Upon A Burning Body detail new album
2014-07-03 by Jaime Silva | 40 Comments

American deathcore band Upon A Burning Body have announced a brand new album The World is My Enemy Now which is slated for release on August 12th via Sumerian Records. The band have also released two songs from the new album, titled 'Red Razor Wrists' and 'Scars'.

The announcement and release of these tracks comes off the heels of a publicity stunt the band pulled yesterday in which they made fans believe that frontman Danny Leal had
gone missing.

You can preorder the album here:
http://www.merchconnectioninc.com/collections/upon-a-burning-body-sumerian-records

Listen to 'Scars' here:




and you can check out 'Red Razor Wrists' below:




Twitter

Band Page: Upon a Burning Body

Comments:Add a Comment 
Mall
July 3rd 2014

597 Comments


Terrible song

Digging: Nirvana - Nevermind

rapedbyelephants
July 3rd 2014

288 Comments


the publicity stunt must have been to distract people from their shitty music.

zakalwe
July 3rd 2014

6377 Comments


UABB?
UB40 >

Digging: Califone - Roots And Crowns

Surtur
July 3rd 2014

512 Comments


Nah fuck these guys

Digging: Opeth - Pale Communion

RoyalImperialGuard
July 3rd 2014

1070 Comments


LESt troll their facebook page with tough guy andcas talk.

Digging: Johnny Cash - Blood, Sweat and Tears

Dancedrewdance
July 3rd 2014

311 Comments


Andcas

Digging: I The Breather - Life Reaper

Kris.
July 3rd 2014

12108 Comments


fuck these guys really tho that stunt was some serious bullshit

Devastator
July 3rd 2014

2443 Comments


Bad songs, horrid lyrics.

Digging: Every Time I Die - From Parts Unknown

BillClinton
July 3rd 2014

105 Comments


Woah. Shit. Their old stuff had such promise. This is absolutely horrendous.

Devastator
July 3rd 2014

2443 Comments


The melody in the chorus for scars had promise but they quickly dashed that away.

bloc
July 3rd 2014

34649 Comments


Just fill an album up with 12 Carlito's Ways and I'll be happy jeez

Digging: Anberlin - Lowborn

snerefedsav
July 3rd 2014

803 Comments


yeah wtf these songs suck ass. and i loved their 1st album

Thunderkat
July 3rd 2014

451 Comments


Sounds like slipknot

Digging: Culture Club - Kissing to Be Clever

slikphuk
July 3rd 2014

32 Comments


lol yah this band blows

ohtheurgency
July 4th 2014

33 Comments


The stunt was more creative and original than this song

someguest
July 4th 2014

20220 Comments


I came upon a burning body once.

Have you ever fucked a pyronymphomaniac?

Digging: Modest Mouse - The Lonesome Crowded West

Nomos
July 4th 2014

806 Comments


What a bunch of shitters. Gonna 1/5 all their stuff thanks to their stunt. THAT'LL SHOW EM

OwMySnauze
July 4th 2014

723 Comments


Upon a found body

Digging: The Antikythera Mechanism - Pathos

IWillReturn
July 4th 2014

376 Comments


These songs sucks. Im pissed I enjoyed everything they released in the past.

Spec
July 4th 2014

27046 Comments


That publicity stunt was cool.

Insta one.

henryChinaski
July 4th 2014

2676 Comments


Yeah cool stunt

NOT

Digging: How to Dress Well - What Is This Heart?

weedblunt
July 4th 2014

549 Comments


shit band

Tijnmans
July 4th 2014

353 Comments


Sounds like slipknot [2]
Their whole gangster image was an idea of the label. I just think they had a good producer for their debut because anything released after that is total shit.

IWillReturn
July 4th 2014

376 Comments


I hope karma bites them in the ass after that stunt .Boy who cried wolf style.

DatsNotDaMetulz
July 4th 2014

1709 Comments


I have no respect for these guys at all.

tresm87
July 4th 2014

612 Comments


im digging these songs regardless

Digging: PVRIS - Acoustic E.P.

Durrzo
July 4th 2014

1074 Comments


Awful songs, weird that they actually showed promise on their first album. Everything that followed is garbage. And that stunt was so shitty, what a pathetic way to grab at attention.

Apollo
July 4th 2014

10239 Comments


"Woah. Shit. Their old stuff had such promise"

hahahah OK!

DatBeefPudding
July 4th 2014

1222 Comments


that publicity stunt... i heard about it. had a lot of fans worried.

therefore the band is a piece of shit, especially the frontman.

Digging: Monuments - The Amanuensis

Dolving999
July 4th 2014

1609 Comments


Damn, I was hoping for some Cartel-style payback story. Instead all I got was shitty deathcore.

Dromasta
July 4th 2014

80 Comments


Lyrics are retarded as shit

TalonsOfFire
July 4th 2014

4638 Comments


fuck this band after that shit they pulled

Digging: Opeth - Pale Communion

moshpotatoes
July 4th 2014

514 Comments


screw these douche bags.

Digging: Our Last Night - Oak Island

MalleusMaleficarum
July 4th 2014

13554 Comments


'Scars' and 'Red Razor Wrists'??

Jesus Christ..

AtomicShane
July 4th 2014

1755 Comments


fucking horrible

Devastator
July 4th 2014

2443 Comments


They desperately want to add clean vocals it seems, they keep setting up with the choruses but all they do is that yelling shit with cleans in the background.

DatBeefPudding
July 5th 2014

1222 Comments


they desperately wanted attention with the stunt they pulled

Devastator
July 5th 2014

2443 Comments


^tru

TheGreatQ
July 9th 2014

1246 Comments


lol the vocalist got asked about the publicity stunt in an interview and his response was: "What publicity stunt?” Everybody keeps asking me about that. I don’t know what they’re talking about.”

Digging: Bleachers - Strange Desire

DatBeefPudding
July 9th 2014

1222 Comments


LOL what a fucking idiot



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED
Weezer debut new single
Shabazz Palaces stream Lese Majes..
Fallujah reveal third track
Dave Mustaine Slams Bass Players
Fozzy stream new album
Puscifer/Primus Drummer Heart Att..
GO NINJA GO NINJA GO!
Within the Ruins stream Phenomena
Septa releases single
New Overkill Video

OTHER RECENT NEWS
Amplifier reveal new video
Dark Time Sunshine return with ne..
The Color Morale drop new song
I Killed the Prom Queen post new ..
Primus drummer recovers from Surg..
Mutilation Rites stream sophomore..
The Rough Boys stream new EP
Nightmare stream from Puppy
New As We Draw Song/Album
Hammerfall release new single
Another New Arkells Track
Epirus Quartet stream debut album
Common streams new album
Erasure post new song
Twin Atlantic debut material from..

» see all news

RELATED REVIEWS
Upon a Burning Body
The World is My Enemy Now
Upon a Burning Body
Red. White. Green.
Upon a Burning Body
The World Is Ours
Upon a Burning Body
Genocide
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2013 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy