Faith No More to record new album
2014-09-02 by Trey Spencer STAFF | 70 Comments
Faith No More is currently recording their first full-length album since 1997's Album Of The Year.

A limited-edition (5000 copies) seven-inch single of the song "Motherfucker" will precede the April 2015 release, available via Record Store Day's "Black Friday" event (November 28). The single will be released digitally on December 9.


Asked what the new material sounds like, Gould told RollingStone.com: "What I can say is that I think through our experience as musicians over the years, I think what we're doing reflects where we've gone since we made our last record as Faith No More. I think this kicks things up a notch. And I think there's parts that are very powerful and there's parts that have a lot of 'space.'

"Everything we do, with our chemistry, the way we play; it's always going to sound like us. It's just what we do, that makes us feel good. Hopefully it doesn't sound like a bunch of 50-year-old men... which we are! [Laughs]"

He added: "There's going to be a lot of space and scope — big, big sound-stage space — but I also think there's gonna be a lot of those things that we already have. All I can say is what we're doing just feels right."


Faith No More 2014 is:

Mike Patton (vocals)
Bill Gould (bass)
Mike Bordin (drums)
Roddy Bottum (keyboards)
Jon Hudson (guitar)


http://www.rollingstone.com/music/news/faith-no-more-to-release-first-album-in-18-years-plot-u-s-tour-20140902
Tagged: Faith No More

Comments:Add a Comment 
Pestiferous
September 2nd 2014
1258 Comments


oh my jesus fucking shit shit shit shit hsit hsit hist hshist DAMMIT OH MY FUCKING BEAN GARGONZOLA CHEESE SNIFFAS

StallionMang
September 2nd 2014
5633 Comments


Aww yeah

Digging: The Antlers - In the Attic of the Universe

Green Baron
September 2nd 2014
20000 Comments


SING, AND REJOICE

beachdude42
September 2nd 2014
216 Comments


HELL TO THE YES

Digging: Hands Like Houses - Reimagine

chesse13
September 2nd 2014
3176 Comments


WOOOO 50 year old men that rock harder than any one else

Digging: iamthemorning - Belighted

Lakes.
September 2nd 2014
27773 Comments


stoked as fuck

Digging: Arthur Russell - World of Echo

LepreCon
September 2nd 2014
4094 Comments


B-E-A-UTIFUL

sapient
September 2nd 2014
2003 Comments


:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Digging: Rage Against the Machine - The Battle of Los Angeles

melonade
September 2nd 2014
385 Comments


Gdi

Digging: Myrkur - Myrkur

AcidCaravan
September 2nd 2014
207 Comments


Holy shit!

Digging: Aphex Twin - Syro

FitToSwing
September 2nd 2014
32 Comments


My day has been made.

Judio!
Contributing Reviewer
September 2nd 2014
5829 Comments


SING AND REJOICE! AND SING AND REJOICE!

Digging: Moonsorrow - V: Havitetty

mryrtmrnfoxxxy
September 2nd 2014
13139 Comments


gonna suck

Digging: Electric Wurms - Musik Die Schwer Zu Twerk

Pestiferous
September 2nd 2014
1258 Comments


:OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

VinVal
September 2nd 2014
716 Comments


sound like there is gonna be alot of 'space' whatever that means, best news tho they've been planning this comeback for quite sometime now

Digging: Necrophobic - The Nocturnal Silence

LepreCon
September 2nd 2014
4094 Comments


Not gonna suck

Though it might

I dunno

botb
September 2nd 2014
9677 Comments


this is going to rule

emester
September 2nd 2014
3367 Comments


bet ars is masturbating to this news

Digging: Fauna - Avifauna

feargm
September 2nd 2014
316 Comments


Yes!

Digging: Moonsorrow - Verisakeet

Wizardboi
September 2nd 2014
26 Comments


Dope. U.S tour too

ArsMoriendi
September 2nd 2014
4360 Comments


"gonna suck"

We're talking about Faith No More here. The band has only made 4+ albums since Mike Patton joined. If Dinosaur Jr. can
come back strong, why not FNM?

Digging: Stanley Clarke - School Days

deathschool
September 2nd 2014
8209 Comments


Yaaaaay!

Digging: The Smith Street Band - No One Gets Lost Anymore

KILL
September 2nd 2014
71795 Comments


jim or die

excited tho

Digging: Invisible - El jardin de los presentes

LepreCon
September 2nd 2014
4094 Comments


Yeah albums with Jim > album without but still /m/

Angelboros
September 2nd 2014
137 Comments


I'm kinda scared to hear any of FNM's material past The Real Thing because of the lack of Jim Martin. Oh, well... Great to see these guys making a comeback!

mryrtmrnfoxxxy
September 2nd 2014
13139 Comments


gonna 2 it

LepreCon
September 2nd 2014
4094 Comments


It's all good and this will also be good because reasons

Willie
Moderator
September 2nd 2014
15977 Comments


Yeah albums with Jim > album without but still /m/


Agreed. He added a whole other dynamic to the band. The guitarists after him lacked any identity... which is crazy considering they had Bungle's guitarist for a little while.

I'm kinda scared to hear any of FNM's material past The Real Thing because of the lack of Jim Martin. Oh, well... Great to see these guys making a comeback!
Angel Dust had Jim Martin and is their best album.

I'm not as excited as I could be just because I was never a fan of the post-Jim albums.

Digging: Necropoli - I

Angelboros
September 2nd 2014
137 Comments


Aw, shit, thanks for correcting that little mistake.

Pestiferous
September 2nd 2014
1258 Comments


Angel dust was the best by fr but NOT because of Jim imo he was the most underwhelming member at that point in time dunno about TRT or when chuck was running the show

deathschool
September 2nd 2014
8209 Comments


King for a Day's guitar work was extremely distinguished. The album lacked the atmosphere of Angel Dust, but the songs riffed just as hard. I will say the guitar barely did what it needed to get by on AOTY though.

ArsMoriendi
September 2nd 2014
4360 Comments


While I do agree that The Real Thing and Angel Dust are superior to King for a Day and Album of the Year all 4 are still
amazing.

Angelboros
September 2nd 2014
137 Comments


Ars, I already got the memo.

deathschool
September 2nd 2014
8209 Comments


Angel Dust destroys The Real Thing too. So get on that.

ArsMoriendi
September 2nd 2014
4360 Comments


Sorry, I didn't read that memo, so I edited the comment.

Hmmm haven't heard FNM's debut but...

1.Angel Dust
2.The Real Thing
3.King for a Day, Fool for a Lifetime
4.Album of the Year
5.Introduce Yourself

Replacing Mosely with Patton was probably one of the best calls in rock history.

YakNips
September 2nd 2014
10896 Comments


time to stock up on whip-its

Digging: Yung Lean - Unknown Memory

Angelboros
September 2nd 2014
137 Comments


Chuck Mosely had attitude, I'll say that much. But compared to Mike Patton, yeah... I'm just going to leave it at that.

deathschool
September 2nd 2014
8209 Comments


Mosely actually gets the job done on Introduce Yourself, but you compare anyone to Mike Patton and they're going to come
up short.

demigod!
September 2nd 2014
44445 Comments


should be good. let's hope it's good

Digging: Portishead - Dummy

BigPleb
September 2nd 2014
36667 Comments


the live version of 'Motherfucker' is horrible, here's hoping this is good.

Digging: Arc Iris - Arc Iris

WhiteNoise
September 2nd 2014
3149 Comments


Guys this won't suck, it's faith no more

StallionMang
September 2nd 2014
5633 Comments


AOTY felt like a bit of a creative slump to me so here's hoping they can pull themselves out with this one

ArsMoriendi
September 2nd 2014
4360 Comments


"Guys this won't suck, it's faith no more"

That's what we thought about Pixies.

I'm keeping my hopes high, but my expectations low.

YakNips
September 2nd 2014
10896 Comments


time to stock up on whip-its [2]


sputnik1
September 2nd 2014
166 Comments


Gonna rule.

Digging: Cathedral - The Carnival Bizarre

WhiteNoise
September 2nd 2014
3149 Comments


"That's what we thought about Pixies"

Yeah but they didn't have Kim on that album. It shouldn't have happened.

MrSirLordGentleman
September 2nd 2014
4405 Comments


Gonna Rule [2]

Digging: Nina Simone - Pastel Blues

Polyethylene
September 2nd 2014
3089 Comments


"the live version of 'Motherfucker' is horrible"


lol nope

Pajolero
September 2nd 2014
138 Comments


Someone put poop in my pants.

Inferis
September 2nd 2014
418 Comments


Ugh I have a reason to live.

Digging: YOB - Clearing The Path To Ascend

rasi
September 2nd 2014
8 Comments


Well. Last Faith no More album was plain bad. Also all those non-releases live songs that one could hear over the years were not even close to what Faith no More made special back then.

It probably won't suck, but I don't believe in anything really good either.

Inveigh
September 2nd 2014
24968 Comments


AOTY had quite a few great tracks, even though there were some duds in there too

excited for this even though I agree that the two Jim + Patton albums are their best

Rowan5215
September 3rd 2014
26497 Comments


AOTY is fucking sweet

Digging: Bon Iver - For Emma, Forever Ago

deathschool
September 3rd 2014
8209 Comments


It's good. Seems like most people treat it like its a masterpiece or terrible. It's neither.

InbredJed
September 3rd 2014
5891 Comments


the time has come....






















I ALWAYS KNEW!!!

Digging: JJ Cale - Okie

DrGonzo1937
September 3rd 2014
5686 Comments


bout time!

DrGonzo1937
September 3rd 2014
5686 Comments


AOTY is fucking sweet
[2]

CaptainAaarrrggghhh
September 3rd 2014
165 Comments


"oh my jesus fucking shit shit shit shit hsit hsit hist hshist DAMMIT OH MY FUCKING BEAN GARGONZOLA CHEESE SNIFFAS"

Yeah, what this guy said.
Even if it's going to be unimpressive (which is unlikely), it's still awesome of them to be back together in the studio

DrGonzo1937
September 3rd 2014
5686 Comments


Don't know, 'Motherfucker' wasn't particularly great. We'll see I guess.

Pestiferous
September 3rd 2014
1258 Comments


"Mosely actually gets the job done on Introduce Yourself"

glad someone else feels this way, i personally thought most of the tracks were relatively solid

AcidCaravan
September 3rd 2014
207 Comments


Jim Martin was never big into the songwriting process...in reality. Anyways, my favourite works from them are 'Angel Dust' and 'King For a Day', period. Saw them back in 1995 and woah! For the new album, we'll see what happens..

Froot
September 3rd 2014
1000 Comments


Boy, have the last 5 years been good to comeback bands or what?

Digging: Rage Against the Machine - The Battle of Los Angeles

Ire
September 4th 2014
41780 Comments


it's almost like comebacks happen all the time!!

Polyethylene
September 5th 2014
3089 Comments


AOTY is fucking sweet
[3]

Ikarus14
September 5th 2014
537 Comments


YES! Been hoping this would happen ever since they got back together!

DrGonzo1937
September 5th 2014
5686 Comments


Doubt they'll tour loads though

CrownOfMagnets
September 6th 2014
2260 Comments


Faith No More's getting back together? They must be having a




MID LIFE CRIIIISIS

CrownOfMagnets
September 6th 2014
2260 Comments


but seriously im fuckin stoked for this

DrGonzo1937
September 7th 2014
5686 Comments


I see what you did there

DrGonzo1937
September 7th 2014
5686 Comments


I can see this being the real deal though, because Patton doesn't need to add this workload unless he really wanted to, he has enough work these days. So it should be a good album... I hope.



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Thom Yorke shares image of new re..
New Stick To Your Guns record
Dance Gavin Dance stream new song
Burn The Sun stream debut EP
Arca drops new single
Issues release live music video
Today Is The Day debut new song
Motionless in White debut new vid..
Josiah Leming releases video for ..
Stream Hammock's Sleepover 2


OTHER RECENT NEWS

Mysticum welcomes you to Planet S..
Zodiac stream Sonic Child
I The Mighty vocalist goes solo
Avenged Sevenfold release new vid..
GWAR reveal David Brockie's repla..
Superfood set release date for ne..
xSPONGEXCOREx announce new EP
Another Exotype single
Monster Magnet re-imagine album
The Amity Affliction debut new vi..
Dungortheb stream new album
She has learned everything...
New Decapitated track
Spain's Horizon stream debut album
Orphans of Dusk stream debut EP

» see all news

RELATED REVIEWS
Faith No More
Original Album Series [Box set]
Faith No More
Midlife Crisis: The Very Best Of
Faith No More
The Very Best
Faith No More
This Is It: The Best of Faith No More
Faith No More
Who Cares a Lot?
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy