Atreyu End Hiatus

2014-07-01 by Lelle | 108 Comments
California metalcore act Atreyu have announced the end of their three year long hiatus, resuming live playing with a main stage appearance at Aftershock, September 14th 2014.
The band has also announced that they have new music in the works.
http://atreyuofficial.com/

Tagged: Atreyu

Comments:Add a Comment 
skoopy48
July 1st 2014
1830 Comments


lovely

Insurrection
Contributing Reviewer
July 1st 2014
23907 Comments


YES

KILL
July 1st 2014
77191 Comments


fuck

demigod!
July 1st 2014
47911 Comments


repent

Digging: Ott - Mir

Gwyn.
July 1st 2014
16698 Comments


yay!!

SnakeDelilah
July 1st 2014
15257 Comments


why

Digging: PUP - The Dream Is Over

NorwichScene
July 1st 2014
1863 Comments


I can feel my heartbeat racing..

InFlamesWeThrash666
July 1st 2014
4546 Comments


Sad

Digging: Every Time I Die - New Junk Aesthetic

Artuma
July 1st 2014
23953 Comments


thank god i already got tired of good music

Cimnele
July 1st 2014
903 Comments


my cup runneth over

xpaincakex
July 1st 2014
208 Comments


does anyone even care about this band anymore lol

Italianjesusfootball
July 1st 2014
288 Comments


coooooool

VheissuCrisis
Emeritus
July 1st 2014
1329 Comments


Oh goody.

Cimnele
July 1st 2014
903 Comments


better titles for this article:

"Atreyu actually end hiatus"
"Atreyu seriously end hiatus"
etc

TheSpirit
Contributing Reviewer
July 1st 2014
20217 Comments


theacademy must be so happy

Digging: Liquicity - Escapism 3

ChoccyPhilly
July 1st 2014
11369 Comments


The second coming... we are saved from the rhapsody!

But seriously... who cares?

erizen826
July 1st 2014
750 Comments


lol [2]

Impervious
July 1st 2014
530 Comments


Meh.

BMDrummer
July 1st 2014
13686 Comments


kinda forgot they existed tbh

sspedding
July 1st 2014
5015 Comments


sweeT

Slut
July 1st 2014
4057 Comments


~Jokes~

Faraudo
July 1st 2014
1205 Comments


Fuck yeah! Said no one, ever.

Digging: Gojira - Magma

Gwyn.
July 1st 2014
16698 Comments


*thumps up if you agree*


RoyalImperialGuard
July 1st 2014
1569 Comments


If it's Death Grip or The Curse Part Two I'ma 5 the fuck outta this shit.

SowingSeason
Moderator
July 1st 2014
21130 Comments


Isn't this that band that had like 2 good songs

RoyalImperialGuard
July 1st 2014
1569 Comments


Nah, I think you're talking about Opeth.

Mabbitt
July 1st 2014
1468 Comments


Wooo.

I just hope their new stuff is more like Death-grip and The Curse, and less like Lead Sails.

FearThyEvil
July 1st 2014
14460 Comments


fuck

SirDrumsalot
July 1st 2014
1740 Comments


I dont think one good song warrants ending a hiatus.

beachdude
Contributing Reviewer
July 1st 2014
780 Comments


I'm glad they're back, if only for nostalgic reasons.

xpaincakex
July 1st 2014
208 Comments


Isn't this that band that had like 2 good songs


yes.

Apollo
July 1st 2014
10663 Comments


amazing

PunchforPunch
July 1st 2014
6279 Comments


If it's Death Grip or The Curse Part Two I'ma 5 the fuck outta this shit. [2]

RiffOClock
July 1st 2014
1051 Comments


this is... unsettling

MuhNamesTyler
July 1st 2014
5567 Comments


Lolololol

NonApplicable
July 1st 2014
2338 Comments


I know a lot of people hate this band but I always though their recent output was good.

Sympathies
July 1st 2014
63 Comments


LIVE.

ExplosiveOranges
Contributing Reviewer
July 1st 2014
4402 Comments


Band has always been meh.

Sympathies
July 1st 2014
63 Comments


LOVE.

ConcubinaryCode
July 1st 2014
3177 Comments


God does exist

dfevil085
July 1st 2014
382 Comments


About time.

Sympathies
July 1st 2014
63 Comments


BURN.

Grizzlypyro
July 1st 2014
272 Comments


Why [2]

Sympathies
July 1st 2014
63 Comments


DIE.

VermTheNedSlayer
July 1st 2014
291 Comments


Why [3]. Band should be dead and suffering in the 9th circle of hell.Fuck this band, kill those pussies with sacred fire

Sympathies
July 1st 2014
63 Comments


hmm youre right they're probably neds

VermTheNedSlayer
July 1st 2014
291 Comments


Not sure if they are neds but they are pussies, still I also jam with megadeth and maudlin of the well while I'm slaying neds, chavs, and scene pussies

Dancedrewdance
July 1st 2014
1169 Comments


I'm that shit user that's excited

Lelle
July 1st 2014
2215 Comments


I hope theacademy still hangs out here and sees this he's gonna be overjoyed

LepreCon
July 1st 2014
5053 Comments


Maybe they won't suck?

