Ecnalzen
User

Reviews 17
Approval 100%

News Articles 8
Band Edits + Tags 32
Album Edits 34

Album Ratings 622
Objectivity 80%

Last Active 06-25-14 7:16 pm
Joined 06-19-12

Forum Posts 19
Review Comments 6,818

shoutbox » all posts 
  • Calc yeah there was a time it worked but s***s ****ed on this site now, frost* is neo-prog and very sugary but good and lye by mistake is straight up instrumental wank but again, good. hope you like
    December 9 08:48 PM
  • Calc ec, try a band called frost* (its spelled that way) and another called lye by mistake
    December 9 11:49 AM
  • AtomicWaste I wish; most of the stuff I've encountered in that arena is instrumental. I think that's part of what makes Thank You Scientist so nifty.
    December 8 12:45 PM
  • Atari no i haven't actually. that would be an awesome tour, but honestly no good bands ever come to my town : /
    December 4 03:35 PM
  • Mongi123 Hmm never heard of them. No time to listen today cause I'll be leaving to be with my family soon but what kind of music are they?
    November 27 11:12 AM
  • Atari http://www.absolutepunk.net/showthread.php?t=3713093
    November 21 03:12 PM
  • Atari The walking wounded is probably my favorite, that album kicks ass. Let me know what u think if U check out their first 2 albums or shudder man
    November 15 02:47 PM
  • Atari i honestly can't decide between bayside's first 2 albums. I'd say you should just check them both out haha
    November 14 03:09 PM
  • Atari hey buddy, it's honestly been a long time since i've heard bayside's older stuff but i remember liking their first 2 albums better than shudder. i'm gonna listen to them on spotify right now and i'll let you know which album i like better between self titled and sirens and condolences ;)
    November 13 12:28 PM
  • Atari yeah he's been pretty poppy ever since everything in transit to be honest but even his work in something corporate was more pop oriented than most pop punk is haha. part of it is that it's piano instead of guitars. anyways did you like it or...?
    November 6 04:30 PM
  • Atari that's weird about lowcountry haha maybe it's a sign that you need to check them out!
    November 6 03:28 PM
  • Atari yeah nintendo is definitely stingy about dropping prices especially for it's popular franchises like mario and zelda. I actually have mario kart 8 and new donkey kong for wii u as well. i still haven't beat donkey kong country though lol. I also have zelda wind waker HD and shovel knight downloaded on the wii u. What i really like about Bayonetta 2 though is how it's unlike any of the other wii u games out so far. I love mario/zelda but it's nice to finally have an action game haha
    November 5 06:51 PM
  • Atari nah i haven't played hyrule warriors yet but i might ask for it for christmas haha. Don't really have money to be dropping 60 bucks on games but Bayonetta 2 was an exception. Most ridicuously fun game i've played for the wii u prolly
    November 5 06:32 PM
  • Atari you might dig envy on the coast dude but i'm not sure haha. check the song 'sugar skulls' from their first album if you have time, that's the song that got me into them a few years back
    November 5 01:58 PM
  • Atari so i've come to the conclusion that thank you scientist kicks ass :] after listening to them more i actually think the singer sounds kinda like coheed and cambria and envy on the coast. however, the song carnival does sound really similar to motion city soundtrack! gonna jam them more today
    November 5 11:49 AM
  • Calc good! finally something I rec you that you actually like lol
    November 3 09:47 PM
  • Atari i'm really not sure yet haha. i didn't dislike them by any means, but they were kind of a demanding listen so I need to hear them again soon!
    November 3 07:03 PM
  • Atari no biggie man, different stokes for different folks! I agree he shows off his better singing voice on his solo album, but i just love how emotional his voice gets as well as the depressing lyrics.
    November 3 06:33 PM
  • Atari man that surprises me lol. Bobby Barnett's vocals touch me in ways i shall not speak of
    November 3 06:19 PM
  • Atari fair enough man, there are 2 singers so i'm guessing it's not bobby barnett's voice that's bothering you but i could be wrong haha
    November 3 05:43 PM
  • Atari nice hope you had a good weekend! and no worries man, was just curious ;)
    November 3 04:05 PM
  • Atari so you still enjoying the captain we're sinking album or was that just the alcohol talking? lol
    November 3 01:39 PM
  • Calc Trioscapes are the easiest comparison but TYS are in a class of their own. All I have for you are Father Figure- Congratulations on Your Loss and probably some Miles Davis
    October 31 02:41 AM
  • Atari Lol niiicce. Definitely not a bad album to drink to, glad you're starting to like it!! Any songs in particular stand out to you?
    October 31 12:00 AM
  • Rowan5215 Yeah I would've posted in the Thrice or Warren thread before I went otherwise Xing would've killed me for leaving without asking his permission first. I'll listen to it just after this Devy album!!!
    October 30 10:04 PM
  • Rowan5215 Ec bro! I missed you while I was gone. And no I have not, could you jog my memory as to what they sound like?
    October 30 09:29 PM
  • Atari listen to 'a bitter divorce' or 'more tequila, less joe' off of the future is cancelled too if you have time. I had a feeling you'd like his vocals more on his solo album but those songs both hit hard and have some of his best vocals on the album.
    October 30 06:07 PM
  • Atari depending on how much you like barnett's vocals, I'd definitely recommend listening to captain, we're sinking again. It's more aggressive than the solo album, and has 2 vocalists, but it's amazing
    October 30 05:35 PM
  • Atari also, i really think you'd like that bobby barnett - little wounds album so be sure to check that out too. It's on bandcamp if you can't find it anywhere else. Be warned though, it's depressing lol
    October 30 04:53 PM
  • Atari really really lol. Pierce the Viel's vocalist might be more annoying but i think they sound similar personally. and i'll check out blue pills as well when i get the chance ;)
    October 30 04:50 PM
  • Atari the vocalist actually reminds me more of pierce the veil than MCS but I can still see where you would get that comparison. Honestly, it really is unique but it's gonna take me some time to digest due to the song lengths and the fact that i'm not used to these specific genres being mixed together haha. thanks again for the rec though man :]
    October 30 04:34 PM
  • Atari that thank you scientist band is definitely interesting lol. just heard the song feed the horses
    October 30 04:12 PM
  • Mongi123 Haha ladder theory an the only one I know are the best on there.
    October 21 10:10 PM
  • Mongi123 Cool man I'll prob try beggers next. Btw be on the look out for te beechers review. It'll be coming soon.
    October 21 09:47 PM
  • Mongi123 Yea it seems like people would look at them differently. Just asking cause in case I'd ever do a review of them in the distant future just wanted to see how you'd categorize them. I actually got a bit of a Radiohead and dredg vibe from M/M at times.
    October 21 09:26 PM
  • Mongi123 I'm actually starting to like M/M a lot more now. How would you categorize this band? Post hardcore? Experimental rock or art rock? Either way, M/M has a way of being a pretty standard rock album for me but at the same time it's still really engaging because everyone in the band doesn't just play mundane instrumentation :D
    October 21 08:34 PM
  • Mongi123 Major/Minor was pretty awesome. Had it's fair share of gems but nothing as mind blowing as Vhessiu.
    October 19 11:23 PM
  • Mongi123 Cool I'll try it soon and get back to you
    October 19 10:58 AM
  • Mongi123 Or Major/Minor rather
    October 19 10:46 AM
  • Mongi123 I was thinking on trying out Minor/Major later actually.
    October 19 10:45 AM
  • XingKing That was so gnarly that I had to listen to it twice in a row
    October 16 11:24 PM
  • Mongi123 I think I will man in like a week or so when it sinks in more. I'm surprised it hasn't gotten one yet considering how much people were raving about it in the Axe To Fall thread.
    October 13 07:54 PM
  • Mongi123 The Fourth Wall is pretty sweet dude. Ladder Theory is ****ing awesome.
    October 12 10:55 PM
  • Atari Haha nice man! What album u listening to?
    October 11 12:23 AM
  • Green Baron Greek Fire's a nice opening act.
