AFI The Missing Man
» Back to review

Comments:Add a Comment 
GreyShadow
March 3rd 2021


4599 Comments

Album Rating: 4.5 | Sound Off

there's a kerrang article describing some of the songs and fuck, this album is so far away

Feather
March 3rd 2021


6655 Comments

Album Rating: 4.0 | Sound Off

I read that Davey article too and was thinking the same thing lol. Why would they release 4/11 songs over 3 months early? Dumb.

GreyShadow
March 3rd 2021


4599 Comments

Album Rating: 4.5 | Sound Off

big dumb



it looks like they're gonna do 2 more singles too

Feather
March 3rd 2021


6655 Comments

Album Rating: 4.0 | Sound Off

"We can't tour! Let's wait to release music... okay a year has passed, still can't tour. Let's release music, but do it suppppper awkwardly and release half the album as singles months before dropping it. Maybe by the time it is all released we can tour again."



Love AFI, but woof.

GreyShadow
March 3rd 2021


4599 Comments

Album Rating: 4.5 | Sound Off

i'd like to think it's something on the management side, not them actively trying to release so late in the year

but what do i know

Feather
March 3rd 2021


6655 Comments

Album Rating: 4.0 | Sound Off

It is very strange that they are on Rise now lol. I only think of 'Risecore' bands when I hear that label name.

GreyShadow
March 3rd 2021


4599 Comments

Album Rating: 4.5 | Sound Off

Rise has been getting a bunch of random shit. off the top of my head, At The Drive-In did their come back on Rise (i think).



i feel like it really is just kinda whatever they can get and DGD these days. that's been their only constant. plus with them acquiring Blue Swan, i'd imagine that's the type of brand they want to strengthen.



but yeah AFI being there is definitely random lol

madrigal30
March 3rd 2021


1200 Comments


PUP is on an imprint of Rise too, really eclectic label

FadedSun
March 6th 2021


2502 Comments

Album Rating: 4.0

"We can't tour! Let's wait to release music... okay a year has passed, still can't tour. Let's release music, but do it suppppper awkwardly and release half the album as singles months before dropping it. Maybe by the time it is all released we can tour again."



Yeah, they botched this. I heard they already had recorded the album, but held it back all this time because of the pandemic, and because they prefer to tour. Plenty of other bands already had the foresight to see that's not going to happen, so they released their albums. AFI being stubborn about it for so long was silly.

GreyShadow
March 6th 2021


4599 Comments

Album Rating: 4.5 | Sound Off

i'm not gonna fault em for the choice despite me disagreeing with it.

by the time they tour again they'll probably also be working on newer material

GreyShadow
April 8th 2021


4599 Comments

Album Rating: 4.5 | Sound Off

more tracks on friday it's looking like *eyes emoji*

GreyShadow
April 8th 2021


4599 Comments

Album Rating: 4.5 | Sound Off

it really feels like the album is supposed to just be out early may but whatever lmfao

LightChaotic
April 8th 2021


266 Comments

Album Rating: 5.0

Dulceria is incredible.

GreyShadow
April 8th 2021


4599 Comments

Album Rating: 4.5 | Sound Off

DUDE

WHERE

GreyShadow
April 8th 2021


4599 Comments

Album Rating: 4.5 | Sound Off

AUSTRALIAN SPOTIFY

DULCERIA IS THE COOLEST FUCKING AFI SONG WE'VE GOTTEN IN FOREVER

smmoth as FUCK

weird?!?!?

sounds nothing like anything they've ever done, this album is gonna be all over the place it seems and i'm for that

holy shit, i needed a moment to collect myself after that, checking the other now

LightChaotic
April 8th 2021


266 Comments

Album Rating: 5.0

DOWN UNDER! Timezone/VPN shenanigans. Or the shady side of the internet if you're so inclined.

GreyShadow
April 8th 2021


4599 Comments

Album Rating: 4.5 | Sound Off

Far Too Near is more of that classic 2010's sounding darker tinged AFI bop (think Wild, Still A Stranger). fun stuff! chorus felt a little repetitive but Davey sounds great

LightChaotic
April 8th 2021


266 Comments

Album Rating: 5.0

Adam and Hunter are really getting to shine on this album and I love it. And Jade's production/songwriting is super playful and fun. Davey's also doing lots of interesting stuff with his voice. Dulceria has it all.



Far Too Near reminds me of Wild with a bit more post-punk DNA. Definitely an earworm. Escape From Los Angeles has become one my favorites. The climax of that song is so satisfying. This is just gonna be a super chill/fun album.

GreyShadow
April 8th 2021


4599 Comments

Album Rating: 4.5 | Sound Off

Dulceria >= LA > Twisted Tongues > Far Too Near > Begging For Trouble > Looking Tragic

Feather
April 8th 2021


6655 Comments

Album Rating: 4.0 | Sound Off

I am excited to hear Dulceria now. Still think they REALLY botched this album release. I am just not hyped for this as an "album", but its nice getting a song here and there. They should have just done a normal 1 or 2 singles, 3 max and then dropped the whole thing at once.



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2019 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Terms of Use | Privacy Policy