Havey
You Are My Everlovin\'
User

Soundoffs 26
News Articles 1
Band Edits + Tags 1,540
Album Edits 1,696

Album Ratings 5103
Objectivity 85%

Last Active 05-16-14 8:53 am
Joined 06-02-12

Forum Posts 45
Review Comments 9,617

shoutbox » all posts 
  • Skull917 this will certainly occupy my time for quite a while. thanks
    July 25 08:36 PM
  • Skull917 True, factors such as mood, knowledge, experience, place, equipment, your state of mind, even physical condition play a part. With the memory I can understand dealing with facts and general information but art just won't be very clear for long since you experience it, atleast for me, I have to go through it to refresh that. You are alright though, and since you were nagging me about Scaruffi, do you have any other sources for relatively good music?
    July 23 06:14 PM
  • Skull917 of course but unless you were writing them down carrying all of them over accurately would be quite a feat
    July 23 04:28 PM
  • Skull917 how did you get through 5100 album in 2 years ?
    July 23 04:13 PM
  • treeqt. le oopps face http://i.imgur.com/IiBOsL2.png
    July 23 02:40 PM
  • GrandpaSeth3000 Ask any metal fan in the world and they'll tell you there's no band quite like Opeth. Since 1990, Opeth (Stockholm, Sweden)has been writing some of the most unique and extreme progressive metal ever created. With roots spanning from death metalto jazz and 70's progressive, Opeth is an extreme act like no other. Mikael Akerfeldt's voice shifts between the most soothingclean singing ever heard and the most menacing death metal growls this side of the threshold of hell.
    July 18 03:44 PM
  • sixdegrees lol he actually d e l e t e d the list
    July 10 08:29 PM
  • hehephones the motifs???? yes sure!
    July 10 03:04 AM
  • oltnabrick https://rateyourmusic.com/list/sharpedges/journey_through_2014/ str8 jackd
    July 9 05:36 PM
  • treeqt. it's a great feel
    July 9 08:08 AM
  • VermTheNedSlayer You are a djentelman ? Hhahahahhahahahahahahahahahahhahahahahah
    July 9 01:04 AM
  • ShitsofRain like being one of your 5s
    July 8 07:35 PM
  • hehephones Tuning in the cross paths album now!!!!! now on the track #2 soooooooo cute! I mean raw but not too raw but cute... and pretty. thank you for recommening me this! yes dolly mixture rules! but I think this too similarly rules too
    July 8 03:00 PM
  • hehephones Ok dear!!! I'm searching that now! ps: I call you dear because I'm heterosexual enough to be sensationalized by your profile picture whoever she is, ihihihihihi good good
    July 8 02:52 PM
  • hehephones Hello there! cute digging... ! would follow your rating. Iiiiii
    July 8 02:48 PM
  • VermTheNedSlayer Sup havey, you should stop derpin and start djentin, djent rapes jason derulo
    July 8 09:15 AM
  • oltnabrick Try one song, you never know.
    July 6 11:21 PM
  • treeqt. it is true
    July 1 06:38 AM
  • Havey horrible shoutbox
    July 1 06:12 AM
  • YankeeDudel sorry i only associate with post-extremewallscratchcore fans
    June 30 06:55 PM
  • Pheromone are you still emotional about the list man? :( x
    June 30 12:20 PM
  • Pheromone sorry to hear :(
    June 30 12:12 PM
  • Pheromone are you aware of the deletion of your humorous list ~ ??~ ~ ??~
    June 30 07:27 AM
  • YakNips okay thanks!
    June 29 02:54 PM
  • oltnabrick (o_*)
    June 29 12:42 PM
  • YakNips Hm I listened to that Kleistwahr album, since you recd me that Jakob Ullman album a while back and I thought it was extremely interesting and it kind of just clicked immediately with me, I know they're not at all similar but I was hoping since a lot of music you like is so out there (at least for me) that Myth would blow my mind in a similar way but it didn't quite click with me. Should I try some more listens or do you think it's just not for me?
    June 28 10:02 PM
  • Phlegm ... 8 hours spent dreaming of you ...
    June 27 06:52 PM
  • treeqt. probably gotd because it's a mix or something
    June 27 11:37 AM
  • Cygnatti actually found a download of it too! :D
    June 26 05:50 PM
  • Cygnatti no don't do it! D:
    June 26 05:48 PM
  • Cygnatti :o is it pop??
