Owl City set to release new EP

2014-06-13 by Peter Meister | 26 Comments
Owl City will release his latest EP, Ultraviolet this June 27th.

Young has stated that this will be the first of a "series of EPs" he'll be throwing
to the masses in 2014, going down that route rather than releasing one large recording of
songs. His first single, 'Beautiful Times', featuring violinist Lindsey Stirling, will be
featured on the EP and is out now on iTunes and Google Play.

More info on Owl City's new set of material can be found on his official website, including
the official track listing and the cover art along with a teaser snippet from his next
single 'Wolf Bite'.

http://hootowls.owlcitymusic.com/

Tagged: Owl City

Comments:Add a Comment 
BMDrummer
June 12th 2014
11742 Comments


sucks

emester
June 12th 2014
5538 Comments


Who gives a shit!???!!? :D

Digging: Corrupted - Paso Inferior

SPRFanOf5H
June 12th 2014
449 Comments


Somebody needed to cover that, and I ain't gonna let shit like that go unnoticed! Haha but really his new material really fucking is terrible, especially the one with Stirling.

I'm sure there is Owl City fans out there on Sputnik, show yourselves.

MyNameIsPencil
June 12th 2014
920 Comments


emester knows what's up

Digging: Lydia - Illuminate

skoopy48
June 12th 2014
1669 Comments


Sup, i like the song with stirling, artwork is suprisingly horrible tho.

PowerBlitz
June 12th 2014
74 Comments


Wooooooooo

gryndstone
June 12th 2014
404 Comments


shamelessly mildly excited. less so with the whole 'multiple EP' thing, but w/e I like Adam Young he does good things sometimes

gryndstone
June 12th 2014
404 Comments


ok that wolf bite song sounds gay as fuck but the one with Lindsey Sterling is kinda nice

demon of surveillance
June 12th 2014
880 Comments


my little brother loved this guy when he was like 10

Friday13th
June 12th 2014
3688 Comments


^ I have a college mate who still swears Young and Stirling are amazing lol I need to hang out with your brother

Brostep
Staff Reviewer
June 12th 2014
3756 Comments


Owl City fan of Sputnik showing myself

except actually I was one of the few people who thought Ocean Eyes was actually pretty good and Maybe I'm Dreaming was one of my first Sput reviews but he's sucked since then irredeemably badly

SPRFanOf5H
June 13th 2014
449 Comments


Read your Owl City reviews man, wayy before joining and they were pretty good. Agreed with Ocean Eyes and Maybe I'm Dreaming being his best material, but that's it sadly.

Not expecting much from this EP, reviewing this tho before anybody does so prepare yourselves haha

RadicalEd
June 13th 2014
4016 Comments


yay

Digging: Kamasi Washington - The Epic

Sabrutin
June 13th 2014
1516 Comments


Ewl City

Sabrutin
June 13th 2014
1516 Comments


Also what in the flying fuck is he doing, connecting with Facebook to unlock cover art? Share to unlock a song? Lame.

Ryus
June 13th 2014
8200 Comments


title should be "Owl City turns Ultraviolet" smh

Digging: Coil - Horse Rotorvator

BMDrummer
June 13th 2014
11742 Comments


Brostep, you're an Owl City fan? Strange, but nice to see some different folks around here.

MaskAtTheMasquerade
June 13th 2014
2888 Comments


hoot owls being in the url lol

TheGreatQ
June 13th 2014
1679 Comments


He should have more songs like Dementia.

Brostep
Staff Reviewer
June 13th 2014
3756 Comments


Yeah, Maybe I'm Dreaming and Ocean Eyes are pretty underrated. Water's Ocean Eyes review pretty much says exactly what I think

Brostep
Staff Reviewer
June 13th 2014
3756 Comments


Waior not Water, phone autocorrect

gryndstone
June 13th 2014
404 Comments


He needs to do more Port Blue stuff really badly

TooManyFriends
June 13th 2014
1028 Comments


sweet

ExplosiveOranges
Contributing Reviewer
June 13th 2014
4249 Comments


Boring artist is boring.

Digging: Kamelot - Haven

North0House2
June 14th 2014
5910 Comments


More like Scowl City am i right?

Jacob818Hollows
June 17th 2014
136 Comments


I'm okay with Owl City. It's fluffy fun innocent pop music. Ocean Eyes was good, I felt. There were a few good songs on All Things Bright and Beautiful, but its sappy way-too-optimistic side dragged it down. The Midsummer Station just sucked, flat out. I'm just hoping this EP returns to Oceans Eyes style.



You have to be logged in to post a comment. Login | Create a Profile





MOST VIEWED NEWS

Brand New release new song as a f..
Tool + Mastodon supergroup
Slint guitarist survives suicide ..
Muse unleash new single
Scarlett Johansson forms band
Nickelback get groovy
New Muse song
B.B. King Dead
Brand New premiere new song
Steven Wilson premieres new tune



OTHER RECENT NEWS

Abrahma stream new LP
Sun & Sail Club stream new album
New Divine Sins video
New Slayer Album
Young Guns put out another song
Robert Smith covers The Twilight ..
Slayer announce album title
New Sicko Mobb mixtape
Late of the Pier Drummer Died
New NYVES video
Nibiru stream new album
Symphony X detail new LP
Cattle Decapitation detail new al..
Bethlehem split
Abyssal unveil new track

» see all news

RELATED REVIEWS
Owl City
Mobile Orchestra
Owl City
Ultraviolet
Owl City
The Midsummer Station - Acoustic EP
Owl City
The Midsummer Station
Owl City
Shooting Star
FAQ // STAFF & CONTRIBUTORS // SITE FORUM // CONTACT US

Bands: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


Site Copyright 2005-2014 Sputnikmusic.com
All Album Reviews Displayed With Permission of Authors | Privacy Policy