u-Ziq Chewed Corners
» Back to review

Comments:Add a Comment 
mindleviticus
July 21st 2013


10022 Comments


I actually thought that was the best song on the album, and I will give those a shot! :]

Hyperion1001
Emeritus
July 21st 2013


19985 Comments


what makes this album magical is the fact that it's all so barebones and just simple synthswork. no pretension, no overthinking, no overcomplication, but its brilliant.

like you listen to houzz 10 and you like "wow thats like some basic lead synth shit and a voice synth but fuck its awesome why has no one done this before?"

Keyblade
July 21st 2013


28261 Comments

Album Rating: 4.0

Houzz 10 and the last track are magical

GnarlyShillelagh
Emeritus
July 21st 2013


6385 Comments


yeahhhh this needed a review

Typhoner
July 21st 2013


949 Comments


Nice review, will check this out. Actually, I still haven't heard anything from µ-ziq (except an occasional track)...

BTW: your µ isn't a µ ;-)

TMobotron
July 21st 2013


7236 Comments

Album Rating: 4.0

I find a lot of the synth-work reminiscent of some of the more colorful night slugs/fade to mind output (specifically Girl Unit's work and Jam City's full-length), but this is just executed so much better than Jam City's album (which was still decent).



I also get Kuedo vibes (who, probably not coincidentally, is on Planet Mu).



ahh and i should've mentioned this in the first comment but a huge thank you to deviant for helping me straighten out some issues i had with the content of the review.

TMobotron
July 21st 2013


7236 Comments

Album Rating: 4.0

BTW: your µ isn't a µ ;-)




Lol what is it? I just picked the first thing in my word processor that looked right.

Typhoner
July 21st 2013


949 Comments


Lol what is it? I just picked the first thing in my word processor that looked right.


apparently this: http://en.wiktionary.org/wiki/%C5%B3

But yeah, I just thought it was funny

Typhoner
July 21st 2013


949 Comments


oh, pos anyway

clercqie
July 21st 2013


6521 Comments


Still need to hear this. Seems like I'm very much missing out, on the basis of your review. Nice job as usual.

jefflebowski
July 21st 2013


8573 Comments

Album Rating: 3.5

mountain island boner is almost as good as its title

TMobotron
July 21st 2013


7236 Comments

Album Rating: 4.0

Thanks! Yeah, check it if you can clerc. Obvs not everyone digs it quite as hard as me but people are at least liking it mostly.



Haha and yeah, what a song title.

Deviant.
Staff Reviewer
July 21st 2013


32216 Comments


Might have featured this...

Also, shut up Mindle ;)

Digging: Lapalux - Amnioverse

tommygun
July 21st 2013


26970 Comments


gotta check

TMobotron
July 21st 2013


7236 Comments

Album Rating: 4.0

Thanks dev, this is my first feature so that's awesome.

Gyromania
July 21st 2013


28937 Comments


'grats on the feature

despite how hypocritical this is of me to say, keep writing!

Keyblade
July 21st 2013


28261 Comments

Album Rating: 4.0

feature yay



dat summary tho

Deviant.
Staff Reviewer
July 21st 2013


32216 Comments


Well, it is

Gyromania
July 21st 2013


28937 Comments


infinitely so

clercqie
July 21st 2013


6521 Comments


Feature is well-deserved!

TMob for contrib!



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2019 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Terms of Use | Privacy Policy