    June 26 05:20 PM
  • mindleviticus Almost at 5000!!!!!! =D HOORAY
    June 17 09:35 AM
  • ethos sm0k http://youtu.be/k5NeBuhB6GQ
    June 15 05:40 AM
  • Chortles yeee it was triadic memories, it was more of a passing listen though so i definitely need to jam it more. i'll def check the others too, thanks pal
    June 14 08:12 PM
  • Chortles listening to morton feldman for the first time rn but i think i am ~haunted~ now help me
    June 14 03:12 PM
  • oltnabrick Recent Tracks:Green Day Basket Case Green Day Take Back In Flames March to the Shore Linkin Park The Catalyst Linkin Park Waiting for the End Morton Feldman II Morton Feldman I Opeth Den ständiga resan Opeth Bridge of Sighs Opeth Derelict Herds
    June 8 10:54 PM
  • treeqt. it is a well known fact that the average korean girl's skin is incapable of producing less-than-4.0/5.0 sounds
    June 8 12:50 PM
  • treeqt. you're gonna jam new per i assume so please tell me if you find it on soulseek arigato~~
    June 7 02:06 PM
  • Phlegm hope you're o k
    June 6 08:05 PM
  • Inhalation3 I have, :) I think it is better than the last; opinions?
    June 6 12:50 PM
  • CaptainDooRight am pm - too much good stuff - will check - hi btw-smh
    June 6 12:25 PM
  • ethos a'OWWWWWWWWWWWWW ke ke be boo *GOOD GOD* ... *SEX MACHINE* wah wah woo woo niggie key boo YOOO YAYYYYYYYY omfg the AHHHHHHyiyiyi urges are COMING BACK
    June 5 06:51 PM
  • FourthReich trees
    June 4 01:11 PM
  • oltnabrick there's a new balloon journey tape. have you listened to it yet? http://turmericmagnitudes.bandcamp.com/album/balloon-journey-2
    June 2 10:37 AM
  • treeqt. word up
    May 30 10:59 PM
  • treeqt. imagine actually being 24
    May 30 10:47 AM
  • ethos dude let's have a joanna newsom marathon ^__^
    May 29 06:16 PM
  • ethos i saved something special 4 u (; http://youtu.be/cDMhlvbOFaM
    May 29 06:14 PM
  • Inhalation3 thank you for your empathy
    May 29 05:45 PM
  • Inhalation3 Do u know what i loathe the most. Right, imagine this. You want to comment 'NO' or 'PLS' but then this stupid ass statement comes up 'Your comment is too short.' That annoys me so damn much, its unbelievable. Its nearly as annoying as that Norton internet security dog.
    May 28 06:15 PM
  • MisterTornado i own it on waxx, yet... haven't listened to it. at all. not even digitally. i have no idea why. hmm. *Rapidash uses ~ Fissure ~ One-Hit-KO's diglett - - - Arcanine uses ~ Roar ~ flees from battle*
    May 28 01:58 AM
  • treeqt. that was ****ing weird
    May 28 01:05 AM
  • Inhalation3 My friend, one must know what is on one's mind before one knows another
    May 26 07:33 PM
  • Inhalation3 even more so, hmmm
    May 26 07:29 PM
  • Inhalation3 very interesting
    May 26 07:26 PM
  • treeqt. is cello things. don't know what to compare to but it's recommended and apparently ~rocks hard~
    May 23 11:41 AM
  • treeqt. ugh i rec'd it on the ryms
    May 23 12:14 AM
  • treeqt. talkin bout 2008 and not recommending https://rateyourmusic.com/release/album/???/???__san_sheng_shi_/ you don goofd
    May 23 12:13 AM
  • treeqt. simmer down young one you wouldn't understand music like a 40 year old
    May 22 08:36 PM
  • cinaedus hey my main man listen to my new album when u get the chance ethie likes it a lot ( ?° ???°)
    May 22 07:23 PM
  • ethos that 4.5 on dez anos despos though X) it's a game changer for sure but not sure how much yet for me. have the feeling this is the type of bossa nova album that's just going to keep growing with time the more i become acquainted with the melodies and tunes, it's sitting at a real weird spot right now for me cause it hasn't hit HARD off the bat like most of these type of jams do but has got me even more excited for that exact reason
    May 20 06:34 PM
  • ethos lmao, we'll see. i'm not huge on rating things i don't like anymore and never really have been to begin with, i'd rather let people know what stuff impacts me on a positive rather than slaughtering an attempt to create music and offending (lol) fans who dig it. that psyched3D brazil bro release rules for sure though from what i've heard (need to give it another listen soon). speaking of which.. ugh they locked up a certain account under a similar name recently ;~; RIP
    May 20 06:27 PM
  • oltnabrick do you like sun ra?
    May 19 05:09 PM
  • treeqt. violin in general because why listen to violin when you can listen to cello instead
    May 17 11:31 PM
  • treeqt. that's not solo violin though. haven't listened to too much solo violin so that one might just win me over
    May 17 10:54 PM
  • treeqt. haven't fallen in love with it yet
    May 17 10:37 PM
  • treeqt. will do but violin doe
    May 17 10:29 PM
  • ethos hello!!!! dude yeah i found it i haven't jammed it yet though, just cause i've been digging brazil tunes a lot lately.. idk what's even being said but they've got it going on o.0 joao's still king for sure but i'm hoping to run into something that contests his self titled - appreciate everything though for REAL thanks again, da drought is most definitely over time for da carter III
    May 16 09:44 PM
  • ethos alright, so i swiped pretty much everything you dished out/i've just been jumping into each one at random and i gotta say based off of what i've heard... YOU HOOKED ME UP WITH THAT GOOD MY NIGGA, s***TT thanks again man omfg happiest ever right now this will woop my ass for a good few days woop woop i'm about to steal gyedu ambolley out of your basement and put him in my own
    May 12 04:03 AM
  • ethos A. G. Cook Tank Mix (: lol nah jk (kind of) but idk man i started scrolling through my library and listening to random things after posting all that/starting thinking about froggies then talking to friends aka sickpriest aka flareguns all night on steam also claud on facebook while listening to MUSIC OF AFREAKAH and b00m
    May 11 03:46 PM
  • treeqt. acquired that (and then some)
    May 11 01:06 PM
  • ethos yessssssssssss, i fixed it last night but this was even better to log into. THANKS
    May 11 12:42 PM
  • treeqt. link me the rym of that release pls i gotta acquire
    May 11 12:12 PM
  • ethos em out of is like AHHHHHHHHHHH. it's SPRING why are people being such niggas -_- smh. don't worry im not going ghost im not ever hitting GiaNXGX levels but god damn **** this ****ing s*** aosdfopdaksf poaskf smh smh smh i just vented hard all across ur wall and wow gay but idgaf also hi how are u btw entranced is lmao idk what to even make of it yet, it wore off quick. kinda dj yo-yo dieting trance/industrial vibe though, lots of energy which was cool to find compared to the usual vibe
    May 10 07:46 PM
  • ethos god, and sputnik's community has just been so s*** lately. i look on the front page and see "what are your most hated bands" or "do any new users (under 3 years) not suck" then start thinking to myself like what the **** has happened. i mean yeah it's the internet and we're gonna find this kind of pessimistic attitude anywhere but it never used to be like this. on top of all that a few of my friends have been in like NEAR suicide wah wah life suxx mode and coping/talking to them trying to ease
    May 10 07:41 PM
  • ethos reflective/secluded mood lately. all i listen to is a paper doll's whisper of spring, anima and like idk pretty much all my 5s. i need new music that kicks my ass badly. like so so so badly or im gonna jump out a window (jk lol) but yeah. i wanna head into more classical or **** i don't even know. i don't normally ask for recs but you're the people's champ and all (still) and ily so PLEASE throw me something that may just get my gay taco ass moving. i've never hit this kind of drought before :\
    May 10 07:35 PM
  • ethos down from kate bush/animal collective to arthur russell/vladislav/messiaen and it's so cool cause i've NEVER known anyone personally who's this open and willing to just listen to things and enjoy it for what it is/establish their own opinion on it. like just relaying thoughts and hearing feedback from someone who doesn't normally go hardcore insane on the listening grind is so refreshing to me lol. i'm having more fun giving her stuff than hearing things myself. i've been caught in just some mad
    May 10 07:31 PM
  • ethos as though i need to find something new and engaging quick. i've been listening to so so so much music lately, like relentlessly scavenging through stuff nonstop all day for the past week or two - and i found irrlicht/cam'ron/untranced (which wore off a lot on repeated listens) but idk man nothing's making me do a 180 like it used to. i recently made a friend and she's suuper cool with just hearing new stuff, like i've shown her so many albums within the past week or so im talking all the way