Ire
July 1st 2014
41948 Comments


cad

VermTheNedSlayer
July 1st 2014
291 Comments


This will suck, band was perhaps one of the worst metalcore groups in the mid 00s, Alex Varkatzas is lame as hell and the instrumentation of this band is below the standards of most of their contemporaries

trackbytrackreviews
July 1st 2014
2851 Comments


Trebor just got a hard on

VermTheNedSlayer
July 1st 2014
291 Comments


The opinion of p4k tools related to metal is worthless, I mean, defending this but bashing wintersun should be considered a crime

Furik
July 1st 2014
61 Comments


If it's Death Grip or The Curse Part Two I'ma 5 the fuck outta this shit. [3]

VermTheNedSlayer
July 1st 2014
291 Comments


1 this or derp

nononsense
July 1st 2014
3504 Comments


Band's the definition of hit or miss. I expect the same going forward.

theacademy
Staff Reviewer
July 1st 2014
29526 Comments


=DDDDDDDDDDDDDDDDD

klap
Staff Reviewer
July 1st 2014
11300 Comments


i was positive theacademy had written this article

PorcelainRain
July 1st 2014
537 Comments


I'm super stoked! Love Death Grips and Lead Sails and then off of The Curse "The Remembrance Ballad" and "The Crimson".

TheBigManWithTheRock
July 2nd 2014
56 Comments


the only thing that could possibly be worse would be if hitler rose from the dead and shoved sand down my urethra

Arcade
Contributing Reviewer
July 2nd 2014
7632 Comments


Finally

Digging: Future - Project E.T.: Esco Terrestrial

protonjon
July 2nd 2014
110 Comments


the only thing that could possibly be worse would be if hitler rose from the dead and shoved sand down my urethra [2]

Emim
July 2nd 2014
26749 Comments


Today I become the bull.

Pennywise_M
July 2nd 2014
7449 Comments


Oh... Ok.

I should listen to their new albums though.

Pennywise_M
July 2nd 2014
7449 Comments


Oh LOL they don't make music since 2009, k. Yeah their last album sucked then

NonApplicable
July 2nd 2014
2338 Comments


@VermTheNedSlayer

Posting someone's ratings is a dick move. You should know better.

Betray
July 2nd 2014
6692 Comments


ugh why

Digging: Katatonia - The Fall of Hearts

PorcelainRain
July 2nd 2014
537 Comments


Because they can make good albums.

PorcelainRain
July 2nd 2014
537 Comments


Repent [2]

If it's Death Grip or The Curse Part Two I'ma 5 the fuck outta this shit. [4]

chrisvasco23
July 2nd 2014
20 Comments


If it's Death Grip or The Curse Part Two I'ma 5 the fuck outta this shit. [5]




Lelle
July 2nd 2014
2215 Comments


Imma 5 it if it's like Deathgrip but I can't really stand SNABK or The Curse anymore

Hospital
July 2nd 2014
2091 Comments


Yeah this is the band that has like 2 good songs.

PorcelainRain
July 2nd 2014
537 Comments


And about 20 amazing songs. Thanks for contributing to the conversation.

ShadowRemains
July 2nd 2014
23440 Comments


5.0 classic

Etienne Sin The Art of Stealing Hearts
Hollywood Undead Swan Songs
Hollywood Undead Notes From the Underground

Lol, and atreyu sucks dick


lol you're a dipshit

VermTheNedSlayer
July 2nd 2014
291 Comments


I didnt thought you were a fin of etienne sin, HU or atreyu shadows, Im dissapointed cuz the 3 bands are horrible, lolololololololololololololol

Hospital
July 2nd 2014
2091 Comments


@PorcelainRain 20 amazing songs, lmao.

clander270
July 2nd 2014
304 Comments


*Bleeding Mascara intro plays*

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

Hospital
July 2nd 2014
2091 Comments


I thought it was GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

PorcelainRain
July 2nd 2014
537 Comments


Hospital I know I actually did up that a little too much. More like 13-15 amazing songs.

And I'm pretty sure it's GOOOOO not NOOOOO

Lelle
July 2nd 2014
2215 Comments


A KILLER WITH THE PERFECT WEAPONS
CRYSTAL EYES AND A HEART OF COAL

Hospital
July 2nd 2014
2091 Comments


YOU SOUL SUCKER
I WONT BECOME LIKE YOU

MyNameIsPencil
July 2nd 2014
3554 Comments


Boo. Shite band

Digging: Neil Perry - Lineage Situation

SGGreenman
July 3rd 2014
1212 Comments


ugh.

Funeralopolis
July 3rd 2014
13699 Comments


atreyu get back together so death grips break up only explanation was atreyu was writing music for death grips this whole time.

ShadowRemains
July 3rd 2014
23440 Comments


I didnt thought you were a fin of etienne sin, HU or atreyu shadows, Im dissapointed cuz the 3 bands are horrible, lolololololololololololololol


no you dumbass

it's called joke ratings

theacademy
Staff Reviewer
July 3rd 2014
29526 Comments


bleeding is a luxury

theacademy
Staff Reviewer
July 3rd 2014
29526 Comments


all of their songs are good

except "blow" from lead sails

and that weird song on deathgrip where the chorus asks if "you still taste her, or are you thinking of me"

VermTheNedSlayer
July 3rd 2014
291 Comments


Bleeding mascara and lips gloss and black were better than bull, still the 2 tracks previosly mentioned are annoying as hell

Hospital
July 3rd 2014
2091 Comments


bleeding mascara and lip gloss and ex's and oh's and my fork in the road best atreyu songs perhaps hmm idk

theacademy
Staff Reviewer
July 3rd 2014
29526 Comments


i mean i know every word to blow of course but lol

ZilbelPing
July 3rd 2014
6258 Comments


acad must be hype

ZilbelPing
July 3rd 2014
6258 Comments


oh wait, there he is

iswimfast
July 3rd 2014
1398 Comments


when two are one guys

ZilbelPing
July 3rd 2014
6258 Comments


that one song that was in burnout 3 by them was pretty cool I guess

something about waking up on the right side of the bed or something m/

theacademy
Staff Reviewer
July 3rd 2014
29526 Comments


all their songs r cool enough to be in burnout 3

Dancedrewdance
July 3rd 2014
1169 Comments


Let's talk about him like he can't read

Zuver87
July 4th 2014
48 Comments


Not a fuck was given that day.

wwf
July 4th 2014
3025 Comments


I'm genuinely interested in how their formerly tween fanbase will receive them coming back. Though they did do fairly well into the late 2000's, their scene has died pretty hard in the last few years

VermTheNedSlayer
July 4th 2014
291 Comments


I'm genuinely interested in how their formerly tween fanbase will receive them coming back. Though
they did do fairly well into the late 2000's, their scene has died pretty hard in the last few
years


Tbh they were part of the worst metalcore groups of the mid 00s, they were at the same level of BFMV,
BMTH, Drod dead gorgeous and sonic syndicate, besides most of the mid 00s metalcore went downhill and
I'm sure that the effort made by them will be horseshit

Hospital
July 4th 2014
2091 Comments


drop dead gorgeous is god tier metalcore, watch your tongue.

PorcelainRain
July 5th 2014
537 Comments


And Bring Me the Horizon made their best album last year

Feels
July 9th 2014
287 Comments


ballin'

Digging: Big L - Lifestylez ov da Poor & Dangerous

PorcelainRain
July 9th 2014
537 Comments


Pretty much

VermTheNedSlayer
July 9th 2014
291 Comments


Drop dead gorgeous and bmth suck dick, the first one is just generic mid 00's metalcore an their albums are one of the worst musical ***fests to come out of a genre awash with horrible bands looking to part teenage sceeny-boppers with their parents hard earned cash, lyrics were dreadful, they are too whiny and their instrumentation is abysmal as hell. Sempiternal of BMTH is basiclly one of the most overrated albums of this decade, insturmentation is bland, oli vocals were lame as usual in a big part of the disc and those electronic effects were annoying as fuck, besides the electronics sounds contained in sempiternal were shitty copies of the sounddtracks present in danny boyle's movies or lame attempts to recreate the electronics used by linkin park in ATS or LT ( in fact can you feel my heart sounded like a shitty copy of lost in the echo), most of them imo sounded forced and they werent excatly original imo. Both bands suck, they are at the same level of atreyu which is an awful band

PorcelainRain
July 9th 2014
537 Comments


I read 1/4th of that silliness. BMTH isn't even well known enough to have one of the most over rated albums of the last ten years.

KjSwantko
July 9th 2014
9451 Comments


I bet their new music will be so good

VermTheNedSlayer
July 10th 2014
291 Comments


I bet their new music will be so good

That's a good joke kj, I hope that the previous comment was a joke kj cuz i respect you and your taste fella



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Michael Gira Accused of Rape
R.I.P. Lemmy
R.I.P. David Bowie
Scott Weiland dead at 48
The Story So Far's vocalist dropk..
Rush drummer retires
Killswitch Engage debut new single
Brand new Brand New Single
Deftones stream new single
Riverside guitarist dies



OTHER RECENT NEWS

Insane Vesper stream new album
New Arzathon Project
Paul Simon ready to retire
Novena stream EP
New Sianvar Song/Video
Neurosis album name/release
ORBS release new track
New Taking Back Sunday Track
New Disillusion album news
Debut Death Spells album
Thank you Scientist share Arson H..
New The Color Morale single
New In The Woods.... Song
Our Last Night cover The Eagles
Sum 41 Release Music Video

» see all news

RELATED REVIEWS
Atreyu
Long Live
Atreyu
Covers of the Damned
Atreyu
The Congregation of the Damned
Atreyu
Lead Sails Paper Anchor
Atreyu
The Best of Atreyu
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2016 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy