuny
December 13th 2020


135 Comments

Album Rating: 4.0

Come Heroine and Limelight are my 2 favorite tracks on this album, and I believe that they're one of the best Touché Amoré put out from a purely technical perspective.



Still, listening to Touché Amoré tracks in isolation doesn't feel right. The whole album at one go is essential for the full experience.

Shiranui
December 17th 2020


754 Comments

Album Rating: 3.0

Where's the love for Exit Row?



Still not sure what they were thinking with the closer and his intonation. "The people I thought would reach out, turns out they would nooooooooot".

fatihcoskuny
December 18th 2020


135 Comments

Album Rating: 4.0

exit row is also one of my favorites but I like the other two better tbh

Snake.
December 23rd 2020


22701 Comments

Album Rating: 2.5

"The people I thought would reach out

Turns out they would not

On the anniversaries

Of the worst kind of days

My phone was mostly silent

One excuse was "giving space"

It's not like I wrote some lyrics

Detailing the exact events

Some profit off the album

And most I just consider friends

But that's the way it goes"





idk which is worse, this or that dua lipa verse about mansplaining

Project
December 23rd 2020


4670 Comments

Album Rating: 3.5

I have not listened to this in months and I feel like it will not be a pleasant revisit

StickFeit
December 24th 2020


1351 Comments


It’s better than I remembered, can’t exactly rate it yet but it’s higher than my previous 3.0 for sure.

Beardog
December 24th 2020


3976 Comments

Album Rating: 4.0

Yeah still gotta check the livestream

fatihcoskuny
December 24th 2020


135 Comments

Album Rating: 4.0

i know constantly screaming would be really hard on pretty much anyone but jeremy was really flat on the livestream, why does everyone keep praising it

dannooo28
December 24th 2020


242 Comments

Album Rating: 4.0

I don’t want this roll



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2019 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Terms of Use | Privacy Policy