Chance the Rapper The Big Day
» Back to review

Comments:Add a Comment 
AmericanFlagAsh
July 31st 2019


9795 Comments


Hot Shower... holy shit wtf

Digging: Jessie Ware - What's Your Pleasure?

PunchforPunch
July 31st 2019


7085 Comments


Most of these tracks sounds like mashups

DoofDoof
July 31st 2019


8372 Comments

Album Rating: 1.0

mishaps and mashups

foxblood
July 31st 2019


10465 Comments

Album Rating: 1.0

I kinda want to give this a shot out of curiosity

PunchforPunch
July 31st 2019


7085 Comments


I thought Chance was dipping his toes into hip-house with that Brandy's sample but then comes that stupid out of place hi-hats and Shawn Mendes starts to croon - ruining the damn flow for about 3 seconds. The tune got better again for like 5 seconds but here comes that stupid hi-hats again while some fat geezer rapping about flossin and shit, while the brandy's sample still playing in the background. How can you fucked up one of the best R&B samples so badly? Chance definitely brewed his own recipe for disaster where none of his ideas sticks into a single coherent sonic palette.

DadEsquire
July 31st 2019


79 Comments

Album Rating: 1.5

this album is continually thinking "wait, i thought that was the last song, how is that not the last song, that felt like a closer."

GhandhiLion
July 31st 2019


9257 Comments

Album Rating: 1.0

" new Violent Femmes " huh

Digging: Joe Volk and Naiare - Primitive Energetics

GhandhiLion
July 31st 2019


9257 Comments

Album Rating: 1.0

Wait, did Randy Newman collab with this guy? That is... odd.



https://youtu.be/YL0TahH37hw

Cygnatti
July 31st 2019


33288 Comments

Album Rating: 1.5

this album is wow

GhandhiLion
July 31st 2019


9257 Comments

Album Rating: 1.0

I'm 3 tracks into a brief listen -I don't get the mass hate. Just sounds like boring radio rap to me. I'll probably give it a 1 but it's no Corey Feldman.

rabidfish
July 31st 2019


6020 Comments


this album is hmmm and then it's huuuh and then it's ugh

Digging: Bananagun - The True Story of Bananagun

Cygnatti
July 31st 2019


33288 Comments

Album Rating: 1.5

^

@ghandhi pls listen to all of it in one sitting ty

MELONADE13
July 31st 2019


830 Comments


don't get the mass hate [2]

like it's boring as shit and uninspired but y'all are acting like the last 3 weren't just as boring lol

GhandhiLion
July 31st 2019


9257 Comments

Album Rating: 1.0

Yeah this was very disappointing, I expected worse.





@Cygnatti



there is some poor lyrics and flow on some tracks. But a good amount of this is just generic.

rabidfish
July 31st 2019


6020 Comments


coloring book sucks yea, but this one is just cringy and out-of-touch.

GhandhiLion
July 31st 2019


9257 Comments

Album Rating: 1.0

A major lack of Beavis and Butthead samples on this one. That would help it out.

DoofDoof
July 31st 2019


8372 Comments

Album Rating: 1.0

‘camp out on their lowest rated album threads?’



Stuck in a poor summer release malaise - earlier in the year there were reasonably busy threads for good albums like Weyes Blood and Big Thief. Then the National dropped a stinker.



Then we hit August and this is the quality level of the high traffic attracting big releases

GhostB1rd
August 1st 2019


6275 Comments


Doublecheck Hopsin. Nigga goes in.

TheFantasticDangler
August 1st 2019


2051 Comments


only 2 people rated this above a 3.5, jfc

Gyromania
August 1st 2019


30099 Comments

Album Rating: 2.0 | Sound Off

Jfc what an awful take



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2019 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Terms of Use | Privacy Policy