    May 10 07:28 PM
  • ethos some strange music vortex where if i go back and listen to something i once was absolutely obsessed by at a younger age - it just feels so transparent (?) idk. best way i can describe it is like maybe visiting a house you lived in as a child or walking the streets of an old neighborhood. the memories of being enthralled/living within it all are still there, but they can't be recaptured again - the old friends aren't within the same door you used to knock on. im not pissed or even sad, but i feel
    May 10 07:24 PM
  • ethos just something so specific about the mood it kinda held and the personality/attitude i gave out back when i found it 3 or so years ago that somehow cemented itself within me to carry up until now. like, man.. there's so many albums that have this effect on me (which is why you can prob recall me 5'ing EVERYTHING back in the day) but lately everything doesn't affirm/relate like it once used to. yeah, i mean im getting enjoyment back out of it but for the past three weeks or so i've been caught in
    May 10 07:17 PM
  • ethos it's so great, almost as if had you not listened to it on that particular moment in your music jamming life it wouldn't have presented itself to you in the truly proper/natural way it's capable of. speaking of which, like.. take for instance something you find WAYYYY back when you're young (i.e for me Jeff Buckley's Grace). i'm almost entirely sure that had i found that album around now i probably would have just fairly enjoyed it and passed it on to sift through something else, but there was
    May 10 07:13 PM
  • ethos ugh i had like a whole paragraph written out lmao but i lost it somehow. anyways, yeah.. exactly. you can't force those kind of listens and they really make all the difference. like i love when you just kind of "know" when THAT album's gonna make a huge impact - especially in releases more along the lines of Irrlicht, you get into that kind of languid/sleepy feeling (which can't be forced) and nothing else seems as though it will latch on as hard as those kind of releases will.
    May 10 07:09 PM
  • ethos first listen was late at night outside/under a tree at like 1 AM drifting off into sleep lmao, had NO idea what to expect before heading into it. can't even remember how i even came across it. other than the treble being super sharp on certain areas and for a moment or two waking me out of my sleep to think - "WTF did i just listened to??" (which i can't complain about now cause idk it kinda fits the mood) the song was near perfect
    May 8 01:48 PM
  • ethos i'm skeptical about pulling out this card already (i hope you don't take offense), but that first song may even out-transcend every single one of your field recordings :X and we all know how hard GiaNXGX and you were chilling in that improv/spiritual realm alley on that Erstlive '77 split
    May 8 01:31 PM
  • ethos LOL
    May 7 02:40 PM
  • Inhalation3 Do u even Gregory Porter? If not listen to it. Unless you dont like jazz...
    May 4 12:04 PM
  • Inhalation3 Everything about that album is perfect. The lyrics, production; McCracken's vocal ability! Maybe, you need to re- listen.
    May 3 02:02 PM
  • ethos dude idk what the **** is going on but this might be his spookiest sighting yet, i'm packing heat now this rascal is looking too shifty, stay safe. oh and don't be sad froggies are still the best (: they rule!!! (ghost boy is the worst he drools -_-)
    May 2 06:00 PM
  • Havey no!! :(
    May 2 10:51 AM
  • frogs are ****ing retarded
    May 2 09:29 AM
  • ethos aw froggie
    May 1 07:33 PM
  • GrandpaSeth3000 I'm going to let you in on a little secret. Every day, once a day, give yourself a present. Don't plan it. Don't wait for it. Just let it happen. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot black coffee. - gs3k
    April 30 11:41 PM
  • Inhalation3 The Used- 1.5? Can you justify that? The Used- s/t is one of the best albums ever made, so...