    October 9 07:18 PM
  • XingKing I plan on listening to everything they've made cause I've been hooked on this type of stuff lately. White Silence goes through so many different sounds, it's insane
    October 8 08:12 PM
  • XingKing Finally getting around to listening to White Silence and it's glorious. I hope you gave Mutoid Man several million listens
    October 8 06:51 PM
  • Calc thats too bad...I likey them a lot
    September 30 09:04 PM
  • Calc the big dirty is i think what ur looking for to dam near perfection. also I lied there's a very unknown band called They've Shot Flanigan. They are more wild-west than southern but u may like them
    September 29 10:21 PM
  • Calc also keith buckley's side project though its a little more straightforward, The Damned Things. that's all i got lol
    September 29 10:10 PM
  • Calc every time i die- The big dirty, I heard maylene and the sons of disaster do it well and weirdly enough, memphis may fire- sleepwalking
    September 29 10:07 PM
  • XingKing Oh woah. I didn't even realize it was the same vocalist. He sounds crazy different now. I'll have to listen to it again just to let that sink in harder
    September 20 01:30 AM
  • XingKing I just got around to jamming the band you sent me because I suck and eh, I'm honestly not feeling it too much
    September 19 02:14 AM
  • Atari right on. if you check out insomnium definitely let me know what you think buddy
    September 17 03:17 PM
  • Atari also, as far as in flames goes their EP "Subterannean" is pretty awesome
    September 16 03:17 PM
  • Atari that's awesome man, if you're used to the vocals you'll be jamming all kinds of death metal and black metal in no time ;) i don't remember if i rec'd them to you before but since you like in flames you'd probably dig insomnium as well. above the weeping world is my favorite by them
    September 16 01:21 PM
  • Atari Sweet man! You listen to the whoracle yet? That's prolly my favorite album by them at this point
    September 13 10:43 PM
  • Mongi123 Still can't get into hip hop. It just bores me and I wish I could get into it cause my friends jam it ll the time.
    September 13 06:08 PM
  • Mongi123 I def wanna try out some more of their stuff. The alchemy stuff seems like my type of thing. And yea same here, I'm liking what I hear from King Crimson, but my mind hasn't been blown by a past 90s album since I've heard Wish You Were Here unfortunately. It's just how I am haha
    September 13 05:59 PM
  • Mongi123 Yea dude I love it a lot! Red Sky and Atlantic are amazing. The Jester Race is a sweet album no doubt. I'm also trying to catch up on some classics too.
    September 13 05:52 PM
  • Mongi123 I've written 8 more since then haha. Also been continuing my endeavor to get into heavier stuff and it's paying off xD what you been doing?
    September 13 05:46 PM
  • Mongi123 Yea same but I've definitely made new friends here so I have a good time here for the most part. And it's been going quite well. Made it to 81 haha
    September 13 05:39 PM
  • Mongi123 Sup man how you been? Haven't seen ya in a while.
    September 13 05:26 PM
  • Rowan5215 These are tests at the end of high school, but they will affect getting into college, the people who do better get into better colleges its that kinda deal
    August 18 06:38 AM
  • Rowan5215 I did really well in one part of the drama test, average in another part, average in Maths, great in English, pretty good in French, great in Ancient History, so overall wasn't a bad effort at all. I still have the big scary real exams coming up in September and October but then I'm DONE
    August 15 02:48 AM
  • thelastsignal I had their first full length for awhile and loved it, lost it along with a bunch of other cds and totally forgot about them. I need to get it again.
    August 7 10:26 PM
  • XingKing They are my friend's absolute favorite band so that's how I wound up checking them out. I'll try to jam the rest of their material again today if I can remember to do so
    August 7 03:51 PM
  • thelastsignal Well, it is essentially the As I Lay Dying bandmates minus Tim (frontman, for obvious reasons) teaming up with clean vocalist Shane Blay from Oh, Sleeper and releasing an album. It is pretty good, and definitely interesting for being clean vocals-only metalcore. The vocals are soaring, and the instrumentation is good stuff, varied and interesting throughout. Biggest issue with it is the album is way too long for me.
    August 7 03:04 PM
  • XingKing Given that it is your profile avatar, I expect it to be amazing
    August 7 02:51 PM
  • XingKing I have but only a couple of times and I can't remember what I thought of it. I should definitely jam it again
    August 7 02:28 PM
  • thelastsignal Ooh, haven't heard of them! Will check soon! Listened to Wovenwar yet?
    August 6 10:19 PM
  • thelastsignal Yeah, I think that their lyrics are more geared towards how they flow with the beat as opposed to standing up to interpretation on their own haha. I can definitely understand not digging it, but the funny thing is that both are very good lyricists. I think their next project together is going to be more serious, so you may enjoy that one more. I'm definitely anticipating it.
