HBFS
Rowdy
User

Soundoffs 1
News Articles 6
Band Edits + Tags 9
Album Edits 53

Album Ratings 1664
Objectivity 73%

Last Active 01-04-12 4:50 am
Joined 01-02-11

Forum Posts 4
Review Comments 1,214

shoutbox » all posts 
  • DaveyBoy I was referring to Feels Like We Only Go backwards
    January 8 07:36 AM
  • DaveyBoy Oh well, at least you enjoyed it. Very much looking forward to the Foals LP and trying not to build up expectations. I probably should not have listened to the 2 tracks released thus far then, as I like both of them a fair bit. As for Tame Impala, Im not really into psychedelic music, but I must say i enjoyed that LP a fair bit. I can only take so much of that sound though. Hence why I like that current single a fair bit. Its short.
    January 8 06:59 AM
  • JohnStamos69420 DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKSDICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS DICKS #swag DICKS DICKS DICKS DICKS
    September 5 01:56 AM
  • DaveyBoy We are up and about but if Petrie, Adams and Ziebell dont play, and with Martin, Maric and Jackson back for the Tiges... Throw in the MCG factor and an upset is big time on. This could be a battle for ninth, so both teams may try and lose.
    July 18 09:43 AM
  • DaveyBoy Yes, I am a kangas member and go to all the hone games. I have a real bad feeling about this week.
    July 18 08:39 AM
  • DaveyBoy No, but I did read a review somewhere that piqued my interest. I presume you are recommending it. I was disappointed with the BDO lineup despite many liking it. Only really 4 bands I strongly wanna see, and Ive already seen 2 of them before. Not enoungh on the undercard for me unfortunately.
    July 18 07:44 AM
  • DaveyBoy Oh boy, you may have convinced me to up LD to a 4. Plus, the closer has grown on me a little.
    March 8 08:13 AM
  • DaveyBoy For the umpteenth time, I forget your age. Sorry to accidentally dig it in.
    March 8 05:32 AM
  • DaveyBoy Thought you may have been at ManchOrch tonight. I know I was very tempted.
    March 7 06:35 AM
  • DaveyBoy I know, I know. And I practically never have separate ratings. Its more that I still have to pick it apart before reviewing and Im not confident it will remain a 4. Still a chance though. Just me being pessimistic I guess. Or playing mind tricks with myself. LOL. Ive only heard the album twice right now, so everything Ive said is subject to change.
    March 7 06:03 AM
  • DaveyBoy I enjoy it about at a 4 level personally. But, well, lets just say I may be partially rewriting my Two Door Cinema Club review.
    March 7 05:46 AM
  • DaveyBoy Ok, are you spying on me. Heard it for the first time yesterday and will probably end up reviewing it. Hopefully come Friday. I really enjoy it, but the critic in me says I can't give it any higher than a 3.5.
    March 7 05:29 AM
  • SowingSeason would you mind writing a very brief (5-10 sentences) summary/soundoff for the song you chose for the sputnik playlist? i think the feature would look a lot better with writing. if so, please let me know and email it to sowingsputnik@gmail.com. thanks again for being a part of things!
    March 2 08:23 PM
  • DaveyBoy Oh yeah, keep forgetting you are a mere youngster. Watch out club scene when the rowdy one hits 18. Good luck with year 12 mate. If theres one year you should put your head down, its this one.
    January 2 07:32 AM
  • DaveyBoy Happy new Year you Rowdy fella. Whats the target for 2012. 100 live shows.
    January 2 07:01 AM
  • DaveyBoy I asked the staff a while back re the Color Spectrum and I think we are going with the whole collection. I better check again though, so thanks for reminding me. As for BDO, I was happy it had not sold out. We were close to getting tix after 1st announce coz my better half loves MCR and Kasabian, and I am hanging out to see Jezabels. All it needed was Florence, damn it.
    November 9 06:57 AM
  • DaveyBoy Oh boy, I should not have been sweating on that 2nd BDO announcement. What a fizzer. And imagine how much more disappointing it would have been for those in SA or WA.
    November 9 05:45 AM
  • DaveyBoy Yeah, so far, so good. I can already see the sum exceeding its parts though. Im unsure any of the EPs are higher than a 4. But man, what an achievement.
    November 9 05:44 AM
  • DaveyBoy The closest I will get to that is listening to music on an electronic device.
    November 8 11:29 PM
  • DaveyBoy Why sir, what great taste in music you have. Strange, since I'm nowhere to be seen on yours.
    November 8 06:54 AM
  • DaveyBoy I will write up a list over the next few days on all the bands I saw. Which was all except for Alesana and Face To Face.
    October 1 06:54 AM
  • DaveyBoy Poor FFAF. Three times I have seen them and three times something has gone wrong. Thought they were gonna kill their roadie at one stage. Yeah, I liked Panic. Took me a while to get used to them rocking their songs up so much. Drugs were up and down imo.
    October 1 06:54 AM
  • DaveyBoy Oh yes, I forgot about your contacts. haha. Ummm, Story of the Year were 1 and Yellowcard were 2. Unsure after that. The technical problems on the left stage were a pain in the ass. But really, I was impressed with all acts to some degree. And hey, whoevere thought we would see a mosh to Rolling in the Deep.
    October 1 06:41 AM
  • DaveyBoy Yeah. Was actually impressed as I thought it might have been a disaster. Took a while to get in, but after that it was great. Well, apart from all the 14 year old females in love with All Time Low.
    October 1 06:21 AM
  • Kiran thanks dude!
    July 28 06:44 AM