    April 27 08:12 AM
  • MisterTornado got his funeral tommorow, better believe im bringing a boombox and will blast 04 **** Dat Nigga.mp3
    April 26 07:31 PM
  • MisterTornado "dam this mr wind guy better calm down before he make a mistake and get himself got"
    April 26 07:16 PM
  • MisterTornado I hear people raving about that (one guy had the audacity to compare ferraro's "most prescient gestures towards postmodern kitchen-sink pop seem dated by comparison") when really the song is just a chopped bubblegum vocal with the same kind of instrumental the Night Slugs and Fade To Mind roster has been playing with for years. It's just annoying and a novelty at best (same goes for Sophie's Blipp, which is at least listenable). Ok I'm gonna go die now ~
    April 26 02:32 PM
  • treeqt. i'm not familiar with any german schlager. it's not really a thing these days except for old people.
    April 26 09:02 AM
  • GrandpaSeth3000 shhhh my little Havey, don't say a word.
    April 25 05:26 PM
  • ethos i've failed, rip GiaNXGX :'(
    April 23 05:29 PM
  • ethos i'll re-upload it sometime tonight/tomorrow, yeah that was dumb in hindsight. i don't wanna draw attention though cause idk actually wait idc - should i allow comments?? or just let it sit there for someone to come across in their free time?? did you get a chance to read the paper dolls whisper/myth ...fuks?
    April 22 06:23 PM
  • ethos nah lmao i wouldn't have put em up if i was ASHAMED of course i know people are gonna imply/judge that i am but hmm when have i ever cared?? deleting that was spur of the moment supreme stupidity trolling w/ friends and i kinda regret it cause if people do like reading it then damn i stripped it away but whatever no looking back who gives a s*** about MUSIC TALK anyways. i am thinking of putting some of those up as reviews :X but yeah, that was so much fun to write/come to terms with WOOP WOOP
    April 22 05:46 PM
  • treeqt. at least he tries 8 ()
    April 22 04:13 PM
  • ethos basically idk i was being stupid while my friend was over and we decided it would be funny if we d[eleted it so i did
    April 22 03:56 PM
  • ethos HHHUEUHUEUHAUHAUHUHEUHAUHUAHUAHUAHUHAhehehehehh
    April 22 03:54 PM
  • ethos queres holds one of the few interesting moments within the first half, but it just reminds me of like weaker/imitated ideas they had going on darkness, oh hell. still haven't had the will to make it to the second half yet :'( but yeah idk lol it's probably gonna wind up being a 3, it's not BAD but it's pretty upsetting for me (so far). something's strange in the production too, it's not as aggressive idk might have to do with drums, not knowledgeable in that and i rarely care but here it matters
    April 20 07:56 PM
  • ethos probably just being a massive tryhard though, i expect a lot out of them.. they rocked too hard on never born, never dead!
    April 20 07:38 PM
  • ethos i'll give it more of a chance and get back to you on why i dislike it though, this reminds me of when animal collective released centipede hz and i felt like an outcast within close circles cause i couldn't get behind it.. plus it was my first concert experience as well so i tried so hard to get into the music lol. four or five months later i accepted hz for what it was/it grew on me, and anco became my fav band as i explored further down their discog. who knows what holy vacants will bring!
    April 20 07:26 PM
  • ethos i can't get into it at all and it kinda sucks cause i've been looking forward to this release :\ feel as trophy scars releases sub 25 min EPs for a reason, not much is grabbing my attention.. pretty much just forcing myself to listen because of the name and anticipation. we'll see how it goes though, i just like to be honest with my enjoyment of something before jumping the gun and pitching out 5s like it's nobodies business. release is missing "something" defining for me within the band, weird
    April 20 07:26 PM
  • MisterTornado OH. thank you for the analysis lord gs ~
    April 15 08:56 PM
  • ethos LOL dude im not even kidding i lost like 29 entries somehow saving/trying to compile it so it wouldn't get lost but i had a backup file THANK GOD so i fixed everything but guided by voice's bee thousand which is super easy to redo. ROUND 2 GOGOGO
    April 15 01:36 PM
  • MisterTornado what in the world is this
    April 15 06:44 AM
  • MisterTornado speaking of the lonesome west, here's a must listen - http://scissortail.bandcamp.com/album/the-hired-hand
    April 15 04:52 AM
  • MisterTornado legendary sputstern ranger
    April 15 04:49 AM
