Aphex Twin Come to Daddy
» Back to review

Comments:Add a Comment 
TychoBrahe
October 16th 2014


511 Comments

Album Rating: 4.0

^Fucking eh right.



Video-wise Windowlicker > Come To Daddy



E.P.-wise Come To Daddy>>>>>>>>>>>>>>Windowlicker



Bucephalus Bouncing Ball is mind-blowing, even today.

ChoccyPhilly
October 17th 2014


13354 Comments

Album Rating: 4.0

Equation > everything on Come To Daddy EP.



I can't really decide at which video is better as they're both classics

Digging: Boston Manor - Be Nothing.

TychoBrahe
October 17th 2014


511 Comments

Album Rating: 4.0

[-1]



Equation isn't even the best song on the e.p. It's third place behind Windowlicker and Nanou.



Besides Funny Little Man, every other song on Come To Daddy > Equation.

ChoccyPhilly
October 17th 2014


13354 Comments

Album Rating: 4.0

Nah. Equation > t/t > nanou.



The EP is almost perfect though and I just love how experimental, dynamic and abrasive Equation is

Chrisjon89
October 20th 2014


3833 Comments

Album Rating: 4.0

"Come to Daddy came about while I was just hanging around my house, getting pissed and doing this crappy death metal jingle. Then it got marketed, and a video was made, and this little idea that I had, which was a joke, turned into something huge. It wasn't right at all."



love this quote. cmon ya little funny man.

danielito19
December 23rd 2014


12249 Comments

Album Rating: 3.5

Bucephalus Bouncing Ball could do without the proto-MGMT bit

deathschool
December 23rd 2014


27315 Comments


What does that mean though?

danielito19
December 23rd 2014


12249 Comments

Album Rating: 3.5

something i said while baked out of my fucking mind last night



the part between the intro and the "let's just go crazy with the delay trick" bit

danielito19
December 23rd 2014


12249 Comments

Album Rating: 3.5

if I could explain my thought process I would but I have no idea what I was thinking lmao

deathschool
December 23rd 2014


27315 Comments


Haha, it's all good man.

danielito19
December 23rd 2014


12249 Comments

Album Rating: 3.5

broe do you listen to any autechre?

deathschool
December 23rd 2014


27315 Comments


Haven't yet. Been recd a few times. Probably need to.

danielito19
December 23rd 2014


12249 Comments

Album Rating: 3.5

lmao autechre is 90% of what I've listened to over the past two mmonths (not an exaggeration, look at my last.fm)



anyways the reason I ask is bc autechre invented the exponential decaying delay (the bouncing ball effect) on their track drane, then rdj did it here with bucephalus, then autechre came back with drane2 which is probably the best piece of music ever created



but yeah definitely jam autechre

Gwyn.
December 23rd 2014


17233 Comments


Yea supposedly Rdj made a track as an answer to that too but never actually released it

Kinda cool little back and forth, wish more people did stuff like that

Relinquished
December 23rd 2014


46531 Comments

Album Rating: 3.5

boc, ae, and afx would hang out here and there then too

ChoccyPhilly
December 24th 2014


13354 Comments

Album Rating: 4.0

Could never really get into Autechre or BOC. More of a Venetian Snares kinda guy

danielito19
December 24th 2014


12249 Comments

Album Rating: 3.5

venetian snares is cool for like three songs, but imo his stuff gets kind of formulaic



melody thing

breakbeat

more breakbeat

melody?

nah tricked u breakbeat again

ChoccyPhilly
December 24th 2014


13354 Comments

Album Rating: 4.0

lol, that's true but the breakbeat is so engaging

danielito19
December 24th 2014


12249 Comments

Album Rating: 3.5

ae is much more engaging imo

danielito19
December 27th 2014


12249 Comments

Album Rating: 3.5

funny little man is fucking obnoxious



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2019 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Terms of Use | Privacy Policy