  • Kiran hey, noticed you rated cymbals eat guitars, was half of "plainclothes" cut off in your leak? the song just cuts off in mine
    July 27 10:01 AM
  • WhiteNoise Haha I kinda enjoy it though, Solid album.
    July 25 02:35 AM
  • WhiteNoise Yeah is totally solid, no weak songs. I'm a crazy fanboy though, have you heard it?
    July 23 01:07 AM
  • DaveyBoy Glad to hear you like the Scots so far. A few too many nananananas though.
    July 3 11:12 AM
  • DaveyBoy Oooooh, you only gave it a 3. But yeah, 33 mins is better than 77 mins. 40 to 45 is a perfect length usually though.
    July 3 10:46 AM
  • DaveyBoy Ta. Really good. Moved closer to the top of my list. LOL. Hey, has that shels LP got vocals and will I like it. I usually dislike long albums.
    July 3 10:22 AM
  • Swayzetrain33 Thanks for rating our EP "Post Rock is Not Dead". It means alot!
    June 11 03:57 PM
  • Electric City yes
    June 10 01:06 AM
  • Deviant. Yeah, they're not bad
    June 7 12:37 AM
  • DaveyBoy Its not just the accent I guess. The lyrics as well, but mostly the over enunciating. I mean, if Jimmy Barnes can hide the accent. LOL. And I will have to get around to Frank Turner this year I guess, since Im sure he will be up there on the staff list come December.
    June 3 08:05 AM
  • DaveyBoy Slowly growing on me, but not a 4. Its just too British for me.
    June 3 03:16 AM
  • Decapod Here you go brotha: www.mediafire.com/?1hmmzgyzmay
    May 31 12:37 PM
  • Decapod DecapodHey HB, if you swing by our facebook page, you can grab a hi-res pic off there. There are 2 album covers to choose from. Annnnd, thank you for the kind words my brotha.
    May 30 11:59 PM
  • crazyblinddude I figure it would be. It's getting pretty damn hot over here. And I haven't been to a show since back in February or so, but once summer kicks in here, I go crazy and see a show like at least once a week.
    May 24 07:12 PM
  • crazyblinddude Oh yeah I know. And we still have like 6 more months of awesome releases to be coming out as well. And I'm actually from southern california, in los angeles county, but I'm living at college in orange county atm. How about you, sir?
    May 22 06:50 PM
  • crazyblinddude Hey man. Thanks! Some nice albums you've been digging too. How's it going?
    May 22 06:52 AM
  • mallen- I'd love to say i found it somewhere online and i can send you a link, but i didn't. Can't say anymore, sorry.
    April 19 11:28 PM
  • letsgofishing LOL, you only sent me on a 35 minute google hunt trying to find a leak. Honestly, based on the singles, this could be one of the best rock albums in years. And yes, I know I'm totally overhyping it...
    April 19 07:14 PM
  • DaveyBoy Yeah, that song was pretty darn good. I like all of the individual components really. My only question mark is if they have enough to distingusih themselves. But if theyre just starting out, hopefully they will figure that out with time and experience.
    April 19 10:50 AM
  • DaveyBoy Exactly. I dont associate myself with them either. I can take twee pop like Los Campesinos and multi instrumental bands like Arcade Fire, but these guys have grated on me so much in the past. Oh well, to keep our reviewing sharp, we must review different kinds and quality of music.
    April 14 10:05 AM
  • DaveyBoy It will be a 3 at most. Im not a fan of theirs, so I dont even know why Im doing the review. Something different for me I guess.
    April 14 10:00 AM
  • DaveyBoy In Case We Die is a 2 for me. Almost the entire 2nd half is awful imo. Their newie is their best, but only because its half normal. LOL. I do like the funky Prince vibe ona few songs though. As for PATD, I am certain I will like it if the album is similar to the lead single. Have yet to hear the album though.
    April 14 09:30 AM
  • DaveyBoy Dunno yet. Im making my way through their discog again, but I hate their earlier stuff. Just as a comparison, what would you roughly rate their first 3.
    April 14 08:27 AM
  • DaveyBoy Im gonna review new AiH next week. Wanna tell me why u think it is a 4.
    April 13 10:07 AM
  • DaveyBoy As strange as it sounds, I think I'm going to pass. I saw them twice in the space of 8 months only 14 months ago, so I dont think this show will deliver anything too new. Especially since its at the same venue.
    March 14 07:35 AM
  • DaveyBoy Cool. I am well and truly ready for you to attack my review of that album. LOL.
    March 12 01:53 AM
  • DaveyBoy I guess the more modern type. Maybe just wait for my review and then read some others of their debut. You may get a better feel that way.
    March 11 09:52 AM
  • DaveyBoy Yeah, Endgame review will hopefully be up by its US release date of Tuesday. Planning to get FFAF review up tomorrow or Sunday. Umm, hard to tell you where to start re FFAF as it depends if you prefer post hardcore or mainstream rock. They have fluctuated their sound a lot.
    March 11 09:21 AM
  • DaveyBoy I might add some Aussie comedy to that blog too. Hehe. Yeah, I have given Endgame 2 listens, but have been caught up wrapping my head around Funeral For A Friends album to review that first. I liked Appeal To Reason a lot and think this is a small step down because of a lack of a Savior. Otherwise, its anoother strong and consistent LP that gets stuck in the same gear a little too much.
    March 11 08:47 AM
  • DaveyBoy Im gonna do a video blog probably on Sunday which will partially show the wheelchair dude. So you liked Endgame huh.
    March 11 07:15 AM
  • couldwinarabbit ...bro
    March 4 07:46 PM

You have to be logged in to post a comment Login | Create a Profile

FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2013 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy