Alda Tahoma
» Back to review

Comments:Add a Comment 
zaruyache
August 16th 2015


19214 Comments

Album Rating: 4.0 | Sound Off

pfffff

Digging: Pale - EP

emester
August 19th 2015


8248 Comments


Ok so earlier I did a writeup for the new album and I talked about it in a pretty lukewarm matter. Im listening again and yeah its unfocused and I miss the more black metal leanings, but the atmosphere is absolutely top fucking notch.

Gonna have to redo the review from scratch screw you Alda

Hawks
August 19th 2015


57367 Comments

Album Rating: 2.5

I'm prolly not gonna check the new one. These guys don't impress me tbh.

Digging: Pale - EP

emester
August 19th 2015


8248 Comments


Its more atmospheric and beautiful than :Tahoma: but it's less immediately entertaining than it. If you didn't like :Tahoma: your really not gonna like the new one at all. Closest thing I can relate it to is Agalloch's White EP

Hawks
August 19th 2015


57367 Comments

Album Rating: 2.5

I mean I dig that EP, but I'm probably still gonna pass hahaha.

zaruyache
August 19th 2015


19214 Comments

Album Rating: 4.0 | Sound Off

New one is like take the bm from this but add more acoustic and a looooooooot more folky clean singing. I liked the straightforward style of this album, but the increase in dynamics is appreciated. Only listened to it all the way through once, but that wasn't a very focused listen so idk how I'd rate it. I'm hoping for a 3.5 but idk. I think the guitar sound is a bit less full and powerful than it is here, which is probably my main complaint.

Dinosaur
August 19th 2015


1262 Comments


i listened to passage a couple days ago, however, I don't remember it well. I think it turned into great background music for better or for worse. great atmosphere, lots of nature ambiance. i'll need to listen again. ----FWIW, I don't ever remember listening to :Tahoma:.

Evok
December 27th 2016


7206 Comments

Album Rating: 3.0

been enjoying this for years. Band is really chill guys too.

Digging: Ritual Necromancy - Disinterred Horror

Dimorphic
November 20th 2017


378 Comments

Album Rating: 4.5

Great album to listen to a few times a year. Infinitely better than their self-titled album, so if you didn't like that and so won't check this out then you're only doing a disservice to yourself.

necropig
May 26th 2018


4259 Comments


A hawks average? Intriguing

Digging: Slough Feg - Down Among the Deadmen

Hawks
May 26th 2018


57367 Comments

Album Rating: 2.5

Yeah I'm not into this.

zaruyache
May 26th 2018


19214 Comments

Album Rating: 4.0 | Sound Off

what the SHIT hawks.

brainmelter
May 31st 2018


5595 Comments

Album Rating: 3.5

[2]

Digging: Imperial Triumphant - Vile Luxury

Hawks
May 31st 2018


57367 Comments

Album Rating: 2.5

Damn Zar finally the tables have turned lol.

zaruyache
May 31st 2018


19214 Comments

Album Rating: 4.0 | Sound Off

ya except i'm also right this time :----------)

Hawks
May 31st 2018


57367 Comments

Album Rating: 2.5

Whatever helps u sleep at night. ;]

necropig
June 1st 2018


4259 Comments


Don't be fiesty



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2017 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Terms of Use | Privacy Policy