  • ethos oh wow that's good lol wtf you're not retarded and yeah i haven't listened to them yet (downloaded) but im real excited to hear them, i think you'll enjoy Kleistwahr's entry.. it's longer than prob 2 "average" lengthed reviews :'( idk why i write so much prob cause i can type pretty fast
    April 14 09:37 PM
  • ethos not even kidding i had it all done but when i submitted i forgot to do it in reverse order - the list is disgustingly long. uploading it to this site took 20 seconds alone. idk i think i got out of hand LOL you can barely ever see some album cover's art when scrolling near the end. it took me like 40 mins to copy and paste everything, im gonna do it again either tonight or early tomorrow... that was kinda mind numbing.. this is crazy but im no bitch
    April 14 09:27 PM
  • ethos hooOOOooOOLYYYYYY shIIiI**TTT ok ok i'm on that and dw it'll be released soon i just gotta make SURE im happy w/ it cause i want people to check out those two mainly the most. problem lies in like the fact that i enjoy nearly every second of both of them. i feel like i basically just wrote night shift out word for word and that's not cool and then peach orchard is just so intense on some of the songs that i can't keep up/properly express what's going on - gonna try again x)
    April 14 11:13 AM
  • ethos it's done but im going to edit over/release it tomorrow morning. i dont like half of the peach orchard or most of the night shift at all so i'll see what i can do to fix that, btw lol i have a problem: Words 79839 Characters: 447492 Sentences 4111 - surprisingly my 5s were some of the most difficult to write out despite my love, but im super content with almost every one. we'll see how sputnik takes this.. idk how to even react looking at it :X but it's definitely fun so hope it helps/goes well
    April 14 04:13 AM
  • GrandpaSeth3000 You get first comment if you want it!
    April 14 12:22 AM
  • GrandpaSeth3000 ok but they are like a 3.2 max and people will hate me!
    April 14 12:17 AM
  • GrandpaSeth3000 Do you really enjoy Deftones? I thought better of you, Havey.
    April 13 11:59 PM
  • ethos nah lol, i stopped that a whiiile back - never was huge on it to begin with/social thing. but YO it'll be done in sub 5 hours and im not even kidding this time. TODAY
    April 13 12:20 PM
  • MisterTornado country boy
    April 13 11:41 AM
  • sickpriest check my digs
    April 12 06:44 AM
  • treeqt. johann sebastian what a guy
    April 10 11:58 PM
  • ethos before or ELSE
    April 10 01:25 PM
  • ethos lol i love you, hmmm dude... yeah maybe (; it's real close. definitely getting there, i didn't initially reply cause i wanted to SURPRISE but lmao your comments were too good
    April 5 06:36 PM
  • MisterTornado currently digging joanna newsom ... nice a- acapella
    April 3 07:05 PM
  • MisterTornado lescalleet's fetish #smdh
    April 3 07:03 PM
  • PurpleBottle weirdddo
    April 1 04:50 PM
  • ethos i hear you loud and clear, savior of andcas. im fuxin wit' you real heavy
    March 31 01:52 PM
  • ethos LOL i thought it was funny too and nah son u know my scheme, i love 222 way 2 much (lol) but i'm not gonna sit at 2222 ratings forever cause i'm no stationary ass nigga no much longer u feel me, once ...fuk 2 is released i'll start rating again and steal ur fraud ass people's champ title right from under your feet !!! just u wait... i have something real special in store 4 u, mr. havey aka you are my ever****in\' aka borderline schizo sorta fine guthrie tits tho
    March 31 01:49 PM
  • ethos didn't get anything out of it, whole album was kinda zZzZZzz. onkyo is always hit/miss, but i'll get back to cause mood/environment is what usually factors in when i connect to it. lol, doesn't that track have something to do with a chess board - voice recordings/spliced repeated? perhaps a favorable organic moment though, lately that's been xXxch1llinxXx mad hard
    March 31 11:42 AM
  • ethos lol
    March 28 11:52 PM
  • ****in queer below
    March 28 05:16 AM
  • ShitsofRain I listen to almost every music genres in the world(all metal genre, all rock genre, some electronic music(not a lot, trying to discover some but a lot of them sound the same), 1 pop artist(Michael Jackson), and try to discover some news one... MY favorite band is Metallica followed by Dream Theatre...I dislike people listening to ONLY pop..I can live with people listening to them and listening metal and/or rock...
    March 27 05:51 PM
  • MisterTornado the arbitrary must be explored, even if it means our life becomes a michael pisaro album
    March 25 03:13 PM
  • Winesburgohio what do u call a Roman with a pubic hair in their teeth? A GLADIATOR
    March 25 04:25 AM
  • Winesburgohio does this look infected?
    March 25 03:06 AM
  • treeqt. it happened
    March 24 03:33 PM
  • LordePots yeah i like it lots, was introduced to me by a chick in my music psych class. thanks dood
    March 24 02:30 AM
  • LordePots if u do check out some roth and the mirrors and u find a dl for Bardo let me know. I can't find one and its their best album imo. would really like to have it on my pod
    March 23 11:51 PM
  • cinaedus thanks mang. thoughts on the album?
    March 23 09:33 PM
  • LordePots gabrielle roth and the mirors have song great stuff yes but also some thats a little bit too hippy dippy bulls*** for me
    March 23 09:31 PM
  • pissbore never even heard of it, sounds intriguing
    March 23 08:37 PM
  • LordePots second track wasn't doing much for me at first either but then some like horns came in or some s*** and i was like k ya this is cool. the rest of the album is a lot more trancy after the first track but it keeps it interesting im digging it
    March 23 07:47 PM
  • LordePots i just started listening to that. cant say how the whole album is quite yet but dat first song, goddamn
    March 23 07:16 PM
  • LordePots http://ravenrecording.bandcamp.com/album/one-tribe
    March 23 07:13 PM
  • treeqt. nah im not gonna include it for now
    March 23 11:21 AM
  • MisterTornado how often are you feeling a ripping tinnitus in your ear that occasionally blocks out sound completely
    March 23 01:51 AM
  • Winesburgohio The ruse is up, the secret has struggled but has inevitably revealed itself
    March 22 11:41 PM
  • treeqt. might actually do that later today. got new tea and only 2 or 3 albums to go should be doable
    March 22 01:13 PM
  • treeqt. grandads are weird lol
    March 22 12:06 PM
  • treeqt. lmao you listen to ****ing BEETHOVEN smh
    March 22 07:12 AM
  • cinaedus http://aeternatristitia.bandcamp.com/album/aeterna-tristitia
    March 22 01:54 AM
  • oltnabrick They should make artwork with a Swan on the cover
    March 22 01:03 AM
  • cinaedus 4.5 for ys, right on man
    March 21 11:21 PM
  • treeqt. well now i feel bad
    March 21 07:04 AM
  • Cygnatti I am relieved. :]
    March 20 10:29 PM
  • Hovse ofc bro i mean dude do u even Mr bingle at least?
    March 20 12:31 PM
  • treeqt. wow i need to see this
    March 19 06:49 PM
  • MisterTornado this here would make stockhausen double take
    March 19 03:06 AM
  • LordePots Aziza Brahim - Soutakdo it
    March 19 12:58 AM
  • MisterTornado too dense a catalog for HUGE fandom i know. besides, Sugar (Chipmunk Speed Up)
    March 18 10:16 PM
  • sickpriest Recent Tracks:Flo Rida Sugar (Chipmunk Speed Up)Flo Rida Sugar (Chipmunk Speed Up)Flo Rida Sugar (Chipmunk Speed Up) YESSSSSSS
    March 18 09:00 PM
  • ethos did it give you that Posium Pendasem #3 ...fuk ;~;
    March 18 12:45 PM
  • ethos Oh, and there's just one more small thing. Someone tried to kill me today.
    March 18 10:00 AM
  • MisterTornado TURNS OUT THAT WAS JUST ME BEING HAVEY
    March 18 05:03 AM
  • MisterTornado maybe if i can stop listening to deftones i could get around to reviewing it
    March 17 09:25 PM
  • ethos http://youtu.be/BOJ05mFpC4U
    March 17 07:54 PM
  • Pheromone come over to my pad for cookies and milk
    March 17 05:24 PM
  • ethos http://youtu.be/qG4rmKLmfZE time waits for noone -_-
    March 17 03:28 PM
  • LordePots u are the greatest slice of eclectic awesomeness
    March 15 05:46 PM
  • ethos **** the userbase lmao jk im just writing myth's right now hehe so y'know
    March 15 05:28 PM
  • MisterTornado yup it's fantastic, thinkin' about doing that really soon ;)
    March 15 03:46 PM
  • LordePots sall good dude what.cd has had like 90% of the ones ive looked for so far. but actually i couldnt find any Ooleya Mint Amartichitt and thats one i really wanted
    March 14 05:34 PM
  • LordePots aight, aight, me and that list are about to be spending some serious quality time together
    March 13 08:52 PM
  • treeqt. it's a sputnik rating no need to worry
    March 13 08:41 AM
  • Hovse Persona and Deftones dont go well together dude
    March 12 07:43 PM
  • treeqt. i don't like reading but i've been watching more films lately it's not even that bad
    March 12 11:17 AM
  • treeqt. no i have it's neat will listen more the real problem is i have listened to too much bach and scelsi and now everything else seems so pointless
    March 11 07:29 AM
  • treeqt. im not too impressed to be honest but then again most music is boring me as of late . _.
    March 10 07:28 PM
  • treeqt. have you listened to https://rateyourmusic.com/release/album/anne_guthrie/codiaeum_variegatum/ yet?
    March 10 10:05 AM
  • treeqt. 8 ]
    March 10 09:37 AM
  • ethos LOL nice, i'd jam w/ that nice nice
    March 9 03:51 PM
  • CaptainDooRight Instantly brightened up my morning! Thanks Havey! Those beats
    March 9 11:53 AM
  • sickpriest oh godd, every time i see that ****ing title i laugh so hard. the actual song titles are amazing too. "bootyhead," "chewable thong," "armpit" -- i have absolutely no desire to listen to it whatsoever but i might buy it off itunes anyway
    March 9 10:14 AM
  • sickpriest okay so this is like 4 months late but i finally listened to that brandon labelle album you recd me on rym and "the bogus man" is really really really good. i turned it off after that though
    March 8 11:27 PM
  • mindleviticus I don't really know what to think of it
    March 8 10:02 PM
  • Inhalation3 so u like deftones, fav album?
    March 8 04:40 PM
  • treeqt. all
    March 7 09:45 PM
  • mindleviticus i watched persona last night and it was good
    March 7 12:27 PM
  • ethos no pressure, just serves no purpose for me o.0 gotta focus on ...fuk 2 and other things ?????? wow btw what did you think of my song?? pointers/tips? huge influences in the creative process were kleistwahr/ensemble pittoresque so i thought you'd dig but [1.0 Awful] says otherwise. it's just my first try, and i have a few others too - not a HUGE fan but i like em
    March 6 02:30 AM
  • ethos *boop beep b00p bop bop* TRANSLATION: i haven't actually heard do not cause i can't find it, i just like the colors and oh... idk maybe?? we'll have to see - that site's great but it's missing something for me, kinda barren. not a lot of personality. i'd rather just run around it discovering new music in incognito (it's great for that), cause i don't see myself talking to many users or even wanting to become a part of it's community.. sputnik's where i started - SPUTNIK'S WHERE I'LL DIE
    March 6 02:14 AM
  • ethos hmmm, who is llllllll???
    March 6 01:54 AM
  • ethos dude, check out my new song - tell me what you think? http://youtu.be/cKA70OHhpVM
    March 5 03:45 PM
  • MisterTornado and i still need to check out that dorucore jeremiah cymerman
    March 1 10:12 PM
  • MisterTornado that album cover was just staring at me like - listen to me now. YES. that won't be a chore either, she's truly other.
    March 1 10:12 PM
  • ethos putting into words why you honestly "enjoy" music, it's significance/impact on what you look for while listening - what you feel it's purpose holds through whatever is being presented can kinda drive a nigga past ProfessorVeerappan psyched3D levels (especially when you span your taste across a variety of genres in such a brief period of time with nearly any prior-history of said work) but nah, i got this - everyone starts listening somewhere ;D
    February 25 09:01 PM
  • ethos AM I TAKING THIS TOO SERIOUSLY????? NOOOOO!!!!!!!!!!
    February 25 08:52 PM
  • ethos promise i'm not, it's just insane - so many ideas, having tons of fun writing it's becoming more of a honest personal reflection kind of thing rather than ...fuk 2 now but it still manages to stick to the original formula lol. idk what people are gonna think (a lot of music is being broken down/i might be overcomplicating or rambling a bit) but i don't even care anymore, i love it and am gonna probably have it finished by the end of this month not gonna bitch out, i'm no comment [de-leter] nigga
    February 25 08:48 PM

You have to be logged in to post a comment Login | Create a Profile

FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2013 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy