New Interpol LP is streaming
2014-08-26 by Borrowed Nostalgia For The Unremembered 80s | 57 Comments
The latest release by New York-based post punk veterans Interpol, El Pintor, is now
streaming in its entirety over at NPR. The group's 5th album is the hotly anticipated
followup to 2010's Interpol, and will be released September 9th.

Streaming Link:
http://www.npr.org/2014/08/26/341629732/first-listen-interpol-el-pintor?autoplay=true
Tagged: Interpol

Comments:Add a Comment 
mryrtmrnfoxxxy
August 26th 2014
13452 Comments


omg

AliW1993
Contributing Reviewer
August 26th 2014
7423 Comments


Please be good please be good please be good please be good

Good start: first track rules.

Gestapo
August 26th 2014
728 Comments


yessss

jefflebowski
August 26th 2014
8257 Comments


this is a whole lot better than the s/t at least

mryrtmrnfoxxxy
August 26th 2014
13452 Comments


s/t gets wayyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy too much hate

happy to say this rules and i was right about this destroying antics goodnight

jefflebowski
August 26th 2014
8257 Comments


the s/t is wank

antics however is genuinely underrated

chesse13
August 26th 2014
4301 Comments


Oh fuck is it good

jefflebowski
August 26th 2014
8257 Comments


i've heard worse 5th albums

mryrtmrnfoxxxy
August 26th 2014
13452 Comments


ugh this is so good

HighandDriving
August 26th 2014
3288 Comments


Best Post-Punk Band Eva.

Eons
August 26th 2014
482 Comments


joy division, bitch boy

StallionMang
August 26th 2014
6141 Comments


[2]

Digging: The Smith Street Band - South East Facing Wall

GmemberKills
August 26th 2014
1035 Comments


Hmmm sounds like it could be 2nd or 3rd best interpol.

Paul sounds better than he did on s/t but I gotta admit I've always been a little sad that imo his
voice has never sounded as good as it did on TOTBL. Not complaining or really expecting someone to
sound the same as he did that long ago though.

chesse13
August 26th 2014
4301 Comments


Oh god you guys are making me excited

jefflebowski
August 26th 2014
8257 Comments


'Best Post-Punk Band Eva.'

are you 10 or something

PappyMason
August 26th 2014
1395 Comments


I'm about to listen to this...

Digging: Cocteau Twins - Victorialand

JWT155
August 26th 2014
9357 Comments


Awesome record.

GmemberKills
August 26th 2014
1035 Comments


Pretty cool album. Better than their last two records easily.

chesse13
August 26th 2014
4301 Comments


I'm impressed so far

HighandDriving
August 26th 2014
3288 Comments


Paul Banks sounds so sexy on this.

Best Post-Punk Frontman Eva.

HighandDriving
August 26th 2014
3288 Comments


Joy Division's best work was inspiring Interpol.

chesse13
August 26th 2014
4301 Comments


My mommy likes this

AliW1993
Contributing Reviewer
August 26th 2014
7423 Comments


Yeah, very pleasantly surprised by this.

ShadowRemains
August 26th 2014
21573 Comments


should hear

hogan900
Contributing Reviewer
August 26th 2014
1724 Comments


Thank god.

GmemberKills
August 26th 2014
1035 Comments


Upon first listen a hard 3.5 or a 4. Maybe i'll enjoy it more over time.

Green Baron
August 26th 2014
20325 Comments


Sounds good so far.

Faraudo
August 26th 2014
726 Comments


What an excellent album, probably their second best.

Digging: Angels and Airwaves - The Dream Walker

ABjordanMM
August 26th 2014
1446 Comments


Wait you're telling me this is good. Pumped

Futures
August 26th 2014
12354 Comments


soooooooooooooo pumped to jam this aoty pls

Digging: The Twilight Sad - Nobody Wants To Be Here And Nobody Wants To Leave

Green Baron
August 26th 2014
20325 Comments


all the rage back hoooooooooome

bloc
August 26th 2014
35025 Comments


HOLYFUCKHOLYFUCKHOLYFUCKHOLYFUCKHOLYFUCK

I kinda want to wait though...

tommygun
August 26th 2014
25406 Comments


sweeeee

Digging: Banks - Goddess

bloc
August 26th 2014
35025 Comments


Fuck me this is godly

mryrtmrnfoxxxy
August 26th 2014
13452 Comments


yup

Futures
August 26th 2014
12354 Comments


u guys have me stoked

StreetlightRock
Emeritus
August 26th 2014
3780 Comments


This is like... good.

Insurrection
Contributing Reviewer
August 26th 2014
21792 Comments


fuck gotta hear this

Digging: Aspherium - The Fall of Therenia

Faraudo
August 26th 2014
726 Comments


There are no bad songs in this, what the fuck?

WhiteNoise
August 26th 2014
3253 Comments


Gonna wait cos I'm crazy

ABjordanMM
August 26th 2014
1446 Comments


all the rage back home is the obvious highlight

tequileros97
August 26th 2014
45 Comments


I like


Faraudo
August 27th 2014
726 Comments


All The Rage Back Home is definitely a highlight, but really, this is an album full of highlights.

FrankieFrog
August 27th 2014
98 Comments


The positive response here has me excited.

ComeToDaddy
August 27th 2014
384 Comments


Yeah putting this as their second best after just 2 listens, so solid the whole way through

Digging: Viet Cong - Viet Cong

PappyMason
August 27th 2014
1395 Comments


It's good!!

JohnDillinger
August 27th 2014
59 Comments


Well that was unexpected. Interpol return with an excellent album.

StolenIdentity
August 27th 2014
241 Comments


lol at the 4.2 average. Let's see that come down over the next week or so...

AgainAnd
August 27th 2014
280 Comments


People, why didn't you tell me earlier? I thought we were friends.

NorthernSkylark
August 27th 2014
4696 Comments


i actually prefer my desire over all the rage back home

Digging: The Jesus and Mary Chain - Honey's Dead

Stakaline
August 27th 2014
10 Comments


Pretty good

VheissuCrisis
Contributing Reviewer
August 27th 2014
1047 Comments


Its amazing. So pleased.

hortanz
August 27th 2014
209 Comments


no greg drudy no go (lol)

wakkadoo42
August 27th 2014
1 Comments


Finally, they've found the right way to evolve their sound after TOTBL

Shiranui
August 27th 2014
166 Comments


I find the 2nd half so much better tbh.

clercqie
Contributing Reviewer
August 28th 2014
6515 Comments


This is beautiful. They did it again.

bloc
August 28th 2014
35025 Comments


5th time in a row motherfucker



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Modest Mouse release the first si..
Korn vs Type 1 Diabetes
Marilyn Manson reveals Deep Six
Periphery drops another song
New Enter Shikari video
Kendrick Lamar performs new track
Enslaved detail upcoming album, a..
Chief Keef & Kanye West collabora..
Fall Out Boy debut new video
R&R Hall of Fame 2015


OTHER RECENT NEWS

Methadone Skies unveil new LP
Imagine Dragons release new single
Astrokraut stream debut album
Sekte stream debut album
Fair to Midland side project anno..
New Ensiferum album
Whalerider stream debut album
Apex Shrine stream debut LP
Alimony release new song
CHON sign to Sumerian Records
Decemberists reease new material
Moody Bidoofs stream new album
Electric Wizard announce tour
Krimh streams new LP
Callisto release second single

» see all news

RELATED REVIEWS
Interpol
El Pintor
Interpol
Interpol
Interpol
Our Love to Admire
Interpol
Remix EP
Interpol
Antics
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy