Accept Blind Rage
» Back to review

Comments:Add a Comment 
Wolfhorde
August 21st 2014


15373 Comments


so how hard exactly does this riff?

ExplosiveOranges
August 21st 2014


4408 Comments

Album Rating: 4.0

Pretty hard.

Wolfhorde
August 21st 2014


15373 Comments


Yeah, I was a bit skeptical when I YT'd this and saw Nuclear Blast because they're usually pretty meh.

This seem riff pretty hard, tho.

ExplosiveOranges
August 21st 2014


4408 Comments

Album Rating: 4.0

Yeah man, I think you'll probably dig this one.

Wolfhorde
August 21st 2014


15373 Comments


I mean the vocals aren't necessarily their biggest strength but it's not like they don't fit music.

ExplosiveOranges
August 21st 2014


4408 Comments

Album Rating: 4.0

True, true. These guys' last two albums were also pretty good.

Wolfhorde
August 21st 2014


15373 Comments


I only remember listening to their old stuff. Most bands like these unfortunately wear out a lot over time.

ExplosiveOranges
August 21st 2014


4408 Comments

Album Rating: 4.0

Eh, Overkill is still going pretty strong after thirty years, and these guys are still pretty good. At least more so than the new Judas Priest.

Wolfhorde
August 21st 2014


15373 Comments


Yeah, definitely. I also hear Iron Maiden is still ripping shit up live.

There's def. some bands that aged well, I mean DT is still going strong. Despite a pretty heavy style change.

ExplosiveOranges
August 21st 2014


4408 Comments

Album Rating: 4.0

Black Sabbath has also been making somewhat of a comeback, although not as much as DT or Maiden, per se.

Wolfhorde
August 21st 2014


15373 Comments


Can't say I'm too big on Sabbath. Same goes for Metallica tbh.

I mean they've got their good material and they're influential as shit and somesuch and so on but they're also a bit worn and in terms of their overall discography a lot more inconsisten than bands like Maiden, DT, Accept and so on.

ExplosiveOranges
August 21st 2014


4408 Comments

Album Rating: 4.0

Eh, I love both bands tbh, but I can see where you're coming from. I personally don't mind inconsistency too much.

Wolfhorde
August 21st 2014


15373 Comments


It's not the inconsistency, it's just the result which is a very monotonous range of good stuff they have, i.e. good stuff that will be played. I have probably heard more Metallica songs on parties than of all the other metal bands combined.

ExplosiveOranges
August 21st 2014


4408 Comments

Album Rating: 4.0

Fair enough. Post-1991 Metallica is pretty meh, to be entirely honest.

Wolfhorde
August 21st 2014


15373 Comments


Exactly. So either you get the good stuff, which gets old at some point or you get the shitty stuff. Compare that with a consistent discography and you can change things up.

ExplosiveOranges
August 21st 2014


4408 Comments

Album Rating: 4.0

Well, Sabbath was pretty inconsistent with their first 6 albums, and they're all pretty great albums. Then again, though, they were pretty inconsistent with the rest of their discography, and look at how that turned out........

Atari
Staff Reviewer
August 21st 2014


25000 Comments


so yeah this is a pretty fun album

manosg
Staff Reviewer
August 21st 2014


11745 Comments

Album Rating: 3.5

Atari, have you checked their older stuff?

Digging: Cellar Darling - The Spell

Atari
Staff Reviewer
August 21st 2014


25000 Comments


hell ya man! not all of it though. For their oldschool stuff, I've heard Balls to the Wall and Metal Heart (both rule). I also thought 2010's blood of the nations was pretty good too

manosg
Staff Reviewer
August 21st 2014


11745 Comments

Album Rating: 3.5

Agreed dude. Breaker and Restless and Wild are also excellent albums. Their oldschool stuff is definitely where it's at for me even though they've released some solid albums since their reunion.



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2019 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Terms of Use | Privacy Policy