Avenged Sevenfold Announce Re-Release
2014-06-25 by River Tam | 42 Comments

Avenged Sevenfold have announced that their second album, Waking The Fallen, will be re-released on August 26th (the album's 11th anniversary). The re-
release will feature 11 previously unreleased demos and live recordings, a 30 minute documentary, behind the scenes footage of the making of the album, exclusive
interviews with the band members, and the original take of the "Unholy Confessions" music video. The album trailer can be watched below:




Twitter

Band Page: Avenged Sevenfold

Comments:Add a Comment 
BMDrummer
June 25th 2014

6070 Comments


The 11th anniversary seems like a really random choice

Digging: J Mascis - Tied to a Star

ChoccyPhilly
June 25th 2014

5569 Comments


It makes perfect sense when the money calls for it

Digging: Limbonic Art - Moon In The Scorpio

Mesm277
June 25th 2014

149 Comments


Guess they didn't want two releases practically on the same date?
Should have released Hail to the King a year later, giving them an extra year to come up with something original and good.........

nononsense
June 25th 2014

3365 Comments


I can dig this. They used to be one of the better metalcore bands. CoE was great too. All downhill from there though. An 11th year anniversary is a bit of an odd choice though.

Digging: Invent, Animate - Everchanger

Muisc4Life26
June 25th 2014

2613 Comments


i'm kinda stoked for this actually lol

apokolypz
June 25th 2014

286 Comments


I think I read in an interview that they wanted to do a 10th anniversary but they got sidetracked or some shit so they just put it off.

ReAnimator
June 25th 2014

311 Comments


The demos could be pretty interesting, but a part of me wishes they were unearthing some long-lost "new" songs from that era

Digging: He Is Legend - I Am Hollywood

SnakeDelilah
June 25th 2014

6584 Comments


how many avenged sevenfold fans know that this album exists?

Digging: The Front Bottoms - The Front Bottoms

Sabrutin
June 25th 2014

786 Comments


"how many avenged sevenfold fans know that this album exists?"

Yeah this bugs me. Also, almost no one of the new fans knows the debut, and it's a shame.

Anyway, I had hype until I read the "11 never heard demos"... they are basically demos of the current WtF songs and some live versions of them. That's fuckin poor, if you ask me.

I'm a huge fan of WtF but this is really... bah, maybe it will make more people listen to it, let's take it that way.

UnitK2K
June 25th 2014

106 Comments


This album is their 'best' but I don't think they should be re-releasing old material? What reason? They've shifted vocals completely so I guess they'll have their new vocal style instead?

Emyay
June 25th 2014

5941 Comments


lol they're not gonna re-record it bro

TheGreatQ
June 25th 2014

1349 Comments


oops nija'd

Dancedrewdance
June 25th 2014

437 Comments


This and city of evil is all I can do

Digging: Gracie Mae - Harbour And Ship

calgarydude12
June 25th 2014

149 Comments


"how many avenged sevenfold fans know that this album exists?"

Yeah basically. Saw them a few years ago at festival venue, and they ended with Unholy Confessions, but it was almost like the band was forced to.

calgarydude12
June 25th 2014

149 Comments


Probably will check this out though, Waking the Fallen was one of my first "heavy" albums that pushed me into the metal direction.

Sabrutin
June 25th 2014

786 Comments


Last time I saw them they closed with Chapter Four and Unholy Confessions, and both weren't forced at all. Just keep in mind that he doesn't scream like before.

TheGreatQ
June 25th 2014

1349 Comments


I'm pretty sure they always end with Unholy Confessions

Spec
June 25th 2014

27146 Comments


Aww yeah. Gonna jump on this.

Digging: Rinoa - An Age Among Them

Cimnele
June 25th 2014

359 Comments


have they also recorded a tune called "haters"

Sabrutin
June 25th 2014

786 Comments


"I'm pretty sure they always end with Unholy Confessions"

They should really put more variety. For example they should take out This Means War and take in The Fight, it would be an interesting change.

Killerhit
June 25th 2014

5249 Comments


now ur nightmare comes 2 lyfe

tacos N stuff
June 25th 2014

352 Comments


despite being the only album they made that's actually worth the listen, this is still kinda random...


MyNameIsPencil
June 25th 2014

557 Comments


At least they're re-releasing their good album...
But seriously, why celebrate the 11th anniversary?

Digging: Pink Floyd - Wish You Were Here

Sabrutin
June 25th 2014

786 Comments


They wanted to do a 10th anniversary, but they had to skip it.

Emyay
June 25th 2014

5941 Comments


if by "celebrate the 11th anniversary" you mean "greedily milking a beloved album for as much money as possible" then yeah

Tunaboy45
June 25th 2014

2035 Comments


10th anniversary is too mainstream.

Digging: Porcupine Tree - In Absentia

Spec
June 25th 2014

27146 Comments


It's 11 year because if they did a 10 year it would have come out at the same time as that piece of shit album hail to the king.

erizen826
June 25th 2014

518 Comments


They should've just released this instead of Hail to the King.

Tunaboy45
June 25th 2014

2035 Comments


They could have released it with hail to the king as a super deluxe fantastic amazing rare fan club edition or something and then widely release it a year later. But this isn't bad if you're a fan I suppose.

Sabrutin
June 25th 2014

786 Comments


Well... considering it has nothing new to offer... what should I buy it for? The cover artwork? I'm sorry, but a few lives aren't worth 25 euros (standard price for new albums).

Tunaboy45
June 25th 2014

2035 Comments


I really can't stand this band, obvious cash grab is obvious.

GmemberKills
June 25th 2014

757 Comments


I'm excited this album is pretty nostalgic to me.

Kris.
June 25th 2014

12306 Comments


"if by "celebrate the 11th anniversary" you mean "greedily milking a beloved album for as much money as possible" then yeah"

wtf do you mean beloved

Static
June 25th 2014

1731 Comments


0:17 sums up this band pretty well

trackbytrackreviews
June 25th 2014

865 Comments


Idk man a 3.7 avg ain't that bad Kris

guitarded_chuck
June 26th 2014

2905 Comments


good album tbh

nostalgic bias probs

botb
June 26th 2014

9650 Comments


9th grade was a weird time

Trebor.
Contributing Reviewer
June 26th 2014

50094 Comments


Waking The Fallen isn't even good by early 2000s metalcore standards


Digging: Tiny Moving Parts - Pleasant Living

ExplosiveOranges
June 26th 2014

2304 Comments


11th Anniversary, because they were too busy making a shitty hard rock album on the 10th Anniversary.

Digging: A Slow Descent - Secrets of a Melting Moon

MegaJake1024
June 27th 2014

718 Comments


Waking the Fallen fucking rules. I'm a little unclear on what this album is going to be though. 11 new songs like the ones on Waking the Fallen? Cause I'm down for that.

Digging: To The Wind - Block Out The Sun and Sleep

MegaJake1024
June 27th 2014

718 Comments


gonna be disappointing though I think

Tunaboy45
June 27th 2014

2035 Comments


I agree with Trebor



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED
Eminem announces new LP, reveals ..
New Pianos Become the Teeth song
Limp Bizkit releases new video
Slipknot detail upcoming album
Sputnikmusic Guidelines Update
Kayo Dot releases new track
Hands Like Houses announce EP
New Slipknot Single
New Interpol LP is streaming
Alien Ant Farm stream new single

OTHER RECENT NEWS
Misha Mansoor New Tracks
Scarlet release new song
Stream The Vines new LP
Perceptionist stream debut album
Emeth drop new single
Morgoth stream new song
Glenn Cornick passes away
Falling Up create Kickstarter cam..
Fifth Harmony details debut LP
New The World is a Beautiful Plac..
In Flames preview Siren Charms
Earth Rot stream new album
New Thrown to the Sun song
Mark Lanegan streams new song
Requiem album info

» see all news

RELATED REVIEWS
Avenged Sevenfold
Waking the Fallen: Resurrected
Avenged Sevenfold
Hail to the King
Avenged Sevenfold
Welcome to the Family
Avenged Sevenfold
Nightmare
Avenged Sevenfold
Diamonds in the Rough
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy