Converge The Dusk in Us
» Back to review

Comments:Add a Comment 
Gyromania
October 25th 2017


33097 Comments

Album Rating: 4.0

eve reminds you of that shitty breaking benjamin song? for real?

Jots
Staff Reviewer
October 25th 2017


7404 Comments

Album Rating: 3.0

not that exact song necessarily but it has this sorta corny triumphant tone that doesn't resonate w/ me. i can put it on right now and give an actual answer that isn't a red-hot take

Gyromania
October 25th 2017


33097 Comments

Album Rating: 4.0

i'm actually pretty fond of eve, but then i'm partial to some of their cornier stuff (like the stuff on axe)

Jots
Staff Reviewer
October 25th 2017


7404 Comments

Album Rating: 3.0

yeah you know what Eve is better than I last recall. obv i wasn't attentive the first listen. i dunno.

BigPleb
October 25th 2017


63792 Comments

Album Rating: 3.5

Avg rating below 4 has me worried.



Also, a ‘great’ rating makes me feel like a disappointment is coming lol.



That’s how high these guys set the bar.

Jots
Staff Reviewer
October 25th 2017


7404 Comments

Album Rating: 3.0

well most of the ratings are troll ratings



also not many bands can be pushing 30 years and still put out a great album so idk why you'd be worried, most lesser bands would be in 2-2.5 territory at this point as their lustre fades

BigPleb
October 25th 2017


63792 Comments

Album Rating: 3.5

That’s true, I’m just being a negative nancy I guess.



Cool rev btw dude, always a good read.

ianblxdsoe
October 25th 2017


1919 Comments

Album Rating: 2.5

7” was cool might review this as well at some point if my opinion differs which i kinda hope it will, anyways stellar fuckin review dude; your prose is absolutely perfect for the tone set great shit

Jots
Staff Reviewer
October 25th 2017


7404 Comments

Album Rating: 3.0

thx my dudes

Lelle
October 25th 2017


2618 Comments

Album Rating: 4.0 | Sound Off

Looking forward to hearing this album but not setting my expectations too high

MeatSalad
October 26th 2017


17528 Comments

Album Rating: 3.0

Based off the singles I'm expecting this to be their weakest since No Heroes but I'm sure I'll still enjoy it

StarlessCore
October 26th 2017


7735 Comments

Album Rating: 2.5

"AWLWLB>this, by a bit."



sad



Jots
Staff Reviewer
October 26th 2017


7404 Comments

Album Rating: 3.0

ʷʱʸ? (. ❛ ᴗ ❛.)

FrozenInTime
October 26th 2017


4 Comments


probably the only person on this site who thinks this band is incredibly overrated

Jots
Staff Reviewer
October 26th 2017


7404 Comments

Album Rating: 3.0

idk, you have 2 of their albums 5d, 1 at 4.5, 1 at 4, etc., kinda seems your opinion of them is pretty in line with their current rated-ness

Drifter
October 26th 2017


18034 Comments


Rekt

Digging: Kanye West - Donda

bananatossing
October 26th 2017


1816 Comments


Converge usually kicks in weeks after listening, even months for me. I may be talking out of my ass because I have no idea since when the reviewer has been listening to this, but I feel he just listened to this a few times and wrote his first impressions pretty quickly (even though it's perfectly written).

It reads as if he listened to this expecting much more than just "another Converge record", and felt slightly disappointed he didn't get it the first few listens. I'm certain this will sit better with me since I am already expecting just more of usual heavy Converge with tight musicianship.

With that said...

"The Dusk in Us is oddly paced, and any investment tends to feel intermittent. Their lacerating attacks feel self-inflicted and surgical, but don’t always scar as they should."

I totally get the criticism. I often rearrange track lists however I like them more, so we'll see if this will need that treatment.


Jots
Staff Reviewer
October 26th 2017


7404 Comments

Album Rating: 3.0

"but I feel he just listened to this a few times "

I had about a dozen-ish listens, tbf.



users get a lot pickier when you review beloved acts like converge, radiohead, brand new, etc, and it almost coerces reviewers to disingenuously praise their new albums (and, reviewers are afraid of losing access to advance copies, if labels suspect the reviewer won't praise the album). i say plenty of positive things about this, so idk why people are so irked.



as far as the "kicks in weeks after listening, even months for me" thing, yeah, fair, but, ~music journalism~. gotta strike while the iron is hot with this sorta thing. if all we did was review months-old releases, site traffic would be more or less zero aside from member participation.



"I often rearrange track lists however I like them more, so we'll see if this will need that treatment." - I suspect that'll be the case for me. i can see myself coming back to this in chunks

Gyromania
October 26th 2017


33097 Comments

Album Rating: 4.0

Yeah, staffers can't wait until weeks or months after a release. That isn't how journalistic sites work lol

bananatossing
October 26th 2017


1816 Comments


"users get a lot pickier when you review beloved acts like converge, radiohead, brand new, etc,"

Oh I agree, and I didn't mean to come off that way.

"i say plenty of positive things about this, so idk why people are so irked."

I know you said positive things about this, which is why I said "felt slightly disappointed". It's just the impression I got while reading this, but then again I think your review it's perfectly written.

"gotta strike while the iron is hot with this sorta thing."

Fair enough ;)



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2019 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Terms of Use | Privacy Policy