    August 6 09:58 AM
  • XingKing I look forward to you giving it a 5! The EP is just as good too
    August 6 02:54 AM
  • XingKing Have you not heard it before? You are in for a treat, sir!
    August 6 02:26 AM
  • XingKing This pleases me greatly. You might not have noticed based on the three records of theirs that I have fived, but I sort of love them
    August 6 01:52 AM
  • XingKing **** yeah you do. Check out the self titled and I can hook you up with the Ghostship Demos since those seem hard to find
    August 5 09:55 PM
  • XingKing I can't remember if you listened to them before or not
    August 5 07:51 PM
  • thelastsignal Hey dude, I see you didn't dig Run the Jewels too much; this perplexes me.
    August 5 12:44 PM
  • XingKing Damn, that's disappointing. It took you long enough to get around to hearing it lol
    July 20 10:07 PM
  • Atari you and me both man lol damn old age
    July 11 12:00 PM
  • Atari so how was the brand new concert man?
    July 10 04:25 PM
  • XingKing I'll Fortress a try. I haven't heard that one. Only Kezia and Volition
    July 8 11:36 PM
  • XingKing There are some cool moments but they are few and far between. I'd probably give it a 2.7 if I could
    July 8 10:50 PM
  • XingKing There's just a lot about them that I dislike. The vocals don't fit, the drum work pisses me off because for the most part I hate mindless double bass and metal style drum work and the guitarwork is just sorta bleh riffs thrown together with crazy technical stuff. I'm jamming Kezia now for you
    July 8 07:55 PM
  • XingKing I think they are obscenely boring and they don't appeal to me in the slightest. What about you?
    July 8 07:41 PM
  • XingKing The Ghostship Demos aren't an official release, so you just have to pirate it. No way, the vocalists sound nothing alike!
    July 5 02:05 AM
  • XingKing Ghostship is best, followed by S/T, Dopp and then Mani
    July 5 01:38 AM
  • XingKing The second album is definitely the heavier and more mathy of the two. The first has those poppy sort of vocal melodies here and there. Maaaan, I love Fall of Troys early to mid stuff. One of my favorites!
    July 5 01:05 AM
  • XingKing Actually I changed my mind. Their second album totally fits in to a very raw mathcore sound
    July 5 12:32 AM
  • XingKing I've never heart of it! Kinda sounds like a lawyer firm or something haha. Apparently there isn't a single one within 50 miles of me, so I guess I will never know! Fear Before's first time albums are heavier. Maybe I wouldn't call them mathcore but they kind of tread close to the tag the same way Fall of Troy does
    July 5 12:22 AM
  • XingKing Do you work at a record store, by the way?
    July 5 12:07 AM
  • XingKing Gutter is my second least favorite after their debut. It's a solid record but not nearly as good as the rest of their material, so I can understand that. Hell yeah Converge is. They can be a bit much at first too until you ease in
    July 4 11:58 PM
  • XingKing I really like the beginning of that song with the unsettling atmosphere but I picked it because it shows some diversity in the vocals for you :p Glad you liked it though
    July 4 11:41 PM
  • XingKing And here is that Name album for when you have an hour to spare. It really picks up after the first three tracks and turns absolutely insane http://name.bandcamp.com/album/internet-killed-the-audio-star
    July 4 11:32 PM
  • XingKing His vocals on the new album ****ing slaaaaaay. Check this out http://www.youtube.com/watch?v=Tc65TVsjE5A
    July 4 11:22 PM
  • Rowan5215 Awesome man, Jesse's vocals are way better than Howard's imo, his cleans are so so goddamn good
    July 4 11:17 PM
  • XingKing I can understand the ETID thing, as that seems to be a common complaint, but I love them and their new record is my AOTY so far. Converge, I would go with Axe to Fall and AWLWLB first and work backwards from there if you like those two
    July 4 11:13 PM
  • XingKing Okay one more band. Check out Internet Killed the Audio Star by the band Name. Fantastic s*** that I wrote the review for!
    July 4 10:10 PM
  • XingKing I probably should have mentioned Dillinger Escape Plan too, though they are obscenely hard to digest.
    July 4 10:05 PM
  • XingKing The Chariot, Norma Jean, Every Time I Die, Fear Before, The Number 12, Architects. Those are some of the better ones. Not a lot of bands live up to Botch or Converge though, so it can be tricky finding bands of similar quality. The Chariot is one of my favorite bands though and Norma's new record was my #2 for 2013
    July 4 10:03 PM
  • XingKing The only problem with that is you aren't going to find a whole lot of bands who can match their quality :p
    July 4 04:17 AM
  • Rowan5215 yaay a rowan review whew http://www.sputnikmusic.com/review/63098/Aaron-West-and-The-Roaring-Twenties-We-Dont-Have-Each-Other/
    July 4 02:21 AM
  • XingKing I'd say Beecher has more of a cleaner post hardcore sound compared to other mathcore bands but that also makes them stand out
    July 4 01:38 AM
  • XingKing I've never used Spotify but their music literally doesn't exist on any file sharing sites or other streaming services. I only found their stuff because of soulseek, otherwise I woulda bought them. They are definitely similar but Botch and Converge are waaaay dissonant and ****ing crazy
    July 4 01:37 AM
  • XingKing It is definitely superb. It's a shame they don't get more recognition, though their music not existing online is probably to blame
    July 4 01:04 AM
  • Atari oh and what concert you going to?
    July 3 04:21 PM
  • Atari i'm a fan of all things zelda but you mentioning gorons gave me that extra push to actually stop being lazy and check the game out ;) to be honest my wife and i are just planning on having a relaxing 3 day weekend - nothing crazy planned but should be nice to get some down time from life.
    July 3 04:20 PM
  • Atari sup dude? any wild plans for the 4th? if it seemed like i was being sarcastic or short with you before it's prolly just cause i've been busy lately. I'm not sarcastic i mean come on i'm not Calc lol
    July 3 11:54 AM
  • Atari I wasn't being sarcastic at all lol. Gorons are the s*** :D
    July 2 10:25 PM
  • thelastsignal hey man, I dig it! :) ever heard of darkest hour?
    July 2 12:16 PM
  • Atari gorons you say? well damn now i HAVE to check it out. thanks for the heads up buddy
    July 2 12:13 PM
  • Atari Hmmm. So are the enemies related to the land of hyrule as well? ;)
    July 1 10:43 PM
  • Atari that's cool man. don't think i've ever actually played a dynasty warriors game though lol
    July 1 06:39 PM
  • Atari hey man, i haven't really been paying attention to hyrule warriors for whatever reason. Isn't it a fighting game?
    July 1 01:03 PM
  • thelastsignal No but I have heard of them before. Are they worth checking out?
    June 28 04:53 PM
  • Atari Hey man i know i'm slow, but i just realize ecnal is lance backwards lol ;)
    June 27 11:39 PM
  • thelastsignal Hey man, sorry about that. I deactivated it for a little bit. I have had a rough few weeks, and didn't want the pressure of social media for awhile. I will reactivate it later on, but my mental health has been suffering.
    June 27 09:08 AM
  • thelastsignal Yeah, man! Production-quality isn't make or break for me if the album has redeeming qualities to it. There is a nostalgia factor to early AOF stuff anyway, which I'm sure blinds me to it to a certain extent. I much prefer Watch Out! (it's a 5 for me), but it's honestly better than most of Crisis for me.
    June 24 02:34 PM
  • thelastsignal Eh, well they are both great in their own right. I flip-flop between which I think is better all the time. Personal Journals is more personal (for lack of a better word) throughout, and both albums can get pretty dark. I think I like the beats better on Distrust, and his voice is a little more weathered and unique-sounding, but the lyricism is much better on Personal Journals.
    June 23 08:56 AM
  • thelastsignal Well, their stuff got progressively worse as time went on. I still maintain that their stuff is great though.
    June 21 03:45 PM
  • thelastsignal People will tell you differently, but The Antimother would be the best Norma Jean for you to try out first. It's the most melodic, and is definitely the most dynamic. I would start with Obsession, Vanity, or Best of by Eighteen Visions. The first two of those are more post hardcore-based, and the Best Of is a TON more spastic. If you end up liking Best Of, also check out Until the Ink Runs Out.
    June 20 08:02 AM
  • thelastsignal PTW are one of my favorites; hopesfall are good as well. I know you've checked them out. Also, you should check out Norma Jean and old Eighteen Visions (which is awesome chaotic hardcore).
    June 19 01:32 PM
  • thelastsignal ooh, cool man. what bands have you been digging? I have plenty of recs.
    June 18 12:42 PM
  • thelastsignal Hey buddy, how goes it?
    June 17 08:50 AM
  • Mongi123 Just go to bandcamp
    June 8 10:13 PM
  • Mongi123 Sup man, first of all nice rating for TITW :D and also you should try my dig Spider Island. It's by our very own CrownOfMagnets too! It's like a cool combo of Porcupine Tree and Rush.
    June 8 06:23 PM
  • scottpilgrim10 Awesome avatar.
    May 31 12:05 AM
  • Mongi123 Rev is up dude!
    May 8 11:48 AM
  • XingKing I think there are multiple artist entries for that album in the database but two of them have like ten votes
    May 7 06:53 PM
  • XingKing Hell yeah. It's a killer album. Check this out too http://youtu.be/2PyCET3_X5E
    May 7 06:25 PM
  • XingKing Did you check out Run the Jewels self titled? https://www.youtube.com/watch?v=IEmw5WXtkq4
    May 7 03:16 PM
  • XingKing Not really but I am down to give something a listen if you've got a rec for me!
    May 7 12:49 PM
  • Mongi123 I know! I was so surprised too but I shall let you know. Maybe tomorrow or Thursday. I'm sick so prob call out of work again tomorrow and I'll prob finish it haha
    May 6 08:39 PM
  • Mongi123 Yo man, noticed that The End of the Beginning doesn't have a rev so I'm doing a write up for it. I'm really loving this album. So different.
    May 6 08:05 PM
  • Brostep a little bit. not as good as ATOS obviously but goldfish is still a jam at least
    May 5 04:07 PM
  • Mongi123 Yea definitely. Violent/bright is still one of the best post rock albums I've heard though.
    May 2 09:58 AM
  • Mongi123 God Is An Astronaut's debut is awesome! It's much more focused on the electronic aspect I like it.
    May 1 08:25 PM
  • Mongi123 https://www.youtube.com/watch?v=Xud57CTAR2g Yo man try this 10 Years song. One of my favs off the album.
    April 18 02:52 PM
  • dannyboy89 Dude, just wanted to drop by to say that I'm not the biggest fan of Rated R either. I just think the 2nd half is poorly pieced together when compared to how solid the 1st one is. In the Fade is a pretty cool song though. Also, I find ItILMH to be a boring closer. Overall, I just think Rated R was a bump in the road for QotSA in some ways. I think Josh's songwriting matured by leaps and bounds after that.
    April 17 01:40 PM
  • Mongi123 Twinge is mesmerizing as hell, Pete's vocals are fantastic on it. And Under The Knife is pretty intense.
    April 15 12:10 AM
  • Mongi123 Enjoyed La Gargola I see?
    April 14 11:33 PM
  • Rowan5215 Dunno, just got bored of listening to them. They have some great melodies and vocals but their songs aren't really anything special and there were just better bands out there.
    April 14 01:37 AM
  • Rowan5215 Yeah man In The Room Up There is amazing, rip the band
    April 12 07:33 PM
  • Rowan5215 I am the Australian guru! You assumed half-correctly.
    April 11 09:03 PM
  • Mongi123 Hey man check my latest. I did GIAA's self titled.
    April 11 10:38 AM
  • Rowan5215 That's cool. I used to love them back in the day but I've gotten over them now I have to say. But you can check my Ground Dweller review from like 3 years ago for a laugh/cringe.
    April 10 12:10 AM
  • Mongi123 Not really sure, but I guess its inevitable for the more complex albums to get rated higher. Sometimes I prefer the simpler more straight forward stuff like this. I can just throw it on without havin to be in the mood for it xD
    April 7 08:59 PM
  • Mongi123 Hmm ok. It seems like this site is scared to rate simpler post rock highly. GIAA is superb from what I've heard so far. With the exception of origins.
    April 7 10:19 AM
  • Mongi123 I wanna finish off their discography so I'll get to it. What's different about it?
    April 6 09:51 PM
  • Mongi123 http://www.youtube.com/watch?v=N_MNm6gk7Cs Try this one actually. One of my favorites off the s/t.
    April 6 07:38 PM
  • Mongi123 It's awesome. Kinda like violent/bright but it's still pretty sweet and beautiful. One of those cases where if the "if it ain't broke, don't fix it" things actually works.
    April 4 10:27 PM
  • Mongi123 Gave God Is An Astronaut's s/t some listens today. It was awesome. Providing a nice spacey vibe while playing Super Mario Galaxy 2 haha
    April 4 07:01 PM
  • Mongi123 That's kinda the point to it though at least to me. The fact that it's just one person doing it is astounding and the slower parts are goddamn beautiful.
    March 27 02:29 PM
  • Mongi123 Haha in all seriousness I've been listening to The Discovery a lot for the past couple of days and it clicked hard. Like 5 clicked. The way it builds and builds is amazing.
    March 27 12:53 PM
  • Mongi123 Expect a nice little surprise for my next rev bro haha
    March 27 10:44 AM
  • Mongi123 Sweet I'm prob gonna check them out this week
    March 25 07:56 PM
  • Mongi123 That was really good man! I've always wanted to see what they sounded like but always forgot haha
    March 24 07:21 PM
  • Mongi123 Sup bro. Just wondering: You think I would like Scale The Summit? I see you listen to them a lot.
    March 24 05:40 PM
  • Atari not sure yet haha prolly just a review or maybe a "band to look out for" or whatever. I think he has a section for that
    March 21 03:14 PM
  • Atari Right on just curious. Yeah mark's a good guy so I figured id help him out but my time has been limited lately as well :3
    March 20 08:35 PM
  • Atari just plugging along in this thing they call life lol. I'm thinking of posting something on mark's site here pretty soon. You been active at all on there?
    March 20 07:54 PM
  • Atari sup man? just dropping by to say hi
    March 20 05:13 PM
  • Rowan5215 http://www.sputnikmusic.com/review/61482/The-Receiving-End-of-Sirens-Between-the-Heart-and-the-Synapse/ new review check it
    March 17 07:13 AM
  • XingKing That was a pretty sweet song. The vocals were a bit iffy but I liked the progression of the song throughout. The harsh vocals really reminded me of Architects' first vocalist
    February 20 05:02 PM
  • Omaha Hey man, glad you liked that CHON song! I'm set to interview them at a show next week. =]
    February 17 11:15 PM
  • thelastsignal hey duuude, mind checking out my Crosses review? I would love some feedback on it.
    February 17 11:46 AM
  • LordePots Dude nice! Stoked u like it. And yeah, in the library of horrific events by johnny truant is probably my favorite metalcore album ever, deffs recommend it
    February 16 06:28 PM
  • XingKing It really could do with a remaster because it sounds like doodoo. I'll try to remember to check out that band sometime. Jamming Suck Out the Poison right now, just for you bebe!
    February 16 02:11 AM
  • XingKing I've heard all of their albums but I honestly can't remember anything but the album I rated. I'll give it a try. Yeah, that Alexis album does have pretty s***tastic production quality but the riffs are so tasty. Beecher is awesome but I've never heard the other band
    February 16 02:05 AM
  • XingKing It's incredibly boring and uninspired to me and I honestly can't see why people like it. Maybe I should jam it again? Also, I decided I like Alexisonfire's first album!
    February 16 01:49 AM
  • XingKing I am a hard man to please too! I will most certainly be checking out the other albums too!
    February 15 03:01 AM
  • XingKing Just jammed Zozobra's newest EP and Daddy likes!!
    February 15 12:49 AM
  • silentstar Just wanted to report in and say that I've checked out No Matter How Narrow and it's awesome. You should get started on Varuna btw - totally different album but it's great. Check out Grounded I Am Traveling Light
    February 13 11:40 PM
  • Atari Haha thanks man. That's pretty cool what Omaha's doing so I'm gonna see if I can't get some more feedback ;)
    February 13 02:58 PM
  • Atari I don't know lol. I actually tried to switch things up a bit on my last 2 reviews but maybe my reviews are just too straight forward to be considered staff quality. I'm not butthurt about it though, even if I just stay contributor there are always those certain individuals who are supportive and (hopefully) enjoy my reviews haha
    February 13 02:45 PM
  • Atari Yeah I applied for staff towards the end. According to some staff I'm just not where I need to be yet in terms of quality/having a distinct voice.
    February 13 02:27 PM
  • Atari Well he could have changed his mind too since he didn't make contributor. Although I feel if he stuck around these parts and reviewed some more new releases he'd be a shoe-in. I feel bad for not writing anything for his site, but with 101 reviews on sput I feel invested here at this point lol
    February 13 02:15 PM
  • Atari I'm confused cause he told me the other day he was just gonna review on sputnik from now on lol.
    February 13 01:54 PM
  • Atari Their vocals* lol. They're not that well-known around here so it would be cool to get them some more exposure. What about you? you planning on reviewing anything anytime soon?
    February 13 01:44 PM
  • Atari The new album by The Hotelier (formerly known as The Hotel Year). They're vocals are probably hit-or miss for some people but i love them. If you're interested you should google The Hotelier - Your Deep Rest. (t's one of their new songs and it's about suicide or death or something man it hits hard
    February 13 01:43 PM
  • Atari No i haven't been to a lot of concerts to be honest but I'd be cool to see them live. And yeah, I've had songs from Cult stuck in my head the last couple days. I don't know how much of a grower it is, it instantly sounds like I expected it to in a way...but it has some of the slickest guitar-work they've done. I probably like it more than killing time but definitely not as much as the walking wounded. Probably won't review it though..there's another album coming out I'm digging more
    February 13 01:26 PM
  • LordePots do it man, you wont often spot me rec'ing metalcore type stuff since i dont listen to the genre anymore but there are a couple bands including beecher that i stil will rep hard. johnny truant too.
    February 12 02:00 AM
  • Atari bumped to 3.5 haha. The guitar-work is pretty sweet
    February 12 01:56 AM
  • Atari The walking wounded rules pretty hard compared to their last two IMO. Gonna give the new album another go soon though
    February 11 08:53 PM
  • Atari hopefully it will grow on me, but it's just another bayside album lol doesn't really do anything new or exciting.
    February 11 07:43 PM
  • Atari i spun the new bayside 3 times today. it's not bad, but a little underwhelming. Might review it if i find the right words though
    February 11 07:36 PM
  • LordePots ongoing concept aint bad at all
    February 11 03:37 PM
  • Atari Sweet thanks dude :)
    February 10 09:55 PM
  • XingKing I also have Jupiter. They are my friend's favorite band so I decided to slowly go through their discog but I've only made it to those two records so far
    February 9 12:04 AM
  • Futures I hope it is for new music!
    February 8 01:53 AM
  • Futures No idea but they have been teasing it on facebook. So excited. They are probably my favorite band. Listened to them so much in high school.
    February 8 01:52 AM
  • Futures Yeah they had a ton of lineup issues. I do enjoy the Keech albums more as well. I think Attack of the Wolfking is there best effort as well. They might be reuniting soon which would be awesome. Interesting to see what lineup they will come back with. If it is it will be with Jimmy on vocals it appears.
    February 8 01:36 AM
  • Futures Yeah I agree on that part. Didn't dig there other albums as much?
    February 8 01:18 AM
  • Futures You are pretty awesome for giving Attack of the Wolfking a 4
    February 7 10:55 PM
  • Mongi123 Oh sweet. And damn, that instrumental track is beautiful. Try out Beware too. It's darking and ominous as hell but one of their best. Idk deftones aren't for everyone. His voice gets to some people and they're pretty intense but they've grown to be one of my fav bands.
    February 6 04:31 PM
  • Mongi123 Oh sweet. I believe that was how shelter was. It was basically all Neige with a drummer. Talented dude. Maybe I'll give that a go too.
    February 2 12:44 PM
  • Mongi123 That kinda sounds like balmorhea in a nutshell haha. You might like that one then.
    February 2 08:09 AM
  • Mongi123 No sir I have not. They a good post rock band?
    February 2 02:10 AM
  • Mongi123 Try Hole In The Earth, What happened To You, Sextape, Entombed, and beauty school. These songs are the tones at their best IMO. What happened to you is so beautiful.
    February 2 01:57 AM
  • Mongi123 Well chinos voice took some getting used to but I love it now its so unique. As for their sound, I would an example because some songs are loud and intense, some are atmospheric and some are just downright beautiful.
    February 2 01:52 AM

You have to be logged in to post a comment Login | Create a Profile

FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy